Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
Kodlamaya ilk Adım Organizasyonu Düzenlemek
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
CP HASTALARINDA SOSYAL HİZMETLER. CP hastalıklı bireyin temel özbakım, sosyal ve mesleki becerileri kullanabilecekleri yeterlilik düzeyine ulaşabilmeleri.
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
2016 Dünya Sağlık Günü Diyabeti (şeker hastalığını) Yenelim! Dr Pavel Ursu Dünya Sağlık Örgütü Türkiye Temsilcisi.
Yeni İletişim Teknolojileri ve (E- )Demokrasi Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
ERASMUS+ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISI. SUNUM PLANI  ERASMUS+ PIC ORTAK ARAMA BAŞVURU FORMU.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Lizbon Antlaşması Sonrası Avrupa Birliği Spor Politikası ve Hukuku
ERASMUS+ SPOR DESTEKLERİ. SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
GÜZEL SANATLAR VE SPOR LİSELERİ KURUM TANITIMLARI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
Program Tasarım Modelleri
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. Ankara’da orta öğretim çağ nüfusu ’dir öğrencimiz orta okullarımızın 8. sınıfından muzun oldu. 9. sınıf.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
İyilik Okulu Projesi Uygulama Süreçleri Dr Cemil Keskin
Bireyi Tanıma Teknikleri I
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
YETİŞKİN İYİLEŞTİRME BÜROSU
MATHS: REAL OR FICTION (MATEMATİK: GERÇEK YA DA KURGU)
Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990)
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Aile Atölyeleri Projesi
Ürün veya Hizmet Satışı
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
ERASMUS PROGRAMI Personel Eğitim Alma Hareketliliği Oryantasyonu
Eğitsel Rehberlik.
ADR KONVANSİYONU
NeTIRail-INFRA Bilgilendirme Toplantısı, Ankara, Türkiye
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için Strateji Geliştirilmesi Teknik Yardım Projesi TR2014/AG/10-A1-01/001 Bu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Bilgilendirme Toplantısı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Sunum transkripti:

Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project

Sait Ulusoy Özel Eğitim Uygulama Merkezi I. II. Kademe ve Özel Eğitim İş Uygulama Merkezi Yenimahalle/ ANKARA 2013

GUIA’nın HEDEFİ GUIA, sanatsal araçlar yoluyla yetersizliği olan bireyler ile deneyimsel bilgi ve çalışma yöntemleri değişimini hedeflemektedir. Özellikle tiyatro, dans, müzik gibi sahne sanatları alanında deneyimli kuruluşları kapsayan katılımcı bir çalışmayı hedeflemektedir. Bu amaçla Polonya koordinatörlüğünde Türkiye, İngiltere, Belçika, İrlanda, Almanya, Hırvatistan, Çek Cumhuriyeti ve Romanya’dan bir çoğu kültür merkezi olan 9 kurum biraraya gelmiştir. GUIDE = öğrenme süreci, eğitim US = zihinsel engelli bireyler INTO = sadece tüketim değil gerçek anlamda eşit katılım ve kaynaşma ARTS = sahne sanatları

BİRLİKTE ÜRETELİM VE GUIA BİRLİKTE ÜRETELİM ve GUIA projelerinin ortak hedefi; yetişkin yetersizliği olan bireyleri topluma dahil etme, onlarla beraber sanatsal faaliyetler gerçekleştirmektir. Ortak gerekçeleri; yetersizliği olan bireylerin günlük hayatta bir gerçeklik olarak algılanmadığı gerçeği ve birçok önyargı ile karşılaşmaları. Her iki proje de, yetersizliği olan bireylerin toplumla kaynaştırılmasını ve bu insanların güçlü yanlarının topluma gösterilmesi gereğinden doğmuştur. Bu şekilde, hedef kitle daha gelişmiş özgüvene sahip olacak ve toplumun onlara karşı tutumları daha olumlu ve kabullenici olacaktır.

Geçen yıl yaptığımız Birlikte Üretelim projesi el sanatları ağırlıklı yürütülmüştür, bu yıl gerçekleştireceğimiz birlikte üretelim projesi de el sanatları ve görsel ve işitsel sanatları kapsayacak şekilde yürütülmesi düşünülmektedir.. GUIA projesi ise müzik, dans, tiyatro gibi görsel ve işitsel sanat çalışmalarına odaklanıp uluslararası düzeyde faaliyetler gerçekleştiriyor. İki projede de farklılık yaratan nokta yetersizliği olan bireyler ve yetersizliği olmayan bireylerin birlikte faaliyetleri gerçekleştirmeleri ve yetersizliği olan bireylerin bu şekilde toplumda hak ettikleri yeri almalarıdır. Okulumuzun yürüttüğü bu iki önemli projenin ortak hedefleri olmasından dolayı ve özellikle Birlikte Üretelim projesini bir adım ileriye taşımak amacı ile GUIA projesinin faaliyetlerinden bahsetmek istiyorum.

GUIA’nın FAALİYETLERİ Proje hedefine ulaşmak amacı ile ortakların gerçekleştireceği faaliyetler: I. Ev sahibi kuruluş tarafından yönlendirilen engelli katılımcılar için pratik atölye çalışmaları II. Ortak kuruluşlarda profesyonel öğretmenler ve öğrenicilerin bu atölye çalışmalarına katılımları III. Her atölye çalışması sonrası yapılacak değerlendirme toplantılarında tekniklerin ve deneyimlerin paylaşılması IV. Avrupa vatandaşlığı katılımını artırmak için kamuya yönelik sunumlar V. Yetersizliği olan bireyler ve yetersizliği olmayan bireylerin birlikte katılacağı dans, müzik, tiyatro gösterilerinin sunulduğu festivaller

Faaliyetlerle GUIA’ nın Gerçekleştirmek istediği Hedefleri I. Önyargıların azaltılması, sosyal ve sanatsal katılımın geliştirilmesi II. Engellilerle çalışmada kaynaştırıcı metotların geliştirilmesi III. Profesyonel bilgi paylaşımı yoluyla öğrenme IV. Ötekileştirme ve dışlamanın üstesinden gelmek üzere bütünleştirme yolunda tüm katılımcıları eşit ortaklar olarak kabul ederek, sadece sanat yönlendirme değil, her birini aktif katılımcı ve sanatçılar olarak sanatın içine çekme

GUIA’nın ÜRÜNLERİ I. Proje ana hatları ve materyalleri içeren DVD II. Proje ve proje ortağı kuruluşlara ait fotoğrafları içeren doküman III. İyi uygulama örnekleri ile yetersizliği olan bireyler ve eğiticilerin kendi değerlendirmelerinin yükleneceği bir web aracı

İNGİLTERE ATÖLYE ÇALIŞMASI

BRÜKSEL’de FESTİVAL

ALMANYA’da TİYATRO PROVASI

PRAG’da TİYATRO PROGÖSTERİSİ

"Bu proje T.C. Başbakanlık DPT AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Hayatboyu Öğrenme Programı kapsamında ve Avrupa Komisyonu'ndan sağlanan hibeyle gerçekleştirilmiştir. Ancak burada yer alan görüşlerden AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı veya Avrupa Komisyonu sorumlu tutulamaz.“