ELEKTRİKLİ ARAÇLAR HAZIRLAYANLAR 120106201058 Muhammed DO Ğ AN 120106201060 Muhammet AKSOY.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Elektrik Hazırlayan: 1.Grup.
Advertisements

Filonuza ait tüm detayları kayıt altına alın.
ARAŞTIRMA SORUSU : İNŞA EDİLEN APARTMAN VEYA EVİ GÜNEŞ ENERJİSİ İLE ÇALIŞTIRMAK İÇİN GEREKLİ SİSTEMİN KURULUMU VE ANALİZİ. HAZIRLAYAN : TURHAN KURT.
ALTERNATİF ENERJİLİ ARAÇ YARIŞLARI 2014
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
∑ ∑ ∑ SİGMA ELEKTRİK PROJE-TAAHHÜT
Sürdürülebilir Enerji
“Yenilik ve Yüksek Teknoloji Üretir...”. Kısaca Mobit  Mobit, 1998’den bugüne katma değerli çözümler üreten, sektörel ihtiyaçlara yönelik donanım tedariği.
Elektrikli Hidrolik Sistem
ENERJİ KAYNAKLARI.
Güneş Enerjisi Sistem Elemanları
T.C. Başbakanlık Başbakanlık Düzenleyici Reform Grubu
2012 AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI OPERASYON VE UYGULAMA PANELİ
ENERJİDE VERİMLİLİK AHMET SEFEROĞLU KAYSERİ OSB ELEKTRİK DANIŞMANI
ELEKTRİK ENERJİİSİ VE DAĞILIMI.
ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER Burak Turcan Bedirhan Erken
Elektrik Araç Şarj Altyapısı ve Akıllı Şebeke Yönetimi
ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER
Güneş enerjisi.
ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
HAZIRLAYANLAR fethiye sayarer Cansu üçdemir
Yakıt Pilleri.
ÜLKEMİZDE RÜZGAR ENERJİSİ.
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
Dünya’da ve Türkiye’de zeytinyağı gündemi
Türkiye ve Güneş enerjisi Türkiye'de güneş enerjisi ticari faaliyetler göz önüne alındığında daha çok düzlemsel güneş kolektörleri alanında gelişmiştir.
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
ANTİKA Eski model otomobillerin dizilerde, filmlerde gösterilip ilgi görmesi üzerine mailce grubu üyelerinden nisa hanım mailce grubu üyeleri.
Niğde Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü
Anaerobik Arıtma ve Biyogaz Üretim Tesisi
YASAMA FAALİYETLERİNDE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ ENERJİ SEKTÖRÜ
21. YÜZYILIN YEŞİL ENERJİ PROJESİ ALKILINC ALTOHES PROJESİ
ECZACIBAŞI TOPLULUĞU. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK YAKLAŞIMIMIZ.
GJHBGHJJ
Milyon Ne Kadar Büyük?. Işık bir saniyede yaklaşık olarak (üç yüz bin) kilometre yol alır.
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) 24/12/09.
ANDROİD TABANLI MOBİL UYGULAMA İLE ARAÇ KARBON SALINIM HESABI İsmet Faruk YAKA* Abdülkadir KOÇER** Afşin GÜNGÖR* *Akdeniz Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi,
Toplu Taşımada Sürdürülebilir Uygulamalar Trolleybus/TRAMBÜS Arif EMECEN Malatya Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter A.EMECEN.
EREN GÜR Y. EMRE DERECİ
HIBRIT ARAÇLAR Hazırlayanlar: Hasan Timur Mustafa Han
Hazırlayanlar Hakan TUZ Ozan KALYONCU
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 4. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Abdülkadir KOÇER, İsmet Faruk YAKA, Afşin GÜNGÖR Akdeniz Üniversitesi Bir Konutun Elektrik İhtiyacının Yazılım Desteği İle Tespit Edilmesi.
HOŞGELDİNİZ MIG-MAG GAZALTI KAYNAK MAKİNALARI K K ayna ayna
Dünyada Ve Türkiye’de Renault
1)Elektrikle Tanışalım Günlük hayatımızda evde, okulda kullandığımız araçlar ile fabrikalarda kullanılan makinelerin birçoğu elektrikle çalışır. Elektrik.
YAKIT HÜCRESİ.
TÜRKİYE’de KARAYOLU - DEMİRYOLU – DENİZYOLU taşımacılığında BUNLARI BİLİYORMUYDUNUZ?..
7.SINIF ELEKTRİK ENERJİSİ SORULARI. 1: Aşağıdaki araçların hangisinde elektrik enerjisi ısı enerjisine dönüşür? A-Ütü B- Bilggisayar C-Radyo D-Televizyon.
BÖLÜM 2 ARAÇ SINIFLANDIRMA
Çevreye duyarlılık ve enerji gereksinimi günümüz insanını artık çok daha yakından ilgilendiren bir konu haline gelmiştir.İnsanın konforu artarken buna.
GERİ DÖNÜŞÜM Geri Dönüşümün Önemi. harika slayt
MALİ POLİTİKALARIN KAMU HASTANELERİNE YANSIMALARI
Hazırlayan: Celal BABAYİĞİT
İNDÜKSİYON AKIMI Akım geçen telin çevresinde manyetik alan oluştuğunu biliyoruz. ACABA mıknatısın manyetik alanı içine iletken tel koyarsak teldeki elektronları.
HAZIRLAYAN: TEVFİK TOLGA SEVİM
Elektrikli Araçlar Hazırlayanlar FURKAN KIŞLAL
SOLAR FOTOVOLTAİK (‘’PV’’) SİSTEMLERİ
FOTOVOLTAİK GÜNEŞ ENERJİ SİSTEMLERİ. GÜNEŞ ENERJİSİ Tükenmeyen tek enerji kaynağı güneştir. Güneş, hiçbir atığı olmayan temiz bir enerji kaynağıdır. İhtiyaç.
Elektrikle birlikte hayatımızda birçok şey değişti. Elektrik günümüzde o kadar büyük bir öneme sahiptir ki yokluğunu düşünemeyiz bile. Elektrikle birlikte.
YENİLENEBİLİR ve YENİLENEMEZ ENERJİ KAYNAKLARI
BÖLÜM 14 ELEKTRİK AKIMI. BÖLÜM 14 ELEKTRİK AKIMI.
Biyoteknoloji için Mikrobiyoloji 1
YAKIT HÜCRESİ.
Çelebi Grubu.
 Yenilenebilir Enerji, sürekli devam eden doğal süreçlerdeki var olan enerji akışından elde edilen enerjidir. Bu kaynaklar güneş enerjisi, rüzgâr enerjisi,
TERMIK SANTRAL. TERMIK SANTRAL NEDIR? ana işletici makinesi buhar gücüyle çalışan güç santralıdır. Isıtılan su buhara dönüştürülerek bir elektrik üretecini.
Eğitsel Robotların Bileşenleri-1
Türkiye LPG Piyasasında Gelecek Stratejileri
ELEKTİRİK NASIL DAHA VERİMLİ ELDE EDİLİR. Enerji kaynaklarının hepsi bize yaşantımızı devam ettirmek için gerek duyduğumuz enerjiyi sağlarlar.Enerji kaynakları:
Sunum transkripti:

ELEKTRİKLİ ARAÇLAR HAZIRLAYANLAR Muhammed DO Ğ AN Muhammet AKSOY

İçindekiler Elektrikli Araç Nedir ? Elektrikli Araçların Çalışma Prensibi ? Geçmişten Günümüze Elektrikli Araçlar ? Elektrikli Araçların Olumlu Yönleri ? Elektrikli Araçların Olumsuz Yönleri ? Elektrikli Araçlar Ne Kadar Yaygınlaşacak ? Elektrikli Araçların Topluma Faydası Nedir?

Elektrikli Araç Nedir ? Elektrikli Araçlar, gücünü elektrik enerjisinden alan pil ile çalışan araçlardır. Çağımızın teknolojik gelişiminin yanı sıra petrolün sonlu ömre sahip olması gerçeği düşük verimli içten yanmalı motorların yakın zamanda yerini alternatif enerjilerle çalışabilen motorlara bırakmasına zemin hazırlar.

Çalışma Prensibi Elektrikli araçlar genel olarak bir motor ve içten yanmalı bir sistem kullanırlar. Tasarlandıkları türe bağlı olarak seri bir bağlantı yada paralel bir bağlantı ile dizayn edilirler. Klasik eski içten yanmalı bir motor, tekerleğe bağlı elektrik motoruna bir jeneratör vasıtasıyla gerekli elektriği tedarik ettikten sonra içten yanmalı bir motor tarafından temin edilen jeneratör tarafından üretilen elektrik kullanır.

Elektrikli otomobil sistemi karışık ancak bir o kadar şehir trafiği ve doğa için uygun tasarlanmıştır. Bu araçlar gerekli emisyonu sıfıra yakına indirir. Gerekli maliyeti ve tüketimi minimize ederler. Akümülatör, elektrik motoru ve mekanik diferansiyelden oluşan sistem

Elektrikli Araçlar, kullandıkları Elektrik motorlarının yüksek verimleri sebebi ile içten yanmalı motorlu araçlara oranla %80’e varan enerji tasarrufu sağlarken, doğayı kirletmeyen, gürültü kirliliğine yol açmayan, çevreye duyarlı, sessiz ve ekonomik araçlar olarak karşımıza çıkmaktalar.

GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE Elektrikli otomobiller ilk olarak 1838 yılında Hollanda’da profesör Stratingh tarafından geliştirilmiş ve 4.4 km/h hıza ulaşabilmiştir.

Dünyanın ilk elektrikli tramvayı. Berlin’in Licherfelde banliyösünde 1881 yılında kullanılmaya başladı. 2 m genişliğinde, 5 m uzunluğunda ve 4.8 ton ağırlığında. 40 km/h hıza erişebiliyor ve 20 yolcu taşıyabiliyordu. Werner von Siemens tarafından yapılmıştı. 180 V DC ile çalışıyordu.

Tesla model S km hıza 3.3 saniyede çıkıyor. Bu lüks sedana güç veren motor ise 416 beygir gücünde 310 kW'lık bir elektrikli motor. 12 saatlik şarj ile yaklaşık 500 km yol yapan otomobilin maksimum hızı ise 250 km/h olarak sınırlandırılmış. Bu arabaya sahip olmak için Amerikan vatandaşlarına 50 Bin Dolar Türkiye'de ise 450 Bin TL bir fiyat etiketi var.

Porsche 918 Spyder km hızlanması bazı kaynaklara göre 2.2 bazılarına göre 2.5 saniye. Aracın 300 km hıza çıkması için ihtiyacı olan süre ise 20 saniyeden az. Üstelik bir depo ile 700 km kadar yol yapabiliyorsunuz.

Ferrari LaFerrari İlk defa bir Ferrari otomobilinde elektrikli motor kullanılıyor. 800 Beygir güç üreten 6.3 litre V12 benzinli motor yanında 163 beygir güç üreten bir elektrikli motor toplamda 963 beygir güç üretiyor. Bu güç km hıza 3 saniyeden daha erken çıkarken km hıza ise 16 saniyeden daha hızlı ulaşıyor.

Elektrikli araçların olumlu yönleri Petrol ihtiyacını ortadan kaldıracaktır. Daha sessiz çalışır. Elektrikli otomobiller çevreyi kirletmez. Elektrikli otomobillerin kullanımı daha ekonomiktir. Elektrikli otomobiller için ödenen yakıt parası petrol ile çalışan arabalardan çok daha düşüktür. Yolda kaldığınız zaman yedek şarj cihazını takıp yola devam edebilirsiniz

Elektrikli araçların olumsuz yönleri Elektrikli otomobiller için henüz tam anlamıyla alt yapı yoktur. Petrol doldurma istasyonları gibi elektrik şarj istasyonları yaygın değildir. Elektrik şarj cihazları çok uzun yol götüremiyor. Elektrik fiyatlarını artmasın neden olabilir. Pillerin yüksek maliyeti.

Elektrikli Araçlar Ne Kadar Yaygınlaşacak ? 2015 yılı sonuna kadar Türkiye’de 30 bine yakın elektrikli aracın karayollarında olması ve 2020 yılı itibarıyla otomobil satışlarının yüzde 10’unun elektrikli araçlardan oluşacağı öngörülmüştür. Deloitte’nin raporuna göre 2020’de dünyada yaklaşık 13 milyon elektrikli aracın kullanılacağı tahmin edilmektedir.

Almanya 2020’de 1 milyon, Çin ise 4 milyon elektrikli araç kullanımını hedeflemektedir.

Elektrikli Araçların Topluma Faydası Nedir? Elektrikli araçlar, nispeten enerjinin daha ucuz olacağı saatlerde (gece, haftasonu, v.s.) şarj edilme eğiliminde olacağından enerjinin kullanımını daha dengeli bir hale getirebileceklerdir. Bu tip bir enerji yönetimi, kullanılan elektrikli araçların sayıları arttığında fosil yakıttan enerji üreten santrallerin devre dışı kalmasına ve yenilenebilir enerji kaynaklarının arttırılarak çok daha çevreci bir geleceğe ulaşmamıza katkıda bulunacaklardır.

Türkiye ‘de Hangi Elektrikli Araçları Görebilece ğ iz? 2013 yılından itibaren; ETOX – Zafer, Renault- Fluence ZE, Opel – Ampera, Nissan – Leaf, Toyota – Prius / Yaris, Mitubishi – İ Miev, BMW – İ3 gibi modelleri Türkiye yollarında görmeye başlayacağız.

BMW – İ3 0'dan 100 km/s hıza 7.2 saniyede ve 80 km/s hızdan 120 km/s hıza 5.4 saniyede erişebiliyor. Batarya Tipi / Net Kapasite: Li-on / 18.8 kWsa Elektrikle kat edilen menzil: 190 km Elektrikle kat edilen menzil (günlük kullanım): km Azami Toplam Kat Edilen Menzil (ECO PRO sürüş modunda): Yaklaşık 200 km

Elektrikli Araba ÖTV Oranları Devlet, elektrikli otomobilleri teşvik etmek için elektrikli araba ÖTV oranlarını çok düşük tuttu. Normal araçlara kıyaslandığında, bu araçlarda vergiler motor hacmine göre belirlenirken, elektrikli araçlarda vergi oranları motor gücüne tespit ediliyor. Yeni açıklanan vergi oranlarına göre elektirkli otomobil ÖTV vergi oranları şöyle; Motor gücü; 85 kilovatı geçmeyen elektrikli araçlar için yüzde 3 Motor güçleri kilovat arasında olan elektrikli otomobiller için yüzde 7 Motor güçleri 120 kilovatı geçen elektrikli araçların ÖTV vergi oranları ise yüzde 15 dir.

Yeni Yerli Elektrikli Aracımız Hacettepe Üniversitesi‘nin ürettiği EVT S1 adlı elektrikli araç tamamıyla yerli yapım. EVT S1 90km/s sabit hız ile 100km mesafede sadece 10 kw/saat enerji tüketiyor. EVT S1 kilometre başına 4 kuruş enerji harcıyor.

Hacettepe Üniversitesi’nin 3 yıllık çalışması olan EVT S1’in maksimum batarya kapasitesi ise 35 kW/saat. Batarya 10 saat kullanım imkanı sunarken hızlı şarj ile 30 dakika da doldurulabiliyor. EVT S kg ağırlığında ve 141 beygir motor gücüne sahip. EVT S1, 90km/s sabit hızla 300km mesafe kat edebiliyor. EVT S1’in fiyatı bin dolar civarında olacak.

B İ Z İ D İ NLED İĞİ N İ Z İ Ç İ N TEŞEKKÜRLER..