1 Middle East Technical University Department of Electrical & Electronics Engineering EE 493-494 Senior Design Course Sequence Introducing.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PERSONELİN SEÇİM SÜRECİ VE İŞLEMLERİ
Advertisements

TVO Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
Çocuğunun Koçu olarak Aile
Çocuğunuza Dair Hayallerinize Değecek Bir Okul
Reklam Fotoğrafçılığı
Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programı
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Laboratuvarlarda Kalite Yönetim Sistemi: Giriş
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
TC Ahi Evran Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Zorunlu Hazırlık Eğitimi Bilgilendirme Toplantısı
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI DÖNEM BAŞI İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ HAZIRLIK SINIFI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Eğitimci Geliştirme Programı
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Bilgisayar Destekli Eğitim
EYOKA Mezun Takip Sistemi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PLANNING FOR NEOMILLENNIAL LEARNING STYLES Shifts in students’ learning style will prompt a shift to active construction of knowledge through mediated.
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
Bilgi Destek Sistemlerin Kurulması Yrd. Doç. Dr
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
Kdz. Ereğli Kaymakamlığı Turgut Reis Orta Okulu
EXPRESSING AGREEMENT AND DISAGREEMENT
Nigel Cross İngiliz Açık Üniversitesi’nde tasarım alanında araştırmacı ve eğitimci olarak çalışmaktadır.
BIL MOBiL PROGRAMLAMA TEKNiKLERi
EHYS ONLİNE BAŞVURU (HERKESE AÇIK)
SANAYİ İÇİN DAHA ETKİN MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ Borusan Holding Agah Uğur 20 Mayıs 2004.
Slaytların Hazırlanması
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
BBY606: Araştırma Yöntemleri
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
SINIF GEÇME VE SINAV YÖNETMELİĞİ. PUAN Ortaöğretimde Sınav, ödev, projeler ve uygulamalar, 100 tam puan üzerinden değerlendirilmektedir. Ortaöğretimde.
ITEC PROJESİ KAPANIŞ SEMİNERİ TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ PROJELER BİRİMİ AĞUSTOS,2014.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
SABİS 2016 YILI HEDEFLERİ.
SYSTEMATIC REVIEW AND META-ANALYSIS WORKSHOP SİSTEMATİK İNCELEME VE META-ANALİZ ÇALIŞTAYI HAZİRAN JUNE 2016 İSTANBUL Düzenleyen Kurum.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİ ÖĞR.GÖR.İBRAHİM GÜLTEKİN 2016.
SIK kullanılan CÜMLELER
Futbol Eğitimi Serdar Samur,MBA,PhD. “ Başarının iki kuralı; oyunun kurallarını öğrenmek ve oyunu herkesten iyi oynamayı istemektir.” EINSTEIN EINSTEIN.
2017/2018 AKADEMİK YILI ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
AKTS Hesaplaması.
ERZURUM TEKNİK ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ GÜZ DÖNEMİ MMF 202 SAYISAL YÖNTEMLER DERSİ DERS BİLGİLENDİRMESİ.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Kolokyuma herkes davetlidir.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
Herkese Açık Okul Adı Tarih.
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
ERP Projesinin Aşamaları İzmir. ERP Projesinin Aşamaları SatışSatış - Başlangıç – Kurulum – Analiz – Plan – Uyarlama – Eğitim – Geliştirme.
İŞE ALIM SÜRECİ. Sunumun İçeriği İşe alım ihtiyacını belirleme Yeteneğe ulaşmak Yeteneği seçmek Yeteneği organizasyona yerleştirmek Yeteneğin organizasyona.
ODTÜ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ABET DENEYİMİ
People with an entrepreneurial mindset are always brave.
MADDE VE YAPISI TEST.
TEST.
Sunum transkripti:

1 Middle East Technical University Department of Electrical & Electronics Engineering EE Senior Design Course Sequence Introducing

“O.D.T.Ü. EEMB TASARIM STÜDYOSU DERSİ” 2  Dersin amaç ve hedefleri  Dersin yapısı Proje çalışması  Şirketler ve ortaklar  Bütçe  Şirket nasıl kurulmalı Konferanslar Stüdyo  Öğrenci sunuşları  Bu yılın proje konuları

“O.D.T.Ü. EEMB TASARIM STÜDYOSU DERSİ” 3

4

5 Öğrenme yöntemleri Görerek öğrenme Klasik ders Yaparak öğrenme Lab Ödev Yaparken öğrenme EE EE Yaparken öğrenme EE EE

“O.D.T.Ü. EEMB TASARIM STÜDYOSU DERSİ” 6 TDÇG Konferanslar G11 G Stüdyo1 G Stüdyo

7 Stüdyo Koordinatörleri  Sect.1L. Alatan  Sect.2G. Dural  Sect.3A. Erkmen  Sect.4M. Eyüboğlu  Sect.5A. Koç  Sect.6S. Koç  Sect.7A.Saranlı  Sect.8Ö. Yüksel

“O.D.T.Ü. EEMB TASARIM STÜDYOSU DERSİ” 8

9  Senaryonun belkemiği  “Taşıyıcı iskelet” ama amaç değil  Araç ama vazgeçilebilir değil  2 yarıyıl  5 kişilik “şirket”ler  Görev ve giderleri paylaşma  Bireysel ve toplu sorumluluk

“O.D.T.Ü. EEMB TASARIM STÜDYOSU DERSİ” 10  Önerilen 5 konudan biri  Eksik tanım (Yoruma açık)  Yaratıcılık  Gerçekçi kısıtlar  Proje yönetim yöntemleri  Raporlama ve sözlü sunuş  Üretim ve demo  Yazılım (?)  Bilgisayar kullanımı

“O.D.T.Ü. EEMB TASARIM STÜDYOSU DERSİ” 11 “Şirketler” ve ortaklar  “Şirketler 5 kişiden oluşur Önerilen 5 konudan birini seçer  Ortaklar “şirket” içinde sorumluluk ve giderleri paylaşır Projenin gelişmesinden toplu olarak ve tek tek sorumludur

“O.D.T.Ü. EEMB TASARIM STÜDYOSU DERSİ” 12 Bütçe  Giderler ortaklar tarafından karşılanır.  Toplam 250 YTL’yi geçemez. Kişi başına bir ders kitabı Gerçekçi bir kısıt  Bilgisayarlar bütçe dışında (Kamera?)  Labrotuvarda çalışma alanı ve kimi temel ölçme aygıtları hizmetinizdedir.

“O.D.T.Ü. EEMB TASARIM STÜDYOSU DERSİ” 13 “Şirket” nasıl kurulmalı?  “Ortak”ların Benzer amaçları Tamamlayıcı yetenekleri olmalı Birbirini yarı yolda bırakmamalı  Sosyal kulüp değil, profesyonel birliktelik!  Tüm “ortaklar” aynı stüdyoya kayıt olmalı

“O.D.T.Ü. EEMB TASARIM STÜDYOSU DERSİ” 14

“O.D.T.Ü. EEMB TASARIM STÜDYOSU DERSİ” 15  Büyük gurup (30-35)  Metodolojinin irdelenmesi  Yöntemsel tartışma  Ek tasarım metodolojisi  Küçük gurup (5)  Proje sürecinin denetlenmesi  Gizlilik

“O.D.T.Ü. EEMB TASARIM STÜDYOSU DERSİ” 16

“O.D.T.Ü. EEMB TASARIM STÜDYOSU DERSİ” 17  Tasarımla ilgili yöntemler  Proje yönetimi  Standartlar  Sunuş yöntemleri  İstatistik uygulamaları  Güvenlik  v.b.  Konuk konuşmacılar  Deneyim aktarma  Başarı öyküleri  Mezuniyet sonrası olanaklar  v.b

“O.D.T.Ü. EEMB TASARIM STÜDYOSU DERSİ” 18 Öğrenci Sunuşları  Yazılı Raporlar İş bildirimi (Business statement) Öneri Kavramsal Tasarım Eleştirel gözden geçirme raporu Haftalık Gelişme Raporu Son Rapor  Tasarım defteri (Bireysel, sürekli)  Sözlü sunuş  Uygulama  Demo  Proje panayırı

“O.D.T.Ü. EEMB TASARIM STÜDYOSU DERSİ” 19 Bu dersi kim alabilir/almalı?  güz dönemi ya da öncesi mezun olması beklenen, ve  EE 311 ile EE302, EE314, EE361 kümesinden en az ikisini başarıyla tamamlamış olan herkes!

“O.D.T.Ü. EEMB TASARIM STÜDYOSU DERSİ” 20 Hemen yapılacak işler:  Ekibini kur, başvurunu yap! On-line başvuru pazartesi sabahından salı 15:00’e kadar. Islak imzalı form koordinatöre  Çalışmaya başla! Don’t rush ≠ Sit & wait Don’t rush=  Think!  Create ideas  Compare & contrast  Test as necessary  Make sure you are on the right track!

“O.D.T.Ü. EEMB TASARIM STÜDYOSU DERSİ” 21

“O.D.T.Ü. EEMB TASARIM STÜDYOSU DERSİ”