Marmaray Projesinin, “TCDD Banliyö Hatlarının 3 yola çıkartılması ve rehabilite edilmesi etabı(CR1)” inşaatının yaratacağı sonuçlar ve sorunlar üzerine…

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPRAĞIN HİKAYESİ HORİZON: Toprağı meydana getiren katmanlara horizon adı verilir. TOPRAK: Toprak taşların parçalanması ve ayrışmasıyla meydana gelen,
Advertisements

AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Entegre Savaş Zararlı ve hastalık etmenlerine karşı kullanılan çeşitli yöntemlerin birbirini tamamlayıcı, ekosistemdeki dengeyi koruyucu şekilde uygulanmaları...
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
ÖLÇME TEKNİĞİ HAFTA 3. ÖLÇME TEKNİĞİ HACİM ÖLÇME Bir maddenin uzayda kapladığı yere onun hacmi denir. Hacim, ölçülebilen bir büyüklüktür. Cisimlerin hacimleri.
Betonarme Yapılarda Deprem Hasarları
Hat Dengeleme.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
MARMARAY HAKKINDA BİLİNMEYEN GERÇEKLER Çok eski bir tarihe sahip olan İstanbul 19. yüzyılda surların içindedir. Bu yüzyılda ulaşımda yapılan yeniliklerle.
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
ARAZİ ROBOTU KAVRAMSAL TASARIMI
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
DEPREME DAYANIKLI BETONARME YAPI TASARIMI
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
Bina İçi Atık Su Tesisatı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
TÜRK KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN UNSURLAR VE TÜRK KÜLTÜRÜ
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
DEPREM BİZİMKENT İLKOKULU SİVİL SAVUNMA KULÜBÜ.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 4
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Konu : Çevre ve Sürücü Davranışları
atık Üretim ve kullanım faaliyetleri sonucu ortaya çıkan, insan ve çevre sağlığına zarar verecek şekilde doğrudan veya dolaylı biçimde alıcı ortama verilmesi.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
Konum ve Dağılım Ölçüleri BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
TÜRKİYE’DE VOLEYBOL YMCA (genç Hıristiyan işadamları birliği) İstanbul müdürü Dr. Deaver ilk 1919 yılında voleybolu oynatmış, bu oyunla yakından ilgilenen.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Türkiye’de yaşayan Suriye vatandaşları için HAYATI OKU PROJESİ.
AĞAÇLANDIRMA VE GENÇLEÇTİRME ÇALIŞMALARININ BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİĞE ETKİSİ İsmail KÜÇÜKKAYA Orm. Yük. Müh.
ÇEVRE BİLGİSİ Çevre: İnsanı etkileyen ve insanlardan etkilenen dış ortama denir. Çevre koruma: Çevre kirliğini önlemek amacıyla yapılan çalışmalara denir.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
İnternet'e Bağlanmak İçin Neler Gereklidir?
TEMEL İLKYARDIM EĞİTİMİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘j’
DEPREMLER İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
1. RİP Kıyıdan / Plajdan denize doğru olan bir akıntıdır.
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Öğretimin Uyarlanması
Kanal Açma - Kanal Neden Tıkanır - Kanal Tıkanıklığı Açma
İLK YARDIM.
Madde 2: Tanımlar Bu Sözleşmenin amaçları bağlamında,
İş Sağlığı ve Güvenliği Çevre Güvenliği ve Kalite Müşteri Memnuniyeti
HLK 222 SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS (SOKÜM) ve KORUMA YAKLAŞIMLARI
*Tıraş çeşitleri Kıvırma Tıraşı Yakma Tıraşı Bindirme Tıraşı
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
TOPRAK İŞGÜVENLİĞİ DENETİM EĞİTİM SLAYTI DEMOSUNA HOŞGELDİNİZ
BÖLÜM 7 SIVILAR VE GAZLAR. BÖLÜM 7 SIVILAR VE GAZLAR.
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
Sivil Toplum Kuruluşlarının Kanun Yapım Sürecindeki Rolü
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Gazi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
ANA SONDAJ PROBLEMLERİ
İMÜ198 ÖLÇME BİLGİSİ İMÜ198 SURVEYING Bahar Dönemi
YAT VE MARİNA İŞLETMELERİ
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÇİFT SİLİNDİR İNFİLTROMETRE İLE İNFİLTRASYON TESTLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Sunum transkripti:

Marmaray Projesinin, “TCDD Banliyö Hatlarının 3 yola çıkartılması ve rehabilite edilmesi etabı(CR1)” inşaatının yaratacağı sonuçlar ve sorunlar üzerine…

Açıklanan kapatma tarihi: 08 Aralık 2008 Marmaray Projesinin mevcut TCDD banliyö hatlarının 2 yoldan 3 yola çıkartılması inşaatı(CR1) için, Gebze-Haydarpaşa ila Sirkeci-Halkalı arası en az 2 yıl süreyle işletmeciliğe kapatılacak !!!

Marmaray İnşaatından sorumlu kuruluş olan Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü(DLH), CR1 İnşaatı ile ilgili olarak diyor ki; Marmaray Projesi ile; Marmaray Projesi ile; Tarihi ve kültürel çevrenin korunmasına katkı sağlanacak…

Peki bu söylem doğru mu? Gelin bunu yine DLH’nın, 2 yıl sürecek inşaat ile ilgili resmi açıklamasına göre değerlendirelim… ( sitesi genel bilgiler bölümü)…

-Bazı tarihi binaların etkilenmemesini sağlamak mümkün olmayacaktır.

-Yeni istasyonlar için bazı derin kazıların yapılmasını da önlemek mümkün değildir.

-Mevcut demiryolu sisteminin bir parçasını oluşturan binaların yapım işlerinden etkilenmesi beklenmektedir…

-Marmaray Projesi, yapım işlerinden etkilenecek evlerin çok sınırlı sayıda tutulabilmesi için gereken şekilde planlanmıştır…

Tarihi binaların etkilenmesini önlemek mümkün olmayacaktır… -Tarihi binalar, bir başka yere taşınacak -Veya replika kopyaları çıkartılacak. -Veya bazıları yerinde kalacak….

Böyle diyor DLH Genel Müdürlüğü Marmaray’ın CR1 inşaatı için !!! Şimdi şu sorunun sorulması gerekmez mi?; Hani, Marmaray Projesiyle, tarihi ve kültürel çevrenin korunmasına katkı sağlanacaktı ???

-Tarihi demiryolu binalarının yerinde kalanlar hasarlanacak ve atıl hale gelecek. -Bazı tarihi binalar taşınacak(?), demiryolu ile bağı kalmayacak. -Bazıları yıkılacak, yerine replika kopyası yapılacak, tarihi özelliği kalmayacak! -Tescilli olmayan ama tarihi olan(!) binalar yıkılacak -Özellikle Haydarpaşa-Gebze arasında demiryolu kenarındaki tüm yeşil alan, korunması gereken ağaçlar kesilecek… -Tescilli olmayan tüm alt ve üst geçitler yıkılacak (bunların büyük çoğunluğu tarihi kemer kargir).

Bu şekilde mi, tarihi ve kültürel çevrenin korunmasına katkı sağlanacak ??? Her şeyi yıkıp ardından, sırf halkın gönlünü hoş tutmak için yapılacak birkaç kopya bina ile tarihi ve kültürel değerler korunur mu?

DLH’nın “Marmaray” isimli resmi web sayfasında, inşaatın(CR1) kültürel miras üzerindeki etkileriyle ilgili bu söylemleri; Yapılacak tarih katliamının açık itirafıdır !!!

DLH Genel Müdürlüğü, en az 2 yıl sürecek CR1 İnşaatının çevreye ve topluma olacak etkileri ile ilgili olarak diyor ki; Marmaray Projesi ile; Marmaray Projesi ile; Başlangıçta ödenmesi gereken bir karşılık bulunmaktadır; bu da projenin yapımı sırasında karşılaşacağımız bir gerçeklik olan olumsuz etkilerdir…

Üç yeni derin istasyonun inşa edilebilmesi için, İstanbul'un kalbinde bulunan çok geniş yapım sahalarının işgal edilmesi gerekecektir. Trafik akışı, başka yönlere saptırılacaktır; fakat bazı zamanlarda trafik sıkışıklığı sorunlarıyla karşılaşılacaktır.

Üçüncü hattın yapımı ve mevcut hatların iyileştirilmesi sırasında, mevcut banliyö demiryolu hizmetlerinin belirli süreler boyunca sınırlandırılması ve hatta kesilmesi gerekecektir. Etkilenen bu alanlarda hizmet sunmak üzere, otobüs servisleri gibi alternatif ulaşım yöntemleri temin edilecektir. Bu hizmetler, etkilenen istasyon alanlarındaki trafik akışının başka yönlere saptırılmasıyla birlikte, bu süreler boyunca trafik sıkışıklığı sorunlarının ortaya çıkmasına yol açabilecektir.

Yükleniciler, gereç ve malzemelerin büyük kamyonlar içerisinde yapım sahalarına taşınması ve buralardan uzaklaştırılması için, derin istasyonların yakınında bulunan karayolu sistemlerini kullanmak zorunda kalacaklardır Bu faaliyetler, zaman zaman karayolu sistemlerinin kapasitesinde aşırı yüklenmeye neden olacaktır. Kesintilerin tamamen önlenmesi mümkün olmayacaktır…

Bazı işler gece saatlerinde yürütülecektir. Bu süreler içerisinde yapılacak olan faaliyetlerin oldukça gürültülü olması beklenebilir. Gürültünün yol açacağı rahatsızlıkların tamamen ortadan kaldırılması mümkün olmayacaktır… Marmaray Projesi için yürütülmesi gereken yapım işleri, gürültülü faaliyetlerden oluşmaktadır. Özellikle derin istasyonların inşaası için yapılması gereken işler, yapım aşaması boyunca yüksek düzeyde ve kesintisiz günlük gürültü oluşumuna neden olacaktır…

Yapım faaliyetleri, yapım sahalarının etrafındaki alanlarda havada tozlanmaya ve yollarda çamur ve toprak birikimine neden olur. Bu koşullar, Marmaray Projesinde de gözlenecektir… Bu sorunların tamamen ortadan kaldırılmasının mümkün değildir…

Mevcut altyapı şebekelerinin birçoğu, olmaları gereken şekilde yerleştirilemeyecektir ve bazı durumlarda kimsenin bilgisi dahilinde olmayan altyapı hatlarıyla da karşılaşılabilecektir… Bu nedenle güç beslemesi, su temini, kanalizasyon sistemleri ve telefon ve veri kabloları gibi iletişim sistemlerinde, zaman zaman oluşabilecek hizmet kesintilerinin tamamen önlenmesi mümkün olmayacaktır…

İşte DLH’nın en az 2 yıl sürecek olan, banliyö hatlarının 3 yola çıkartılması inşaatı ile ilgili olarak; Toplumun ödeyeceği karşılık bunlardır!!! Yani; -En az 2 yıl sürecek ve İstanbul’u yaşanılmaz hale getirecek bir trafik sıkışıklığı, -İnşaat nedeniyle 2 yıl boyunca gece-gündüz devam edecek gürültü ve sarsıntı, -Yaşam alanlarında toz ve çamur, -Elektrik, su, doğal gaz kesintileri, kanalizasyon borusu patlamaları, -Kullanılamaz hale gelecek sokaklar ve evler, -Trafik sıkışıklığından dolayı ulaşılamayan işyeri ve kaybedilen işler yada yerinden göç etme zorunda kalma, -Ve daha birçok detay…

- En az 2 yıl Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı arasındaki tüm trenler seferden kaldırılacak… -İstanbul’un kentleşmesinde önemli bir yere sahip demiryollarının tüm tarihi binaları, sanat yapıları ve yeşil alanları yok edilecek… -İstanbul halkı trafik kaosuna mahkum edilecek… -Meskenler yaşanılmaz hale gelecek, insanlar yerlerinden yurtlarından olacak… GERİ DÖNÜŞÜ ve TAMİRİ OLMAYAN BU BEDELLER NE İÇİN?

-Trafik sıkışıklığının olduğu yerde yapılmayan, -Ulaşım açısından yeni bir alternatif olma özelliği olmayan, -Mevcut TCDD hatları üzerine inşa edilen, -Transit taşımacılığa, şehirlerarası ve bölgesel yolcu taşımacılığına hizmet etmeyen, -Demiryolu ve denizyolu taşımalığı kombinasyonunu yok edecek olan, -İstanbul’un tek ve ihracat açısından Türkiye’nin en büyük limanını yok edecek olan, -Demiryolu sistemine hız getirmeyecek olan, -İstanbul’un önemli bir tarihini yok edecek olan -Ve asıl amacı demiryolu arazi ve gayrimenkullarına el koyup, otel, iş merkezi yapmak olan MARMARAY PROJESİ İÇİN Mİ?

Vakit geç olmadan, bu sorunun cevabını bulmak ve bu rant projesini sorgulamak zorundayız…

Kaynakça: -DLH Genel Müdürlüğü resmi web sitesi( - -TMMOB İstanbul Kent Sempozyumu Bildiri Kitabı -İnşaat Mühendisleri Odası 7.Ulaştırma Kongresi Bildiri Kitabı -TCDD Genel Müdürlüğü resmi web sitesi