KİTAP SEVGİSİ VE OKUMA ÜZERİNE… HAZIRLAYAN: FERİDUN ESER GEYVE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ FELSEFE ÖĞRETMENİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KİTAP VE OKUMA SEVGİSİ ÜZERİNE…
Advertisements

KİTAP VE OKUMA SEVGİSİ ÜZERİNE…
KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞI
KİTAP SEVERLER KULÜBÜ.
dİn kültürü ve ahlak bİlgİsİ
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
İMAM HATİP ORTAOKUL VE LİSELERİ MÜDÜRLERİ TOPLANTISI GÜNDEMİ 1- Açılış ve Tanışma 2- Memnuniyet Anketi Analizi 3-Değerlendirme (Sayın Kâmil AYDOĞAN) 4-İlimizdeki.
HAZIRLAYAN ÖMER AKPINAR Oltu Anadolu İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Öğretmeni İSLAM-MÜSLÜMANLIK.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Metin içi özellikler metin dışı özelliklerle yakın ilişki içerisindedirler. Bunlar çeviri stratejilerinde kolaylıkla belirlenebilirler. Örneğin Felsefe.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
  3. Hafta: Büyüme.     GSYİH’de gerçek bir artış olması için Q’ların artması gerekmektedir.  Aşağıda temsili A ekonomisine ilişkin verileri inceleyelim…
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
1 وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبيلِ اللّهِ أَمْوَات.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
Okul Tanıtım Bilgileri girilecek İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 37 Öğrenci Sayısı : 1051 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 34 Fen Laboratuarı Sayısı :
OKUL TANITIM BİLGİLERİ İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 6 Öğrenci Sayısı : 211 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 24 Fen Laboratuarı Sayısı :3 BT(Bilgisayar)
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed DÜNDAR
Metinlerin Sınıflandırması
ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERİN EĞİTİMİ
Bu nedenle kızlar çareyi, dikkatleri üzerlerine çekecek davranışlardan, soru sormaktan, tartışmalardan, karar verme süreçlerine katılımdan kaçınmakta bulurlar.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
TEVFİK İLERİ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
İletişimin Zamanda yolculuğu
10. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
Öğretimin Uyarlanması
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
ESENLİ BİLAL ŞAHİN İMAM HATİP ORTAOKULU
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
COĞRAFYA NE İŞİMİZE YARAR?
KANSER.
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
Bugün neler öğreneceğiz?
Milli Eğitim Bakanlığı örgüt yapısı
VE TÜRK MALLARI HAFTASI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
1- İmam Hatip Okulları nedir?
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖĞRENME STİLLERİ.
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
KRAL ve EŞLERİ Bir zamanlar, büyük ve güçlü bir ülkeyi yöneten kralın 4 eşi varmış. Kral en çok dördüncü eşini severmiş, bir dediğini iki etmez, her.
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
ERASMUS+KA229 PROJESİ İÇİN ÖN TEST ANALİZİ
Sunum transkripti:

KİTAP SEVGİSİ VE OKUMA ÜZERİNE… HAZIRLAYAN: FERİDUN ESER GEYVE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ FELSEFE ÖĞRETMENİ

BİR GELİŞMİŞLİK ÖLÇÜTÜ: KİTAP OKUMA Günümüzde gelişmişliğin, kalkınmışlığın ölçütlerinden biri, okumaktır. Bir ülkede bir yıl içinde ne kadar kitap basıldığı ve satıldığı bir gelişmişlik ölçütüdür. Gelişmiş ülkelerde okumak bir yaşam biçimine dönüşmüştür. Okumak, gelişmiş ülke insanları için adeta yemek, içmek gibi yaşamın vazgeçilmezlerinden biri olmuştur.

Okuma alışkanlığı ne demektir? Okuma alışkanlığı, okuma işini zevkle, isteyerek, severek yapmaktır. Okuma alışkanlığı, okumaktan mutluluk duymaktır. Okuma alışkanlığı kazanmış bir insan, okuyamadığı zaman rahatsızlık, eksiklik hisseden insandır.

OKUMANIN FAYDALARI… Öğretmenlerimiz her fırsatta okuyun der; hiç düşündünüz mü, neden? Okuma bize ne kazandırır?.. Okuyan insanın kelime hazinesi genişler; okuyan insanın sözcük dağarcığı daha zengindir. Kelime hazinesinin gelişmiş olması, ikna gücümüzü artırır, kendimizi daha iyi, daha rahat anlatabilmemizi sağlar. Kelime hazinesini geniş, zengin olması, düşünce üretimini artırır. Böyle insanlar daha derin, daha geniş düşünürler; daha çok düşünce üretirler. Kelime hazinesi gelişmiş olanlar daha rahat ve etkileyici iletişim kurarlar; daha etkili konuşurlar. Okuyan insan daha etkili, daha ikna edici konuşur; okuyan insan daha derin ve daha geniş düşünür. Çok düşünce üretenler, çok okuyanlardır.

OKUMAYAN İNSAN… Okumayan insan, okuyan insana göre bilgi, görgü ve kültür açısından daha geridir. Okumayan insan, düşünemeyen, eleştirel bakamayan, kolaylıkla ikna edilebilen yani kandırılabilen, yönlendirilebilen insandır.

AİLECE KİTAP OKUMA SAATİ HER AİLENİN KENDİNE GÖRE DİZİ SAATLERİ VARKEN, OKUMA SAATLERİ OLMAMASI BİR AYIPTIR, ÖNEMLİ BİR EKSİKLİKTİR.

1995 YILINDA KİTABA KİM NE KADAR PARA HARCAMIŞ BİLMEK İSTER MİSİNİZ ? KİŞİ BAŞINA NORVEÇLİ: 137 DOLAR ALMAN: 122 DOLAR BELÇİKALI: 100 DOLAR İSPANYALI:34 DOLAR G. KORELİ: 30 DOLAR TÜRKİYELİ: 0,45 DOLAR.

BİR YILDA KİM NE KADAR KİTAP OKUYOR ? BİR JAPON: ORTALAMA………… 25 KİTAP BİR İSVİÇRELİ: ………………………….10 KİTAP BİR FRANSIZ:………………………………. 7 KİTAP TÜRKİYE’DE:………………….. 6 KİŞİ 1 KİTAP ÜLKEMİZDE TV İZLEME ORANI:….…..% 94 DÜZENLİ KİTAP OKUMA ORANI:….. % 4,5

KAÇ KİŞİ NE KADAR GAZETE OKUYOR? 1000 NORVEÇLİDEN:.. 558’İ 1000 JAPONDAN:….. 557’Sİ 1000 FİNLİDEN:……… 445’İ 1000 İSVEÇLİDEN:…. 430’U 1000 TÜRKTEN:………. 61’İ

ORTALAMA BİR TÜRK İNSANI… GÜNDE...3 SAAT YILDA… 1095 SAAT TV İZLİYOR. BU, GECELİ GÜNDÜZLÜ 45 TAM GÜN DEMEKTİR. OYSA… ÜLKEMİZDE İLKÖĞRETİM DÜZEYİNDE BİR ÖĞRENCİ, YILDA 1048 SAAT DERS GÖRMEKTEDİR!... BU SÜREDE YAVAŞ BİR OKUMA İLE SAYFALIK BİR KİTAP BİTİRİLEBİLİR!...

“BİLGİLİ OLAN, GÜÇLÜ OLUR. BİLGİ, GÜÇTÜR.” BACON

BİLGİ TOPLUMU, ÖNCELİKLE OKUYAN VE DÜŞÜNEN TOPLUMDUR. Bilgi, bugün en pahalı meta haline gelmiştir. Bilgi, para ile alınan, para karşılığı kullanılan bir hale gelmektedir. En büyük paralar, bilgi ve iletişim teknolojisinden elde edilmektedir. Büyük devletler, büyük paralar harcayarak, büyük bilgi merkezleri oluşturmaktadırlar.

İSLAM, OKUMAYI EMREDER. ALLAH’IN İLK EMRİ “OKU”DUR. OKUMAK, İBADETTİR. “OKUMAK, BEYİN VİTAMİNİDİR”; BEYNİ GELİŞTİRİR.

OKUMAK, ÖĞRENMEKTİR. OKUMAK, BİLMEKTİR. BİLMEK, AYRICALIKTIR! “YALNIZCA İNSANLAR OKURLAR.”

“UYGARLIĞIN TEMELİ, KİTAPLARDIR.”

“GENÇLERİNİ KİTAPLA BESLEMEYEN MİLLETLERİN SONU, FELAKETTİR.” FLETCHER

“KİTAPLARI DEĞİL, KİTAPLARIN İÇİNDEKİLERİ KAFANDA TOPLA.” Hz. Ali Hz. Ali

“BEDEN İÇİN SPOR YAPMAK NE İSE, RUH İÇİN KİTAP OKUMAK ODUR.” “BEDEN İÇİN SPOR YAPMAK NE İSE, RUH İÇİN KİTAP OKUMAK ODUR.” Andre Mourice Andre Mourice

“Kitaba verilen para, harcama değil, yatırımdır.”

ÜNLÜ KİMYAGER MADAM CURİE: “ Bütün yoksulluğumuza rağmen, geceleri, sokak lambaları altında ders çalışarak eğitimimi tamamladım.”

“BİLGİ İLE GÖĞE YOL BULUNUR.” Yusuf Has Hacib

“Anlayış nerede olursa, orası ululuk kazanır; Bilgi kimde olursa onda büyüklük bulunur.” Yusuf Has Hacib

“İYİ SEÇİLMİŞ KİTAPLARI OKUMAK, GEÇMİŞ YÜZYILLARIN SEÇKİN ZEKALARI İLE KONUŞMAK GİBİDİR.” Descartes

OKUYAN, OKUYABİLEN KİŞİLER OLMAK DİLEĞİYLE!