BİRLEŞMİŞ MİLLETLER ÖZÜRLÜ KİŞİLERİN HAKLARI SÖZLEŞMESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

T.C. GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KIRSAL KALKINMA BELGELERİ Avrupa Birliği Yapısal Uyum Yönetim Otoritesi Daire Başkanlığı.
Deniz ÇAVUŞOĞLU Özel İstihdam Büroları Şube Müdürü Deniz ÇAVUŞOĞLU Özel İstihdam Büroları Şube Müdürü TÜRKİYE İŞ KURUMU.
1 TR AVRUPA SOSYAL ŞARTI VE UYGULAMASI Prof. Dr. Rüçhan IŞIK.
Page  1. İSİG KURULU 50 ve daha fazla çalışanın bulunduğu 6 aydan fazla süren işlerin yapıldığı tüm işyerlerinde, İş Sağlığı Ve Güvenliği Kurulu! İSG.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
TOPLU İŞ MÜZAKERELERİNİN ÖNCELİKLERİ Mato Lalić. Toplu müzakerelerinin öncelikleri ana sendika görevlerinden türemektedir -Maaş -İş koşulları -Kazanılmış.
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ. TOBB nedir ? Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (kısa TOBB) Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları,
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
Yeni İletişim Teknolojileri ve (E- )Demokrasi Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
PAZARLAMA MEVZUATI Paket Tur Sözleşmeleri. ulaştırma, konaklama ve bunlara yardımcı sayılmayan di ğ er turistik hizmetlerin en az ikisinin birlikte, her.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Ceza Muhakeme hukukunun kavramı Ceza usul hukuku diğer Hukuk dalları ile ilişkisi Ceza Muhakeme hukukunun kaynaklari.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
Kadir AKTAŞ YASAMA UZMANI. Katılımda ana kurum AY-74 Başvuru hakkı, inceleme ve karar verme görevi 3071 sayılı dilekçe hakkının kullanılmasına dair kanun.
Program Tasarım Modelleri
“BEN ÇOCUĞUM HAKLARIMLA VARIM”
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
ÇOCUK HUKUKU VE ÇOCUK HAKLARININ ÖNEMİ, KONUSU VE KAYNAKLARI
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
Bu nedenle kızlar çareyi, dikkatleri üzerlerine çekecek davranışlardan, soru sormaktan, tartışmalardan, karar verme süreçlerine katılımdan kaçınmakta bulurlar.
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Sendikaların Uluslararası
COĞRAFİ İŞARET DENETİMİ
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Düzgün iş.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
ABD’de engelli bireylere yönelik ilk yasa 1798 yılında çıkarılmış,
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
HLK 222 SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS (SOKÜM) ve KORUMA YAKLAŞIMLARI
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
KKTC’DE ENGELLİ HAKLARI
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
1. İnsanların kurduğu bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, normları, kuralları, doğru-yanlış ya da iyi-kötü gibi ahlaksal açıdan.
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulları
TOPLUMSAL CİNSİYET PROBLEMLERİ VE HUKUK
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

BİRLEŞMİŞ MİLLETLER ÖZÜRLÜ KİŞİLERİN HAKLARI SÖZLEŞMESİ

İnsan Hakları İnsan hakları; olmadığı koşulda kişilerin insan olarak onurları ile yaşayabilmelerinin mümkün olmadığı temel ilkelerdir

İnsan Haklarının Evrenselliği İnsan haklarının coğrafi, siyasi, ideolojik, sosyal, ekonomik, kültürel veya diğer farklılıklar nazara alınmaksızın, bütün insanlara yeknesak bir şekilde uygulanmasıdır İnsan hakları alanındaki bütün uluslar arası belgeler, bu farklı yapılardaki devletlerden, vatandaşlarıyla ilişkilerinde asgari bazı standartlara saygı gösterilmesini talep etmektedir

Evrensel İnsan Haklarının Gelişimi Evrensel insan haklarının gelişiminde 20.yüzyıl, insan haklarının milli sınırlar dışına taşarak evrenselleştiği hatta gelişip boy attığı bir dönem olmuştur

Özürlü Kişilerin Hakları Sözleşmesi Uluslararası uygulanabilirlik Yasal bağlayıcılık Başlangıç hükümleri 50 maddelik sözleşme 18 maddelik ihtiyari protokol

Dünyada pek çok farklı ülkeden bir çok insan bu sözleşmenin geliştirilmesi için birlikte çalışmışlardır. Onlar özürlü kişilerin okula gitmesi, iş sahibi olması ve iyi bir yaşam sürmesi için yardımcı olacak kanunlar ve eylemleri sağlamak için çaba harcamışlardır.

Hak; her insanın sahip olması gereken şeylerdir. Herkes, özürlü kişiler de dahil aynı haklara sahiptir. Tüm haklar eşit biçimde önemlidir.

Sözleşme çocukların, gençlerin, kadınların ve kız çocuklarının ve yetişkinlerin haklarının bir listesini verir. Bu hakların pratiğe nasıl geçirilebileceğine ilişkin kuralları belirler. Sözleşmeye taraf olan her ülke bu kurallara uymakla yükümlüdür.

Amaç Özürlü kişilerin tüm insan hak ve temel özgürlüklerinden tam ve eşit şekilde yararlanmasını kolaylaştırmak, korumak, sağlamak ve doğuştan sahip oldukları onura saygıyı güçlendirmek

Tanımlar Özürlülüğe dayalı ayrımcılık Makul uyumlaştırma Evrensel tasarım-kapsayıcı tasarım İletişim Dil

Genel İlkeler Özerklik Ayrımcılık yasağı Topluma tam ve etkili katılım Farklılıklara saygı Fırsat eşitliği Erişilebilirlik Kadın-erkek eşitliği Çocukların gelişen kapasitelerine saygı

Genel yükümlülükler Hukuk reformu süreci Özürlülüğün tüm alanlarda gözetilmesi Kamu ve özel sektörün yükümlülükleri Özürlü kişilerin sürece dahil edilmesi Bilinçlendirme faaliyetleri

Eşitlik ve Ayrımcılık Yasağı Hukuk önünde eşitlik Özürlülüğe dayalı her türlü ayrımcılığın yasaklanması Ayrımcılığa karşı eşit ve etkili şekilde korunma güvencesi Makul uyumlaştırma Pozitif tedbirlerin ayrımcılık sayılmaması Ulusal düzeyde kapsamlı bir ayrımcılık yasağı getirilmesi

Özel Gruplara İlişkin Hükümler Özürlü kadınlar Özürlü çocuklar Hem ilgili hükümlerde çeşitli göndermeler yapılmış hem de ayrı birer madde olarak düzenlenmiştir.

Erişilebilirlik Asgari standart ve kılavuz ilkeler Tesislerin erişilebilirliği İlgili personelin eğitimi Bilgiye erişim

Yasa önünde eşit tanınma Ehliyet = fiil ehliyeti + hak ehliyeti Kişi olarak tanınma hakkı Özürlü kişiler adına karar verme yerine, desteklenmiş karar verme süreçlerine doğru geçiş

Adalete Erişim (madde 13) Usule ve yaşa uygun uyumlaştırmalar yapılmalı, soruşturma ve diğer hazırlık aşamaları dahil tüm hukuki işlemlerde tanıklık etmeleri, doğrudan ve dolaylı olarak katılımları kolaylaştırılmalıdır. Görevli personelin eğitimi

Kişi Özgürlüğü Ve Güvenliği (madde 14) Özgürlüklerinden hukuka aykırı ve keyfi şekilde mahrum bırakılmalarının engellenmesi Özürlülüğün hiçbir koşulda özgürlüğü kısıtlamada gerekçe olarak gösterilememesi

Seyahat Özgürlüğü Ve Uyrukluk (madde 18)

Bağımsız yaşama ve topluma dahil olma (Madde19)

Kişisel Hareketlilik (madde 20)

Düşünce Ve İfade Özgürlüğü İle Bilgiye Erişim (madde 21) Özürlü kişilerin farklı iletişim yöntemlerini kullanarak kendilerini ifade edebilmeleri Bilgi ve fikirleri araştırma, alma ve verme özgürlüğü

Eğitim (madde 24) Fırsat eşitliği temelinde Ömür boyu eğitim Eğitim sistemindeki personelinin iletişim yöntemleri açısından eğitilmesi

Sağlık Sağlık hizmetlerinin mümkün olduğu kadar özürlü kişilerin bulunduğu yerlere yakın sunulması Özürlü kişilere sunulan sağlık hizmetlerinde diğer kişilere sağlanan standartların uygulanması

Habilitasyon ve Rehabilitasyon (madde 26) İsteğe bağlı olması Özürlü kişilerin ihtiyaçlarının ve güçlü oldukları yönlerin çoklu disiplinle değerlendirilebilmesi Mümkün olduğu kadar erken evrede başlaması

Çalışma ve İstihdam Açık, kapsayıcı ve erişilebilir iş piyasası İş ve sendikal haklar Eşit ücret Tacizden korunma ve mağduriyetin giderilmesi Makul uyumlaştırma

Siyasi ve Toplumsal Yaşama Katılım (madde 29)

Uluslararası İşbirliği (madde 32)

Ulusal Uygulama ve Denetim Devlet teşkilatı bünyesinde bir birim kurulmalı Taraf devletler, hukuk ve yönetim sistemlerine bağlı olarak, sözleşmenin uygulanmasını geliştirici, koruyucu ve denetleyici olmak üzere en az 1 mekanizmayı desteklemeli, güçlendirmeli, görevlendirmeli ya da kurmalı Öncelikle özürlülük alanında çalışanlar olmak üzere sivil toplum kuruluşları ve temsilcileri de denetim sürecine dahil olmalı

Uluslararası İzleme Özürlü Hakları Komitesinin kurulması (madde34) Üyeler taraf devletlerin adayları arasından seçilir 4 yıllık ve 2 yıllık üyelikler var Komite çalışma kurallarını kendi belirler komite üyeleri BM genel sekreterliği’nin personeli olarak adlandırılır

Uluslararası İzleme Taraf Devletlerin dönemsel raporlar sunma yükümlülüğü (madde35) Raporlarda göz önünde tutulması gereken hususlar (madde 36)

Uluslararası İzleme Komite ve taraf devletler arasında işbirliği (madde 37) Komite ve diğer organlar arsında işbirliği (madde 38)

Uluslararası İzleme Komitenin Raporu (madde39) Taraf Devletler Konferansı (madde 40)

İhtiyari Protokol

SONUÇ

Teşekkürler....