RESMİ YAZIŞMA VE DOSYALAMA USULLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
RESMİ YAZIŞMA USULLERİ
Advertisements

İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
RESM İ YAZI Ş MA USUL VE ESASLARI YÖNETMEL İĞİ VAL İ L İ K İ MZA YETK İ YÖNERGES İ Adem ÖZER Ara ş tırma Ve Sa ğ lı ğ ın Geli ş tirmesi Ş.
Page  1. İSİG KURULU 50 ve daha fazla çalışanın bulunduğu 6 aydan fazla süren işlerin yapıldığı tüm işyerlerinde, İş Sağlığı Ve Güvenliği Kurulu! İSG.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
EK DERS UYGULAMA REHBERİ. GIRIŞ EKRANı Sisteme giriş için adresi kullanılmaktadır. Kullanıcı adı ve şifre için ö ğ renci bilgi.
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
Eğitim Sen Ocak 2015 Yükseköğretimde Örgütlenme Ümit Akıncı, Eğitim Sen İzmir 3 No'lu Şube.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Özgür IRKIÇATAL Donanım Koordinatörü
AYKOME 2015 PERFORMANS RAPORU. AYKOME YÖNETMELİĞİ OLUŞTURULDU Van Büyükşehir Belediyesi ve İlçelerinin sınırları içerisinde kentsel altyapı hizmetleri.
KESİN HESAP KANUN TASARISI
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
NİSAN Eğitim-Öğretim yılında ilk olarak başlanmıştır. Şuan 94 üniversite ile protokol anlaşması mevcut.
1. Ders Bir, İki ve Üç Yazarlı Eserlerin Kataloglanması Prof. Dr. Bülent Yılmaz Arş. Gör. Tolga Çakmak.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
ZAMAN YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN. Zaman Yönetimi Süreci 1-Zaman kullanım analizi: Amaç, zamanın nereye harcandığını belirlemektir. Bireyler.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı İDARİ BİRİMLER GENEL DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 08 NİSAN 2016.
9. Hafta KAMU HİZMETİ. HEDEFLER Kamu hizmeti kavramını tanımlayacak Kamu hizmeti türlerini öğrenecek Kamu hizmetine hakim olan ilkeleri öğrenecek Kamu.
SAĞLIK BAKANLIĞI TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU Isparta İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Isparta Devlet Hastanesi.
AYAKTA TEŞHİS VE TEDAVİ YAPILAN ÖZEL SAĞLIK KURULUŞLARI HAKKINDA YÖNETMELİK Tıp merkezi, poliklinik, laboratuvar, müessese ve muayenehanelerin: Açılmaları,
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
Doküman Yönetİm (DYS) Sİstemİ
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan akademik Personel Anket SONUÇLARI.
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Öğretimin Uyarlanması
Ünite 3 RESMİ YAZI YAZIŞMA.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
REHBERLİK YÖNETMELİK-5
DIGIKENT Kent Yönetim Platformu Elektronik Belge Yönetimi
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
Tez Veri Girişi Ulusal Tez Merkezine, Tez Döneminde olan ve Danışmanı ile Tez konusunu belirleyip, Enstitümüzün onayından geçen tüm öğrenciler giriş yapmak.
ÖZ GELİRLER.
S.Ü.ÇUMRA MESLEK YÜKSEKOKULU
BANKALARIN ORGANLARI GENEL KURUL
Konu Başlıkları Staj başvurusunda izlenecek yol
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
2017 – 2018 Eğitim – Öğretim Yılı Mühendislik Fakültesi STAJ BİLGİLENDİRMESİ STAJ İŞLEMLERİ Burada açıklanan işlemler her staj türü (şantiye, büro, serbest.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
T.C. ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ ELEKTRONİK BELGE YÖNETİM SİSTEMİ (ebys) HÜSEYİN ERİŞGİN Gökhan göçmez sistem yöneticisi.
2914 SAYILI YÜKSEK ÖĞRETİM PERSONEL KANUNU
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
TÜRKİYE NOTERLER BİRLİĞİ
RESMİ YAZIŞMA KURALLARI EĞİTİM SEMİNERİ 25/05/2015
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulları
Farabi Değişim Programı
2017 – 2018 Eğitim – Öğretim Yılı Mühendislik Fakültesi STAJ BİLGİLENDİRMESİ STAJ İŞLEMLERİ Burada açıklanan işlemler her staj türü (şantiye, büro, serbest.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Bilgilendirme Toplantısı
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
Eğitim Önemlidir İKS kadrosunun ve çiftçilerin eğitimi İKS sürecinin önemli bir bölümüdür. Hedef çiftçilerin, ve proje çalışanlarının organik çiftçiliğin.
MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ Personel Daire Başkanlığı
ARAŞTIRMANIN YAZILMASI II: BİÇİMSEL KOŞULLAR
H.M. RESMİ YAZIŞMALARDA UYGULANACAK USUL ve ESASLAR HAKKINDA
Sunum transkripti:

RESMİ YAZIŞMA VE DOSYALAMA USULLERİ Hazırlayan : Yazı İşleri ve Evrak Şube Müdürlüğü

BİZE AYRILAN BU ZAMAN DİLİMİ İÇERİSİNDE; Büroların işleyişi Yazı hazırlama teknikleri Resmi yazışma kuralları Kodlama Dosyalama Posta hizmetleri Konularında özet bilgiler vermeye çalışacağız.

BÜROLAR BÜROLAR Kamu ve özel kuruluşlarda işlerin büyük çoğunluğu BÜROLARDA yürütülür. ÇAĞDAŞ BÜROLARIN; hızlı, ekonomik, etkin, kaliteli ve basit yöntemlerle işletilmesi hedeflenmiştir.

BÜRO ÇALIŞANLARININ; Kuruluşun genel amaçlarını, Kuruluşun politikalarını, Kuruluşun hedeflerini, Kuruluşun birimlerini, Birimlerin görevlerini, genel hatlarıyla bilmeleri gerekir.

BÜRO HİZMETLERİNİ YÜRÜTENLERİN; İşlerin planlanması ve iş programları, İşi basitleştirme esasları, Daktilo hizmetleri, Yazı hazırlama tekniği, Resmi yazışmalar, Kodlama sistemi, Dosyalama sistemi, Arşiv bilgilerine sahip olması gerekir.

İŞLERİN PLANLANMASI VE İŞ PROGRAMLARI PLANLAMA: Geleceği önceden ve bilimsel yöntemlerle kestirmeye çalışmak, hizmetleri önem ve öncelik sırasına göre düzenlemektir. PLANLAMADAN BEKLENEN SONUÇ : EKONOMİ VERİMLİLİK ETKİNLİK’tir.

PROGRAMLAMA PROGRAMLAMA: Planın bir parçasıdır. İŞ PROGRAMI : İşlerin aylık, haftalık, günlük kısımlarını, İş kollarını, Yapılacak işlerin türünü, İşin miktarını, Nasıl ve kimler tarafından yapılacağını, İşbirliği yapacak büroların isimlerini, belirlemektir.

BÜROLARDA İŞİ BASİTLEŞTİRME ESASLARI Çalışanlar arasında karşılıklı güven, saygı ve sevgi bağları kurulmalı, Masalar temiz ve düzenli olmalı, Not tutma alışkanlığı KESİNLİKLE kazanılmalı, Büro malzemeleri ekonomik ve bilinçli kullanılmalı, Gürültü kirliliği yaratılmamalı, İşler bekletilmeden, zamanında yapılmalı, Yeni teknolojilerden olabildiğince yararlanılmalı, Her birimin el altında “İŞLEMİ SÜREN DOSYA”sı olmalı, Her birim evrak kayıt defteri tutmalı, Evrak kayıtları ve dosyalama işleri, sürekli, düzenli ve yığılmadan tamamlanmalı, Her birimin dosya ve kod sistemi kurulmalı ve işletilmeli, Birim çalışanları arasında işbölümü olmalı, fakat tüm çalışanlar büronun genel işleyişini bilmelidir.

YAZILI İLETİŞİM YOLLARI Posta (Geçerli ve güvenilir.) Fax ( 5 gün içinde yazıya dönüşmeli) E-Posta

YAZI YAZMA İŞİ ... Yazıyı hazırlayan, metni okunaklı yazmalı ve son şeklini vermelidir. Yazı, dilbilgisi ve imla kurallarına uygun olmalıdır. Yürürlükteki yazışma kurallarına uyulmalıdır. Yazılarda silinti, kazıntı olmamalı, hatasız ve temiz olmalıdır. Aynı nitelikteki yazılar için Standard Formlar geliştirilmelidir. Yazıların önem ve öncelik derecelerine dikkat edilmelidir.

İYİ BİR YAZI ; Tamam Kısa Açık Doğru Uygun bir dil kullanılarak hazırlanmalıdır.

İYİ BİR YAZI ; Kim? Ne? Ne zaman? Nerede? Niçin? Nasıl? sorularına cevap verebilmelidir.

İYİ BİR YAZIDA ; Gereksiz tekrarlar olmaz. Çabuk ve kolay anlaşılır. Yanlış anlamalara yol açmaz. Yazıyı okuyacakların kültür seviyesi dikkate alınır. Sade ve herkesçe bilinen kelimeler kullanılır. Her paragraf bir ana fikre dayanır.

KODLAMA SİSTEMİ VE UYGULAMA Bu sistem, Kamu Kurum ve Kuruluşlarında yazılı iletişimin, otomasyon tekniklerine uygun, ortak bir kodlama standardı ile yürütülmesi amaçlanmıştır. KOD NUMARASI, bilgisayar hafızasına kaydedilerek veya kaşe basılarak yazılabilir.

KAMU KURUM-KURULUŞLARI KOD SİSTEMİ Kod Formatı: A.BB.C.DDD.E.FF.GG.HH

ÖRNEK AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ YAZIŞMA KODLARI (İDARİ BİRİMLER) B.30.2.AKD.0.00.00.00 AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ

01 Özel Kalem 05 Kurullar 06 - 19 Ana Hizmetleri Birimleri 20 - 29 Danışma Birimleri 30 - 39 Yardımcı Birimler 40 - 59 Diğerleri 60 Teftiş Kurulu 61 Hukuk Müşavirliği 62 Bakanlık ve Diğer Müşavirlikler 63 Basın Yayın ve Halkla İlişkiler 65 Araştırma – Planlama – Koordinasyon (APK) 70 Genel Sekreterlik

71 Personel 72 Eğitim İşleri 73 İdari İşler 74 Mali İşler 75 Savunma Sekreterliği 76 Dış İlişkiler 77 Bilgi İşlem 78 Yayın, Kütüphane ve Dokümantasyon 79 Sağlık İşleri 80 Yatırım ve Tesisler 81 Döner Sermaye 82 - 89 Diğerleri 90 Münhal

B.30.2.AKD.0.01.00.00 Rektörlük Ofisi B.30.2.AKD.0.05.00.00 KURULLAR B.30.2.AKD.0.05.01.00 Senato B.30.2.AKD.0.05.02.00 Üniversite Yönetim Kurulu B.30.2.AKD.0.05.03.00 Üniversite Disiplin Kurulu B.30.2.AKD.0.05.04.00 Yayın Komisyonu Başkanlığı B.30.2.AKD.0.05.05.00 Üniversite Etik Kurulu B.30.2.AKD.0.05.06.00 Bilimsel Araştırma Projeleri Yönetim Birimi B.30.2.AKD.0.61.00.00                    HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ B.30.2.AKD.0.63.00.00 Basın Yayın ve Halkla İlişkiler                  B.30.2.AKD.0.64.00.00 İÇ DENETİM BİRİMİ

B. 30. 2. AKD. 65. 00. 00. STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI B. 30 B.30.2.AKD.0.65.00.00 STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI B.30.2.AKD.0.65.01.00  Bütçe ve Performans Program Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.65.02.00 Strateji Planlama Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.65.03.00 Muhasebe- Kesin Hesap Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.65.04.00 Raporlama ve İç Kontrol Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.70.00.00      GENEL SEKRETERLİK  B.30.2.AKD.0.70.01.00        Yazı İşleri ve Evrak Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.70.02.00        Üniversite Hastanesi Başmüdürlüğü B.30.2.AKD.0.70.03.00  Basımevi Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.70.04.00  Kalite Yönetim Birimi

B.30.2.AKD.0.71.00.00 PERSONEL DAİRE BAŞKANLIĞI B.30.2.AKD.0.71.01.00 Akademik Personel Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.71.02.00 İdari Personel Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.71.03.00 Kadro Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.71.04.00 Sicil Disiplin İşlemleri Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.71.05.00 Hizmetiçi Eğitim Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.71.06.00 Maaş Tahakkuk Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.71.07.00 Destek Hizmetleri Şube Müdürlüğü

B.30.2.AKD.0.72.00.00 ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI B.30.2.AKD.0.72.01.00 Kayıt-Kabul Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.72.02.00   Eğitim-Öğretim Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.72.03.00 Bilişim ve Sayılama Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.72.04.00 E-Eğitim Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.72.05.00 Öğrenci- Öğretim Elemanı Değişim İşlemleri Şb. Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.72.06.00 Merkezi Derslikler ve Destek Hizmetleri Şube Müdürlüğü

B.30.2.AKD.0.73.00.00 İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI B.30.2.AKD.0.73.01.00 İhale Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.73.02.00 Tahakkuk Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.73.03.00 Taşınır Mal İşlemleri Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.73.04.00 Arşiv Hizmetleri Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.73.05.00 Koruma ve Güvenlik Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.73.06.00 Park ve Bahçeler Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.73.07.00 Destek Hizmetleri Şube Müdürlüğü

B.30.2.AKD.0.75.00.00 Sivil Savunma Uzmanlığı B.30.2.AKD.0.76.00.00  Dış İlişkiler Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.77.00.00 BİLGİ İŞLEM DAİRE BAŞKANLIĞI B.30.2.AKD.0.77.01.00 Ağ ve Sistemler Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.77.02.00 Yazılım Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.77.03.00 Destek Hizmetleri Şube Müdürlüğü

B.30.2.AKD.0.78.00.00 KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI B.30.2.AKD.0.78.01.00 Kütüphane İşlemleri Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.78.02.00 E- Kütüphane Hizmetleri Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.78.03.00 Kullanıcı Hizmetleri Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.78.04.00 Destek Hizmetleri Şube Müdürlüğü

B.30.2.AKD.0.79.00.00 SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI B.30.2.AKD.0.79.01.00          Sağlık Hizmetleri Şube Müdürlüğü                                    B.30.2.AKD.0.79.02.00 Kültür Hizmetleri Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.79.03.00 Sosyal Hizmetler Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.79.04.00 Spor Hizmetleri Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.79.05.00 Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri Şb. Müd.lüğü B.30.2.AKD.0.79.06.00 İhale Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.79.07.00 Tesisler İşletim Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.79.08.00 Destek Hizmetleri Şube Müdürlüğü  

B.30.2.AKD.0.80.00.00 YAPI İŞLERİ VE TEKNİK DAİRE BAŞKANLIĞI B.30.2.AKD.0.80.01.00 Emlak Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.80.02.00  Yatırım İşleri Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.80.03.00 Yapım İşleri Şube Müdürlüğü B.30.2.AKD.0.80.04.00 Bakım, Onarım ve İşletim Şube Müdürlüğü   B.30.2.AKD.0.81.0.00.00 DÖNER SERMAYE

ÖRNEK: FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ B.30.2.AKD.0.10.00.00 FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ B.30.2.AKD.0.10.01.00 DEKANLIK SEKRETERİ B.30.2.AKD.0.10.05.00 FAKÜLTE KURULLARI B.30.2.AKD.0.10.05.01 FAKÜLTE KURULU B.30.2.AKD.0.10.05.02 FAKÜLTE YÖNETİM KURULU B.30.2.AKD.0.10.05.03 FAKÜLTE DİSİPLİN KURULU

B. 30. 2. AKD. 10. 10. 00. ARKEOLOJİ BÖLÜMÜ B. 30. 2. AKD. 10. 11. 00 B.30.2.AKD.0.10.10.00 ARKEOLOJİ BÖLÜMÜ B.30.2.AKD.0.10.11.00 BİYOLOJİ BÖLÜMÜ B.30.2.AKD.0.10.12.00 KİMYA BÖLÜMÜ B.30.2.AKD.0.10.13.00 MATEMATİK BÖLÜMÜ B.30.2.AKD.0.10.14.00 FİZİK BÖLÜMÜ B.30.2.AKD.0.10.15.00 TARİH BÖLÜMÜ B.30.2.AKD.0.10.16.00 BATI DİLİ EDEBİYATI BÖLÜMÜ B.30.2.AKD.0.10.17.00 SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ B.30.2.AKD.0.10.18.00 FELSEFE BÖLÜMÜ B.30.2.AKD.0.10.19.00 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ B.30.2.AKD.0.10.20.00 ESKİ ÇAĞ DİLLERİ VE KÜLTÜRLERİ BÖLÜMÜ B.30.2.AKD.0.10.21.00 GERONTOLOJİ BÖLÜMÜ B.30.2.AKD.0.10.22.00 SANAT TARİHİ BÖLÜMÜ

B. 30. 2. AKD. 10. 60. 00. TEFTİŞ İŞLERİ B. 30. 2. AKD. 10. 63. 00 B.30.2.AKD.0.10.60.00 TEFTİŞ İŞLERİ B.30.2.AKD.0.10.63.00 BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER B.30.2.AKD.0.10.70.00 FAKÜLTE SEKRETERLİĞİ B.30.2.AKD.0.10.71.00 PERSONEL İŞLERİ B.30.2.AKD.0.10.72.00 ÖĞRENCİ İŞLERİ B.30.2.AKD.0.10.73.00 İDARİ İŞLER B.30.2.AKD.0.10.74.00 MALİ İŞLER B.30.2.AKD.0.10.75.00 SAVUNMA SEKRETERLİĞİ B.30.2.AKD.0.10.76.00 DIŞ İLİŞKİLER B.30.2.AKD.0.10.77.00 BİLGİ İŞLEM B.30.2.AKD.0.10.78.00 KÜTÜPHANE B.30.2.AKD.0.10.79.00 SAĞLIK İŞLERİ B.30.2.AKD.0.10.80.00 BAKIM ONARIM VE TESİSLER B.30.2.AKD.0.10.81.00 DÖNER SERMAYE

BİR YAZIDA KODLAMA ŞÖYLE OLMALIDIR: 14 Hanelik Kodunuz/Dosya No-Birim Defter No-Genel Evrak No Dosya No :Yazıyı kaldıracağınız dosyanın sırtında yazan kod numarası. Birim Defter No : Birimin evrak kayıt defterindeki numarası. Genel Evrak No : Kurum Genel Evrak Birimi tarafından verilen numara.

RESMİ YAZIŞMALARDA UYGULANACAK ESAS VE USULLER HAKKINDAYÖNETMELİĞİN ÖRNEKLERLE AÇIKLANMASI Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik, 02 Aralık 2004 tarih ve 25658 sayılı Resmi Gazetede yayımlandı.

AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ GİZLİ T.C. AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ Yazı İşleri ve Evrak Şube Müdürlüğü GİZLİ İVEDİ Sayı : B.30.2.AKD.0.70.01.00/12-161/ .. /.. / 2012 Konu : …………………………. GÖNDERİLEN MAKAM İlgi: a) 13/04/2012 tarihli ve B.02.0.İGB.542/263 sayılı yazı. b) 04/08/2012 tarihli ve B.30.0.HKM.06.10.001-3713-14982 sayılı yazı. _______________________________________________________________________________________ _______________________. Prof.Dr.İsrafil KURTCEPHE Rektör EKLER : 1- Yazı örneği (… sayfa) 2- Yönetmelik (…sayfa) 3- Disket (1 adet) DAĞITIM: Gereği: Bilgi: Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına İçişleri Bakanlığına (Ek-3 konmadı) …./…/2012 Birim Sorumlusu : N. TOSUN (…..) …./…/2012 Genel Sekreter Yrd. : G. ÇİĞDEM (…..) …./…/2012 Genel Sekreter V. : B.KERİMOĞLU (…..) Koordinasyon: …./…/2012 Öğr.İşl.Daire Bşk. : A.ERKAN (…..) ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Yazı İşl.ve Evrak Şube Müd. PK.10 Dumlupınar Bulvarı 07058 Yerleşke/ANTALYA Ayrıntılı bilgi için irtibat: N.TOSUN Bir.Sorum. Telefon &Faks : (0 242) 227 59 90 e-posta : duyur@akdeniz.edu.tr

YAZININ DIŞ YAPISINDA OLMASI GEREKENLER KAĞIT TÜRÜ VE BOYUTLARI BAŞLIK GİZLİLİK DERECESİ - Normal - Gizli - Çok Gizli - Kişiye Özel - Hizmete Özel SÜRE - Süreli (Acele) (İvedi) - Günlü (Çok Acele) (Çok İvedi)

GÖNDERİLEN MAKAM İLGİ METİN İMZA EK/EKLER DAĞITIM PARAFE SAYFA NUMARASI KOORDİNASYON ADRES

Yazılar en az iki nüsha düzenlenir. NÜSHA SAYISI Yazılar en az iki nüsha düzenlenir. Genel Evraktan geçecekse 3 nüsha olmalıdır. 1. nüsha gideceği yere 2. nüsha Genel Evraka 3. nüsha Birim Arşivine (paraflı)

BELGE BOYUTU VE YAZI ALANI A4 (210X297 mm) A5 (210x148 mm) (Yarım kağıt) 2,5 cm. (Her taraftan)

YAZI ALANI 2,5 cm 297 mm. 2,5 cm 2,5 cm 2,5 cm 210 mm.

YAZI TİPİ VE KARAKTER BOYUTU Times New Roman 12 karakter

BAŞLIK Yazı alanının üst ortasına yerleştirilir Başlık 3 satırı geçemez Başlıkta; - Amblem, logo vb. - “T.C.” kısaltması - Ana kuruluş (büyük harflerle) - Birim adı (küçük harflerle) yer alır. - Şehir adı yazılmaz.

AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ÖRNEKLER T.C. AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ANTALYA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ Özel Kalem Müdürlüğü

SAYI – KONU Sayı ve Konu, yazı alanının sol üst köşesinde ve alt alta bulunur. Sayı : Kodlar tam olarak yazılmalıdır. (kod numaranız /dosya numaranız - evrak kayıt numaranız - genel evrak kayıt numarası.) Konu: Mutlaka yazılmalıdır. - (Hk., Dair, Ait v.b. yazılmaz) - (T.C. kısaltmasını geçmemelidir.) ÖRNEK: (Rektörlük Yazı İşleri ve Evrak Şb. Müdürlüğü) Sayı : B.30.2.AKD.0.70.01.00/….-….-…. Konu : ………………..

TARİH SÜRE Yazı alanının sağ üstünde yer alır. …/…/2012 şeklinde yazılır. (07/02/2012) Yazılara, postalandığı günün tarihi verilmelidir. SÜRE İvedi ve günlü yazılarda, yazı alanının sağ üst kısmına (tarihin üstüne) büyük harflerle yazılır. Kırmızı renkli olarak basılabilir. ÖRNEK: İVEDİ .../…/2012

(Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı) GÖNDERİLEN MAKAM Kağıt ortalanarak, büyük harflerle yazılır. Gönderileceği alt birim belli ise parantez içinde yazılır. ÖRNEKLER REKTÖRLÜK MAKAMINA (Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı) ANTALYA VALİLİĞİNE (İl Sağlık Müdürlüğü)

KARAYOLLARI 13.BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜNE ANTALYA Sayın Doç. Dr. Ayşe KAPLAN Yıldız Mah.Güneş Apt. 5/10 07050 Kepez/ ANTALYA

İLGİ Yazı alanının soluna “küçük harflerle” yazılır. İkinci satıra geçerken “ilgi” kelimesinin altı boş bırakılır. “tarihli ve sayılı” ibaresi kullanılır. Tarih ve kodlar tam olarak belirtilir. Tarih sırasına göre yazılır.(Eski tarihli olandan başlanır.) İlgi birden fazla ise; a), b), c), …. şeklinde sıralanır.

İlgi : a) 13/04/2009 tarihli ve B.02.0.İGB.542/263 sayılı yazı, ÖRNEK İlgi : a) 13/04/2009 tarihli ve B.02.0.İGB.542/263 sayılı yazı, b) 28/01/2010 tarihli ve B.02.0.DİB.482- 03/281 sayılı yazı, c) 30/09/2011 tarihli ve B.05.0.PGM.0.06.00.02-03-9804 sayılı yazı.

METİN Öğrendiğimiz yazı yazma teknikleri kullanılır. Türkçe Sözlük ve İmla Kılavuzuna uyulur. Paragraflara 1.25 cm. içeriden başlanır. (7 harf) Paragraf yapılmadığı zaman, bir satır aralığı boşluk bırakılır. Noktalama işaretleri arasına bir vuruş boşluk bırakılır. Sayılar rakamla ve/veya yazıyla yazılabilir. (Yazılar parantez içinde) Önemli sayılar her iki şekilde yazılmalıdır. Büyük sayı grupları üçlü gruplara ayrılarak (sağdan sola doğru) nokta konur. (22.465.660) Kesirleri ayırmak için virgül kullanılır. (25,33) Zorunlu kısaltmalar, ilk kullanıldığı yerde parantez içinde açık yazılarak gösterilir. Alt makamlara “rica ederim” Üst ve aynı düzey makamlara “arz ederim” Üst ve alt makamlara dağıtımlı yazılarda “arz ve rica ederim” yazılacaktır.

İMZA Makam sahibinin adı- soyadı ve unvanı yazı alanının en sağına yazılır. İmza, ad ve soyadın üzerinde bırakılan boşluğa atılır. Elektronik ortamda güvenli elektronik imza kurallarına uyulur. İmzalayanın adı küçük soyadı büyük harflerle yazılır. Unvanlar küçük harflerle yazılır. Akademik unvanlar ismin önüne küçük harflerle ve kısaltarak yazılır.

ÖRNEK 1: (Yetkili Makam) (İmza) Prof. Dr. İsrafil KURTCEPHE Rektör ÖRNEK 2: (Yetki Devri Halinde) (İmza) Prof. Dr. Muharrem KILIÇ Rektör a. Rektör Yardımcısı ÖRNEK 3: (Vekalet Halinde) (İmza) Prof.Dr. Muharrem KILIÇ Rektör V.

(İmza) (İmza) (İmza) ÖRNEK 5: (İkiden Fazla İmza Halinde) ÖRNEK 4: (İki Yetkilinin İmzası Halinde) (İmza) (İmza) Adı Soyadı Adı Soyadı Müdür Yardımcısı Müdür ÖRNEK 5: (İkiden Fazla İmza Halinde) (İmza) (İmza) (İmza) Adı Soyadı Adı Soyadı Adı Soyadı Genel Müdür Genel Müdür Yardımcısı Daire Başkanı

ONAY 1 : İlgili birim tarafından teklif edilir. Yetkili makam tarafından onaylanır. ONAY 2 : Teklif edenle, onaylayan makamlar arasında makamlar varsa, onay makamına en yakın yetkili “Uygun görüşle arz ederim” ifadesiyle onaya katılır.

Prof.Dr.İsrafil KURTCEPHE ÖRNEK 1 ..................................... MAKAMINA ....................................................................................................................................................................................................................................................... ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ........................................................................................................................olurlarınıza arz ederim. İmza Bahadır KERİMOĞLU Genel Sekreter O L U R / /2012 (İmza) Prof.Dr.İsrafil KURTCEPHE Rektör

Prof.Dr.İsrafil KURTCEPHE ÖRNEK 2 ............................... MAKAMINA .................................................................................................................................................................................................................................................................................................................. ...................................................................................................................................................................................... İmza Altuğ ERKAN Daire Başkanı Uygun görüşle arz ederim. / /2012 (İmza) Bahadır KERİMOĞLU Genel Sekreter OLUR Prof.Dr.İsrafil KURTCEPHE Rektör

EK / EKLER İmza bölümünden sonra yazılır. Fazla sayıda ise numaralandırılır. Liste şeklinde ise ayrı sayfa yapılır. Eklerin nerelere gönderildiği DAĞITIM bölümünde ayrıca gösterilir. ÖRNEK EKLER : 1- Yazı Örneği (…. sayfa) 2- Yönetmelik (…. sayfa) 3- Disket (…. adet)

DAĞITIM Ek yoksa, DAĞITIM eklerin yerine yazılır. Gereğini yerine getirecekler ile bilgi edinmesi istenenler ayrı ayrı belirtilebilir. EKLER’in nerelere gönderildiği DAĞITIM’da görülebilir. ÖRNEKLER 1- Genel Dağıtım: DAĞITIM : Akademik ve İdari Birimlere 2- Gereği- Bilgi: Gereği : Bilgi : Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına Antalya Valiliğine 3- Ekleri Açıklayan Dağıtım: DAĞITIM: Adalet Bakanlığına İçişleri Bakanlığına (Ek-1 konulmadı) Dışişleri Bakanlığına ( Ek konulmadı) Ulaştırma Bakanlığına (Ek-2 konulmadı)

KOORDİNASYON PARAF Yazının kurumda (birimde) kalan nüshası paraflıdır. En fazla 5 kişi tarafından paraf edilir. Adres bölümünün hemen üstünde ve yazı alanının solunda yer alır. Unvanlar kısa yazılabilir. Tarih, el yazısı ile paraflayan tarafından atılır. KOORDİNASYON Diğer Birimlerle işbirliği yapılarak hazırlanan yazılarda uygulanır. ÖRNEK …./…./2012 Birim Sorumlusu : N.TOSUN ....... …./…./2012 Genel Sek. Yrd. : G.ÇİĞDEM ....... …./…./2012 Genel Sekreter : B.KERİMOĞLU ....... Koordinasyon: …./…./2012 Öğr.İşl.Dai.Bşk. : A.ERKAN .......

ADRES Yazıyı gönderen kurum ve kuruluşun iletişim bilgilerini içerir. Yazı alanının sınırları içinde yazılır. ÖRNEK _____________________________________________________________________________________ Yazı İşleri Müd. PK.10 Dumlupınar Bulv. 07058 Kampus/ANTALYA Ayrıntı. bilgi için irtibat: N.TOSUN Bir.Sor. Tel&Fax: 0.242.227 59 90 İç Hat:1565 e-posta:duyur@akdeniz.edu.tr Elektronik Ağ: www.akdeniz.edu.tr/

SAYFA NUMARASI ASLINA UYGUNLUK ONAYI GİZLİ YAZILAR: Çok Gizli, Gizli, Özel ve Hizmete Özel olarak düzenlenir. Belgenin üst ve alt ortasında kırmızı renkli olarak belirtilir. SAYFA NUMARASI Yazı alanının sağ altına yazılır. Toplam sayfa sayısının kaçıncısı olduğunu gösterecek şekilde verilir. ÖRNEK: 1/9, 2/7, 5/32 gibi ASLINA UYGUNLUK ONAYI Bir yazıdan örnek çıkartılacağı zaman kullanılır. Örneğin uygun bir yerine “ASLININ AYNIDIR” ifadesi yazılarak, mühürlenir.

Kaşe, evrakın arka yüzüne basılır. KAYIT KAŞESİ Kaşe, evrakın arka yüzüne basılır. Kamu kurum ve kuruluşları kendilerine uygun bir kaşe hazırlar ve kullanırlar.

AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ ÖRNEK TC. AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ KAYIT TARİH SAYI HAVALE GEREĞİ BİLGİ EKLER DOSYA NO YETKİLİ İMZA

YAZILARIN GÖNDERİLMESİ Yazıyı gönderenin adresi zarfın sol üst köşesinde yer alır. Gideceği yerin adresi zarfın ortasına yazılır. Gizlilik derecesi zarfın üst ve alt ortasına kırmızı renkle belirtilir. İvedilik derecesi sağ üst köşede ve kırmızı renkle belirtilir. Çok Gizli ibareli yazılar çift zarfla gönderilir. İç zarfa yazı konulur. Zarf kapatılır. Kapanma yerlerine hazırlayan paraf atar. Bantlanır üzerine adresler yazılarak, gizlilik derecesi zarfın üst ve alt ortasına basılır. Varsa sağ üst köşede ivedilik derecesi kırmızı renkle belirtilir. İç zarf ve 2 suret evrak senedi bir başka zarfa konulur, üzerine gideceği yer ve evrak sayısı yazılır. Gizlilik derecesi yazılmaz. Varsa ivedilik derecesi kırmızı renkli olarak belirtilir. Elektronik ortamda yapılan yazışmaların ve belgelerin gizli olması durumunda bunlar bir iletinin ekinde gönderilir. İletinin konu kısmına gizlilik derecesi yazılır.

“ÇOK GİZLİ” GİZLİLİK DERECELİ YAZILARIN ALINMASI Dış zarfı açan görevli, iç zarfı açmadan yetkili makama sunar. Bu görevli, dış zarfın içinden çıkan evrak senedini imzalar ve bir nüshasını gönderen makama iade eder.

EVRAK VE DOSYA HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENME MODELLERİ Merkezi örgüt modeli Birimleri esas olan örgüt modeli İlgili personeli esas alan örgüt modeli Karma örgüt modeli

EVRAKIN DOSYALANMASINDA AMAÇ; Aranıldığında kolaylıkla bulunabilmesi ve kullanılabilmesi Belgelerin bazı esaslar çerçevesinde sıralanması Düzene konulması ve muhafazasıdır.

DOSYA TASNİF SİSTEMLERİ Kurum ve kuruluşlarca hizmetlerinin şekline ve malzemenin türüne göre kullanılan dosya tasnif sistemleri şunlardır: Alfabetik (Personel – Öğrenci Dosyaları) Kronolojik (Tarih Sırasına Göre) Coğrafi Bölgeleri Esas Alan (Nüfus İşlemleri – Tapu ve Kadastro İşlemleri v.b.) Nümerik(Katalog – İndeks v.b.) Konu Esasına Göre (Tek Konu- Tek Dosya)