Mühendislik Fakültesi 2009-2012 Proje Önerileri F.T. Yarman Vural.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

 Bartın Üniversitesi 22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuştur.  İki yıllık bir geçmişe sahip olan Bartın Üniversitesinde  2 Enstitü,
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
Eğitim Bilimleri Bölümü

Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
DOKTORA SONRASI ARAŞTIRMA PROGRAMI (DOSAP)
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
TÜRKİYE’NİN İLK, EN BÜYÜK VE EN YENİLİKÇİ TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGESİ;
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
T-TTO İstanbul ticaret üniversitesi ve TTO yapılanması
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
GELECEĞİN ODTÜ’SÜ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 21 Mayıs
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
Erzurum Teknik Üniversitesi Erzurum Teknik Üniversitesi’nin Misyonu Prof. Dr. Muammer YAYLALI Erzurum Teknik Üniversitei Rektörü.
Avrupa Konseyi Destekli Hibe Projesi KAMUDA ETİK KÜLTÜRÜN GÜÇLENDİRİLMESİ.
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
SWOT ANALİZİ NEDİR? -STRENGTHS?, WEAKNESS?, OPPORTUNITIES?, THREATS?
NASIL BİR ODTÜ ? 7 Mayıs NASIL BİR ODTÜ ?  Öncü ve farklılık yaratan bir ODTÜ  Demokratik ve laik cumhuriyetin değerlerini koruyan ve savunan.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Doç. Dr. F. Kemal Sönmez Dr. Halit Apaydın Dr. Orgun Deveci
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Hazırlayan Doç. Dr. Çağrı ERHAN.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
TERCİH ZİRVESİ’15 Üniversitede Başlayan, Hayat Boyu Gelişen Kariyer Prof. Dr. S. Semahat Demir Rektör.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
BIŞKEK, HAZIRAN FAKÜLTE HAKKINDA BILGILER Fakülte Hakkında Bilgiler Fakülte Dekanı: Prof. Dr. Ulan Brimkulov.
KURULUŞ Karabük Üniversitesinin 2007 yılında kurulmasıyla, Fen Bilimleri Enstitüsü 3 Yüksek Lisans Programı ile eğitime başlamıştır. Kurulduğu günden.
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
ThinkQuest nedir? ThinkQuest, öğretmenlerin eğitim projelerini kendi sınıf müfredatlarıyla birleştirerek, öğrencilerinin 21. yüzyıla yönelik yetenekler.
Endüstri 4.0 ve Ulusal Eğitim Politikası. Dünya Nereden Nereye Ulusal Dijital Sınırlar Dışlayıcı İşbirliği (müttefik) Kapsayıcı İşbirliği (ortak) Kitlesel.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ORGANİZASYON (TEŞKİLAT) ŞEMASI
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Makine Mühendisliği nedir?
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

Mühendislik Fakültesi Proje Önerileri F.T. Yarman Vural

İlkelerimiz ve Hedeflerimiz 1.Yönetişim 2.Akademik Ortam 3.Çevre ile Etkileşim 4.Öğretim ile Araştırmanın Bütünselliği Proje Önerileri

Soruna değil, çözüme odaklı, 1. Yönetişim İlkeleri Kapısı her zaman açık, kapınızı her zaman çalan, İdari işlemlerde kolaylaştırıcı, Proje önerilerinizde sizinle birlikte, yanınızda uğraş veren, Akademik konularda disiplinlere saygılı,

Başarının nitel ve çok boyutlu ölçülmesi Başarının nitel ve çok boyutlu ölçülmesi 1. Yönetişim: Hedefler Bölüm ve Fakülteler arası paylaşım ve takım çalışması Bölüm ve Fakülteler arası paylaşım ve takım çalışması

Bölümler arası geçirgen Kendini yenileyen 2. Akademik Ortam: İlkeler Güçlü bölüm yapısını esas alan Akademik özgürlüğü esas alan

2. Akademik Ortam: Hedefler Bölümler ve bireyler-arası güçlendirilmiş bağlar Bölümler ve bireyler-arası güçlendirilmiş bağlar Bilgi üretiminde ve transferinde, Bilgi üretiminde ve transferinde, içe dönüklükten kaçınılması

3. Çevre ile Etkileşim: İlkeler Sanayi ve kamu tarafından desteklenmiş, ancak özgür iradesiyle hareket eden, Bilgi tabanlı, öğrenci merkezli, öğrenme odaklı bilimsel çalışmaları ile topluma ve insanlığa yön veren, Küresel ve toplumsal sorunlarda en üst düzeyde etkin ve söz sahibi,

3. Çevre ile Etkileşim:Hedefler 3. Çevre ile Etkileşim: Hedefler Akademik ve kültürel etkileşim platformları Akademik ve kültürel etkileşim platformları Bilimsel ve teknolojik sorunlarımıza çözüm DepremDeprem EnerjiEnerji UlaşımUlaşım ÇevreÇevre TelekomünikasyonTelekomünikasyon BilişimBilişim Teknokent ile bağlar

ARAŞTIRMA ÖĞRETİM ÖĞRETİM VE ARAŞTIRMA BİRBİRİNİ TAMAMLAYAN VE ZENGİNLEŞTİREN İKİ AKTİVİTEDİR. 4. Öğretim ve Araştırmanın Bütünselliği: İlkeler

Sorgulayıcı, akademik geleneklere sahip, Başkaları tarafından yönlendirilen değil, yönlendiren, Kişisel değişim becerileri geliştirmiş, Etik değerlerle donatılmış, Ögrencilerimiz ;

4. Öğretim ve Araştırmanın Bütünselliği: Hedefler Öğretim üyesi - öğrenci ilişkisinin güçlendirilmesi Araştırma - eğitim ilişkisinin güçlendirilmesi Endüstri - araştırma etkileşiminin güçlendirilmesi Danışmanlık sisteminin gözden geçirilmesi Sanayi ve Teknokent ile stratejik ortaklıklar Enstitü ve merkezlerle ilişkiler

MEVCUT DURUM VE PROJE ÖNERİLERİ

DURUM: Akademik Ortam Güçlü Bireysel Yapı, Disipliner Çeşitlilik, Tekil Başarılar Giderek Zayıflayan bağlar, Motivasyon Kaybı, Kurumsal Yabancılaşma

Proje 1 - İnsana Yatırım Aidiyet ve Sürekli Gelişimin Desteklenmesi İdari Personel Akademik Personel Genç öğretim üyelerine proje ve seyahatlerde destek Proje yapan öğretim üyelerimize idari ve yönetsel destek Yabancı uyruklu öğretim elemanı ve araştırma görevlisi kadroları Yeni araştırma görevlisi ve öğretim görevlisi kadrosu Teknisyen ve idari personel kadrolarının arttırılması Hizmet içi eğitim: yabancı dil, bilişim vs.

Proje 2 - Çok Boyutlu Etkileşimin Geliştirilmesi Mühendislik Fakültesi’nin Orta Doğu Teknik Üniversitesi içindeki rolü; –Diğer Fakülteler, Araştırma Merkezleri ve Enstitülerle etkileşim –Akademik ve Kültürel Etkileşim Platformları –Akademisyen - Öğrenci Forumları –Fakülte Gelişim Çalıştayları –Fakülte Dergisi

Proje 3 - Teknokent ile Etkileşim Rektörlüğümüzün Teknokent konusundaki karar ve uygulamalarının yönlendirilmesi Teknoloji platformları Proje pazarları Öğretim üyeleri ve firmalardan geri beslemeler ile dinamik yönlendirme

Proje 4 - Araştırma Görevlilerimiz için Yurtdışı Deneyim Programı ÖYP seyahat yönetmeliğinin doktora yapan tüm araştırma görevlilerine uygulanması, DOSAP’ın kendi öğretim elemanlarımıza uygulanması ve doktoralı mezunlarımız için yurtdışı deneyim imkanı ODTÜ Mevcut DOSAPODTÜ - DOSAP

DURUM: Öğrencilerimiz ÖSYM sıralamalarında gerileme Sistemin ortaöğretim kaynaklı zaafiyeti Öğretim altyapısında eskime Öğrencilerde motivasyon eksikliği Dağınıklık Öğretim ve araştırmada, Kaynak kullanımında, Bölümlerarası müfredat planlamada,

Proje 5 - Programlarımızın Güçlendirilmesi ve Araştırarak Öğrenme için Altyapı Oluşturulması Öğretim üyelerimize; “Web” sitesi hazırlamaları, Ders materyali geliştirmeleri, Uygulamalı alanlarda simulasyon geliştirmeleri için destekler Programlarımızın ABET’e ek olarak; Yaratıcı tasarım, Teknolojik girişimcilik, Mesleki özgüven boyutları ile zenginleştirilmesi. Tüm derslerin kredili olması

Proje 6 - SEFI ve MÜDEK’e Aktif Katılım SEFI çalışma gruplarına katkı 1.Mühendislik müfredatının bilim ve teknolojideki gelişmelerle entegrasyonu 2.Dolaşım-değişim programlarının tasarlanması 3.Aktif öğrenme yöntemlerinin gelişimi 4.Öğretim teknolojilerinden yararlanma MÜDEK akreditasyon 1.Uluslararası saygınlık kazandırılması 2.Ulusal yaygınlık kazandırılması

Proje 7 - Bilim ve Öğrenim Köprüsü Fakültemiz öğretim üyelerinin yer aldığı merkezler ve FBE ile ortak çalışmalar Araştırmayı, öğrenimle farklı tür ve düzeylerde ilişkilendirme,

Proje 8 - Staj ve Saha Çalışmalarının Güçlendirilmesi Teknokent şirketlerine stajyer alma koşulu konulması Toplumsal sorumluluk ve Coop kavramlarının staj yönetmeliğine eklenmesi Saha çalışmaları için kaynak tahsisi

Proje 9 - Altyapının Geliştirilmesi Dinamik olarak yeni kaynakların yaratılması Her hafta bir bölümle birliktelik, sorunların bölümlerde çözümü Laboratuvarlar, derslikler ve binalarımızın yenilenmesi için DPT’ye altyapı projesi hazırlanması Laboratuvarlarımızın yeni öğretim paradigmalarına göre modernizasyonu Bilişim Altyapısının geliştirilmesi

Proje 10 - Dekanlık Portalı İdari işlemlerin sadeleştirilmesi Bilgi aktarımında çağdaş bilişim olanaklarının kullanılması ve Dinamik “WEB” portalı oluşturulması

ODTÜ Mühendislik Fakültesi Bilim ve Teknoloji ile “imkansız”ı “yapılabilir” ile değiştirme becerisi kazandırır,

Mühendislik Fakültesi olarak, öğrencileri, akademik ve idari personeli, mezunlarıyla ortak projeler etrafında kenetlenerek ülkemiz ve insanlık için yapabileceğimiz çok sey var... Yeter ki, aklımızı, gönlümüzü ve güçlerimizi birleştirelim!