Eğitim Dergilerine Yolculuk

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
-Scopus- Uz. Kübra DEMİR
Advertisements

 Bir bilim dalının çeşitli konularında yazılmış eserlerin tümüne ulaşmak için, mevcut bilgi kaynaklarının gözden geçirilmesi ve ilgili yayınlara ulaşılması.
360Core Kütüphane Kullanıcıları için Kütüphaneciler için
Journal Use Reports Süreli Yayın Koleksiyonu Geliştirmenizde Güçlü Karar Destek Hizmeti - Kasım
MATHSCINET KULLANIM KILAVUZU
KONU: HAZIRLAYANIN : ADI: EMRE SOYADI: YILMAZ FAKÜLTE: FEN
ANKARA ÜNİVERSİTESİ Kurumsal Arşivi Açık Erişim Kaynakları
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYIN ve ARAŞTIRMA TEŞVİK PROJELERİ
GAZİ ÜNİVERSİTESİ Açıkarşiv Sistemi. Açıkerişim nedir?  Bilimsel içerikli çalışmalara internet ortamında serbest erişimin sağlanmasıdır.
Solutions for Research and Publication Thomson Scientific ScholarOne TM Ve Thomson Scientific Araştırma ve Yayıncılığı Teşvik.
E-Journal A.M.S. (EJAMS) Kütüphaneciler için e-dergi koleksiyonlarının yönetiminde, kullanıcılar için ise bu koleksiyonlardan yararlanmada kolaylık sağlar.
Journal Citation Reports - Dergi Atıf Raporları -
Nuray Demirkol Ziraat Yüksek Mühendisi Başuzman 13 Ekim 2009 Ankara TÜBİTAK-ULAKBİM CAHİT ARF BİLGİ MERKEZİ.
Editör Penceresinden Dergi (ADS) Ayarları
ULAKBİM Vedat Mert Güneri Dursun Ali Çolak
Veri Tabanı İçeriği Tarama Seçenekleri Basit Tarama Gelişmiş Tarama
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
WEB OF SCIENCE İLE ATIF TABANLI ARAŞTIRMA DEĞERLENDİRMESİ Eğitmen: Metin TUNÇ This presentation is an introduction to InCites - the new web-based.
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
AKADEMİA SOSYAL BİLİMLER İNDEKSİ
Emerald kullanıcılarınıza yayın yapma konusunda nasıl yardımcı olabilir? Kullanıcılarınız için yardımcı kaynaklar Mine Tonta Business Manager, Turkey.
Amaç Açık Erişim Nedir? Neden Açık Erişim? Açık Erişim Nasıl sağlanır?
İstanbul Medipol Üniversitesi
Veri Tabanları Kullanıcı Ara Yüzünde Yeni Yaklaşımlar
ULAKBİM Veri Tabanlarında Dizinleme Uzm. A. Nuray DEMİRKOL TÜBİTAK-ULAKBİM 10 Kasım 2007 İnet-Tr Ankara.
M. Mirat SATOĞLU TÜBİTAK ULAKBİM Müdürü
Uzm. Fatma BAŞAR Cahit Arf Bilgi Merkezi Eğitim ve Tanıtım Sorumlusu 22 Eylül 2010 T.C. Sağlık Bakanlığı Eğitim Toplantısı TÜBİTAK.
1 Bilgiye Erişimde Fırsat Eşitliği Projesi Olarak EKUAL'in Doğuşu ve Gelişimi Prof.Dr. Cem SARAÇ Hacettepe Üniversitesi.
Bilgi Kaynağı Olarak Veritabanları
Veri tabanları ve bilgi hizmetlerinde kullanımı
Zehra TAŞKIN BBY308 Temel ve Uygulamalı Bilimlerde Bilgiye Erişim
Zehra TAŞKIN BBY408 Tıbbi Bilgiye Erişim
SPRINGERLINK YENİLİKLERİ VE YENİ TIBBİ İÇERİKLER N ADJA M ADANI M OUDARRES M ETIN T UNÇ EKUAL 2010 A NTALYA.
ULUSAL AKADEMİK LİSANS TOPLANTISI 6 Kasım 2006, İstanbul.
TÜBİTAK ULAKBİM Cahit Arf Bilgi Merkezi Araştırma Faaliyetleri ve Bilimsel İçeriğe Erişimde Cahit Arf Bilgi Merkezi & Dünden Bugüne TÜBİTAK EKUAL.
SOSYAL BİLİMLER VERİ TABANI Uzm. A. Nuray DEMİRKOL 2-3 Kasım 2006.
Bilgi Kaynağı Olarak Veri Tabanları
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
KAYITLI BİLGİ KAVRAMI VE BİLGİNİN ORGANİZASYONU
Kongrede Sunulan Bildirilerin Kaderi Nedir?
A. Nuray DEMİRKOL Başuzman 12 Nisan 2013 Ankara ULAKBİM VERİ TABANLARINDA İNDEKSLEME.
Trans Tech Publications (TTP) 1967 yılında ünlü bir Avrupalı bilim adamı ve eğitimci tarafından kurulmuştur. Malzeme bilimi ve mühendisliği alanlarında.
BBY 156 Bilgi Erişim Dizinleme Dizinleme İrem Soydal ~ Yurdagül Ünal
HUKUKTA BİLGİ YÖNETİMİ BBY Veri Tabanları (Uluslararası) Nazan Özenç Uçak Güz.
I. TEMD Üyesi olmak II. 38 yaşından gün almamış olmak (11 Mayıs 2016'da 38 yaşından gün almamış olmak) III. Başvuru formunu doldurmak BAŞVURU DOSYASINDA.
Haziran 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, BİLKENT - ANKARA Ebru KAYA İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANELERİ.
Sayılarla Yükseköğretim Akademik Arşiv Projesi (YAAP) ve Uluslararası Görünürlük Gültekin GÜRDAL İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Kütüphane ve Dokümantasyon.
BBY 368 Bilimsel ve Teknik Bilgiye Erişim 2. Mühendislik ve Sanayi Genel veri tabanları Nazan Özenç Uçak.
3. ULUSAL AÇIK ERİŞİM ÇALIŞTAYI AÇIK ERİŞİM ÜNIVERSİTELERDE NELERİ DEĞİŞTİRECEK? Ekim 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA İlkay Holt.
Araştırmacıların konu ve kaynak taraması için harcadıkları zaman sorunlarına, ulusal düzeyde, hızlı, tek merkezden ve kolay arama ile çözüm. Ulusal dergilerin,
BİLGI KAYNAKLARıNA ERIŞIM METODLARı Hazırlayan= Halil Yenilmez.
ULUSAL AKADEMİK AĞ ve BİLGİ MERKEZİ
BAŞVURU ESASLARI I. TEMD Üyesi olmak II. 38 yaşından gün almamış olmak
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYIN ve ARAŞTIRMA TEŞVİK PROJELERİ
ULAKNET VE ULAKBİM Atay İSLAMOĞLU
2016 YILINDA ULUSLARARASI ALANDA GAZİ ÜNİVERSİTESİ’NİN ADINI DUYURAN YAYIN, ATIF, KİTAP/KİTAP BÖLÜMÜ, EDİTÖRLÜKLERİ ve PATENT/ENDÜSTRİYEL TASARIM/PROJEYİ.
Full Text Finder Publication Finder Genel Bakış
BAŞVURU ESASLARI I. TEMD Üyesi olmak II. ≤ 40 yaş olmak
Bilimsel Bilgiye Erişim
Bilimsel Çıktıları ve Performans Analizi
F.Ç DERS: İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ : İKİNCİL KAYNAKLAR.
Bibliyometrik Analiz Örneği: Bilgi Dünyası Dergisi
Pratik kullanım rehberi
«Bilim adamlığı bir meslek değil bir yaşam biçimidir.» Cahit Arf
Full Text Finder Publication Finder Genel Bakış
«Bilim adamlığı bir meslek değil bir yaşam biçimidir.» Cahit Arf
2019 AKADEMİK TEŞVİK ÖDENEĞİ BİRİM KOMİSYONLARI BİLGİLENDİRME VE EŞGÜDÜM TOPLANTISI 25 Aralık 2018.
Türkiye Atıf Dizini nedir?
Türkiye Atıf Dizini nedir?
Türkiye Atıf Dizini nedir?
Sunum transkripti:

Eğitim Dergilerine Yolculuk Doç. Dr. Ali DELİCE Arş. Gör. Fatma Özge ÜNSAL

NEDEN DERGİLER Niceliksel sebepler (Her dergiyi kapsamıyor) ‘Teaching for test’ Puan Ünvan/Kadro Teşvik Niteliksel sebepler (Hemen hemen her dergi) İdealizm Yaygın etki Niceliksel + Niteliksel = İdeal ?

HANGİ DERGİLER Seçim önemli Duyduklarımız Gördüklerimiz Olması gerekenler

BİLİMSEL DERGİLERE MAKALE GÖNDERİRKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİ? Editoral Bord/Scientific Committee Editörler, Yardımcı Editörler, Bilim Kurulu yer alır. Focus/Aim and Scope Derginin amaçları Kabul edeceği yayınlar üzerindeki aradığı kriterler, Dergi yılda kaç kez yayınlanıyor, Online-kağıt baskı olarak mı yayınlanıyor, Yayın kabulünü nasıl yaptığını, Hangi indeksler tarafından tarandığını, Herhangi bir ücret talep edip etmediğini, Açık erişim (open access) mi yoksa kütüphaneler üzerinden okunabilen kapalı erişimli bir dergi olup olmadığı, Bu kısımda varsa derginin DOI numarası da burada bulunur.

DOI Digital Object Identifier (Dijital Nesne Tanımlayıcı) Elektronik bir belgenin güncel konumuna bağlı olmayan kalıcı bir tanımlayıcıdır

For Autors/Guide For Autors Makaleyi gönderirken nelere dikkat edilmeli, Hangi tür evrakları göndermeniz gerektiği, Makalenin nasıl bir formatta hazırlanması gerektiği, Hangi başlıkların kullanılması gerektiği, Tabloların nasıl hazırlanması gerektiği, Referans kriterlerinin nasıl yazılması gerektiği (APA) , http://mimoza.marmara.edu.tr/~esad.esgin/BAY/documents/apa5.pdf Makalenin gönderildiği an itibariyle hangi süreçlerin takip edileceği burada bulunur.

Journal Gudielines About Journal Archive Değerlendirme aşaması, Ne tür araştırma içeriği aradığı, Yazar kriterleri burada bulunur. Telif hakları, Çıkar çatışmasına bakış açısı burada bulunur. About Journal Neden bu dergiye yayın göndermeniz sizin için iyi olur? burada bulunur. Archive Bütün arşiv dokümanları burada bulunur.

Uygun olmayan dergi seçiminin olası kötü sonuçlarından bazıları: Çalışmanın dergiye uygun olmaması nedeniyle çok hızlı, hızlı ya da birkaç haftalık süreç sonrasındaki reddidir. Dergi ve makale arasındaki ilgi ilişkisi sınırdaysa metninin uygun değerlendirme ile karşılaşmasıdır. Makale kabul edilse de, meslektaşlarınızın çok sık okumayacağı bir dergide yayınlanacağı için basım sonrası yeterli ilgiyi görmemesidir.

Bu yolculuktaki rehber kavramlar; ISI - Institute for Scientific Information (Thomson Reuters bünyesindedir) ISI merkezi Amerika'da bulunan bir kuruluştur. ISI'nın temel görevi indeks kapsamına alınacak dergilerin belirlenmesi ve bu dergilerin periyodik olarak kontrol edilmesidir. Zira ISI bilimsel yayın yapan bütün dergileri indeks kapsamına almaz. Bunlar içerisinden sadece kalite şartlarını sağlayanları seçer. ISI'nın bir dergiyi index kapsamına alması o derginin sonsuza kadar indeks kapsamında kalacağı anlamına da gelmez. ISI dilediği zaman dergiyi indeks kapsamında çıkarabilir. Bu yüzden dergiler index kapsamında kalmak istiyorlarsa kalite standartlarını sürekli korumak zorundadırlar.  Social Sciences Citation Index (SSCI) Sosyal bilimler (siyaset, hukuk, felsefe gibi) alanlarındaki dergilerin tarandığı indekstir.

Etki faktörü (Impact Factor) Bu taranan dergilerdeki makalelerin aldığı atıf durumlarıyla ilgili bir kavramdır. Yapılan hesaplamalar sonucunda ortaya çıkan rakam, derginin atıf durumuyla ilgili çok önemli bilgiler verir. Bir derginin etki faktörü, derginin son yılda, önceki 2 yıla ait makalelerden aldığı atıfların, önceki iki yılda yayınlanan makale sayısına bölünmesiyle elde edilir.

ULAKBİM 1996 yılında TÜBİTAK 'a bağlı bir enstitü olarak kurulan Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi (ULAKBİM); ülkemizdeki tüm akademik kurumları birbirine ve küresel araştırma ağlarına bağlayan Ulusal Akademik Ağ alt yapısını işletmekte ve bu ağ üzerinden yeni ağ servisleri sunarak, bir yandan ağ için araştırma geliştirme yapmakta, diğer yandan araştırmacıların ağı Ar-Ge yapmak için kullanmalarını sağlamaktadır. DERGİPARK TÜBİTAK ULAKBİM tarafından Eylül 2013 tarihinden itibaren yürütülmeye başlanan Dergi Park Projesi ile ulusal akademik dergilerin kalitesini ve uluslararası etkisini artırmak amacıyla elektronik ortamda bir dergi yönetim sistemi kurulmuş ve dergi barındırma hizmeti verilmeye başlanmıştır. 

EBSCO Publishing Bibliyografik ve tam metin veri tabanları hâlinde seri içerik sağlamaktadır. EBSCO Publishing, kütüphanelerin araştırma ihtiyaçlarını anlamakta ve söz konusu ihtiyaçlara makul maliyetli çözümler sunmaktadır. Üstün içeriği kullanıcıya kolaylık sağlayan ve kişiye özel hâle getirilebilen ve benzersiz arama ve bilgi getirme özelliklerini bünyesinde toplayan bir ara yüze sahip olan çevrimiçi bir sistem olan EBSCOhost aracılığıyla EBSCO veri tabanlarına erişim mümkün olmaktadır.  EBSCO Smart Links teknolojisi aracılığıyla EBSCOhost arama sonuçları diğer EBSCOhost veri tabanlarında veya EBSCO üzerinden abonesi bulunulan e-dergiler ya da CrossRef üyesi yayıncıların e- dergilerinde yer alan makalelerin tam metinlerine bağlantılar verilmektedir.

ERIC (Eğitim Kaynakları Bilgi Merkezi) Dizinlenmiş ve tam metin eğitimsel literatür ve kaynaklarla ilgili güvenilir bir veri tabanıdır. Her tür eğitim araştırmacısı için gerekli olan Eğitim Dizininde Eğitim ve Kaynaklarda Güncel Dergiler Dizininde yer alan dergileri yayınlar. Scopus Hakemli literatür açısından (bilimsel dergiler, kitaplar ve konferans bildirileri) en büyük özet ve alıntı veri tabanıdır. Bilim, teknoloji, tıp, sosyal bilimler ve sanat ve beşeri bilimler alanlarında dünya araştırma çıktılarının kapsamlı bir incelemesini sunan Scopus araştırmayı takip etmek, incelemek ve görselleştirmek için küçük araçlar da sunar. Araştırma artan biçimde küresel, disiplinler arası ve işbirlikçi bir hale geldiği için, Scopus’u seçtiğinizde dünyanın her yerinden önemli araştırmaları kaçırmamış olursunuz

The British Education Index, İngiliz Eğitim Dizini Birleşik Krallıkta yayınlanmış önemli eğitim dergilerinin içeriklerinin bağımsız konu ve yazar dizinini sunmak olan asıl ve 50 yıllık amacına hizmet etmeye devam etmektedir. Kendi kendini finanse etmesi sebebiyle yaşanılan sınırlılıklar içerisinde İED internetteki metinler ve olayları ele alarak çeşitli araştırma çevrelerinden bilgileri tanımlamaya çalışmaktadır. İED’nin tüm hizmetleri ücretlerinin telif haklarından sağlandığı çalışanlar ile zaman zaman taşeronlardan ve sipariş üzerine ancak potansiyel olarak işletilebilir bilgi yönetimi araçlarını kullanan çalışanlarca sunulur. DOAJ Kaliteli, erişime açık ve hakemli dergileri dizinleyen ve bunlara erişim sunan çevrimiçi bir rehberdir. DOAJ’a Mart 2014’ten önce kabul edilen tüm dergilerin tekrar başvuru yapması gerekmektedir. DOAJ’da dizinlenen bir derginiz varsa lütfen Publisher Area (Yayıncı alanı) kısmına giriş yaparak talimatları uygulayın.

The Asian Education Index- Akademik dergiler dizinleme & profesyonel standartlar koyma: Güvenilir bilgi ve veri sunarak araştırmacıları, akademisyenleri ve öğrencileri güçlendirmek İnceleme süreçlerinde şeffaflık ve dürüstlük sağlamak Küresel akademi topluluğuna ücretsiz kaynaklar sunmak Seçilmiş küresel dizinlerle özgün ortaklıklar kurma Değerlendirme sürecinde tanınan akademik başarıyı ödüllendirme 2000’li yıllar için Dizinleme Standartları Oluşturma Etki Faktörleri Belirleme ProQuest Bu veri tabanlarında bilimsel dergiler, gazeteler, bildiriler, ön makaleler ve milyonlarca sayfa sayısallaştırılmış tarihi ana kaynaklar ile 450.000’den fazla e-kitap bulunur. Dünyaca ünlü özetleme ve dizinleme yöntemi sayesinde bu bilgiler arasında kolayca dolaşılabilir ve anlık kaynakça ve alıntı üreteci araştırma yönetimi ve paylaşımını kolaylaştırır

Sosyal Bilimler Atıf Dizini Süreli olarak en az bir yıl yayın yapmış elektronik dergilerin kaynakçaları taranmış bu tarama sonucunda da yazarın/yazarların eserlerinde yaptıkları atıflar ortaya konulmuştur.  Kayıtlı dergilerin tam metin ve özetlerine ulaşmaktır. Ayrıca impact değeri belirlenen bir derginin diğer dergiye göre etki değerinin istatistiksel olarak ortaya koymaktır.  Güncel makaleler anında görüntülenebilmekte istenildiği taktirde makalelerin özetlerine ve tam metnine erişim sağlanabilmektedir.  Taranan dergiler başlığında dergi linkleri aktif olacak böylelikle Türkiye merkezli sosyal bilimler dergilerine dergilere ulaşım daha hızlı ve kolay olacaktır.  Hem bireysel üyelik hem de kurumsal üyelik kabul etmektedir. Böylelikle hem tek kullanıcılı hem de çok kullanıcılı bir kitleye hitap etmektedir.  Türkiye merkezli elektronik dergilerde bulunan hem Türkçe hem de diğer dillerde yapılmış yayınları kapsamaktadır.  Sosyal Bilimler Atıf Dizini, sosyal bilimler alanında yapılmış ulusal tek atıf arama dizinidir. 

BAZI ÖRNEKLER http://homepages.wmich.edu/~rudged/journals.html fen eğitimi dergileri NewJour, http://vlib.ustuarchive.urfu.ru/storon/elj_cic/new_jour.html http://ip-science.thomsonreuters.com/mjl/publist_ssci.pdf thomson reuters indexi Open J-Gate, https://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_journal ilk dergi Academic Journals Database, http://journaldatabase.info/ https://en.wikipedia.org/wiki/Citation_index indeksler TEI (Turkish Education Index), http://www.turkegitimindeksi.com/ ERIC https://eric.ed.gov/ ROAD. http://road.issn.org/ Scopus https://www.scopus.com/ ARASTIRMAX http://www.arastirmax.com/ ProQuest http://www.proquest.com/libraries/academic/databases/ SOBİAD http://www.sobiad.org/ DOAJ https://doaj.org/ ASIAN EDUCATION INDEX http://asian-education-index.com/ EBSCO (Education Research Complete) https://www.ebscohost.com/ APA http://www.apa.org/pubs/databases/psycinfo/coverage.aspx Google Scholar, https://scholar.google.com.tr/ http://www.psc.isr.umich.edu/dis/infoserv/journal/list.html impact factors Index Copernicus, http://www.indexcopernicus.com/ http://www.mdpi.com/journal/socsci NSD (Norwegian Social Science Data Services), http://www.nsd.uib.no/nsd/english/index.html  

Eğitim dergilerine örnekler ERIC’te taranan dergilere örnekler

ERIC sscı DERGİPARK BRITISH EDUCATION INDEX KTU Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi Teaching and teacher education MÜAEFEğitim Bilimleri Dergisi ERIC sscı TOJET Kuyeb Eğitim Ve Bilim The EURASIA Journal

Teşekkürler 