Dr. Serçin KARATAŞ UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ Teknolojiler ve Ortamlar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
‘‘21. Yüzyıl Eğitimine Doğru’’
Advertisements

KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı İletişim Teknolojileri ve Uygulamalar Teknoloji Destekli Araçlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
Uzaktan Eğitimde Yayın Yolu ile Öğrenme Ortamları
UZAKTAN EĞİTİMDE YAYIN YOLU İLE ÖĞRETİM
Uzaktan Eğitimin Temelleri 2
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
Eğitim Öğretimde Planlama
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Uzaktan Eğitimin Temelleri
MERHABA.
Derya Duygu KARSLI
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
UZAKTAN EĞİTİM Prof.Dr.Petek Aşkar
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
U ZAKTAN E ĞITIMDE A KADEMIK D ANıŞMANLıK V E R EHBERLIK.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
UZAKTAN EĞİTİM.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
UZAKTAN EĞİTİMDE YAYIN YOLLARI
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
UE TEKNOLOJİLERİ Ders UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ Ders Sorumlusu
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
UZAKTAN EĞİTİM.
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ
Eğitimde FATİH Projesi,
BİLGİSAYAR NEDİR?.
Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları saklıdır. İlgili.
Yeni Medya ve Sosyal Medya
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EBAv2.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ TARİHSEL GELİŞİM Dr. Serçin KARATA Ş.
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı İletişim Teknolojileri ve Uygulamalar Teknoloji Destekli Araçlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
UZAKTAN EĞİTİM.
Gurbet Gunturk Evsel, MLIS
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Dr. Serçin KARATAŞ UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ Teknolojiler ve Ortamlar

Dr. Serçin KARATAŞ Öğrenci Uygulayıcı Çalışma prensibi (Uzman) Tamir edebilme (Uzman) Teknolojiler ve Ortamlar

Dr. Serçin KARATAŞ Neden ve ne kadar bilmeli –Akıllı sorular sorabilme; –Öneride bulunabilme; –Doğru çalışmadığında fark edebilme; –Her teknolojinin sınırlarını ve potansiyelini bilme. Teknolojiler ve Ortamlar

Dr. Serçin KARATAŞ Sorulması gerekenler; –Farklı iletişim teknolojilerinin ve ortamların özellikleri nelerdir ve U.E’de nasıl kullanılabilirler? –Hangi iletişim ortamları ve teknolojileri verilen bir konu ya da öğrenci grubu için en iyidir? –En yüksek etkililik için bir araya getirilebilecek ortam ve teknolojiler neler olabilir? Teknolojiler ve Ortamlar

Dr. Serçin KARATAŞ Teknolojiler ve Ortamlar Kitaplar; Ders kitapları; Makaleler; Kılavuz kitaplar; Ders notları; Çalışma kılavuzları vb. Basılı Materyaller

Dr. Serçin KARATAŞ Teknolojiler ve Ortamlar Basılması, Dağıtılması, Çoğaltılması, Kullanımının bilinmesi Basılı Materyaller Kolay

Dr. Serçin KARATAŞ Teknolojiler ve Ortamlar Mektupla öğretim  el yazısı –İletişim: bireysel ve özel –Kendi hızında Tüm U.E. derslerinde basılı materyal vardır Basılı Materyaller

Dr. Serçin KARATAŞ Teknolojiler ve Ortamlar En önemlisi: Çalışma Kılavuzları –Video ve diğer teknolojiler: öğrenci ve öğretmen için çal.reh. –Diğer teknolojiler için bağlam oluşturur. –Konu alanı + talimat ve rehber Basılı Materyaller

Dr. Serçin KARATAŞ Teknolojiler ve Ortamlar Gazete ve dergiler –Örn.: Connecticut Üniversitesi’nin Eğitim Okulu: Technology & Education dergisi – dersler makaleler etrafında Basılı Materyaller

Dr. Serçin KARATAŞ Teknolojiler ve Ortamlar Hazırlama Zamanı –Kalite x zaman –Açık üniversitelerin sunduğu geniş çaplı U.E dersleri ve teleders üreticileri  geniş tasarım ekibi  geliştirilmesi aylar hatta yıllar –Konu alanı uzmanı yazmalı; editör taslakları kontrol etmeli,grafikler çizilmeli, haklar saklanmalı ©; tasarımlar kontrol edilmeli vb. Basılı Materyaller

Dr. Serçin KARATAŞ Teknolojiler ve Ortamlar Hazırlama Zamanı –Elektronik yayıncılık ile hız + –Ekonomiklik + –Bilgisayar  masaüstü yayıncılık –Web Basılı Materyaller

Dr. Serçin KARATAŞ Teknolojiler ve Ortamlar Sınırlılıklar –Okuyucu önceden okunmalı –Kendinden güdülenmeye ihtiyaç –Eğitimcilerin kullanım şekilleri Basılı Materyaller

Dr. Serçin KARATAŞ Teknolojiler ve Ortamlar 1970 ve 1980’lerde gündemde Ses ve video kasetleri her yerde Posta ve dağıtım servisleri ile dağıtımı kolay 1990’larda CD ve DVD’ler CD-ROM ile BDE Problem: yaratıcılık ve profesyonel deneyim  zaman ve para Ses ve Video Ortamları

Dr. Serçin KARATAŞ Teknolojiler ve Ortamlar Kayıtlı Ses : –Materyalin belli bir kısmı, örn. Metni analiz, formül ve eşitlikleri açıklama –Gerçek nesneler hakkında konuşma, örn. Öğrencinin elinde tuttuğu kaya örneği –Bilgisayar ile ilgili bir işte olduğu gibi öğrencinin bir şeyi çalıştırması hakkında Ses ve Video Ortamları

Dr. Serçin KARATAŞ Teknolojiler ve Ortamlar Kayıtlı Ses : –İnsan etkileşimlerini dinleme –Uzmanların, vb. deneyimlerini dinleme –Öğrenme nesnelerinin içinde yer alan sesleri sağlama –Doğal fenomenlerin seslerine erişim –Tarihi olayların dramatizasyonu Ses ve Video Ortamları

Dr. Serçin KARATAŞ Teknolojiler ve Ortamlar Video : –=kayıtlı ses + –İzlenimleri aktarır, hareketlerin sırasını gösterir –Yakın, yavaş, hızlı, farklı açı, vb. Ses ve Video Ortamları

Dr. Serçin KARATAŞ Teknolojiler ve Ortamlar Üretim : –Daha pahalı –Özel uzmanlık Ses ve Video Ortamları

Dr. Serçin KARATAŞ Teknolojiler ve Ortamlar Uydu  TV ile öğretim popüler Halka açık ya da paralı Radyo ve Televizyon

Dr. Serçin KARATAŞ Teknolojiler ve Ortamlar Sınırlılıkları ve Kullanımı –Anındalık –U.E. öğrencisine aidiyet hissi kazandırır –TV, U.E.’e olumlu bir imaj kazandırır –Radyo, TV’ye göre ucuz. Radyo ve Televizyon

Dr. Serçin KARATAŞ Teknolojiler ve Ortamlar Sınırlılıkları ve Kullanımı –TV kararı için Entegrasyon Özel olması Kalite Maliyet etkililiği Radyo ve Televizyon

Dr. Serçin KARATAŞ Teknolojiler ve Ortamlar ITFS (Instructional Television Fixed Services) –Mikrodalga yayım –Nispeten ucuz CATV (Kablo TV) –Koaksiyel kablo –Fiber optik kablo Direct Broadcat Satellites (DBS)- Uydu Akışkan (Streaming Video) –web Radyo ve Televizyon

Dr. Serçin KARATAŞ Teknolojiler ve Ortamlar Türleri –Ses –Ses-grafik –Video –Bilgisayar Bilgisayar Temelli Eğitim

Dr. Serçin KARATAŞ Teknolojiler ve Ortamlar Ses –telefon kabloları ile Telekonferans

Dr. Serçin KARATAŞ Teknolojiler ve Ortamlar Ses-grafik –telefon kabloları ile –Elektronik kara tahtalar kul. –Kamera –Web konferansı Telekonferans

Dr. Serçin KARATAŞ Teknolojiler ve Ortamlar Video –Bazen etkileşimli TV (ITV) olarak adlandırılır. –İki yönlü iletişim –Uydu ya da kablo –12 kişilik küçük grup, büyük grup, Pc’lerle bire-bir Telekonferans

Dr. Serçin KARATAŞ Teknolojiler ve Ortamlar Bilgisayar Telekonferans

Dr. Serçin KARATAŞ Teknolojiler ve Ortamlar Öğrencinin kendi kontrolü – dezavantaj ? Hipermetin ve hiperortam Bilgisayar Temelli Eğitim

Dr. Serçin KARATAŞ Teknolojiler ve Ortamlar Bilgisayar Konferansı –Eşzamansız ya da gerçek zamanlı –Metin, ses, görseller, paylaşımlı uygulamalar, video –En eski ve en basit formu: e-sohbet –Ses etkileşimi –Görseller genellikle PowerPoint –Paylaşımlı beyaztahta Bilgisayar Temelli Eğitim

Dr. Serçin KARATAŞ Teknolojiler ve Ortamlar Web-Temelli Öğrenme Sistemleri –1990’lar  web –Öğrenme sistemleri BlackBoard, WebCT, FirstClass, eClassroom, Web-4M, Groupware –Eşzamansız – haber bültenleri Bilgisayar Temelli Eğitim

Dr. Serçin KARATAŞ Teknolojiler ve Ortamlar Öğrenme Yönetim Sistemleri –Tescilli teknolojiler: Knowledge Portal, Lotus Knowledge Discovery System, Text Analysis, Knowledge Mining Bilgisayar Temelli Eğitim

Dr. Serçin KARATAŞ Teknolojiler ve Ortamlar Internet2 – –205 üniversiteli bir konsorsiyum Bilgisayar Temelli Eğitim

Dr. Serçin KARATAŞ Kaynaklar Moore, M.G. ve Kearsley, G. (2005). Distance Education A Systems View. Thomson Wadsworth.