KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
Aile Hekimliği Bilgi Sistemi (AHBS) Laboratuvar Entegrasyonu İlker KÖSE Bilgi Sistemleri Danışmanı Sağlık Bakanlığı.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
COMENIUS 2.1 EĞİTİM / ÖĞRETİM PERSONELİNİN YETİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK AVRUPA İŞBİRLİĞİ PROJELERİ.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 3: Dijitalleştirmenin Planlanması ve Dijitalleştirmede Süreç Yönetimi Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
ERASMUS+ SPOR DESTEKLERİ. SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI AVRUPA GÖNÜLLÜ HİZMETİ BAŞVURU SÜRECİ.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Program Tasarım Modelleri
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ bologna.bartin.edu.tr.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
MATHS: REAL OR FICTION (MATEMATİK: GERÇEK YA DA KURGU)
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Yaratıcı Proje Fikirleri
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
ERASMUS+ AKADEMİK TANINMA
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Aile Atölyeleri Projesi
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
ÖRGÜT SAĞLIĞI SADEGÜL AKBABA-ALTUN.
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Yrd.Doç. Dr. Mustafa ASLAN Harran Üniversitesi Kurum Koordinatörü
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
İSTASYON YÖNTEMİ.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Dijital kütüphanelerin değerlendirilmesi nedir?
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi

eTwinning Etiketi Nedir? eTwinning Etiketi katılan okulların ülkelerindeki Ulusal Destek Servisleri tarafından onaylanan projelere verilir.

eTwinning Etiketi projeleri onaylandığında proje ortaklarına otomatik olarak verilir.

KALİTE ETİKETİ NEDİR? Kalite Etiketi ulusal düzeyde verilir. Kalite Etiketi almak istiyorsanız başvuru yapmanız gerekir.

Başarılı bir proje yürüttüyseniz ve bir Kalite Etiketini hak ettiğinizi düşünüyorsanız…

Masaüstünüzde bulunan Projeler sekmesinde görebileceğiniz ‘Etiketler’ başlığı altında bulunan formu doldurun.

Etiket hak ettiğini düşündüğünüz birden fazla projeniz varsa, her biri için ayrı bir başvuru formu doldurun.

ULUSAL KALİTE ETİKETİNİ KİM VERİYOR?

Her ülkenin Ulusal Destek Servisi (UDS) Ulusal Kalite Etiketi için öğretmenler tarafından yapılan başvuruları değerlendirilir.

Ulusal Kalite Etiketleri yıl boyunca verilir.

Başvuru kabul ve ya reddedildiğinde, Ulusal Destek Servisi sizinle irtibata geçecektir.

UDS bir projeye Kalite Etiketi verme konusunda minimum 5 gerekliliğin yerine getirilmiş olması şartını aramaktadır.

1. Proje ortak hedeflere ve ortaklaşa yapılmış bir çalışma planına sahip olmalıdır.

2. Proje bitirilmiş ya da en son aşamasında olmalıdır.

3. Kalite Etiketine başvurmuş öğretmenin projeye önemli bir katkı sunmuş olması gerekir.

4. Ortaklar arasında etkili bir işbirliği yapılmış olmalıdır.

5. Proje sonuçlarının görünür olması gerekir.

Bu minimum 5 ölçüt karşılandıktan sonra, proje gerekli olan 6 kritere göre değerlendirilir.

Ulusal Kalite Etiketi Genel Kriterleri: Bu Kriterler Nelerdir?

1. Pedagojik Yenilikçilik ve Yaratıcılık

Proje öğretmen ve öğrenciler için yeni öğrenme ve öğretme yöntemlerini de kapsamalıdır. Bu okullarla işbirliğini ve öğrencilerde yaratıcılığı teşvik etmiş olacaktır. Projede kullanılan metodlar genel olmamalı ya da orijinal olmalıdır.

2.Projenin Müfredata Entegrasyonu

Proje normal ders planlarına aktivite, içerik ve hedefleri bakımından entegre edilmelidir.

Diğer öğretmen ve öğrencilerde projeye dahil edilmiş olmalıdır.

3. Ortak Okullar Arasında İşbirliği

Koordinasyon ve değerlendirmenin okul öğretmenleri tarafından planlanması gerekir.

Proje ortağı okullardaki öğretmen ve öğrenciler arasında işbirliğinin sağlanması önemlidir.

4. Teknoloji Kullanımı

Projenin hedef ve aktivitelerine göre BİT kullanımı oldukça önemli kriterlerden bir tanesidir.

Bilişim Teknolojileri etkili ve sistemli sonuç elde edebilmede kullanılmalı ve bu kullanımda da ders içeriği ve öğrencilerin yaş durumu göz önüne alınmalıdır.

Öğrencilerin proje kapsamında ve proje planında belirtilen bilişim teknolojilerini öğrenip aktivitelerde yaratıcı bir şekilde kullanmaları işbirlikçi öğrenmeyi teşvik eder.

5. Sürdürülebilirlik ve Aktarılabilirlik

Okullardaki Sürdürülebilirlik Proje tek başına bir faaliyet değildir. Aksine okul faaliyetleri ve eğitim hedeflerinin bir parçasıdır. O nedenle okulun eğitim hedeflerine entegre edilmelidir.

Projenin, tüm okulun katılımıyla nasıl sürdürüleceği ve kazanımların başkalarıyla paylaşılmasının nasıl sağlanacağı sürdürülebilirlik açısından oldukça önemlidir.

Aktarılabilirlik Proje her yönüyle diğer öğretmenlere iyi bir model olmaya örnek teşkil etmelidir. Bu durum öğretmenlerin pratik yapmalarını sağlar. Yöntemler ve düzenlemeler net ve anlaşılır olmalıdır.

6. Sonuçlar ve Faydaları

Projenin etki alanı sadece okulla sınırlı olmamalı, okul dışına da uzanmalıdır.

Avrupa Kalite Etiketi

Avrupa Kalite Etiketi Avrupa düzeyinde verilir. Başvuru yapmanız gerekmez.

Avrupa Kalite Etiketi,Ulusal Kalite Etiketinden sonra ikinci başarı aşamasıdır ve Merkezi Destek Servisi tarafından Ulusal Destek Servisinin önerdiği projelere verilir.

Siz ve diğer proje ortaklarınızdan en az biri Ulusal Kalite Etiketi aldıysa, o zaman Avrupa Kalite Etiketi alma şansınız olur.

Ekim 2009'dan itibaren Avrupa Kalite Etiketi sadece yılda bir kez verilmekte ve eTwinning Portalından duyurulmaktadır.

eTwinning Ödülleri Nelerdir?

Avrupa eTwinning Ödülleri, yüksek kalitede eTwinning projeleri gerçekleştirmiş okullara verilir.

Ana kategori Avrupa Komisyonu tarafından desteklenmektedir ve 3 ayrı seviyesi vardır.

Projeler için seviyelere göre yaş kategorisinde ödüller verilmektedir : yaş yaş yaş

Avrupa Ödülü yarışmasına, bir önceki yılda yapılan projeler için sonbaharda başvurulur.

Kazananlara ödülleri bir sonraki baharda yapılan yıllık eTwinning Konferansında takdim edilir.

Yaş kategorileri dışında farklı kategorilerde de (özel kategoriler) ödüller verilmektedir.

2014 yılında verilecek özel kategori ödülleri şunlardır:

İspanyol Dili Ödülü İspanya Eğitim, Kültür ve Spor Bakanlığı tarafından desteklenen bir ödüldür.

Bu özel kategoride, İspanyolcanın ana iletişim dili olarak kullanıldığı ve yenilikçi bir yöntem ile İspanyolca öğrenimine odaklanan bir projeye ödül verilecektir.

Fransız Dili Ödülü Uluslararası Fransızca Öğretmenleri Federasyonu ve Fransa’daki eTwinning Ulusal Destek Servisi tarafından ortaklaşa olarak desteklenen bir ödüldür.

Bu özel kategoride, ana iletişim dili Fransızca olan ve yenilikçi bir yöntem ile Fransızca öğrenimine odaklanan bir projeye ödül verilecektir

Marie Skłodowska Curie Ödülü Polonya Ulusal Destek Servisi tarafından desteklenen bir ödüldür.

Bu özel kategori ödülü, öncü bir kadın bilim insanı ve Fizik ve Kimya alanlarında iki Nobel Ödülü sahibi olan Marie Skłodowska Curie’nin hayatını ve çalışmalarını onurlandırmak amacıyla oluşturulmuştur

İkinci Dil olarak İngilizce Ödülü İngiliz Kültür Derneği tarafından desteklenen bir ödüldür.

Bu özel kategoride, eğitim hayatının ilk yıllarındaki (okul öncesi dönemden 11 yaşına kadar olan öğrenciler) öğrencileri içeren ve ikinci dil olarak İngilizce kullanılan en iyi projeye ödül verilecektir. Söz konusu ödül, İngilizce’nin ana dil olmadığı okullarla sınırlandırılmıştır.

Mevlana Kültürlerarası Anlayış Ödülü Türkiye Ulusal Destek Servisi tarafından desteklenen ödüldür.

Bu ödül: Farklı kültürler arasındaki ilişkileri, Kültür, etnik ve din açısından farklı insanlar arasında kültürel farkındalığı ve anlayışı geliştiren projeye verilecektir.

TEŞEKKÜRLER!