Stratejik Birleşmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi Hazırlayanlar: Ali Kasapoğlu Tolga Kuyumcu Sıla Kılıç.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
OEE ve KOBETSU KAIZEN EĞİTİMLERİ Yer : İzmir

ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
TOPLU İŞ MÜZAKERELERİNİN ÖNCELİKLERİ Mato Lalić. Toplu müzakerelerinin öncelikleri ana sendika görevlerinden türemektedir -Maaş -İş koşulları -Kazanılmış.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Diyarbakır İli Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü Küme Yol Haritasının Oluşturulması Projesi Diyarbakır.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Fiyat ve Fiyatlandırma
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Program Tasarım Modelleri
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
ZAMAN YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN. Zaman Yönetimi Süreci 1-Zaman kullanım analizi: Amaç, zamanın nereye harcandığını belirlemektir. Bireyler.
Pazarlama Çevresi.
Pazarlama İlkeleri.
Ücret İktisadi anlamda, çalışanların üretimden aldığı paydır.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
Ürün veya Hizmet Satışı
Bölüm 1 Stratejik Yönetim İlgili Terim ve Kavramlar
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
FORFAITING Dr. ÇAĞATAY Orçun.
Prof Dr. Hakan Kahyaoğlu
FİNANSAL PLANLAMA.
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ÖZ GELİRLER.
İK MAKALESİ.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
Planlama Fonksiyonu.
Bilgi Yönetimi Uygulamaları II
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
Sanal ve Şebeke Örgütleri
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Stratejik Birleşmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi Hazırlayanlar: Ali Kasapoğlu Tolga Kuyumcu Sıla Kılıç

1. Dünya Ekonomisinde Son Trendler 2. Birleşme ve Satınalmalar: Kavram, Neden ve Sonuçlar 3. Birleşmelerde İnsan Kaynakları Açısından Yapılması Gerekenler 4. Birleşmenin Çalışanlara Duyurulması ve Anlaşma Sonrası Dönemde Yapılması Gerekenler 5. Türkiye Uygulamaları

1. Dünya Ekonomisinde Son Trendler a. Ticaret ve Yatırımlardaki Gelişmeler b. Örgütsel Büyüme

a. Ticaret ve Yatırımlardaki Gelişmeler Endüstri Devrimi’nden sonra ve özellikle 20. yüzyılın sonlarına doğru dünya ticaret hacmi, uluslararası sermaye hareketleri hızlı bir yükselme eğilimi içine girmiştir.

► Son 20 yıl içinde dünya hasılası yaklaşık iki kat artmıştır. Buna karşılık, küreselleşmenin getirdiği ticaret serbestliği ve uluslararası girişimler sonucunda sayıları artan birleşen şirketlerin yarattığı hasıla yaklaşık 4.5 kat artmıştır.

 İçsel Büyüme: İçsel büyümede bizzat işletme tarafından gerçekleştirilen yatırımlar sonucunda işletmenin büyütülmesi  Dışsal Büyüme: Birbirinden bağımsız faaliyette bulunan şirketler, bağımsızlıklarını kısmen ya da tamamen yitirerek birleşiyorlarsa, bu durumda “dışsal büyüme”den bahsedilir. Satınalmalar ve stratejik ittifaklar (ortak girişimler başta olmak üzere) dışsal büyüme yollarından en çok tercih edilenlerdir. b. Örgütsel Büyüme

2. Birleşme ve Satınalmalar: a. Stratejik Birleşmeler b. Birleşme Türleri c. Satınalma Türleri d. Firmaları Stratejik Birleşmelere İten Sebepler e. Birleşmelerde Başarı/Başarısızlığın Sebepleri f. Stratejik Birleşmelerde İnsan Kaynakları

a. Stratejik Birleşmeler ► Birleşme (Merge) ► Satınalma (Acquisition) A B A B A B Birleşme öncesi Birleşme (Merge) Satınalma (Acquisition) C

b. Birleşme Türleri ► Yatay Birleşme (Horizontal Merge): ► Dikey Birleşme (Vertical Merge): ► Aykırı Birleşme (Conglomerate Merge):

c. Satınalma Türleri Satınalma sonrası ortaya çıkan yeni şirketin yapılanmasına göre satınalma türleri: ► Elegeçirme (takeover), ► Kabullenici Satınalma (makeover), ► Uzlaşmacı Satınalma (restrategy), ► Konfederasyon (confederation)

c. Satınalma Türleri Tarafların yaklaşımlarına göre: ► Kurtarma(rescue), ► İşbirliği(collaboration), ► Mücadeleci Durum(contested situation), ► Düşmanca Elegeçirmeler(hostile takeover) *** Yukarıdan aşağıya doğru alınan (hedef) şirketin birleşme isteği azalmaktadır.

d.Firmaları Stratejik Birleşmelere İten Sebepler  Rekabet edebilir ölçek yakalamak,  pazar payını artırmak,  üretim sinerjisi yaratmak,  yeni pazarlara girmek,  maliyetleri azaltmak,  yeni teknolojiye sahip olmak,  faaliyet alanını genişletmek,  aktiflerini genişletmek

e.Birleşmelerde Başarı veya Başarısızlığın Sebepleri Birleşmelerde başarının ölçütü nedir?

e.Birleşmelerde Başarı veya Başarısızlığın Sebepleri Watson Wyatt Şirketi’nin birleşen şirketler üzerinde yaptığı araştırmanın Avrupa ayağına göre, başarının ölçülmesinde kullanılan kriterlerin başında şirketin hisse değerindeki artış ilk sırada yer almaktadır.Ardından karlılık ve yatırılan sermayenin getirisidir. Araştırmanın Kuzey Amerika ayağına göreyse, sırasıyla karlılık, hisse değerindeki artış ve yatırılan sermayenin getirisi şeklindedir.

e.Birleşmelerde Başarı veya Başarısızlığın Sebepleri

Stratejik birleşmelerdeki düşük başarı oranının arkasında yatan ve insan faktöründen kaynaklanan nedenler: ► Kilit elemanların işten ayrılması ► Genel verimlilik ve bireysel performans düşüklüğü ► İşe yerleştirime hatalarının yapılması ► Yönetimin işgücü problemlerini önemsememesi ► Uygulamada yönetim eksikliği ► Kültürel uyumun göz ardı edilmesi

f. Stratejik Birleşmelerde İnsan Kaynakları ► Birleşmelerin çalışanların psikolojileri üzerindeki etkilerini  Belirsizlik duygusu, endişe ve stres,  Yönetime ve kendine güvenin azalması,  Kendini savunma,  Örgüte bağlılıkta azalma;

f. Stratejik Birleşmelerde İnsan Kaynakları ► Satınalmaların çalışanların psikolojileri üzerine etkileri;  Kimlik kaybı  Bilgi eksikliği ve endişe  Şirkette çalışmaya devam etmenin bir takıntı haline gelmesi  Yetenekli olan çalışanların işten ayrılması

f. Stratejik Birleşmelerde İnsan Kaynakları

Birleşmelerin çalışanlar üzerindeki psikolojik etkileri davranışlarına etkileri de kişiliklerine göre farklılaşır; ► İletişim Sorunları ► Verimsizlik ► Direnç ► Biz ve onlar gibi birbirini dışlayıcı anlayış ► İşi aksatma, diğer çalışanları kışkırtma, istifa etme

f. Stratejik Birleşmelerde İnsan Kaynakları

3.Birleşmelerde İnsan Kaynakları Açısından Yapılması Gerekenler  Entegrasyon Takımının Kurulması  Ayrıntılı İnceleme  Örgüt Kültürlerinin Tanınması  Kültürel Değerleme  İnsan Kaynakları Politikasının Belirlenmesi  Şirketinizin görüşü  Yeni istihdam Şartları  İletişim Stratejisinin Belirlenmesi  Gizlilik

a. Entegrasyon Takımının Kurulması a. Entegrasyon Takımının Kurulması ► Birleşmenin başarılı olabilmesi için hem başarılı bir anlaşma hem de başarılı bir entegrasyon sureci gereklidir. ► Birleşme surecinin başarılı bir sekilde gerceklestrilmesi icin anlaşma oncesi dönem ve anlaşma sonrası donem olarak ele alınmasını gerektirir. Birleşme entegrasyonu zaman çizelgesine gore anlaşma oncesi donem, planlama, teklif verme hazırlığı- fiyatlama ve ayrıntılı inceleme safhalarından olusur

Çeşitli makale ve kitaplar ile danışmanlık hizmeti veren kurumların raporlarına gore birleşme ve satınalma basarısı en cok şu faktorlere bağlıdır. Çeşitli makale ve kitaplar ile danışmanlık hizmeti veren kurumların raporlarına gore birleşme ve satınalma basarısı en cok şu faktorlere bağlıdır. ► Liderlik ► İletişim ► Entegrasyon planlamasını ► Kulturel uyusmazlıklarının çözümü

► Öncelikle birleşecek iki şirket anlaşmanın imzalanmasından önce, anlaşma sonrasında iki örgütü birbirine entegre etmek icin gerekli calışmaları yürütecek bir entegrasyon takımı kurmalıdır. ► Bu takım alıcı şirket, alıcı ve hedef şirket, danışman firma tarafından oluşturulabilir. ► Bu takım üç ayrı kademeden oluşan bir topluluktur. Bu birimler; Yürütme Kurulu Yürütme Kurulu Birleşme takımı Birleşme takımı Görev gücü takımlarıdır Görev gücü takımlarıdır

► Entegrasyon takımı kendi içinde birkaç soruya yanıt aramalıdır. ???? ????

► Örgütler nasıl birleşecektir ?

► satınalınan şirket, alıcı şirketin bir bolumune mi bağlanacak, yoksa kendi halinde mi bırakılacak ?

► satınalınan şirket yöneticisi şirketin başında kalmaya devam edecekmidir ? ► alıcı şirket bu tepe yoneticiye bağımlı mıdır ?

b. Ayrıntılı İnceleme b. Ayrıntılı İnceleme ayrıntılı inceleme, avantaj, dezavantaj ve içerebileceği riskleri anlamak amacıyla bir karara varmadan once, bu kararla ilgili verilerin toplanması ve analizine yönelik bir soruşturma sürecidir. Ayrıntılı inceleme genelde üç safhada yapılır ayrıntılı inceleme, avantaj, dezavantaj ve içerebileceği riskleri anlamak amacıyla bir karara varmadan once, bu kararla ilgili verilerin toplanması ve analizine yönelik bir soruşturma sürecidir. Ayrıntılı inceleme genelde üç safhada yapılır ► Finansal ayrıntılı inceleme ► Yasal ayrıntılı inceleme ► İnsan kaynakları ayrıntılı incelemesi

Ayrıntılı inceleme çalışmalarının genelde birleşme anlaşmasından yaklaşık bir ay önce başlar, fakat anlaşmadan sonraki birkaç hafta da devam eder. Ayrıntılı inceleme çalışmalarının genelde birleşme anlaşmasından yaklaşık bir ay önce başlar, fakat anlaşmadan sonraki birkaç hafta da devam eder. ► Bunun en önemli sebebi karşı şirketin örgüt yapısını ve kültürünü inceleme ve birleşme sonrası işten çıkarılacakları belirleme calışmalarıdır.

► Ayrıntılı inceleme safhası dört ile yirmi kişi arasında olusabilen bir takım tarafından yapılmaktadır. İşletmenin faaliyetlerinbe göre finans, pazarlama, üretim, hukuki işler, ve insan kaynaları departmanlarında çalışan orta ve üst düzey yöneticilerden ve ihtiyaç duyulur ise bağımsız bir danışmandan oluşabilir.

► Genelde şirket birleşmelerinde yapılan en büyük hata, planlama ve ayrıntılı inceleme safhasında insan kaynakları yöneticilerinin dahil edilememesidir. !!! !!!

İnsan Kaynakları Ayrıntılı incelemesinde Denetim Listesi ► Örgütsel Perspektif - Her çalışanın görevlerini belirten bir taban hazırlanır. - Her çalışanın görevlerini belirten bir taban hazırlanır. - Şirketin İK politikası yazılı hale dönüştürülür. - Şirketin İK politikası yazılı hale dönüştürülür. - Çalışanların iş akitleri bir araya getirilir. - Çalışanların iş akitleri bir araya getirilir. - Her iş kategorisinde kaç kişi çalıştığı belirlenir. - Her iş kategorisinde kaç kişi çalıştığı belirlenir. - Performans yönetim sistemi yazılı hale getirilir. - Performans yönetim sistemi yazılı hale getirilir. - Çalışanların kıdemi belirlenir. - Çalışanların kıdemi belirlenir. ► Finansal Perspektif ► Yasal Perspektif

c. Örgüt kültürlerinin Tanınması ► Birleşen iki şirkette karşılaşılan önemli sorunların başında şirket kültürleri arasındaki uyumsuzluk gelmektedir. şirket kültürleri arasındaki uyumsuzluk gelmektedir. Şirket kültürü, örgütsel değerlerin, alışkanlıkların, inançların ve önceliklerin bir bileşimidir ve yönetim tarzını, çalışma felsefe ve uygulamalarını şekillendiren sosyolojik bir boyuta sahiptir.

Alıcı şirket için alınan şirketin örgütsel özelliklerini tanımanın farklı yöntemleri vardır. Alıcı şirket için alınan şirketin örgütsel özelliklerini tanımanın farklı yöntemleri vardır. 1. Şirketin çalışanları ile yüzyüze görüşülür 2. Şirket çalışanlarına bir soru formu sunulur ve cevaplanması istenir 3. Örgütün içine girerek şirket kültürünün doğal işleyi gözlenir

d. Kültürel Değerleme Şirket kültürü ; örgütsel değerlerin, alışkanlıkların, inançların ve önceliklerin bir bileşimidir ve yönetim tarzını, çalışma felsefesini ve uygulamalarını şekillendiren sosyolojik bir boyuta sahiptir. ► Üç temel belirleyicisi vardır. 1. Yapısal Belirleyiciler : Buradaki faktörler, büyüklük, yaş, sektör, faaliyetlerinin coğrafi dağılımı hizmet ya da mal üretme niteliğindedir.İşletmenin nasıl çalıştığı, çalışanların birbirleriye, müşterilerle ve piyasa ile nasıl etkileşimde olduğu. 2. Politik Belirleyiciler : Gücün işletme çapında nasıl dağıldığı ve yönetsel karar alma tarzları olarak tanımlanır. 3. Duygusal Belirleyiciler : Duygusal bağlamda şirket kültürü, çalışanın bireysel perspektiften kollektif düşünceler, alışkanlıklar, tutumlar ve davranış kalıpları olarak tanımlanır.

e. İnsan Kaynakları Politikasının Belirlenmesi ► Çalışanları gelişmelerden haberdar etmek ► Çalışanların örgüte bağlılıklarının ve morallerini yüksek tutmak ► İşten çıkarılacakların belirlenmesine yardımcı olmak ► Yeni ücret ve eğitim politikasının belirlemek

► İK departmanı bu görevler için ayrı takımlar kurup tümünün koordineli olarak çalışması sağlayabilir. ► Örneğin 1998 yılında Nortel ve Bay Networks firmaları birleşmeleri esnasında 12 ayrı İnsan Kaynakları komitesi görev yapmıştır. Bir komite çalışanları bilgilendirirken bir komite tepe yönetim ile iletişimin sağlanmasından, bir komite de çıkartılacakların belirlenmesinde.. vs. sorumlu olmuştur.

► Watson Wyatt danısmanlık şirketinin 99 da yaptığı bir araştırmaya göre, birleşme sürecindeki şirketler için kilit elemanların şirket bünyesinde muhafaza edilebilmesi araştırmaya katılan şirketlerin % 76 sına göre önemli bir sorundur. ► Kilit elemanların yeni yapıda yer almaması şirketin büyüme ve gelişme hedeflerine ulaşmasını güçleştirebilir

Bu elemanlar; ► yeni kurulacak yapıda kariyer planlarının nasıl etkileneceğini bilmediğinden ► kendisine yeni yapıda yer verilmeyeceğini düşündüğünden ► yeni yapıya uyum sağlayamamaktan endişe ettiğinden diğer şirketlerden kendilerine yapılacak tekliflere daha açık olabilmektedirler diğer şirketlerden kendilerine yapılacak tekliflere daha açık olabilmektedirler

North California Bank 90 ların başında gerçekleştirdiği birleşmeden sekiz hafta sonra kilit yöneticilerinin yaklaşık % 75 ini bu sebeplerle kaybetmiştir. North California Bank 90 ların başında gerçekleştirdiği birleşmeden sekiz hafta sonra kilit yöneticilerinin yaklaşık % 75 ini bu sebeplerle kaybetmiştir.

► Sonuç olarak, başarılı bir birleşme entegrasyonu için insan kaynakları yönetimi alanında yapılması gerekenler şöyle özetlenebilir:

► Yönetim, İK yönetimi ile ilgili konularda planlamaya mümkün oldukça erken başlamalıdırlar. ► Yönetim, birleşme sonrasında yetenekli çalışanlarının işi terk etme olasılığını göz önüne almalıdır. ► Yönetim kısa süreli moral düşüklüğünü göz önüne almalıdır

► İnsana bağlı sorunların her zaman birleşme başarısının önündeki en büyük tehditlerden biri olduğu unutulmamalıdır.

4.Birleşmelerde insan kaynaklarına ait çıkabilecek sorunlar: ► Stres ► İş kaybetme korkusu  yeni iş arayışı ► Yetenekli elemanların işten ayrılma riski ► Kuruma olan güvenin azalması  motivasyon kaybı ► Kışkırtıcı grupların oluşması

Anlaşma sonrası yapılması gereken çalışmalar ► Entegrasyon yönetimi  Tek bir lider + belirlenmiş örgüt yapısı  Entegrasyon komitesi + belirlenecek yeni örgüt yapısı ► Çalışanlar arası etkili iletişimin sağlanması  Toplantılar  Danışma hizmeti  Telefon ve internet servisi

► İşten çıkarılacakların belirlenmesi  Performans değerlendirmesi  Hizmet süresi ► İşten çıkarılanlara yapılacak yardımlar  Ekstra ücret ödemeleri  Ekstra kıdem tazminatı  Genişletilmiş sigorta yardımları  Mali ve psikolojik danışmanlık  Kariyer danışmanlığı  Yeniden yerleştirme danışmanlığı

► Stres yönetimi ve değişim yönetimi ► Yeni örgüt kültürünün yaratılması  Örgütün misyonunun ve vizyonunun belirlenmesi  Kısa vadeli hedeflerin belirlenmesi  Yeni organizasyon şemasının yapılması  İnsan kaynakları politikasının yeniden oluşturulması  Yeni bir logo ► Medyaya dikkat

Migros’un stratejisi: “Turuncudan mavi, maviden turuncu olmaz' dedik. Migros'ları Tansaş'laştırmadık, Tansaş'ları da Migros'laştırmadık."  İç iletişim toplantıları düzenlemek  Her markanın kendi kimliğini koruması  İç iletişimde intranet ağı

Migros Çalışanı ► evlenme yardımı ► doğum ve ölüm yardımı ► işe geliş ve gidişlerin sağlanması ► Ikramiyeler ► kasa tazminatı ► yemek yardımı ► yakacak yardımı ► çocuk parası ► tahsil yardımı ► giyim yardımı ► yıllık ücretli izin harçlığı ► bayram harçlığı ► askerlik yardımı ► gıda yardımı ► kredi yardımı Tansaş Çalışanı ► evlenme yardımı ► doğum ve ölüm yardımı ► işe geliş ve gidişlerin sağlanması

20 Aralık 2007 Kişiyi kazanma süreci Motivasyon Eğitim geliştirme Bilgisayar eğitimi Genel yönetim becerileri Güvenlik Yıldız satışçı eğitimi Management Training Program Geliştirilmiş Perakendecilik eğitimi Çok mağazalı (Zincir Mağazaların) Yönetimi Ürün bilgisi eğitimi Perakende/Toptancı noktası eğitimleri

Teşekkürler