PHILIP BAYARD CROSBY O Martin Corporation’da Pershing füze projesini yürüttü. ABD’nin Florida eyaletinde Kalite Koleji (Quality College) adıyla bir okul.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Advertisements

OEE ve KOBETSU KAIZEN EĞİTİMLERİ Yer : İzmir
1=) “CE” İŞARETİ  “CE” işareti Fransızcada Avrupa normlarına uygunluk anlamına gelen “Conformite Europeenne” sözcüklerinin baş harflerinden oluşmaktadır.
KESİN HESAP KANUNU VE ÖZELLİKLERİ
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
TOPLU İŞ MÜZAKERELERİNİN ÖNCELİKLERİ Mato Lalić. Toplu müzakerelerinin öncelikleri ana sendika görevlerinden türemektedir -Maaş -İş koşulları -Kazanılmış.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
Diyarbakır İli Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü Küme Yol Haritasının Oluşturulması Projesi Diyarbakır.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
Kaizen.com KAIZEN TM Institute Etkin Sağlık Hizmet Yönetimi için Çözüm Ortağınız Hedefler ve Örnekler.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
Bölüm 8: Tedarik Zinciri Yönetimi ve Sanal Pazar Kurumsal Kaynak Planlaması Prof. Mary Sumner Çeviren Sinan Berkdemir Şubat
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
Bilgi İşlem Departman Bütçelenmesi-1 Günümüzde Toplam Kalite kavramı yaygın olarak bahsedilmekte ve şirketler tarafından uygulanılmasına çalışılmaktadır.
Pazarlama İlkeleri.
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Konu 9 ISO-9000 Kalite Güvencesi Standartları
Kalite Kavramı ve Kalite Yönetim Sistemi
Uluslararası Pazarlama Araştırması
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
Konu 2 Kalite anlayışının tarihsel gelişimi
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
GENEL MUHASEBE.
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Bu sorunlar neden çözülmeli?
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
YAPI KALİTESİ Bitmiş bir yapının kalitesini, yani servis ömrü boyunca güvenliğini belirleyen dört ana unsur; PROJE KALİTESİ Zemin özellikleri dikkate alınmış,
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
ÜRETİM YÖNETİMİ.
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
Hayvancılık İşletmelerinde Sürü Yönetimi
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
Yönetimin Tanımı ve Unsurları
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
Test Geliştirme Süreci
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Süreç ve Kalite Geliştirme Teknikleri
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

PHILIP BAYARD CROSBY

O Martin Corporation’da Pershing füze projesini yürüttü. ABD’nin Florida eyaletinde Kalite Koleji (Quality College) adıyla bir okul açtı. Halen bu okulda toplam kalite yönetimi konusunda yoğun eğitim programları uygulanmaktadır. Crosby daha sonra kendi adını taşıyan bir yönetim danışmanlığı şirketi (Philip Crosby Associates) kurdu. Uzun yıllar şirketin yönetim kurulu başkanlığını yürüttü

O Kalite mükemmelik degildir. Kalite ihtiyaçlara uygunluktur. O Kalite sistemi hataları önlemelidir. O Çalışma standardı sıfır hata olmalıdır. O Kalitenin ölçümü, uygunsuzlukların maliyetidir.

KALİTE’ YE YAKLAŞIM AŞAMALARI O 1. Yönetimin bağlılığı ve kararlılığı O 2. Kalite geliştirme takımları O 3. Kalite ölçümü O 4. Kalite maliyetinin belirlenmesi O 5. Kalite bilincinin sağlanması O 6. Düzeltici önlemlerin alınması O 7. Sıfır hatanın planlanması

O 8. İş görenlerin eğitimi O 9. Sıfır hata günü O 10. Hedef belirleme O 11. Hata nedenlerinin yok edilmesi O 12. Tanınma, tanıtma O 13. Kalite grupları O 14. Yeniden başlama

O Sonuç olarak Crosby’e göre kalite sonu olmayan bir gelişmeyi içerir ve bundan dolayı her zaman tüm çalışmalar yeniden yapılmalıdır.

JOSEPH MOSES JURAN

O Juran toplam kalite yönetimi alanında çok önemli eserler yayınladı. Juran’ın Kalite Kontrol El Kitabı (Juran’s Quality Control Handbook) adlı çalışması toplam kalite yönetimi alanında klasik ve en önemli eserlerden birisi olarak kabul edilmektedir. Bunun dışında birçok kitap ve çok sayıda makale yayınladı.

O Juran, ayrıca “Pareto İlkesi” olarak adlandırılan ilkeyi savunmaktadır. Pareto ilkesi, 80/20 kuralı olarak da bilinir. Juran, sorunların yüzde 80’inin, olası sebeplerin yüzde 20’si tarafından oluştuğu ilkesini savunur.

O Juran üçlüsünü aşağıdaki üç temel kalite süreci oluşturur. 1. Kalite planlama 2. Kalite kontrol 3. Kalite geliştirme

WILLIAM EDWARDS DEMING

O Soguk Savaş sırasında ABD’nin üretimini iyileştirmekle tanınır ama özellikle Japonya’ da iken üzerinde çalıştıgı kalite yönetimi ile ünlenmiştir. O Kalitede saglanan iyileşmenin giderlerinin azaltacagını ve verimliligi artırarak Pazar payının artıracagını savunmuştur.

O Deming'in kalite yönetimine yaklaşımının üç unsuru vardır: O Derin Bilgi Sistemi O Planla-Uygula-Kontrol Et-Önlem Al (PUKÖ) O 14 Nokta ilkesi

1. Ürün ve hizmetin iyileştirilmesi için amaçlarda süreklilik yaratın 2. Yeni felsefeyi benimseyin 3. Kitlesel denetime bağlı kalmaya son verin 4. Sadece fiyat etiketi üzerinden iş görme uygulamasına son verin 5. Üretim ve hizmet sistemini sürekli olarak geliştirin 6. Eğitim programları oluşturun 7. Liderlik oluşturun

8. Korkuyu uzaklaştırın 9. Çalışanların bölümleri arasındaki engelleri yıkın 10. İşgücü için slogan, ders ve hedef oluşturmaktan vazgeçin 11. Sayısal kotalardan vazgeçin 12. Çalışanların mutluluk ve gururunu önleyecek olan engelleri ortadan kaldırın 13. Etkin ve güçlü bir eğitim ve öğretim programı oluşturun 14. Dönüşümü gerçekleştirmek için harekete geçin

KAORU ISHIKAWA

Japonya’da kalite kontrol(KK) çemberleri ve kalite kontrol faaliyetlerinin geliştirilmesinde önemli rol oynamıştır. Ishıkawa Japonya’ da toplam kalite kontrol(TKK) hareketlerini karakterize eden altı özelligi şöyle sıralamıştır.

1. Şirket çapında TKK faaliyetlerine tüm çalışanların katılımı, 2. Mesleki egitim ve üretime önem verilmesi, 3. KK çemberi faaliyetleri, 4. İstatiksel yönetimlerin uygulanması, 5. TKK’ nın ulus çapında tanıtılması

O Ayrıca Ishakawa “bir sonraki proses müşteridir” kavramını ve buna göre bir sonraki prosese asla hatalı parça sevk etmemeyi, kamban sistemi ve tam anında (justin-time) kavramlarını kurumlaştırmıştır.

O Japonya’nın rekabetteki başarısının anahtarıdır; üst yönetim, müdürler ve çalışanlar dahil olmak üzere herkesi kapsayan sürekli iyileştirme hareketidir KAIZEN

O KAIZEN Amacı : Kaizen küçük, fakat sürekli adımlarla mevcut durumun iyileştirilmesini, kayıpları gidererek maliyetlerin azaltılması hedefler. O KAIZEN geri beslemeye dayanan düzeltici bir faaliyettir. O Daha iyiye doğru değişim anlamına gelir.İlk aşamada mevcut durumun iyileştirilmesi için çalışır.

O Kaizen’ de önce kar degil kalite kavramı vardır. İyileştirme için iyileştirme arayışının rekabet gücünü artıran en önemli yol oldugunu savunur. Bu felsefeyi ortaya atan kişi Masaaki İmai olarak bilinir.

RABİA BERNA BOZKURT