ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ VE ÜÇÜNCÜ HAVALİMANI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
3.HAVALİMANI.
Advertisements

Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Marmaray Projesinin, “TCDD Banliyö Hatlarının 3 yola çıkartılması ve rehabilite edilmesi etabı(CR1)” inşaatının yaratacağı sonuçlar ve sorunlar üzerine…
Bu Sunu Prof.Dr.Necmettin Çepel ve Celal Ergün’ün sunusundan alınmıştır.
BULUT BİLİŞİM GÜVENLİK VE KULLANIM STANDARDI M. Raşit ÖZDAŞ Huzeyfe ÖNAL Zümrüt MÜFTÜOĞLU Ekim 2013.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
Prof.Dr.Mehmet Tunç ÖZCAN
Hasan Hüseyin Savaş EPİAŞ Genel Müdürü
YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ. Teknik Özellikleri 3. Boğaz Köprüsü, 59 metrelik genişliğiyle dünyanın en geniş, m’lik ana açıklığıyla üzerinde raylı.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 28/06/07. Akrilik Elyaf Talebi (t/yıl) ,637, ,560, ,691, ,685, ,778,000.
Enerji Taşımacılığı Erce Mola Şehit Kaya Aldoğan Anadolu Lisesi.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Proje Bütçesinin Hazırlanması - -- Proje Bütçesinin Hazırlanması -
Yönetim biçimi Cumhuriyet olan Türkiye Cumhuriyeti, Mustafa Kemal önderliğinde 1923'te kurulmuştur. Resmî dili Türkçe‘dir. Demokratik, laik, sosyal bir.
UNI-SET Toplantı Notları
I. TOPLAM GSYİH’DAKİ GELİŞMELER
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ). İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ) Belediye meclisimizin muhtelif oturumlarında gündeme alınarak komisyonumuza havale.
TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ. TOBB nedir ? Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (kısa TOBB) Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları,
1.TROIA MODA HAFTASI 1.TROIA MODA HAFTASI TANITIM DOSYASI.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
2016 Dünya Sağlık Günü Diyabeti (şeker hastalığını) Yenelim! Dr Pavel Ursu Dünya Sağlık Örgütü Türkiye Temsilcisi.
Diyarbakır İli Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü Küme Yol Haritasının Oluşturulması Projesi Diyarbakır.
RUSYA ENERJİ SEKTÖRÜNDE YATIRIMLAR Kasım 2013 A. Yağmur ÖZDEMİR Genel Md. Yrd. Yatırımlar ve Proje Finansman Zorlu Enerji Elektrik Üretim A.Ş.
Temiz su kaynakları azalıyor. Dünyanın üçte biri sularla kaplı olmasına rağmen ancak yüzde iki buçuk kullanılabilir temiz su bulunuyor. temiz su kaynakları.
AİLE İŞLETMELERİNDE ROLLER VE STATÜLER AİLE İŞLETMELERİNDE STATÜLER AİLE ÜYESİAİLE DIŞI Girişimci / Kurucu Veliaht Aile Bireyleri işgören Profesyonel Yönetici.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Coğrafya Performans Ödevi
KONU: ATATÜRK ÖNDERLİĞİNDE ÖLÇÜLERDE YAPILAN YENİLİKLER
SMMM ve YMM’LER İLE DENETİM HİZMETLERİNİN EKONOMİK GELİŞMELERE VE SERMAYE PİYASASINA ETKİSİ Nazım Hikmet YMM, Grant Thornton Türkiye İcra Kurulu Başkanı.
ÇERKEZKÖY TİCARET VE SANAYİ ODASI MESSE 2016 FUAR ve İŞ GEZİSİ ORGANİZASYONU NİSAN 2016.
SAĞLIK TURİZMİNDE ÖNEMLİ TIBBİ DESTİNASYONLAR 1. Sağlık Turizminde Öne Çıkan Destinasyonlar Global ölçekte değerlendirildiğinde son yılda bazı ülkelerin.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
2 SANAYİ ALANININ ŞEHİR MERKEZİNE GÖRE KONUMU 3 Kastamonu Belediye Başkanlığı olarak şehirdeki her iki eski sanayi sitesinin şehir yerleşik alanı içerisinde.
Ankara’ya 10 km uzaklıktaki Çubuk Barajı inşaatı sürerken boru hattının da döşenmesine başlandı. Çubuk Barajı yüzetsel sularını filtre etmek ve kente.
Slovakya Yüz ölçümü: km 2 Nüfusu: İdare şekli:Cumhuriyet Başkenti:Bratislava Önemli şehirleri :Kösice, Zilina Dili:Slovakça Dini:Hıristiyanlık.
Türkiye’de Endüstriyel Atık Yönetimi ve Yapılan Çalışmalar 7
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu
Sanayi ve ticaret limiteD şirketi
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
ÜLKEMİZ VE DÜNYA.
MAKRO İKTİSAT EKONOMİNİN ÖLÇÜLMESİ 2: Faiz Haddi ve Ödemeler Dengesi
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
ŞEHİRLERİN REKABET KRİTERLERİ
PEGAS.
FORFAITING Dr. ÇAĞATAY Orçun.
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
ÜLKEMİZDE NÜFUS ARTIŞI
Çevre konusunun gelişim süreci asıl olarak 1960'li yıllarda başlamıştır. 1960'lı yıllar bu nedenle bir dönüm noktasıdır. Bu yıllarda çevre sorunları ile.
DÜNYADA ORGANİK TARIM Günümüzden yaklaşık 1,5-2 milyon yıl önce ilk insanların dünya yaşamı içinde yer aldığı sanılmaktadır. Bu zamanda dünyada insan yaşamı.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI İLAÇ VE TIBBİ CİHAZ KURUMU
NeTIRail-INFRA Bilgilendirme Toplantısı, Ankara, Türkiye
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
Bu Sunu En İyi Ofis 2010 Yüklü Bilgisayarlarda Görüntülenir
Akıllı kart teknolojisini Dünya’da ve Türkiye’de kurumsal harcamalar ve maaş dışı ödenekler alanında kullanan ilk şirket olan Multinet, bu kez okulları.
YAT VE MARİNA İŞLETMELERİ
ELEKTRİK ÜRETİMİNDE DOĞALGAZIN PAYI
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İklim Değişikliği Yeşil İklim, Yeşil Belediye
T.C. TİCARET BAKANLIĞI KOOPERATİFÇİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ YENİLENEBİLİR ENERJİ ÜRETİM KOOPERATİFLERİ Turna TURNA KARABÜK, KASIM 2018.
  (2 Ay) 2015 (2 Ay) İhracat
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sayılarla Türkiye’de Atık Yönetimi
Sunum transkripti:

ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ VE ÜÇÜNCÜ HAVALİMANI AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI

3. BOĞAZ KÖPRÜSÜ Yavuz Sultan Selim Köprüsü ya da Üçüncü Boğaz Köprüsü, İstanbul Boğazı'nın Karadeniz'e bakan kuzey tarafında yapımı tamamlanmış olan üçüncü köprüdür. Köprü güzergahı, Avrupa Yakası'nda Sarıyer'in Garipçe mahallesi ile Anadolu Yakasında Beykoz'un Poyrazköy semtinde yer almaktadır. Yapımı 6 Mart 2016’da tamamlanan köprü 59 metre genişliği ile dünyanın en geniş, 320 metreyi aşan kule yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü ve 2164 m. uzunluğu ile üzerinde raylı sistem bulunan en uzun asma köprüsü oldu.

Proje Adı 3. Boğaz Köprüsü İlgili Kurumlar Karayolları Genel Müdürlüğü T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Proje Alan Büyüklüğü 59 m. genişlik, 2164 m. uzunluk, 322 m. yükseklik  Proje Türü Ulaşım Tanımlanabilen Bütçe 4,5 milyar TL. (Kuzey Marmara Otoyolu ile birlikte) Müellif Michel Virlogeux T-Engineering İnşaat Şirketi Astaldi Ortak Girişim Grubu İçtaş İnşaat Sanayi Ticaret A.Ş. İSDEM Yapı (Taşeron) ESA İnşaat (Taşeron) Saryapı İnşaat (Taşeron) Proje Modeli Yap, işlet, devret Güncel Durum İnşaatı sürüyor.  Konum Garipçe ve Poyrazköy arası Kamuya Açıklanma Tarihi Nisan 2010  Proje Alanının Çizildiği Kaynak 27 Mart 2014 tarihinde onaylanan 1/25000 ölçekli İstanbul Kuzey Marmara Otoyolu Nazım İmar Planı Değişikliği.

ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ GEREKÇELERİ Her ay 20 bin yeni aracın trafiğe katıldığı İstanbul'da kayıtlı olan yaklaşık 2.5 milyon araç bulunmaktadır. Hâlihazırda İstanbul Boğazı üzerinde bulunan 2 köprü ise özellikle günün belirli saatlerinde yaşanan aşırı yoğunluk nedeniyle tam anlamıyla işlevini yerine getirememektedir. ÜCRETLER Köprüden geçen her otomobil 3, ağır vasıtalar ise 15 dolar geçiş ücreti ödeyecek. Otoyolu kullanacak otomobiller ve eşdeğeri araçların geçiş ücreti olarak kilometre başına 0.08 dolar tahsil edilecek. 10 kilometre örnek kullanım için bir araba 0,8 dolar ödeyecek (yaklaşık 2,32 lira)

PROJENİN KAZANDIRACAKLARI Şehir içindeki ve mevcut boğaz köprülerindeki trafik yoğunluğu azaltılarak yakıt tasarrufu sağlanacak. Dünyanın en önemli finans merkezi olmaya hazırlanan İstanbul'un, bölgeye yapılacak yeni yatırımlarla hedefine daha da yaklaşmasına katkı sağlayacak. Hem karayolu hem de demiryolu geçişi sağlayan köprüyle, Asya ile Avrupa'yı birbirine bağlayan Türkiye'nin, taşımacılık alternatifleri ve ticaret kapasitesi artacak. Yük taşıyan araçların ulaşım kısıtlamasının kalkmasıyla ithalat ve ihracatımızdaki zaman maliyeti azalacak. 3. Havalimanı ve Kanal İstanbul gibi mega projelerin şehir merkezi ile bağlantısı sağlanacak. 3. Boğaz Köprüsü'nü de kapsayan Kuzey Marmara Otoyolu'nun, İstanbul(Kınalı) - Çanakkale - Savaştepe otoyolu ve İstanbul - İzmir otoyolu ile birleşmesiyle komşu şehirlere ulaşım süresi azalacak. Köprüden geçecek olan demiryoluyla, Edirne'den İzmit'e kadar şehirlerarası ve şehir içi kesintisiz demiryolu taşımacılığı yapılacak ve bu raylı sistem Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilerek Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak.

DEZAVANTAJ

3. KÖPRÜ LOJİSTİK AÇIDAN Anadolu Ajansı Haberi Batu Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Taner Ankara, Türkiye'deki ticaretin büyük çoğunluğunun Çorlu-İstanbul-Kocaeli hattından geçtiğini belirten Ankara, İstanbul'da gerçek anlamda bir transit geçişin olmamasının ticareti yavaşlattığı görüşünde. ‘Hali hazırda kullanımda olan 2 köprü de şehir içi trafiğini rahatlatmak amacıyla yapılmıştı. 3. Köprü ise ticari amaçlarla yapılan bir yatırım. 3. Köprü ile birlikte daha sonra hizmete girecek olan 3. havalimanı, gümrük noktalarının güzergah üzerine taşınması, şehir içine hiç giriş yapmadan sağlanacak geçişle gerçek transit geçiş özelliği taşıması gibi özellikleriyle dış ticaret için yapılan önemli bir yatırım ‘diyen Ankara, gerçek anlamda bir transit geçişin sağlanmasıyla birlikte ticaretin de hız kazanacağını vurguladı. Pojeyle eş zamanlı yürütülmeye başlanan İzmit Otobanı, 3. Havalimanı, Muratlı Tren Hattı, Halkalı Gümrüğü'nün Çatalca'ya taşınması gibi projelerin sonlanmasıyla birlikte lojistik alanında dünyanın en önemli hatlarının oluşabileceğini ve ticaretin yüzde 20 oranında artabileceğini dile getirdi.

İSTANBUL YENİ HAVALİMANI İstanbul'un Avrupa yakasında, Karadeniz kıyısındaki Tayakadın ile Akpınar köyleri arasındaki 76,5 km2 alana yıllık 200 milyon yolcu kapasiteye çıkarılabilen terminali ile birbirinden bağımsız altı pisti olacak şekilde yapılan havalimanıdır. 3. havalimanı karayolu taşımacIlığında Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile entegre olacak. Raylı sistem olarak, Yüksek Hızlı Tren ile havalimanındaki aktarma istasyonunda sonlanacak. Terminal, raylı sistem aracılığı ile Taksim'e bağlanacak. Bu raylı sistem, eski demir yolu hattının güzergâhından geçirilecek. Toplu taşıma aracılığıyla İstanbul'un tüm bölgelerinden ulaşım sağlanacak. Taksim'den havalimanına 15 dakikada ulaşılacak.

Proje Adı 3. Havalimanı İlgili Kurumlar Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı TOKİ Cengiz - Kolin - Limak - MAPA - Kalyon Ortak Girişim Grubu Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü Proje Alan Büyüklüğü 76.500.000 m²  Proje Türü Ulaşım Tanımlanabilen Bütçe 10 milyar 247 milyon euro (maliyet), 22 milyar 152 milyon euro (ihale bedeli) Müellif Nordic Office of Architecture Grimshaw Arup Associates Haptic Architects Perkins+Will (Master Plan) İnşaat Şirketi Cengiz - Kolin - Limak - MAPA - Kalyon Ortak Girişim Grubu Proje Modeli Yap-İşlet-Devret Güncel Durum Eylül ayında meslek odalarının dava açtığı 3. havalimanı imar planı "yapılan itirazların kısmen değerlendirilmesi neticesinde" ufak değişiklikler yapılarak tekrar askıya çıktı.  Konum Avrupa Yakası - Kuzey İstanbul. Kamuya Açıklanma Tarihi Ekim 2010  Proje Alanının Çizildiği Kaynak 05.06.2014 tarihinden onaylanıp ve 17.06.2014 tarihinde askıya çıkartılan "3. Havalimanı Projesine ilişkin hazırlanan 1/5000 ölçekli nazım imar planı.

AVANTAJLAR Dünya Gazetesi Haberi Lojistik uzmanlarına göre, sektör, asıl sıçramayı 3. havalimanıyla yapacak, Türkiye hava kargoda ‘hub’ olacak. Lufthansa gibi devler de yeni kargo yatırımları için 3. havalimanını bekliyor. Mevcut havalimanlarındaki kapasite sorunu çözülecek, altyapı ve mevzuatlardaki aksaklıklar da giderilirse asıl büyüme o zaman gerçekleşecek. Arçelik Havayolu/Kargo Lojistik Satın alma Yöneticisi Sanem Sipahi 3.havalimanının sadece İstanbul’un değil Türkiye’nin büyük bir ihtiyacı olduğunu söyledi. Kapasite sorununun aşılmasıyla üreticiye yüksek gelen hava kargo navlunların da düşüreceğini belirtti.

Halkbankkobi.com Haberi Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) Başkanı Turgut Erkeskin, "Yerli ve yabancı lojistik şirketleri projenin bulunduğu bölgede dev tesisler kurmak için milyar dolarlık yatırım planı yapmaya başladı" dedi. İstanbul'un stratejik konumun 3'üncü Havalimanı'nın bitmesiyle gerçek anlamını bulacağını söyleyen Erkeskin, "Türkiye, bu projeyle Çin ile Batı arasında gerçekten köprü oluyor. Üretim Uzakdoğu'da, tüketim ise Batı'da. Bu nedenle uluslararası taşımacılık pastasını tek başına yiyen, taşımacılığının merkezleri olan Almanya ve Dubai, bu projenin yapılmasından endişe ediyor. Şu anda Atatürk Havalimanı'na inen bir yükün işlemleri 48 saati buluyor. 3'üncü Havalimanı bu süreyi yaklaşık 3 saate indirecek" dedi.

Stratejik Düşünce Enstütüsü Haberi İstanbul’un lokasyon olarak havacılık sektörü açısından çok önemli bir avantaj sağladığını vurgulayan Adem YILMAZ: “Atatürk Havalimanı şu anda Frankfurt’tan geridedir fakat frekansta Avrupa’nın en büyük havalimanlarından birine sahibiz. Bu projenin gerçekleşmesiyle de Frankfurt, Amsterdam ve Paris gibi lokasyonların önüne geçeceğiz. 2023 yılına kadar uçak sayımızı 450’in üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. 3. Havalimanı ile beraber pek çok yeni destinasyona da uçma şansı yakalayacağız. Çünkü yıllık 150 milyon yolcu kapasitesine sahip bir havalimanı Asya ile Avrupa arasındaki en önemli aktarma merkezlerinden birisi olacaktır.” diyerek düşüncelerini dile getirdi.

DEZAVANTAJLAR Yesilist.com Haberi İstanbul’un kuzeyinde kalan son doğal alanlar tahrip edilecek Su kaynakları zarar görecek ve kirlenecek Hava kirliliği artacak Sera etkisi yaratan zehirli gazlar artacak Elektromanyetik kirlilik artacak Toprak kirliliği artacak Gürültü kirliliği artacak Milliyet Gazetesi Haberi Çevresel Etki Değerlendirme(ÇED) raporunu göre; havalimanının yapılması halinde kirlilik artacak, canlı yaşamı yok olacak, 657 bin ağaç zaruri olarak kesilecek. Proje alanının yüzde 80’inin orman alanı olduğuna dikkat çekilen raporda, bölgedeki heyelan riskine ve derelerin tahrip olma tehlikesine de vurgu yapıldı.

KAYNAKÇA http://www.3kopru.com/proje/PROJE-HAKKINDA/1 http://megaprojeleristanbul.com/#3-bogaz-koprusu https://tr.wikipedia.org/wiki/Yavuz_Sultan_Selim_K%C3%B6pr%C3%BCs%C3%BC http://www.3kopru.com/proje/projeninkazandiracaklari http://aa.com.tr/tr/turkiye/ucuncu-kopru-lojistik-sektorunu-rahatlatacak/140723 https://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0stanbul_Yeni_Havaliman%C4%B1 http://megaprojeleristanbul.com/#3-havalimani http://www.dunya.com/ekonomi/ekonomi-diger/3-havalimani-turkiyeyi-hava-kargoda-hub-yapacak-209377h.htm http://www.halkbankkobi.com.tr/NewsDetail/Lojistigin-devleri-3--Havalimani-ni-bekliyor/2964 http://www.sde.org.tr/tr/newsdetail/3-havalimani-projesinin-ekonomik-ve-stratejik-onemi-calistayi/3668 http://www.yesilist.com/cms.php?id=1355 http://ormancilardernegi.org/icerik_detay.asp?Icerik=1317 https://www.xn--3havaliman-6ub.com/wp-content/uploads/2015/09/3havalimani-resimleri.jpeg

Nutfiye ÇAVUŞ B131304001 Uluslararası Ticaret HAZIRLAYAN Nutfiye ÇAVUŞ B131304001 Uluslararası Ticaret