1 Konu 20: YENİ TARIM KANUNU. AMAÇ ; Tarım sektörünün ve kırsal alanın, kalkınma plân ve stratejileri doğrultusunda geliştirilmesi ve desteklenmesi için.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

T.C. GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KIRSAL KALKINMA BELGELERİ Avrupa Birliği Yapısal Uyum Yönetim Otoritesi Daire Başkanlığı.
Dr. Bülent SÖNMEZ Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürlüğü TARIM ALANLARINDA ÇÖLLEŞME İLE MÜCADELE POLİTİKALARI.
KOBİLER BÜYÜR TÜRKİYE BÜYÜR! KOSGEB KONYA MÜDÜRLÜĞÜ.
T.C. GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI TARIMSAL YAYIM VE DANIŞMANLIK.
28 Nisan 2014 EDİRNE Prof. Dr. Naim SAĞLAM Fırat Üniversitesi, Su Ürünleri Fakültesi Su Ürünleri Yetiştiriciliği Bölümü 23119, Elazığ.
RES ve ges sorunlari Dr. Yüksel MALKOÇ
BÖLGESEL TEŞVİK UYGULAMALARI SUNUM : Kaan Duran ÖĞRETİM GÖREVLİSİ : Mustafa İDUĞ.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
« Orman Ve Su İşleri Bakanlığı
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Proje Bütçesinin Hazırlanması - -- Proje Bütçesinin Hazırlanması -
COMENIUS 2.1 EĞİTİM / ÖĞRETİM PERSONELİNİN YETİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK AVRUPA İŞBİRLİĞİ PROJELERİ.
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
08 Temmuz 2013 Online (gerçek zamanlı) Yüzey Suyu İzleme Sistemleri Konulu TAIEX Çalıştayı T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
AĞAÇLANDIRMA VE GENÇLEÇTİRME ÇALIŞMALARININ BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİĞE ETKİSİ İsmail KÜÇÜKKAYA Orm. Yük. Müh.
İFM – Vergi Tekniği Alt Çalışma Grubu Ön raporu Genel stratejik ilkeler 18 Mart 2009 Osman Özen, Umurcan Gago, Berna Bayındır, Ateş Konca.
HAZIRLAYANLAR SEDA NUR GÖK KEMAL ŞAHİN. AÇILIMI Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Türkiye’de bilim ve teknolojiyi teşvik etme Yönlendirme.
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu
KIRSAL ALANDA İNSAN KAYNAKLARINI GELİŞTİRMENİN TEMEL AMACI NELERDİR?
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Adıyaman Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Avrupa 2020 Hedefleri Horizon 2020
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
ELLE TAŞIMA İŞLERİ YÖNETMELİĞİ
COĞRAFİ İŞARET DENETİMİ
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Bu sorunlar neden çözülmeli?
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Türkiye’de ve Dünyada İş Sağlığı ve Güvenliği
AVRUPA BİRLİĞİ ORTAK TARIM POLİTİKASI
T.C. GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Sayılarla WWF 50+ yıllık tecrübe (Kuruluş yılı 1961) 100+ ülke Yıllık
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
SİGORTA SEKTÖRÜ DÜZENLEME VE DENETLEME İŞLEMİ
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
TKGM KADASTRO DAİRESİ BAŞKANLIĞI “GAYRİMENKUL DEĞERLEME ÇALIŞTAYI”
SANAYİ ve TEKNOLOJİ BAKANLIĞI Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

1 Konu 20: YENİ TARIM KANUNU

AMAÇ ; Tarım sektörünün ve kırsal alanın, kalkınma plân ve stratejileri doğrultusunda geliştirilmesi ve desteklenmesi için gerekli politikaların tespit edilmesi ve düzenlemelerin yapılmasıdır. 2

Kapsamı Tarım politikalarının amaç, kapsam ve konularının belirlenmesi; tarımsal destekleme politikalarının amaç ve ilkeleriyle temel destekleme programlarının tanımlanması; bu programların yürütülmesine ilişkin piyasa düzenlemeleri, finansman ve idarî yapılanmanın tespit edilmesi; tarım sektöründe uygulanacak öncelikli araştırma ve geliştirme programlarıyla ilgili kanunî ve idarî düzenlemelerin yapılması ve tüm bunlarla ilgili uygulama usûl ve esaslarını kapsar. 3

4 Kanunun Bölümleri Tarım politikalarının amaçları Tarım politikalarının ilkeleri Tarım politikalarının öncelikleri Tarımsal araştırma Çiftçi eğitimi, yayım ve danışmanlık hizmetleri Biyolojik çeşitlilik, genetik kaynakların korunması ve biyogüvenliğin sağlanması Ürün konseyleri Üretici örgütleri Sözleşmeli üretim Tarım havzaları Kırsal kalkınma Tarımsal Destekleme ve Yönlendirme Kurulu Kurulun görevleri Tarımsal desteklemelerin amacı ve ilkeleri Tarımsal destekleme araçları Tarımsal desteklemelerin finansmanı

Tarım politikalarının amaçları;  Tarımsal üretimin iç ve dış talebe uygun bir şekilde geliştirilmesi,  Doğal ve biyolojik kaynakların korunması ve geliştirilmesi,  Verimliliğin artırılması,  Gıda güvencesi ve güvenliğinin güçlendirilmesi,  Üretici örgütlerinin geliştirilmesi,  Tarımsal piyasaların güçlendirilmesi,  Kırsal kalkınmanın sağlanması suretiyle tarım sektöründeki refah düzeyini yükseltmektir. 5

Tarım politikalarının ilkeleri  Tarımsal üretim ve kalkınmada bütüncül yaklaşım.  Uluslararası taahhütlere uyum.  Piyasa mekanizmalarını bozmayacak destekleme araçlarının kullanımı.  Örgütlülük ve kurumsallaşma.  Özel sektörün rolünün artırılması.  Sürdürülebilirlik, insan sağlığı ve çevreye duyarlılık.  Yerinden yönetim.  Katılımcılık.  Şeffaflık ve bilgilendirmek. 6

Tarım politikalarının öncelikleri  Tarımsal üretimde verimlilik, ürün çeşitliliği, kalite ve rekabet gücünün yükseltilmesi.  Yeterli ve güvenilir gıda arzının sağlanması.  Tarımsal işletmelerin altyapılarının geliştirilmesi.  Tarımsal faaliyetlerde bilgi ve uygun teknolojilerin kullanımının yaygınlaştırılması.  Tarımsal girdi ve ürün piyasalarının geliştirilmesi ve üretim- pazar entegrasyonunun sağlanması.  Tarımsal üretimin tarım-sanayi entegrasyonunu sağlayacak şekilde yönlendirilmesi.  Tarım sektörünün kredi ve finansman ihtiyacının karşılanmasına ilişkin düzenlemeler yapılması. 7

 Destekleme ve yönlendirme tedbirlerinin alınması.  Doğal afetler ve hayvan hastalıklarına karşı risk yönetimi mekanizmalarının geliştirilmesi.  Kırsal hayatın sosyo-ekonomik açıdan geliştirilmesi.  Üretici örgütlenmesinin geliştirilmesi.  Tarım bilgi sistemlerinin kurulması ve kullanılması.  Toplulaştırma, arazi kullanım plânının yapılması ve ekonomik büyüklükteki tarım işletmelerinin oluşturulması.  Toprak ve su kaynaklarının geliştirilmesi ve rasyonel kullanımı.  Avrupa Birliğine uyum sürecindeki gelişmelerden doğacak ihtiyaçları karşılayabilecek şekilde ortak piyasa düzenlerinin öngördüğü, idarî ve hukukî düzenlemelerin yapılması. 8

Tarımsal araştırma Bakanlık, tarım sektörünün ihtiyaç duyduğu tarımsal bilgi ve teknolojilerin yurt içinde geliştirilmesi, bu bilgi ve teknolojilerin yurt dışından transfer edilerek denenmesi ve adaptasyonu ile yayımını sağlamak için, kamu ve özel sektörün tarımsal araştırma faaliyetlerini verimli ve etkin kılacak tedbirleri alır. Araştırma çalışmalarında görevli uzmanların yetiştirilmesi ve araştırma altyapısının geliştirilmesini sağlayacak düzenlemeler yapar. Araştırma faaliyetlerinde başta üniversiteler olmak üzere ilgili tüm kurum, kuruluşlar ve işletmeler ile işbirliğini güçlendirecek tedbirler alır. 9

Çiftçi eğitimi, yayım ve danışmanlık hizmetleri Çiftçi eğitimi, yayım ve danışmanlık hizmetleri Bakanlık; tarım, çiftçi eğitimi ve yayım faaliyetlerinde, sivil toplum örgütleri, özel sektör kuruluşları ve serbest danışmanların görev almasını sağlamak için gerekli düzenlemeler yapar, bu kuruluş ve kişileri teşvik eder, çalışma esaslarını belirler ve denetler. Çiftçi eğitimi, özel yayım ve danışmanlık hizmetleri çalışma esas ve usûlleri ile ilgili diğer şartlar Bakanlıkça çıkarılacak yönetmelikle belirlenir 10

Biyolojik çeşitlilik, genetik kaynakların korunması ve biyogüvenliğin sağlanması Bakanlık, biyolojik çeşitliliğin, genetik kaynakların ve ekosistemlerin korunması ve geliştirilmesine ilişkin araştırmalar yapar veya yaptırır. Biyoteknolojik yollarla ve/veya çeşitli ıslah metotları kullanılarak elde edilen ürünlerin fikrî mülkiyet hakları kapsamında korunması, kaydı, tescili, üretimi, tüketimi, gıda olarak kullanımı, ihracatı ve ithalatı hakkında ilgili kurum ve kuruluşların görüşü alınmak suretiyle gerekli düzenlemeleri yapar. 11

Sözleşmeli üretim Bakanlık, tarım sektöründe sözleşmeli üretimin geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için gerekli düzenlemeleri yapar. Sözleşmeli üretimi özendirmek üzere üreticilere, bu Kanunla belirtilen desteklerin verilmesinde öncelik tanınır. Tarım havzaları Tarımsal üretimin kendi ekolojisine uygun alanlarda yoğunlaşması, desteklenmesi, örgütlenmesi, ihtisaslaşması ve entegre bir şekilde yürütülmesi için tarım havzaları, Bakanlığın teklifi üzerine Bakanlar Kurulunca belirlenir. Bu havzaların faaliyet ve işleyişi ile ilgili esas ve usûllerin düzenlenmesine ilişkin yönetmelik, Bakanlık tarafından yürürlüğe konulur. 12

Kırsal kalkınma Bakanlık, kırsal alanlarda tarım ve tarım dışı istihdamın geliştirilmesi, gelirlerin artırılması ve farklılaştırılması, kadın ve genç nüfusun eğitim ve girişimcilik düzeyinin yükseltilmesine yönelik tedbirleri alır. Kırsal kalkınma program, proje ve faaliyetlerine ilişkin düzenlemeleri yapar ve kamu kuruluşları arasında koordinasyonu sağlar. Kırsal kalkınma program, proje ve faaliyetlerinde; katılımcılık, tabandan yukarı yaklaşım, yerel kapasitenin geliştirilmesi ve kurumsallaşması temel ilkelerdir. 13

Tarımsal desteklemelerin amacı ve ilkeleri Tarımsal desteklemelerin amacı; tarım sektörünün öncelikli problemlerinin çözümüne katkıda bulunmak, uygulanan politikaların etkinliğini artırmak, sektörün bu politikalara uyumunu kolaylaştırmaktır. Tarımsal destekleme politikaları, ekonomik ve sosyal etkinlik ve verimlilik koşullarını sağlayacak programlarla uygulanır. Ödemeler bütçe imkânları çerçevesinde ve programların niteliğine bağlı olarak, gerekli denetim ve kontrollerin tamamlanmasından sonra ödenir. Tarımsal destekleme programlarının belirlenmesinde, aşağıdaki ilke ve stratejiler dikkate alınır:  Tarım politikalarının amaçlarına ulaşılmasına katkıda bulunması.  Avrupa Birliği mevzuatı ve uluslararası taahhütler ile uyumlu olması.  Üreticilerin piyasa koşullarında faaliyetlerini yürütmesi.  Kullanılacak kaynağın, adil ve etkin bir şekilde üreticilere yansımasını sağlayacak yapıda olması.  Tarımın alt sektörlerinde dengeli bir dağılım göstermesi. 14

Tarımsal destekleme araçları  Doğrudan Gelir Desteği  Fark Ödemesi Telafi Edici Ödemeler  Hayvancılık Destekleri  Tarım Sigortası Ödemeleri  Kırsal Kalkınma Destekleri  Çevre Amaçlı Tarım Arazilerini Koruma Programı Desteklemeleri  Diğer Destekleme Ödemeleri 15

Tarımsal desteklemelerin finansmanı Tarımsal desteklemelerin finansmanı Tarımsal destekleme programlarının finansmanı, bütçe kaynaklarından ve dış kaynaklardan sağlanır. Bütçeden ayrılacak kaynak, gayrisafi millî hasılanın yüzde birinden az olamaz. 16