MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM KURUMLARI TANITIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEOG Tercih ve Yerleştirme Sistemi
Advertisements

ANADOLU LİSELERİ TANITIM SUNUSU OKUL REHBERLİK SERVİSİ
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
MAHMUT ÇALIK ANADOLU LİSESİ
DERS SEÇİMİ Ne Zaman Nasıl.
BENİM LİSEM HANGİSİ?.
MEB HAFTALIK DERS ÇİZELGESİ
Ölçme Yönetmelik İlişkisi
Bu sunum 04 Eylül 2013 tarihinde MEB tarafından yapılan basın açıklaması temel alınarak hazırlanmıştır. Puan sistemi hakkında yeni açıklamalar olduğunda.
ADAPAZARI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) TERCİH ve YERLEŞTİRME SİSTEMİ –
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
HAFTALIK DERS DAĞILIMINIZ
DERS SEÇİMİ.
DERS SEÇİMİ.
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
ORTAOKULA GEÇİŞ.
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
DERS SEÇİMİNİ DEĞERLENDİRİYORUM
DERS SEÇİMİNİN YAPILACIĞI GÜN SAATSINIFLAR 16-HAZİRAN-2015 (SALI) A, 9-B, 9-C SINIFLARI A,11-B,11-C SINIFLARI 17 HAZİRAN 2015 (ÇARŞAMBA)
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
ÖĞRENCİDEN ARMAĞAN ANADOLU LİSESİ
TEOG SINAVI VE TERCİH İŞLEMLERİ
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
TEOG (TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ) TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ KAĞITHANE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Hazırlayan: Zehra AKÇA (Psikolojik Danışman)
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) YEŞİLGİRESUN İLKÖĞRETİM OKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ Psikolojik Danışman FİDAN YILDIZ.
H.Ahmet Kanatlı Anadolu Lisesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıf öğrencileri, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
REHBERLİK SERVİSİ Haftalık ders çizelgelerinde ortak dersler, alan/dal dersleri (mesleki ve teknik ortaöğretim okulları) ve seçmeli dersler bölümleri.
Hazırlayan: Ufuk ŞENSOY ZAİM Giresun Mimar Sinan Anadolu Lisesi Rehber Öğretmeni ÖSYS SINAV S İ STEM İ (YGS – LYS)
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG)
1. İnsan hayatında, geleceğini etkileyecek karar verme dönemleri vardır. Bu kararlardan biri de “Meslek Seçimi” dir. Meslek seçiminden önce önemli bir.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
HAFTALIK DERS DAĞILIMINIZ
DERS SEÇ İ M İ. NEDEN NASIL NE ZAMAN  Ders seçimi 9. sınıfın sonunda ders kesiminden itibaren haziran ayının son iş günü mesai bitimine kadar.
SINIF GEÇME VE DERS SEÇİMİ
Öğrencilere İDEALİNİZ NEDİR? diye sormuşlar.. “Önce şıkları görelim.” DİYE CEVAP VERMİŞLER.
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM KURUMLARI TANITIMI
FEN LİSELERİ GENEL TANITIM BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM KURUMLARI TANITIMI.
MERKEZİ ORTAK SINAVLARDA ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN ÖĞRENCİLERE İLİŞKİN ESASLAR BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MODÜL 1 MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI GENEL ESASLARI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MODÜL 1 MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER “Geleceğiniz, geleceğimizdir…”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI ETKİLEYEN FAKTÖRLER BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 3 DESTEK SÜREÇLERİ.
MESLEK SEÇİMİ ve ÖNEMİ BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 3 DESTEK SÜREÇLERİ “Geleceğiniz, geleceğimizdir…”
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
MESLEKİ ve TEKNİK AÇIK ÖĞRETİM OKULU TANITIMI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI KOLAYLAŞTIRAN YÖNTEMLER BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 3 DESTEK SÜREÇLERİ.
MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM KURUMLARI TANITIMI
FEN LİSELERİ KURUM TANITIMLARI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM KURUMLARI TANITIMI.
DİKKAT ve KONSANTRASYON BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 3 DESTEK SÜREÇLERİ “Geleceğiniz,
Edebiyat ve sosyal bilimler alanlarındaki ilgi ve yetenekleri üst düzeyde olan öğrencileri bu alanlarda yüksek öğretime hazırlar. Ayrıca öğrencilerin.
TEMEL EĞİTİM SONRASI ORTAÖĞRETİM EĞİTİM SEÇENEKLERİ BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI DEĞERLENDİRMESİNE İLİŞKİN ESASLAR BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI.
MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİ KURUM TANITIMLARI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
GÜZEL SANATLAR VE SPOR LİSELERİ KURUM TANITIMLARI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
MODÜL 3 DESTEK SÜREÇLERİ
SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ KURUM TANITIMLARI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
11. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
10. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
9. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
SEÇMELİ DERS SEÇİMİ Ne Zaman ? Nasıl ?.
Ortaöğretime Geçiş Sistemi
MERKEZİ SINAV.
Sunum transkripti:

MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM KURUMLARI TANITIMI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM KURUMLARI TANITIMI SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ GENEL TANITIM “Geleceğiniz, geleceğimizdir…” http://bursa.meb.gov.tr/oges

PROJE TANITIMI Bursa temel eğitim sonrası kariyer danışmanlığı projesi; Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından “Geleceğiniz, geleceğimizdir…” fikrinden hareketle temel eğitimden ortaöğretime uzanan bu süreçlere ilişkin tanıtım, bilgilendirme, ilişkilendirme iş ve işlemlerine genişlik kazandırmak, birliktelik sağlamak, bilgi dağınıklığını ortadan kaldırmak, kılavuzluk ve kaynaklık etmek amacıyla geliştirilmiştir. Bu bağlamda Bursa Temel Eğitim Sonrası Kariyer Danışmanlığı Projesinin hedef kitlesi ortaokullardır. Proje yapı olarak dört temel modülden oluşmaktadır: Merkezi ortak sınav temel bilgiler modülü Ortaöğretim kurumları tanıtım modülü Destek süreçleri modülü Tercih süreçleri modülü Modüller içerik ve zamanlama olarak birbirini izleyen, tamamlayan ve kapsayan bir yapı içermektedir. Bu bağlamda her modül için içeriğine ve amacına ilişkin kaynaklar (Kitapçık, sunu, yazılım v.b.) geliştirilmiştir.

ŞUAN PROJENİN NERESİNDESİNİZ ? Modül 1 Merkezi Ortak Sınav Temel Bilgiler Modülü Modül 2 Ortaöğretim Kurumları Tanıtım Modülü Modül 3 Destek Süreçleri Modülü Modül 4 Tercih Süreçleri Modülü TEOG Genel Esasları TEOG Değerlendirmesine İlişkin Esaslar Özel Eğitime İhtiyacı Olan Öğrencilere İlişkin Esaslar Tercih Süreçleri Genel Tanıtım Temel Eğitim Sonrası Ortaöğretim Eğitim Seçenekleri Fen Liseleri Tanıtımı Sosyal Bilimler Liseleri Tanıtımı Anadolu İmam Hatip Liseleri Tanıtımı Anadolu Liseleri Tanıtımı Kitabı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Tanıtımı Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Tanıtımı Özel Eğitim Okul ve Kurumları Tanıtımı Mesleki Eğitim Merkezleri Tanıtımı Açık Öğretim Kurumları Tanıtımı Temel ve özel liseler Tanıtımı Mesleki ve Teknik Eğitim Alanları Öğrenme Nedir Ve Nasıl Gerçekleşir? Bellek Sistemi ve Geliştirme Yolları Dikkat ve Konsantrasyon Verimli Ders Çalışmayı Etkileyen Faktörler Verimli Ders Çalışmayı Kolaylaştıran Yöntemler Amaç Belirleme ve Motivasyon Zaman Yönetimi ve Planlı Çalışma Sınav Stratejileri ve Test Çözme Teknikleri Sınav Kaygısı ve Başetme Yolları Nefes ve Gevşeme Egzersizleri Meslek Seçimi Ve Önemi

Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü adına yazılmıştır… Bursa Temel Eğitim Sonrası Kariyer Danışmanlığı Projesi aşağıda belirtilen komisyon tarafından Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü adına yazılmıştır… VELİ SARIKAYA ARZU AYYILDIZ Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Müdür Yardımcısı MEHMET KÖYLÜ KEMAL AKAR ZAFER AĞAOĞLU HÜSEYİN İCAL Y. FIRAT ERKEK İLHAN SARIGÜL ERHAN AĞBABA Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Temel Eğitim Şubesi Proje Koordinatörü Bursa İl Milli Eğitim Fatih Projesi İl Eğitmeni Nilüfer Zekai Gümüşdiş Ortaokulu Müdürü Osmangazi Şehit Deniz Piyade Er Tahsin Şen Ortaokulu Müdürü Yıldırım Şehit Piyade Er Rahim Keskin Ortaokulu Müdürü Nilüfer Abdurrahman Vardar Ortaokulu Müdürü Osmangazi Hamitler Adnan Türkay Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı ENİSE CANTAŞ GÖKAY MUTLU İBRAHİM İBRAM GÜLŞAH ER SEVAL ULVİYE AKYOL SERAP ÖZÜDOĞRU Yıldırım Rehberlik Araştırma Merkezi Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Zekai Gümüşdiş Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Abdurrahman Vardar Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Karamehmet Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Dilek Özer Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Süleyman Cura Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı

Projenin tüm çıktılarına Web adresimizden ulaşabilirsiniz… http://bursa.meb.gov.tr/oges Web adresimizden ulaşabilirsiniz…

BU SUNUDA NE BULACAKSINIZ? Bu bölümde aşağıdaki başlıklara ilişkin bilgiler bulacaksınız… Sosyal Bilimler Liseleri Tanıtım Sosyal Bilimler Liselerinin Amaçları Sosyal Bilimler Liselerinin İşleyişi Sosyal Bilimler Liseleri Tercihinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Bursa’da Bulunan Anadolu Liseleri

Sosyal Bilimler Liseleri BÖLÜM Sosyal Bilimler Liseleri Genel Tanıtım

A. Sosyal Bilimler Liseleri Tanıtımı Bu okullarda öğretim süresi, bir yılı hazırlık olmak üzere 5 yıldır. Sosyal bilimler liseleri, edebiyat ve sosyal bilimler alanlarında öğrencilerin bilim insanı olarak yetiştirilmelerine kaynaklık etmektedir. Sınıf mevcutları 30 olup, hazırlık sınıfına her yıl alınacak öğrenci sayısı 5 şubeyi geçemez. Bu okullara merkezi yerleştirme ile öğrenci alınmaktadır. Merkezi yerleştirmeye başvuru için öğrencilerin o yıl ortaokulun/imam-hatip ortaokulunun 8’inci sınıfında öğrenim görüyor olmaları gerekmektedir.

2. BÖLÜM Sosyal Bilimler Liselerinin Amaçları

B. Sosyal Bilimler Liselerinin Amaçları Ortaöğretim Kurumlarının Genel Amaçları ▲Öğrencileri bedenî, zihnî, ahlâkî, manevî, sosyal ve kültürel nitelikler yönünden geliştirmeyi, demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı, çağımızın gerektirdiği bilgi ve becerilerle donatarak geleceğe hazırlamayı, ▲Öğrencileri ortaöğretim düzeyinde ortak bir genel kültür vererek yükseköğretime, mesleğe, hayata ve iş alanlarına hazırlamayı,

B. Sosyal Bilimler Liselerinin Amaçları ▲Eğitim ve istihdam ilişkilerinin Bakanlık ilke ve politikalarına uygun olarak sağlıklı, dengeli ve dinamik bir yapıya kavuşturulmasını, ▲Öğrencilerin öz güven, öz denetim ve sorumluluk duygularının geliştirilmesini, ▲Öğrencilere çalışma ve dayanışma alışkanlığı kazandırmayı, ▲Öğrencilere yaratıcı ve eleştirel düşünme becerisi kazandırmayı,

B. Sosyal Bilimler Liselerinin Amaçları ▲Öğrencilerin dünyadaki gelişme ve değişmeleri izleyebilecek düzeyde yabancı dil öğrenebilmelerini, ▲Öğrencilerin bilgi ve becerilerini kullanarak proje geliştirerek bilgi üretebilmelerini, ▲Teknolojiden yararlanarak nitelikli eğitim verilmesini, ▲Hayat boyu öğrenmenin bireylere benimsetilmesini,

B. Sosyal Bilimler Liselerinin Amaçları ▲Eğitim, üretim ve hizmette uluslararası standartlara uyulmasını ve belgelendirmenin özendirilmesini amaçlar. Sosyal Bilimler Liselerinin buna ek olarak: Sosyal bilimler liseleri, edebiyat ve sosyal bilimler alanlarında öğrencilerin bilim insanı olarak yetiştirilmelerine kaynaklık etmeyi amaçlar.

3. BÖLÜM Sosyal Bilimler Liselerinin İşleyişi

C. Sosyal Bilimler Liselerinin İşleyişi Kontenjan Belirleme Hazırlık sınıfı ve 9 uncu sınıflara her yıl alınacak öğrenci ve oluşturulacak şube sayısı, okulun fizikî imkân ve donanımı dikkate alınarak komisyon tarafından tutanakla tespit edilir. Sosyal Bilimler liselerinde bir şubeye alınacak öğrenci sayısı 30’dur. Sınıf tekrarına kalan öğrenciler bu sayıya dâhil edilmez. Sosyal Bilimler liselerinde hazırlık sınıfı ve 9 uncu sınıfa her yıl alınacak öğrenci sayısı 5 şubeyi geçemez.

C. Sosyal Bilimler Liselerinin İşleyişi Kontenjanların ilanı: Okulların hazırlık veya 9 uncu sınıfına alınacak öğrenci sayısıyla, açılacak şube sayısı her yıl Bakanlıkça belirlenen takvime göre ilçe ve il millî eğitim müdürlüklerince de onaylanarak Bakanlığın ilgili birimine elektronik ortamda bildirilir. Bakanlıkça yapılan değerlendirme sonunda belirlenen kontenjanla tercih ve yerleştirmeye ilişkin açıklamalar kılavuzda ilan edilir. Kılavuz yayımlandıktan sonra kontenjanlarda değişiklik yapılamaz.

C. Sosyal Bilimler Liselerinin İşleyişi Nakil ve Geçişler Fen, Sosyal Bilimler, Anadolu ve Anadolu İmam Hatip Liselerine nakil ve geçişler; Okulların her birinin kendi arasında ve fen liseleri ile sosyal bilimler liselerinden Anadolu liselerine her sınıf seviyesinde, okullar arasında onuncu sınıfın sonuna kadar, bu okulların dışındaki diğer okullardan bu okullara onuncu sınıfın sonuna kadar yönetmelikte belirtilen süre içerisinde yapılır.

C. Sosyal Bilimler Liselerinin İşleyişi Öğretmen seçimi Ortaöğretim kurumlarından; fen liseleri, sosyal bilimler liseleri öğretmenleri ile güzel sanatlar ve spor liselerinin beden eğitimi, müzik ve görsel sanatlar/resim öğretmenlerinin seçimi ve atamaları 19/12/2010 tarihli ve 27790 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Fen Liseleri ve Sosyal Bilimler Liselerinin Öğretmenleri ile Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinin Beden Eğitimi, Müzik ve Görsel Sanatlar/Resim Öğretmenlerinin Seçimi ve Atamalarına Dair Yönetmelik hükümlerine göre, diğer okullara öğretmen atamaları ise 6/5/2010 tarihli ve 27573 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği hükümlerine göre yapılır.

C. Sosyal Bilimler Liselerinin İşleyişi Sosyal Bilimler Liseleri Haftalık Ders Çizelgesi: DERSLER HAZIRLIK SINIFI 9.SINIF 10. SINIF 11. SINIF 12.SINIF ORTAK DERSLER TÜRKÇE 4 - DİL VE ANLATIM 2 TÜRK EDEBİYATI 3 DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ 1 TARİH T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK ÇAĞDAŞ TÜRK VE DÜNYA TARİHİ COĞRAFYA MATEMATİK 6 FİZİK KİMYA BİYOLOJİ SAĞLIK BİLGİSİ FELSEFE BİRİNCİ YABANCI DİL 20 İKİNCİ YABANCI DİL BEDEN EĞİTİMİ BEDEN EĞİTİMİ / GÖRSEL SANATLAR / MÜZİK TRAFİK VE İLK YARDIM SOSYAL BİLİM ÇALIŞMALARI PSİKOLOJİ SOSYOLOJİ MANTIK OSMANLI TÜRKÇESİ ORTAK DERS SAATİ TOPLAMI 33 35 39 37

C. Sosyal Bilimler Liselerinin İşleyişi Sosyal Bilimler Liseleri Haftalık Ders Çizelgesi: DERSLER HAZIRLIK SINIFI 9.SINIF 10. SINIF 11. SINIF 12.SINIF SEÇMELİ DERSLER DİL VE ANLATIM SEÇMELİ DİL VE ANLATIM (1) - 2 SEÇMELİ TÜRK EDEBİYATI (1) 1 DİKSİYON VE HİTABET (1) MATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ ASTRONOMİ VE UZAY BİLİMLERİ (1) SOSYAL BİLİMLER SEÇMELİ TARİH (1) SEÇMELİ COĞRAFYA (1) SEÇMELİ PSİKOLOJİ (1) SEÇMELİ SOSYOLOJİ (1) SEÇMELİ MANTIK (1) BİLGİ KURAMI (1) SEÇMELİ FELSEFE (1) (1)(2) DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI (1) İŞLETME (1) EKONOMİ (1) GİRİŞİMCİLİK (1) YÖNETİM BİLİMİ (1) ULUSLARARASI İLİŞKİLER (1)

C. Sosyal Bilimler Liselerinin İşleyişi Sosyal Bilimler Liseleri Haftalık Ders Çizelgesi DERSLER HAZIRLIK SINIFI 9.SINIF 10. SINIF 11. SINIF 12.SINIF SEÇMELİ DERSLER DİN, AHLÂK VE DEĞERLER KUR’AN-I KERİM (1) - 2 HZ. MUHAMMED’İN HAYATI (1) TEMEL DİNÎ BİLGİLER (1) (1)(2) YABANCI DİLLER VE EDEBİYATI SEÇMELİ BİRİNCİ YABANCI DİL (1) SEÇMELİ İKİNCİ YABANCI DİL (1) ALMAN EDEBİYATI (1) İNGİLİZ EDEBİYATI (1) FRANSIZ EDEBİYATI (1) SPOR VE SOSYAL ETKİNLİK SEÇMELİ BEDEN EĞİTİMİ (1) SOSYAL ETKİNLİK (1) GÜZEL SANATLAR SEÇMELİ GÖRSEL SANATLAR (1) SEÇMELİ MÜZİK (1) SANAT TARİHİ (1) DRAMA (1) 1 BİLİŞİM BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ (1) PROJE HAZIRLAMA (1) SEÇİLEBİLECEK DERS SAATİ SAYISI 4 REHBERLİK VE YÖNLENDİRME TOPLAM DERS SAATİ 34 40

Sosyal Bilimler Liseleri Tercihinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar 4. BÖLÜM Sosyal Bilimler Liseleri Tercihinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

D. Sosyal Bilimler Liseleri Tercihinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Sosyal bilimler liselerinde edebiyat ve sosyal bilimler ağırlıklı bir eğitim alt yapısı bulunmaktadır. Dil eğitimi bu lise türünde de iyi durumdadır.

Okulun Yüzdelik Dilimi ve Taban Puanı D. Sosyal Bilimler Liseleri Tercihinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Okulun Yüzdelik Dilimi ve Taban Puanı Sosyal bilimler liselerinde il merkezi % 7’ye kadar, ilçelerde ise %19’a kadar öğrenci almaktadır. Bu nedenle Merkezi Ortak Sınavlarda elde edilen puan yüzdelik dilim olarak yukarıda belirttiğimiz yüzdelik dilimler aralığında olmalıdır.

D. Sosyal Bilimler Liseleri Tercihinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Okulun Eğitsel ve Sosyal Başarısı Üniversite başarısı bir okulun kimliği gibidir. Her öğrenci ve velinin iyi bir lise seçmedeki amacı iyi bir üniversiteye yerleşmektir. Okulun bu süreci destekleme adına yaptığı çalışmalar, etütler, sınavlar, bunların veliye geri bildirimi, her seviyede öğrenciyi kazanma konusunda okulun rehberlik birimi işbirliğiyle izlediği eğitim politikaları önemlidir. Okulun sosyal, kültürel, sportif ve bilimsel olanakları incelenmelidir. Akademik başarı kadar önemli olan bu şartları okul sağlıyor mu?

D. Sosyal Bilimler Liseleri Tercihinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Tesis Olanakları ve Fiziki Yapısı Bina yapısı, derslik konforu, laboratuar mekânları, sanat ve spor alanlarının olması iyi bir eğitim için önemli unsurlar.

D. Sosyal Bilimler Liseleri Tercihinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Özel Durumlar Bu şart her zaman ilk sıralarda yer bulmasa da seçeceğiniz en iyi okul evinize yakın olan okuldur. Özellikle büyük şehirlerde yaşayan ve evine uzak mesafede okul seçen bir öğrencinin, okuluna saatler süren bir yolculuk sonrası varması, okul sonrasında ise yine saatler süren bir yolculuk sonrası evine yorgun düşmüş şekilde gelmesi, ödev ve tekrar yapacak hatta dinlenecek vakti bulamaması telafi edilebilir bir kayıp değildir.

Bursa’da Bulunan Sosyal 5. BÖLÜM Bursa’da Bulunan Sosyal Bilimler Liseleri

BURSA’DA BULUNAN SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ 2014-2015 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI TERCİH DÖNEMİ YÜZDELİK DİLİMLERİNE GÖRE BURSA SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ Aşağıda Bursa’da bulunan sosyal bilimler liselerinin 2014- 2015 eğitim öğretim yılı tercih dönemi yüzdelik dilimleri ve 2015-2016 eğitim öğretim yılı ilk yerleştirme sonuçları doğrultusunda MEB tarafından açıklanan taban puanları listesini görmektesiniz. Sıralama yüzdelik dilime göre yapılmıştır.

BURSA’DA BULUNAN SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ   İLÇE - OKUL TÜRÜ YIL KON YÜZ. DİL. TABAN PUAN 1 OSMANGAZİ / BTSO Ali Osman Sönmez Sosyal Bilimler Lisesi Sosyal Bilimler Lisesi Hazırlık + 4 yıl 60 7,26 445,55 2 İNEGÖL / İnegöl Sosyal Bilimler Lisesi 120 19,27 373,75

BAŞARILAR… BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ