Nedir? Uygunluk, hedeflere ulaşma etkililiği, verimlilik, etki ve sürdürülebilirlik tespiti ve analizi Nasıl Yapılır? Detaylı sistematik analizlerle Kimler.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

T.C. GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KIRSAL KALKINMA BELGELERİ Avrupa Birliği Yapısal Uyum Yönetim Otoritesi Daire Başkanlığı.
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLIĞI 1. İş Güvenliği Uzmanı Nasıl Olunur? İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinde görevli iş güvenliği uzmanlarının nitelikleri, eğitimleri.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
Page  1. İSİG KURULU 50 ve daha fazla çalışanın bulunduğu 6 aydan fazla süren işlerin yapıldığı tüm işyerlerinde, İş Sağlığı Ve Güvenliği Kurulu! İSG.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
UNI-SET Toplantı Notları
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
ERASMUS+ SPOR DESTEKLERİ. SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
S. R. Ranganathan ve Bilgi Hizmetlerinin Geleneksel İlkeleri
Tanıtım Sunum. PROJENİN ADI TR83 Bölgesinde Endüstriyel Tasarım Alanında Genç İstihdamının Artırılması Projesi PROJENİN KAPSADIĞI BÖLGE TR83 Bölgesi (Samsun,
KAMUDA İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARI DERNEĞİ BİLİM KURULU (KİGUDER)
ODUNPAZARI ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
U Ş AK FAT İ H ORTAOKULU MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K KURULU.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
İyilik Okulu Projesi Uygulama Süreçleri Dr Cemil Keskin
MATHS: REAL OR FICTION (MATEMATİK: GERÇEK YA DA KURGU)
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
İl Danışma Meclisi Formatı (Basına Açık Bölüm)
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Aile Atölyeleri Projesi
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
İşyeri Hekimliği ve İş Güvenliği Uzmanlığı Eğiticisi
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
Kent Planlarının Nitelikleri ve İlkeleri
ÖĞRENME STİLLERİ.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulları
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
Eğitim Önemlidir İKS kadrosunun ve çiftçilerin eğitimi İKS sürecinin önemli bir bölümüdür. Hedef çiftçilerin, ve proje çalışanlarının organik çiftçiliğin.
Nitel Araştırmalar.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

Nedir? Uygunluk, hedeflere ulaşma etkililiği, verimlilik, etki ve sürdürülebilirlik tespiti ve analizi Nasıl Yapılır? Detaylı sistematik analizlerle Kimler Yapar? Değerlendirme konusunda uzman, bağımsız ve tarafsız dış uzmanlarca Ne zaman? Bir ya da iki kez; temel olarak proje sonunda ve proje sonrasında

 Bağımsız Dış Uzmanlık Görevleri – Dr. Umut Arıöz ◦ Türk Ulusal Ajansı, Gençlik Programları, 2007-devam. ◦ Türk Ulusal Ajansı, Hayat Boyu Öğrenme-Leonardo da Vinci Programı, ◦ Ankara Kalkınma Ajansı, 2011-devam. ◦ T.C. Kalkınma Bakanlığı Sosyal Destek Programı, 2011-devam. ◦ Birleşmiş Milletler Türkiye’nin Sürdürülebilir Kalkınma ve Yeşil Ekonomi Rio+20 En İyi Uygulamalar Seçimi, 2012.

 Mali kapasite ve operasyonel kapasitesi (Bölüm 1)’den alınan puan 12’den azsa, proje teklifi reddedilecektir.  İlgililik (Bölüm 2)’den alınan puan 20’den azsa, proje teklifi reddedilecektir. Şartlı kabul  Değerlendirmeyi takiben; mevcut mali paket göz önünde bulundurularak; proje tekliflerini, aldıkları puanlara göre sıralı olarak listeleyen bir tablo ile aynı kriterlere göre bir yedek liste tablosu oluşturulacaktır. Sadece minimum 65 puan alan projeler mevcut fona bağlı olarak verilecek hibeler için önerilecektir.

 Değerlendirme Örnekleri ◦ Yenilik Transferi projesi  İyi proje örneği >>>>  Kötü proje örneği >>>>

 Değerlendirme Örnekleri ◦ Gençlik projesi ◦ İyi proje örneği ◦ Proje, yatılı lisede okuyan 8 kişilik bir gençlik grubunun hazırlamış olduğu 4 ay sürecek olan ve Bursa'da yöre halkını insan eliyle olşan yangınları azaltmak, koruyucu önlemler almak, acil durumda müdahelede bulunmak gibi başlıkları içine alan hem teorik hem de pratik eğitimler içermektedir. Bu amaç doğrultusunda müze ziyaretleri, yanan ormanlık alan ziyaretleri, piknik, seminer ve yöre çapında afiş, broşür gibi araçlarla bilgilendirme faaliyetleri yürütülecektir. Katılımcıların çoğu yatılı lise öğrencilerinden oluşmakta ve bir koç eşliğinde projeyi yürüteceklerdir.

 Değerlendirme 85 ◦ Proje genel olarak aktif vatandaşlık, gençlerin toplumun yaşamına katılımını arttırmak, farklı öğrenme şekillerine yer vermesi ve imkanı kısıtlı gençlerin katılımı gibi maddeleri içermesi bakımından programın genel hedefleriyle, alt-eylemin özel amaçlarıyla ve önceliklerle uyumludur. Faaliyet programı ayrıntılı olarak verilmiş ve proje için gerekli öngörüler yapılmıştır. Fakat hazırlık safhasında destekleri düşünülen birimlerden başvuru öncesi destek beyanlarının alınması projeyi daha güçlü kılabilirdi. Çünkü bu öngörüler gerçekleşmediği takdirde projenin yürütülmesinde sıkıntılar olabilir. Değerlendirmeler için aylık toplantıların konulması proje açısından sağlıklı olmuştur. Katılımcıların korunması ve güvenliği konusunda alınan tedbirler konusunda herhangi bir öngörü mevcut değildir. Proje konu olarak hem gençlerin aktif katılımını ve onların yaparak öğrenmelerini sağlamakta hem de sonuçları bakımından da yöre halkının bilinçlenmesinde önemli rol oynamaktadır. Ayrıca bu proje içinde katılılımcı gençlerin sosyal ve bireysel gelişimine katkısı da düşünülmüştür. Böyle önemli bir konuda yaygınlaştırma ve çarpan etkisi anlamında yeterli miktarda faaliyet öngörüleri yapılmıştır. Katılımcıların yatılı lise öğrencilerinden oluşması da imkanı kısıtlı gençlerin katılımı öncelikleriyle örtüşmektedir.

 Değerlendirme Form Örnekleri ◦ Gençlik projesi ◦ Kötü proje örneği  Proje, içinde engelli bireylerin de olduğu 5 katılımcı gençten oluşan bir grup tarafından verilmiştir. Proje süresi 5 aydır. Proje temelde katılımcılarla gerçekleştirilecek olan Kilis'in tarihi yerlerinin fotoğraflanması ve bu fotoğrafların sergiler vasıtasıyla yaygınlaştırılarak ortak kültür bilinci oluşturmayı planlamaktadır. Projede istenilen sonuca ulaşmak için fotoğrafçılık ile ilgili teorik bilgilerin verilmesi, gezi ve piknik düzenlenmesi, fotoğrafla ilgili merkezlerin ziyaret edilmesi gibi faaliyetler öngörülmektedir.

 Değerlendirme 55  Proje temelde gençlerin ve engelli bireylerin katılımını öngörmekle birlikte proje içinde engelli bireylerin aktif rolleri ve onların gelişimine olan katkıları net olarak belirtilmemiştir. Ayrıca genel hedeflerde işaretlenen aktif vatandaşlık ve gençlik alanında STK'ların kapasitesini arttırılmasına yönelik yeterli faaliyetler öngörülmemiştir. Bu açıdan 2009 yılı önceliklerine dair öngörüler de yeterli miktarda yapılmamıştır. Proje için bazı hazırlık faaliyetleri öngörülmüştür. Ayrıntılı faaliyet programı yapılmış olup tüm bileşenler öngörülmüştür. Değerlendirme safhası için her hafta toplantılar konulmuştur. Fakat bu gençlik grubunun faaliyet programında belirtilen ve ayrıntıları belirtilen tüm işleri nasıl yapacağı ve katılımcıların aktif olarak görev dağılımları konusunda net bir bilgi olmadığından bu grubun böyle geniş olarak düşünülmüş bir projeyi idare etmeleri konusunda daha net olması ve destek aldığı yerlerden imzalı destek bildirgesi alması beklenirdi. Projede katılımcıların korunması ve güvenliği konusunda alınan tedbirler konusunda bir açıklama yoktur. Projede elde edilecek sonuçların etkileri ve çoğaltan etkisi yeterli miktarda ve net açıklanmamıştır. Böyle bir projenin sürdürülebilirliği de değinilmeyen konulardandır. Projenin ve AB Gençlik Programının görünürlüğü ile sonuçların yaygınlaştırılması için yeterli miktarda öngörü yapılmıştır. Katılımcılar daha önce de AB projesinde yer almış kişilerdir.

İzleme Nedir? Hedeflere ulaşma etkililiği ve verimlilik tespitine ve analizi yönetimsel bir faaliyettir (planlanan ve gerçekleşen) Nasıl Yapılır? Hızlı ve devamlı olarak, devam eden faaliyetlerin iyileştirilmesi, performansı arttırmak için önemli faktörlerin tespit edilmesi Kimler Yapar? İç ve dış uzmanlar tarafından Ne zaman? Düzenli olarak, aylık, 3-6 aylık ve yıllık olarak

Nedir?Finansal işlemlerin ve raporların yasa ve sözleşme hükümlerine uygunluğunun tespiti ve analizi Nasıl Yapılır?Finansal kayıtların yasal prosedürlere ve sözleşme hükümlerine uygunluk doğrulanması ile yapılır Kimler Yapar? Bağımsız dış denetim uzmanları Ne zaman? Proje süresince ve bitiminde