Türk hava sahasında performans yetersizliği nedeniyle kontrollü hava sahalarında uçamayan VFR yabancı tescilli hava araçları kontrollü yolun yol minimasına.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İZMİR GÜNEY KAMU HASTANELER BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
Advertisements

Tabloda yer alan mavi alanlar doldurulması zorunlu alanlardır ve doldurulmaması halinde liste sisteme aktarılamamaktadır. Listeye herhangi bir not eklenmemeli,
(Radio Detection and Ranging)
 Doç.Dr. Şirin Karadeniz. Hedefler, görev analizine dayanır.
HAVA ARAMA KURTARMA HİZMETLERİ
UÇUŞ PİSTLERİ İÇİN POSSEHL ANTISKID ® YÜZEY İŞLEMİ.
HAVA TRAFİK KONTROLÖRLERİ DERNEĞİ
SQL de Değişken Tanımlama
ÖĞRETİM YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ORTAK SINAVLARA İLİŞKİN
NAVİGASYON TASNİF DIŞI 1/19 AZAP FİLO KOMUTANLIĞI EĞİTİM ŞUBE KISIM AMİRLİĞİ.
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 4. Ders Modelleme yaklaşımları
DÜŞEY ENGEL VERİTABANI
HUKUK Hukuk Okuryazarlığı - İmza -. Hukuk Okuryazarlığı - İmza Bir kimsenin herhangi bir belgeyi yazdığını veya onayladığını belirtmek üzere her zaman.
1. Bütünü ya da bir bölümü içinde hava araçların; iniş, kalkış ve yer hareketlerini gerçekleştirebilmeleri için karada veya suda oluşturulmuş, (bina,
CSS Birimleri.
YABANCI UÇAKLARDA GÜVENLİK DEĞERLENDİRİLMESİ
TEHLİKELİ MADDELERİN HAVAYOLU İLE TAŞINMASI
ICAO LEVEL 4.
DHMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ HAVA SEYRÜSEFER DAİRESİ BAŞKANLIĞI
TÜRKİYE HAVA TRAFİK KONTROLÖRLERİ DERNEĞİ.  Pilot read-back süreleri  Frekans dinleme problemleri.(Çağrıya cevap vermeme veya frekans değişikliğinde.
SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (SHGM)
DHMİ İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN ULUSLAR ARASI HAVA ALANI HAVA TRAFİK ÜNİTESİ 1.
Hazırlayan: 6/A Sınıfı Kaynaklar: İnternet
Listeleme Etiketleri.
SABİHA GÖKÇEN.
HAVA TAHMİNLERİ DAİRESİ BAŞKANI
4NCÜ BÖLÜM HAVA KAİDELERİ (RULES OF THE AIR -ANNEX 2)
6. BÖLÜM HAVAALANLARI (ANNEX 14)
7.BÖLÜM MEYDAN IŞIKLARI Işıklar, Yükseltilmiş Yaklaşma Işıkları :
11.BÖLÜM SAHA KONTROL HİZMETİ (AREA CONTROL SERVICE /ACC)
10. BÖLÜM ALTIMETRE AYAR USULLERİ
PİLOTLUK Pilot, yolcu veya yük taşıyan hava taşıtını (helikopter ve uçağı) kullanan kişidir.
2 NCİ BÖLÜM HAVA ARACI MİLLİYETİ VE TESCİL İŞARETLERİ ( ANNEX 7)
13.BÖLÜM HAVA TRAFİK TAVSİYE HİZMETİ
Karbon Ayak İzini Azaltmanın Yolları 1
5.BÖLÜM HAVA TRAFİK HİZMETLERİ
EĞİTİM–ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLERİ
KEÇİÖREN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BOYA İŞLERİ ÇALIŞMA TALİMATI
KAYIT KONAKLAMA FORMU KİŞİSEL BİLGİLER UNVAN:_______________________________________________________________ ADI – SOYADI:_______________________________________________________________.
Havacılıkta Emniyetle İlgili Faktörler
12.BÖLÜM YAKLAŞMA KONTROL HİZMETİ Ayrılan Uçak ( Departing Aircraft ): Kalkış yapacak olan bir uçağa verilecek olan kleransta; a)Kalkış için serbest kılındığı.
9.BÖLÜM UÇUŞ PLANLARI Bir uçuş planı aşağıdaki operasyonlardan önce sunulmuş olmalıdır; 1) Hava trafik kontrol hizmeti sağlanan herhangi bir uçuş veya.
8.BÖLÜM MANİALARIN BELİRTİLMESİ İÇİN GÖRSEL YARDIMCILAR İşaretlenecek ve / veya Işıklandırılacak Nesneler: Maniaların işaretlenmesi uçaklar için bir tehlike.
3.HAVALİMANI.
TRANSİT REJİMİ.
3NCÜ BÖLÜM HAVA ARAÇLARININ UÇABİLİRLİĞİ - (ANNEX 8)
UÇUŞ PLANLARI.
T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI YATIRIM VE İŞLETMELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SEYAHAT ACENTALARINA SAĞLANACAK TURİZM DESTEĞİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME.
1. Türk Hava Sahası Türkiye Cumhuriyeti ‘nin egemenliği altındaki ülke ile Türk karasuları üzerindeki sahayı ifade eder. 2.
18-21 Eylül 2013 Duesseldorf Uluslararası İlaç ve Eczacılık Fuarı.
Havacılık Meteorolojisi
Kurtarma Koordinasyon Alt Birimlerinin / KKAB Görev ve Sorumlulukları.
1. SEYRÜSEFER 2 Seyrüseferde kullanılan limit ve koşulların farklılığı nedeniyle seyrüseferler; Görerek (Visual Flight Rules), Aletli (Instrumental Flight.
SAFFET ÖZTÜRK AIM ŞEFİ GENEL MÜDÜRLÜK. Genel özellikler Her chart kendine özgü fonksiyonu ile ilgili bilgileri içerir. Aynı zamanda, güvenli ve hızlı.
ÖĞRETİM YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK 2. DÖNEM ORTAK SINAVLARA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR KEÇİÖREN İLÇE EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ.
AIM Hizmetleri, Görev - Sorumluklar ve Projeler
TAIMA.
PERMİ ve UÇUŞ AMAÇLARI.
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
Havacılıkta Risk Öğeleri
SEYRÜSEFER
İşaretleyiciler
ATLASJET HAVAYOLLARI GİRİŞ GİRİŞ
Havacılıkta Risk Öğeleri
HAVA TRAFİK KONTROL BÖLÜMÜ
Güncelleme Tarihi: Hazırlayan: Pilotaj Bölüm Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
WORK AND TRAVEL.
Sunum transkripti:

Türk hava sahasında performans yetersizliği nedeniyle kontrollü hava sahalarında uçamayan VFR yabancı tescilli hava araçları kontrollü yolun yol minimasına bağlı kalmaksızın yolun izdüşümünü takip eder. (TÜRKİYE AIP’si ENR ) GENEL KURALLAR ENR 1.2 GÖREREK UÇUŞ KURALLARI

GENEL KURALLAR ENR 1.2 GÖREREK UÇUŞ KURALLARI 1.4 İlgili ATS ünitesince izin verilmedikçe, VFR uçuşlar; a) Gece saatlerinde,(güneş batımından 30 dakika sonrası ile gündoğumunun 30 dakika öncesi arası) b) FL 200'ün üzerinde (gece ve gündüz) c) Transonik veya Supersonik hızlarda yapılmayacaktır.

GENEL KURALLAR ENR 1.2 GÖREREK UÇUŞ KURALLARI 1.5.1’ E GÖRE RVSM UYGULAMASI NEDENİYLE ASKERİ UÇUŞLAR FL290 ÜZERİNDE VFR UÇUŞ YAPAMAZLAR.ANCAK UHF/VHF BANDINDAN ATC BİRİMLERİ İLE TEMAS EDİP İZİN ALINMASI DURUMUNDA UÇUŞUNA MÜSAADE EDİLEBİLİR.

GENEL KURALLAR ENR 1.2 GÖREREK UÇUŞ KURALLARI  VFR UÇUŞLAR MESKÜN SAHALAR ÜZERİNDE UÇMAKTAN SAKINACAKLARDIR.  VFR UÇAKLAR ICAO ANNEX-2 MADDE 3.6 ŞARTLARINA UYACAKLARDIR. (FPL doldurma-kontrollü hava sahasına girip çıkma- özel VFR uçaklar gibi uçuş yapma V.B gibi)

GENEL KURALLAR ENR 1.2 GÖREREK UÇUŞ KURALLARI  UÇUŞ PLANININ 8.MADDESİNDE UÇUŞ KURAL- LARI YAZILMASI GEREKMEKTEDİR. I- IFR V- VFR Y- ÖNCE IFR SONRA VFR Z- ÖNCE VFR SONRA IFR

GENEL KURALLAR ENR 1.2 GÖREREK UÇUŞ KURALLARI  VFR UÇUŞ PLANLARI IFPS ‘ E ÇEKİLMEZ  VFR UÇUŞ PLANLARININ TOLERANSI (1) SAATTİR.  UÇUŞ PLAN MESAJLARININ ADRESLENMESİ TÜRKİYE AIP’Sİ ENR DE DİR.  TÜM VFR UÇUŞLAR İÇİN SORUMLU FIC BİRİMLERİNİN YER GÖSTERGESİ YAZILIR.

GENEL KURALLAR ENR 1.2 GÖREREK UÇUŞ KURALLARIVFR UÇUŞ SEVİYELERİ

GENEL KURALLAR ENR 1.2 GÖREREK UÇUŞ KURALLARI IFR veya VFR uçuş planları,ICAO DOC 4444, EK 2’ de yer alan tüm madde bilgilerini kapsayacak, sadece Hakiki Hava sürati olarak hız “Knot” (N) olarak doldurulacaktır LT…………. (FPL-TCATL-VG -ATL/L-S/C -ZZZZ0800 -KT070VFR DCT EFES -LTFB0130 -OPR/IZMIR DELTA HAVACILIK KULUBU RMK/GENEL HAVACILIK DEP/AYVALIK TOPRAK PIST DOF/090930) -N0070VFR

IHM LTFBTHKX LTBJPRMX (FPL-TCUTS-VX -ULAC/L-V/C -LTFB0830 -K0090VFR DCT SEL 3756N02715E 3743N02714E DCT SEL -LTFB0045 LTBJ -OPR/THK GOKCEN HAVACILIK TYP/MICROLIGHT RMK/VFR S/S UCUS EGITIMI GSM DOF/141014) HIM LTBJZGZX LTBJZTZX LTBJZAZX LTBJZGZX LTBBZFZX LTBJYFYX LTACYWYX LTBJFDPX LTFBZPZX (FPL-TCUTS-VX VHF RTF -ULAC/L-V/C -LTFB0830 -K0090VFR DCT SEL 3756N02715E 3743N02714E DCT SEL -LTFB0045 LTBJ -OPR/THK GOKCEN HAVACILIK TYP/MICROLIGHT RMK/VFR S/S UCUS EGITIMI GSM DOF/141014)

GENEL KURALLAR

ENR 1.2 GÖREREK UÇUŞ KURALLARI LT………… (FPL-TCCAV-VG -C208/L-S/C -LTBO0630 -N0120 DCT/USAK SEHIR UZERI -LTBO0015 -OPR/THK TEL: ) HATALI LT………… (FPL-TCCAV-VG -C208/L-S/C -LTBO0630 -N0120VFR DCT 3840N02927E DCT -LTBO0015 -OPR/THK TEL: ) DOĞRU

GENEL KURALLAR HATALI YER İSMİ YERİNE KOORDİNAT YAZILMALI

GENEL KURALLAR SADECE DCT ??? DOĞRUSU

GENEL KURALLAR ENR GÖREREK UÇUŞ KURALLARI LT…………. (FPL-TCCAP-VG -C206/L-S/C -LTFB0700 -N0100VFR DCT 3703N2728E 3703N2805E 3706N2728E -LTFB0230 LTFE -OPR/THK HAVADAN ASILAMA GOREVI GOREV:544) -N0100VFR DCT 3703N02728E 3703N02805E 3706N02728E

GENEL KURALLAR ENR GÖREREK UÇUŞ KURALLARI -N0140VFR DCT 3758N02726E 3710N02738E/N0140F120 IFR DCT AKBUK DCT BDR (FPL-CGFNF-ZG -CL21/M-SYR/C -LTFB0800 -N0140VFR DCT 3758N02726E 3710N02738E IFR DCT AKBUK DCT BDR -LTFE0100 LTBJ -OPR/THK BUFFALO RMK/BODRUM MILAS MEYDANINA ILS ALCALMA EGITIMI YAPILACAKTIR) FL?

GENEL KURALLAR ENR 1.2 GÖREREK UÇUŞ KURALLARI (FPL-TCTKK-ZG -CL21/M-S/C -LTAD1600 -N0140F105 DCT HALIL W77 HISAR/IFR DCT AYT -LTAI0130 LTBS -OPR/THK RMK/ASKERI PISTE INIS YAPILACAK) FL? -N0140F105 DCT HALIL W77 HISAR/N0140F110 IFR DCT AYT

GENEL KURALLAR ENR 1.2 GÖREREK UÇUŞ KURALLARI (FPL-TEST-YM -CN35/M-S/C -LTBJ1000 -N0240F180 KULAR R55 BRONZ VFR -LTAI0130 LTAF -OPR/TEST DOF/081023)

GENEL KURALLAR ENR 1.2 GÖREREK UÇUŞ KURALLARI FPL-TCHCF-VG -S365/M-S/C -ZZZZ0330 -N N02823E DCT 3659N02841E DCT 3659N02829E DCT 3704N02822E DCT 3712N02820E DCT -ZZZZ0200 -OPR/ORMAN GEN. MUD. DEP/DEST/ULA ORMAN DEPO TEL: RMK/KOYCEGIZ,MARMARIS,ULA,MUGLA UZERI KESIF DOF/090722) -N0120VFR 3707N02823E …

GENEL KURALLAR ? ENR ENR Yılından sonra üretilen havaaraçlarında kullanılıyor.

GENEL KURALLAR ? (FPL-TCUTS-VG -ZZZZ/L-Z/N -LTFB0930 -N0045VFR DCT 3726N02713E 3732N02723E DCT -LTFB0145 LTBJ -OPR/THK NAV/GPS RMK/ TYP/MICROLIHGT)

GENEL KURALLAR  AIT Bilgisayar Klavyesinden FPL girerken Türkçe karakter (İ,Ş,Ö,Ü,Ç,Ğ) kullanmayalım. (Q Klavye-İngilizce ise sorun yok)  FPL’lerin route hanesine tire (-) işareti konulmamalı. Sistem tire’den(-) sonrasını farklı bir satır olarak algılıyor. HATALI

GENEL KURALLAR HATALI

GENEL KURALLAR  Emin olunmayan uçak tipleri için mutlaka ICAO Doc 8643’e bakılmalıdır.(Internetten bakılabilir) Incorrect ATS Message FF LTBJZAZX LTBJZGZX LTFEZPZX ((FPL-TCGTK-VX -P2T/L-S/C -LTAD0730 -N0120VFR DCT HAY DCT KTH DCT USK DCT -LTBO0215 LTBZ LTAC -DOF/ OPR/THK RMK/EGITIM AMACLI VFR S/S GSM/ ) P06T OLACAK

GENEL KURALLAR  Kalkış ve Varış meydanı ZZZZ ise yol hanesine en az 2 koordinat;  Kalkış için bir yer koordinatı ilk nokta, İniş için bir yer koordinatı son nokta olarak belirtilmeli. (FPL-TEST-VM -B412/M-S/C -ZZZZ1000 -N0200VFR DCT 3825N02710E DCT 3700N02715E -ZZZZ0130 -OPR/TEST DEP/HILTON HELIPAD DEST/TURGUTREIS MARINA)

GENEL KURALLAR  Her iki nokta coğrafi koordinatlarla belirtilmedikçe tanımlanan bir yolun dışındaki bir noktaya olan uçuşun her pozisyonu DCT ifadesini takiben belirtilecektir. (FPL-TEST-VG -A109/L-S/C -LTFB1000 -N0200VFR DCT SEL DCT OKESA DCT AKBUK DCT 3700N02715E -ZZZZ0030 -OPR/TEST DEST/TURGUTREIS MARINA)

GENEL KURALLAR  Kalkış/İniş meydanlarından biri (ZZZZ) ise Yol hanesine tek koordinat belirtmek yeterlidir (FPL-TEST-VM -B412/M-S/C -ZZZZ1000 -N0200VFR 3700N02715E DCT BDR -LTFE0030 -OPR/TEST DEP/ TURGUTREIS MARINA) (FPL-TEST-VM -B412/M-S/C -LTFE1000 -N0200VFR DCT OKESA DCT 3825N02710E -ZZZZ0130 -OPR/TEST DEST/ HILTON HELIPAD)

IHM LTFBTHKX LTBJPRMX (FPL-TCCDB-VX -C172/L-FS/S -LTFB1100 -N0100VFR DCT SEL 3745N02724E 3729N02724E 3725N02740E DCT BDR 3725N2740E 3729N02724E 3745N02724E 3810N02721E DCT MEN 3810N02721E DCT SEL -LTFB0300 LTFE LTBJ -OPR/THK UCUS AKADEMISI RMK/VFR S/S UCUS EGITIMI RMK/MILAS BODRUM VE MENDERES MEYDANLARINA OUCH AND GO TALEP EDILECEKTIR. GSM DOF/150115)

FF HIM LTBJZGZX LTBJPRMX LTACYWYX LTFBTHKX LTBBZFZX LTBJZGZX LTBJZAZX LTBJZTZX (FPL-TCCDB-VX -C172/L-FS/S -LTFB1100 -N0100VFR DCT SEL 3745N02724E 3729N02724E 3725N02740E DCT BDR 3725N2740E 3729N02724E 3745N02724E 3810N02721E DCT MEN 3810N02721E DCT SEL -LTFB0300 LTFE LTBJ -OPR/THK UCUS AKADEMISI RMK/VFR S/S UCUS EGITIMI RMK/MILAS BODRUM VE MENDERES MEYDANLARINA OUCH AND GO TALEP EDILECEKTIR. GSM DOF/150115)

IHM LTFBTHKX LTBJPRMX (FPL-TCCCZ-VX -C172/L-FS/S -LTFB1030 -N0100VFR DCT SEL 3810N02725E DCT SEL -LTFB0130 LTBJ LTBD -OPR/THK UCUS AKADEMISI RMK/NORTH 1 CALISMA SAHASINDA VFR S/S UCUS EGITIMI GSM DOF/150115)

HIM LTBJZGZX LTBJPRMX LTACYWYX LTFBTHKX LTBBZFZX LTBJZGZX LTBJZAZX LTBJZTZX (FPL-TCCCZ-VX -C172/L-FS/S -LTFB1030 -N0100VFR DCT SEL 3810N02725E DCT SEL -LTFB0130 LTBJ LTBD -OPR/THK UCUS AKADEMISI RMK/ NORTH 1 CALISMA SAHASINDA VFR S/S UCUS EGITIMI GSM DOF/150115)

FF IHM LTFBTHKX LTBJPRMX (FPL-TCCDC-VX -C172/L-FS/S TORBALI -LTFB1030 -N0100VFR DCT SEL 3810N02721E DCT MEN 3800N02727E 3745N02724E 3729N02724E 3725N02740E BDR 3736N02713E DCT SEL -LTFB0300 LTFE LTBJ -OPR/THK UCUS AKADEMISI RMK/MENDRES VE BODRUM MEYDANINDA TOUNCH AND GO TELEP EDILECEKTIR.RMK/ WEST 3 CALISMA SAHASINDA VFR S/S UCUS EGITIMI GSM DOF/150115) LTBJW N E, N E, N E, N E 3500 FT AMSL/SFC SR/SS

STAY GÖSTERGESİ (STAY: Uçuş planının 15nci hanesine özel aktivitelerden kaynaklanan gecikmeleri girmeye olanak verir. Eğitim veya havada yakıt ikmali vb.) FPL 15nci kısım N0100VFR DCT SEL 3810N02721E DCT MEN 3800N02727E 3744N02725E STAY1/ N02725E FPL 18nci kısım STAYINFO1/ WEST 3 CALISMA SAHASINDA VFR S/S UCUS EGITIMI

FF IHM LTFBTHKX LTBJPRMX (FPL-TCCDC-VX -C172/L-FS/S -LTFB N0100VFR DCT SEL 3810N02721E DCT MEN 3800N02727E 3744N02725E STAY1/ N02725E 3729N02724E 3725N02740E BDR 3736N02713E DCT SEL -LTFB0300 LTFE LTBJ -OPR/THK UCUS AKADEMISI RMK/MENDERES VE BODRUM MEYDANINDA TOUCH AND GO TALEP EDILECEKTIR RMK/ VFR S/S UCUS EGITIMI GSM STAYINFO1/ WEST 3 CALISMA SAHASINDA VFR S/S UCUS EGITIMI DOF/150115)

LTBJ AD 2.22 UÇUŞ USULLERİ VFR Rotalar, hava trafiğinin yoğun olduğu Terminal Kontrol Sahaları içerisinde, VFR trafiklerin belirli bir düzen içerisinde uçmaları amacıyla düzenlenmiş, VFR ve IFR trafikler arasında ayırma yapmak amacıyla kullanılmayacaktır. İlan edilen rotaları kullanmakta olan VFR trafikler Türkiye AIP’sinde açıklanan VFR kurallara tabidir. Her türlü ayırma sorumluluğu (bölgede uçuş düzenleyen VFR / IFR trafikler, doğal ve suni manialar ve meteorolojik hadiseler gibi) uçuşu düzenleyen Pilota aittir. C) TMA’yı Transit kat edişlerde takip edilecek VFR Rotalar: NORTH – SOUTH: BERGAMA ( N – E) – SARUHANLI ( N – E) – TURGUTLU ( N – E)- ARMUTLU ( N E) - TORBALI ( N E) - SOKE ( N E)

C) TMA’yı Transit kat edişlerde takip edilecek VFR Rotalar: b) SOUTH 1: SOKE ( N E) – BELEVI ( N – E) – TORBALI ( N E) c) SOUTH 2: SOKE ( N E) – KUŞADASI ( N – E) – OZDERE ( N – E) – DEĞIRMENDERE ( N – E) D) TMA’yı transit kat edişlerde, gidiş istikametine göre yukarıda belirtilen rotaların aksi yönleri takip edilecektir. E) VFR Trafikler, İzmir TMA içerisindeki VFR Hava Koridorlarında 5500 FT (MSL) ve altında uçuş düzenleyeceklerdir. F) Devlet uçak ve helikopterleri operasyonel (OAT) uçuşlarında bu uygulamalara tabi değildir.

G) İZMİR ATC VFR Çalışma Sahaları; İzmir ATC VFR Çalışma Sahaları AIP ENR 5.2 bölümünde koordinatları yayınlanmış 16 bölgeden oluşur. İlgili ATC Ünitesince farklı bir talimat verilmemiş ise çalışma sahalarını kullanacak trafikler VMC şartları muhafaza eder, İlgili trafiklerini takip etmek şartı ile ilan edilmiş VFR Rotaları kullanarak sahalara gidiş dönüş yapar, VFR Rotalar ve Çalışma Sahaları için belirlenmiş irtifa limitlerine uyacaklardır. LTBJW N E, N E, N E, N E 3500 FT AMSL/SFC SR/SS

AIC B06/13 Eğitim uçuşu için sunulan Uçuş Planındaki bilgilerin doğruluğundan işletici ve pilot sorumlu olup, AIM olarak AIC B06/13 TÜRKİYE HAVA SAHASINDA YAPILACAK EĞİTİM UÇUŞLARINA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR’a dikkat edilmelidir.