ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FİZİKSEL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
OKUL ÇAĞI ÇOCUKLARINDA ASTIM RİSK FAKTÖRLERİ Dr.Mehmet Seyhan A Acta Pædiatrica , 1606–1610.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
 Kalitim nedir?  Genotip ve fenotip nedir?  Kalitimin Gelisim Uzerindeki Etkisi.
Gelişimi Etkileyen Faktörler
It’s My Life It’s My Choice
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Dışa Atım Bozuklukları
AİLELERİN YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Psikolojide Araştırma Yöntemleri
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM DERSİ
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
1. sağlık ve sağlığın girdileri
Evlilik ve Aile Danışması
Fare Biyomedikal çalışmalarda için uygun ve en çok kullanılan türdür. 400’ün üzerinde farklı soyu vardır. Başlıca kanser, antikor, ilaç ve aşı araştırmalarında.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
2-6 YAŞ ÇOCUK ELBİSE KALIBI
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE ve YÖNTEMLERİ Hafta I – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ.
GELİŞİMDE TEMEL KAVRAMLAR
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
KİŞİLİK GELİŞİMİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Isı Enerjisi ve Gerekliliği
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
GELİŞİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Doğum Öncesi Gelişim.
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
KALITIM VE ÇEVRE I. Kalıtım II. Çevre
MAYOZ HÜCRE BÖLÜNMESİ.
AİLE TUTUMLARI.
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
SAĞLIK PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
ERGEN VE AİLE Psk. Dr. Ayşe Sabâ Yalçın.
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
Nitel Araştırmalar.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ Öğr. Gör. İdris KARA

BÜYÜME VE GELİŞME Gelişim ile ilgili temel kavramlar a. Büyüme b. Olgunlaşma c. Yaş d. farklılaşma e. Hazır bulunuşluluk

f. Gelişim g. Gelişim alanı h. Gelişim dönemi i. Kritik dönem ve duyarlı dönem j. Bölük / Yaş Kuşağı k. Tarihsel Zaman Etkisi l. Alıştırmalar

a. Büyüme Boy kilo ve hacim olarak artışı ifade eder.

b. Olgunlaşma Organizmanın veya kısımlarının kimi işleri yerine getirebilecek düzeye ulaşmasıdır.

c. Yaş Gelişim sürecindeki zamanı ifade eder.

d. Farklılaşma Farklılaşma, gerek hücreler ve organizmanın yapıları, gerekse işlevler hakkında olsun, bir aynılık durumundayken değişime uğramayı ifade eder.

Öğrenme Yaşantı ürünü kalıcı davranış değişikliğidir.

e. Hazır bulunuşluk Kişinin bir öğrenme ya da davranışı sergileme durumuna, hali hazırdaki olgunlaşma düzeyi, önceki öğrenmeleri, tutumu ve motivasyonu itibariyle ne derece hazır halde olduğunu ifade eden kavramdır.

f. Gelişim Döllenme ile başlayıp ölene dek devam eden fiziksel, sosyal, duygusal, ahlaki yönlerden kaydedilen ileriye doğru değişim sürecidir.

g. Gelişim alanı Gelişim bir bütün olarak işler.

h. Gelişim dönemi Belli bir yaş aralığını kapsayan, diğer zamanlardan niteliksel olarak farklı gelişimsel yaşantıların gündeme geldiği gelişim aşamalarına denir. Bebeklik 0-2 İlk Çocukluk 2-6 Okul çağı 6-11 Erinlik 11-14 Ergenlik 14-18 Genç yetişkinlik 18 – 35 Yetişkinlik 35- 65 Yaşlılık 65 +

i. Kritik dönem ve duyarlı dönem Bir davranışın ortaya konması ya da öğrenilmesi bakımından çevresel uyarıcı ve koşullara en hassas olunan zaman dilimini ifade eder.

j. Bölük / Yaş Kuşağı Benzer durum ve benzer zaman diliminde doğan çocuklar benzer özellikler gösterirler.

k. Tarihsel Zaman Etkisi Farklı zaman dilimindeki çocuklar farklı özellikler gösterir.

l. Alıştırmalar Belli bir hareketi ya da belli bir tepkiyi pekiştirmek ve geliştirmek için o işin tekrar tekrar yapılmasıdır.

Büyüme ve gelişmeye etki eden faktörler a. Kalıtım b. Irk c. Cinsiyet d. Beslenme e. Sosyo ekonomik düzey f. Psikolojik durumun

g. Mevsimler h. Hastalık i. İç salgı bezleri j. Çevre k. İnsan vücudunun çevresel ve iklimsel koşullara uyumu

a. Kalıtım Genotip: anne babanın kalıtım yoluyla geçen bütün özelliklerine genotip denir. Fenotip: Bireyin genetik yapısının dışarıdan gözlenebilen şeklidir.

b. Irk İnsanların büyüme ve gelişmelerindeki etkili faktörlerden birisi ırksal faktördür.

c. Cinsiyet Doğumda kız çocukları erkek çocuklara oranla daha iridirler.

d. Beslenme İnsanlarda büyüme ve gelişmeyi etkileyen en önemli dış faktör beslenmedir.

e. Sosyo ekonomik düzey Büyüme ve gelişmede çocuğun içinde yaşadığı ortamın sağlıklılığı yaşadığı ev, ailesinin ekonomik durumu, ailenin kültürel ve eğitsel düzeyi de önem taşımaktadır.

f. Psikolojik durumun Yetimhanede büyüyen çocukların büyüme ve gelişimlerinde gerilik olduğu saptanmıştır.

g. Mevsimler Boyca ilkbahar Kiloca sonbahar

h. Hastalık İnsan metabolizmasının yapı taşları proteinlerdir. Hastalık ve yaralanmalar protein metabolizmasını olumsuz yönde etkiler.

j. Çevre Çocuğun gelişiminin çok hızlı olduğu okul öncesi dönemde; aile yapısı, sosyo-ekonomik düzey, ailedeki çocuk sayısı, ebeveyn tutumları, çocuğun aile içindeki durumu çocuğun gelişimin etkileyen çevresel etkenlerdir. Doğum öncesi Doğum sırası Doğum sonrası

k. İnsan vücudunun çevresel ve iklimsel koşullara uyumu İnsan vücudu yaşadığı çevre bitki örtüsü ve iklim koşularına uyum sağlar.

Gelişimin Temel İlkeleri a. Gelişim yordanabilir bir sıra izler 1. Gelişim baştan ayağa doğrudur 2. Gelişim içten dışa doğrudur 3. Gelişim genelden özele doğrudur 4. Gelişim basitten karmaşığa doğrudur

b. Gelişimde bireysel farklılıklar vardır İnsan gelişimi hakkında her ne kadar tahmin edilebilir bir seyir söz konusuysa da, bu seyir gelişimin genel çerçevesine işaret eder.

c. Gelişimde kritik dönemler vardır Kimi gelişimsel olayların olması belli bir zaman dilimine denk gelir ve bu süre içerisinde meydana gelmedikleri taktirde sonradan olmaları güçtür.

d. Gelişim bir bütündür Her gelişim alanı diğerini etkiler ve etkilenir.

e. Gelişim süreklidir. İnsan gelişimi döllenmeden ölüme dek sürekli bir değişim arz eder.

f. Gelişim nöbetleşe devam eder Kimi gelişim dönemlerinde özellikle bazı gelişimsel olaylar öne çıkar ve gelişimsel olaylar kişinin, deyim yerindeyse daha çok gelişimsel gündemini oluşturur.

g. Gelişim. Kalıtım ve çevrenin etkileşiminin ürünüdür. İnsan gelişimi sadece kalıtım veya sadece çevrenin ürünü değildir.