This project has been funded with support from the Turkish National Agency. This publication reflects the views only of the author, and the Turkish National.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
- Eğitici netbook pilot uygulaması Dr. Riina.Vuorikari, European Schoolnet.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENMEYİ İSTİYORUM, FAKAT... BENİM STİLİM NE? Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
UNI-SET Toplantı Notları
Learning to learn network for low skilled senior learners FARKLI ÖĞRENME STİLLERİ! Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle öğrenme. Developed.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training 21. Yüz Yılda Öğrenme Developed with the.
COMENIUS 2.1 EĞİTİM / ÖĞRETİM PERSONELİNİN YETİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK AVRUPA İŞBİRLİĞİ PROJELERİ.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Yeni İletişim Teknolojileri ve (E- )Demokrasi Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
ERASMUS+ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISI. SUNUM PLANI  ERASMUS+ PIC ORTAK ARAMA BAŞVURU FORMU.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Nesilleri Bir Araya Getiren Bir Proje: “Hayat Boyu Öğrenmenin Bir Vasıtası Olarak Kuşaklar Arası Aile Öğrenimi” GRUNDTVIG ÖĞRENME ORTAKLIKLARI
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Bilinçsiz zihnimiz Developed with the support.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
ERASMUS+ SPOR DESTEKLERİ. SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Proje Entegrasyon Yönetimi
TRAIning Transversal Supporting Career Development And Research
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
Adıyaman Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Aile Atölyeleri Projesi
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Etkili Öğretmen Kimdir?
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için Strateji Geliştirilmesi Teknik Yardım Projesi TR2014/AG/10-A1-01/001 Bu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye.
İSTASYON YÖNTEMİ.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ORTAK ARAŞTIRMA MERKEZİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

This project has been funded with support from the Turkish National Agency. This publication reflects the views only of the author, and the Turkish National Agency cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

DISSEMINATION ACTIVITIES AFTER KONYA MEETING

PROJECT BOOKLET CONSISTING OF 10 PAGES

E-KabiliyetlerE-Kabiliyetler Yetişkinler Kabiliyetlerini Keşfediyorlar Grundtvig Öğrenme Ortaklığı ES1-GRU Proje Başvuru Yılı: 2011 Proje Süresi: 2 Yıl Ortaklar: Türkiye, Belçika İspanya, Fransa, Romanya Bu Proje Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığınca Hayat boyu Öğrenme Programı Grundtvig Programı kapsamında desteklenmektedir. Bu yayındaki bilgiler yalnızca hazırlayanların görüşlerini yansıtmaktadır ve Ulusal Ajans hiçbir suretle buradaki bilgilerden sorumlu tutulamaz Projenin Kurumlardaki Faaliyetlere Entegrasyonu Günlük çalışma programlarında, çalışmalarda ve yetişkin eğitimi rehberlik faaliyetlerinde kullanmak üzere kabiliyetlerin keşfi, geliştirilmesi ve güçlendirilmesi için araçlar geliştirilecektir. Yetişkin Öğrenciler: Hayat boyu öğrenmelerinde kendilerine amaç belirlemede yetişin öğrencilere yardımcı olacak kabiliyetlerine ilişkin bir portfolyo ile kendilerine güvenin geliştirilmesi. Personel : Danışmanların öğrencilerin beceri ve yeterlikleri ile ilgili daha fazla bilgileri bulunmakta ve öğrencilere amaçlarına geliştirmelerinde, onlara rehberlik etmede, fırsatları anlatmada daha fazla yardımcı olabilirler.

Proje özeti Kurumlarımızda yetişkin öğrenciler, göçmenler, az eğitimli öğrenciler, öğrenme güçlüğü çeken öğrenciler, kırsal bölgelerde yaşayan bay ve bayanlar sosyal dışlanma riski olan gençler gibi çok farklı hedef gruplarımız bulunmaktadır. Beceri ve nitelik eksikliklerinden dolayı genellikle daha önceki eğitim öğretim yaşamlarında başarısız olmaktadırlar. Bu bulguları göz önünde bulundurarak yalnızca ihtiyaç duyulan yeterliklere odaklanmayıp kişisel kabiliyet ve yetenekleri keşfedip vurgulamak istiyoruz. Dezavantajlı grupların kendine güvenini artırmak; hayatta ve iş dünyasında yeni fırsatlar bulamalarını sağlayacak saklı kaynaklarını bulmalarına yardımcı olmak istiyoruz. Yetişkin öğrencilerimizin kendi becerilerini keşfetmelerini ve öğrenme süreçlerine entegre etmelerini sağlayacak yollar ve özel metotlar araştırmayı ve geliştirmeyi planlıyoruz. Yalnızca eksik yanlar ve zayıf noktaları görmeye odaklanmak değil güçlü yönleri ve imkanları ortaya koymak istiyoruz. Bu yolla yetişkin öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerindeki rollerini artırmayı amaçlıyoruz. Özel hedef grupların kabiliyetleri ve ihtiyaçlarını tespit etmek için stratejiler uygulayacağız. Planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerine dahil etmek için stratejiler uygulayacağız. Bilgi İletişim Teknolojileri (e-Kabiliyetler) iş dünyasının gereksinimlerine ve değişen topluma kendilerini entegre edebilmeleri noktasında yetişkin öğrenicilerin yeteneklerini geliştirme sürecinde çok önemli bir rol oynayacaktır. Projenin Grundtvig Amaçlarına Uyumu Kişilerin kendi kabiliyetlerini keşfetmelerine yardımcı olacak online anket uygulaması yapacağız ve kişisel kullanım için kabiliyet ve yeteneklerin edinimi ve geliştirilmesi ile ilgili iyi örnekler ve yeni metotlar konusunda araç kiti/veri tabanı geliştireceğiz. Bunlar pedagojik amaçlar olup her bir ortak tarafından düşünülüp geliştirilecektir. Bununla birlikte öğrenicilerin aktif dahil edilmesini sağlayarak çalışacağız. Öğreniciler yalnızca test aşamasına katılmayıp geliştirime sürecinde aktif rol alacaklar.Yerel düzeyde toplantılara katılacaklar, yüz yüze proje konusunda görüşmeler sağlanacaktır. Proje temelde öğrenicilerin girdi ve değerlendirmeleri üzerine kurulu olacaktır. Bunun tüm Avrupa’da yetişkin eğitimi alanında çalışan kurumlar arasındaki yenilikçi işbirliği yollarını geliştireceğini düşünmekteyiz. Dezavantajlı öğrenici grupların kabiliyetleri bilhassa vurgulanacak. Yenilikçi uygulamaların bir ülkeden diğerine transferini bu proje kolaylaştıracaktır. Projemizin geliştirmesi için yeni öğrenme teknikleri ve yeni öğrenme teknolojilerini aktif bir şekilde ele alacağız. Bu sayede hayat boyu öğrenme alanındaki yenilikçi BİT tabanlı içerikler, hizmetler, pedojiler ve uygulamaları destekleyeceğiz.

Kurumların rol ve görevleri 1. Faaliyet takvimindeki faaliyetleri gerçekleştirmek 2. Yerel düzeyde öğrenici, öğretmen ve diğer personelin katılımının gözetilerek faaliyetler düzenlenmesi 3. Bilgi talebi, materyal hazırlama, (Powerpoint, faaliyet raporları, kabiliyetlerin keşfedilmesi ile ilgili öğretici metotların iyi öğrenkeleri.) 4. Değerlendirme anketleri ve bunların içeriğinin web sitesinde yayımı için koordinatöre gönderimi 5. Yerel düzeyde proje faaliyetlerinin takip ve değerlendirme 6. Değerlendirmelerin yapımı ve kendi kurumu ile ilgili final raporu hazırlama ve ortak raporlarda işbirliği yapma. 7. Tartışma forumlarına aktif katılım, yerel düzeydeki çalışmalarla ilgili sık bilgilendirme 8. Proje toplantıları organize etmeleri 9. Faaliyetlerin medyada, kurum kuruluşlarda yaygınlaştırılması 10. Birinci toplantıda görev dağılımı daha net hale getirilecektir. Gerekçe Kabiliyetler beceri ve yeteneklerden farklıdır, öğrenilmez daha ziyade doğuşla gelirler.Yeteneklerin geliştirilmesinde; öğrenicilerin hiçbir şey bilmedikleri ve iş için hayat için gerekli yetenekleri edinmeleri gerektiği fikri ile başlarız.Kabiliyetlerin geliştirilmesinde; insanların birçok kapasitelerinin olduğu ancak bunları anlaması gerektiği düşüncesi ile başlarız. Kabiliyetler keşfedildikten sonra geliştirilip olgunlaştırılabilir, fakat keşfedilmeleri zordur. Kısmen kendini gözleme ve dürüstlük sürecidir. Gerisi ise öğrenme ve uygulamadır. Kabiliyetler çok çeşitlilik gösterebilir. Bazıları sanatsaldır bazı ise tekniktir, zihinsel veya fizikseldir, bazıları içe dönük bazıları ise dışa dönüktür bu kabiliyetlerin. Her zaman kar getirir, kullanışlı olmaları şart değildir ancak sizi siz yapan bir parçanız ve her zaman sizindir. e-kabiliyet’in amacı dezavantajlı sosyal gruplar için profesyonel yaşam ve eğitim sistemlerinin entegre edilmesini geliştirmeyi de içeren kapsamlı yenilikçi bir eğitim ve gelişim fikri oluşturmaktır. Bunu düşünerek teknik ve teknolojik meslekler ve eğitimin yeniden değerlendirilmesi için daha entegre bir vizyon geliştirmeyi amaçlıyoruz. Farklı ülkelerden ve coğrafyalardan, farklı sektörlerden ortakların katılımı ortaklığımız için bir tamamlayıcılık göstermekte ve bu dezavantajlı yetişkin öğreniciler alanındaki yüksek kaliteli bir proje uygulamasını temin etmektedir.

Projenin amacı ve stratejisi E- kabiliyetler projesinin temel amacı aşağıdaki konulara katkı sağlamaktır: 1. E-Teknolojilerini kullanarak yeteneklerine ila olarak yetişkinlerin kabiliyetlerini keşfetmeleri ve geliştirmeleri, 2. Esnek öğrenme yollarını kullanarak, yetişkin öğrenicilerin kendi öğrenme süreçlerine karar vermelerini teşvik etmek. (İstedikleri yerde ve zamanda öğrenmeleri, bireyselleştirilmiş öğrenme metotlarının kullanımı,kendi öğrenme hızlarına kendilerinin karar vermeleri, öğrenme esnasında iletişim) 3. Kabiliyetli insanların eğitim ihtiyaçlarına ilişkin bir araştırma 4. Çeşitli iyi uygulamaları, kişisel kabiliyetleri bulma metotları, yetişkin öğrenicilerin kabiliyetlerini keşfetmeleri ile ilgili yeni metotları içeren bir öğrenme araç kutusu (Veri Tabanı) oluşturma. Görev Dağılımı Faaliyetlerin büyük bölümü ortak faaliyetlerdir: Koordinatörlük rolü ve kurumların görevleri 1. Grup içi uyumu ve uygun takım çalışmasını sağlamak için stratejiler geliştirilmesi 2. Tüm bilgi, içerik, materyal, haber, olay ile ilgili bilgi isteme ve sosyal paylaşım ağı sitesinin güncellenmesi. 3. Web sitesindeki forum ve ortamına her bir ortağın katılımının artırılması 4. Ortakların işlerinin koordine edilmesi ve son gerçekleştirilme tarihlerinin gözetilmesi 5. Takım çalışmasının geliştirilmesi için ortaklar arasında iyi bir ortamın ve anlayışın oluşturulması 6. Sonuçlarının yaygınlaştırılması için site oluşturulması

Yaklaşım? 1. Halihazırda kullandığımız ve yeni geliştirilen metotları içeren bir elektronik araç kiti dizayn edilmesi 2. Kişisel Kabiliyet Mülakatıdır. Personal Talents Interview (P.T.I.)dizayn edilmesi. 3. Kişisel kabiliyetlerin keşfi ve geliştirilmesine ilişkin fikirlerin, iyi uygulamaların paylaşımı, 4. Öğrenme metotları ve iyi uygulamalar test edilecek, tartışılacak ve öğreniciler, eğitmenler, geliştiriciler ve sosyal ortaklar tarafından proje toplantılarında görüşülecek ve düzenlenecektir. 5. Uygulamalarla ilgili eğitmenler eğitilecek 6. Yerel ortaklar sürece dahil edilecek 7. İş hayatına uyarlanmış temel becerileri geliştirmek için Bilgi İletişim Teknolojileri kursları organize edilecektir. Nasıl? - Atölye çalışmaları - Ziyaretler - E-sosyal paylaşım alanları - Ortak Web Sitesi - Kitapçıklar Sonuçlar ve Ürünler 1. EYLÜL 2011 : Ortakların kendi ülkelerinde proje toplantısı-Ortak kurumların sunumlarının hazırlanması, ortak ülkelerde yetişkin eğitim sanatı 2. KASIM 2011: Sofyada Başlangıç toplantısı- Tanışma, proje faaliyetlerinin görüşülmesi, görev dağılımı, çalışma takvimi üzerinde anlaşma, tüm proje için takvim hazırlanması 3. KASIM OCAK 2012 : Proje bilgilerinin paylaşımı için Sosyal Paylaşım ağının hazırlanması. Her ortak kabiliyetlerin keşfi ve geliştirilmesi konusunda iyi örnekler üzerine araştırma yapar. 4. ŞUBAT 2012: -Kişisel Kabiliyet Mülakatı. Personal Talents Interview (P.T.I.)Geliştirilmesi 5. MART-MAYIS 2012 : Ortakların yerellerinde çalışma yapmaları

6. HAZİRAN 2012 : İtalya toplantısı, öğrenicilerle kabiliyetler konusunda çalışma için yolların denenmesi, iyi örneklerin değerlendirilmesi, eksiklerin tespiti, yaygınlaştırma modeli oluşturma, birinci ortak değerlendirme 7. EYLÜL EKİM 2012 : -Her bir kurum kendi öğrenicileri ile kabiliyetler konusunda çalışır. Ortak sosyal ağ yoluyla tecrübelerin paylaşımı. Ortakların kendi kurumlarında fikirlerin paylaşılması 8. KASIM 2012: Türkiye toplantısı. Web Sitesinin Değerlendirilmesi, yerel ortaklar ve daha geniş ağlarda eğitim metotları ile araç kitinin yaygınlaştırılması için stratejilerin tespit edilmesi 9. ARALIK 2012-MAYIS 2013: Her bir ortak kendi öğrenicileri ile çalışır ve farklı metotlarla araç kitinin uygulamasını yapar. Web sitesinin geliştirilmesi, yerel ortakların dahil edilmesi. 10. MAYIS 2013: Fransa toplantısı, tüm projenin değerlendirilmesi. Web sitesinin yapılması, araç kitinin final versiyonunun yayınlanması. Her bir ülkede El ilanları hazırlanması, toplantılar yapılması, bilimsel dergilerde yayınlanması, gazetede makale yayınlanması. 5. Avrupa’da iyi uygulamaları içeren bir online kitapçık 6. Proje içerisinde önerdiğimiz araç becerileri ve kapasiteleri, daha önceki tecrübe ve bilgileri belirlemeye yarayacak kişisel kabiliyet mülakatıdır. Personal Talents Interview (P.T.I.) 7. PTI’dan ayrı olarak iş hayatında farklı durumlarla karşılaşmada kişisel tutumları bilmek için bir anket kullanacağız. 8. Tecrübe paylaşımı ve personelin kabiliyetler konusundaki istekliliğini artırmak, öğrencilerin neler yapabileceklerini keşfetmelerinin teşvik edilmesi, 9. Yetişkinlerin (hem eğitimen hem de öğrenicilerin) yeni e-teknikleri ve e-teknolojileri bireyselleştirilmiş uygun öğretim ve öğrenme için kullanmalarının teşvik edilmesi.