1 T.C. ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ T.C. ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ 2015 - 2016 AKADEMİK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
TÜRKİYE VE ORTA DOĞU AMME İDARESİ ENSTİTÜSÜ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI ADAY BAŞVURU BELGESİ akademik yılı Yüksek Lisans Programı giriş sınavına katılmak.
KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ. KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ ETKİNLİKLERİ Sosyal, sanatsal ve kültürel bir eğitim-öğretim merkezi olan Kültür Müdürlüğümüz, Öğrenci kulüpleri ve.
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Erzurum Teknik Üniversitesi Erzurum Teknik Üniversitesi’nin Misyonu Prof. Dr. Muammer YAYLALI Erzurum Teknik Üniversitei Rektörü.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanlığı
T.C Hacettepe Üniversitesi DEĞİŞİM ÖĞRENCİLERİ TOPLULUĞU
Doç. Dr. F. Kemal Sönmez Dr. Halit Apaydın Dr. Orgun Deveci
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
AKYURT ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
H.Ü. EDEBİYAT FAKÜLTESİ BOLOGNA TOPLANTISI 21 NİSAN 2015.
ATÇA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
ÇANKIRI ANADOLU LİSESİ. MİSYONUMUZ Atatürk ilke ve inkılâplarının rehberliğinde, çağdaş fikirlere açık, ulusal ve evrensel değerlere sahip, kendine güvenen,
NASIL VERGİ MÜFETTİŞİ OLUNUR ? VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ 2015/2016 BAHAR DÖNEMİ PROGRAMLARI.
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI FARABİ GİDEN - GELEN ÖĞRENCİ VE ANLAŞMA SORUMLUSU BİL. İŞL. GÖKHAN ÖZDEMİR.
VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI VERGİ MÜFETTİŞ YARDIMCISI OLUNUR ? NASIL.
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ ALANI
Eğitim-Öğretim yılında Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı (Sağlık Yönetimi) için öğrenci alımı planlanmış olsa da; Eğitim.
Muğla Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI 28 Nisan 2010 Muğla.
PROF. DR. SAİME İNAL SAVİ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ EGİTİM-ÖĞRETİM DÖNEMİ.
MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI BÖLÜMÜ. Muhasebe ve Vergi Programı öğrencileri; ▫Muhasebe programı mezunlarına "Muhasebe Meslek Elemanı" unvanı verilmektedir.
T.C. GAZİ ÜNİVERSİTESİ POLATLI SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU FİNANS, BANKACILIK VE SİGORTACILIK BÖLÜMÜ MALİYE PROGRAMI.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ TARİH BÖLÜMÜ
Yüzüncü Yıl Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
İÇ SINAVI.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
REKABET KURUMU TANITIM SUNUMU Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
FONKSİYONEL KODLARIN KULLANIM ALANLARI
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
İnşaat Mühendisliği Bölümü
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
T.C. ŞIRNAK ÜNİVERSİTESİ SİLOPİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
ORGANİZASYON (TEŞKİLAT) ŞEMASI
Sosyal Bilimler Enstitüsü Eylül- 2017
ENSTİTÜLER Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Enstitüsü
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘k’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘p’
ESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Mevlana Değişim Programı Bilgilendirme Toplantısı
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘U’
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Büro Yönetimi ve Yönetici AsistanLIğI PROGRAMI
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

1 T.C. ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ T.C. ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ AKADEMİK YILI KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TANIŞMA TOPLANTISI ( 07 Ekim 2015) AKADEMİK YILI KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TANIŞMA TOPLANTISI ( 07 Ekim 2015)

2 Ülkenin kamu ve özel sektör yönetimi için modern yönetimin ihtiyaç duyduğu temel bilgilere sahip nitelikli yöneticiler yetiştirmek. Bilimsel araştırma ve yayın yapmak. Bu amacı gerçekleştirmek için; TODAİE – Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü, -İİBF ve Siyasal Bilgiler Fakülteleri (özellikle kamu yönetimi bölümleri) -Hukuk Fakülteleri -Lisansüstü eğitim verebilmek için Sosyal Bilimler Enstitüleri açılmıştır. Kamu Yönetimi Programının Temel Amacı

3 Siyaset ve Sosyal Bilimler Yönetim Bilimleri Mahalli İdareler Kentleşme ve Çevre Sorunları Siyasal Teoriler Siyasal Düşünceler Tarihi Devlet Olgusu ve Kökeni Siyasi İktidar Siyasi Rejimler Kamu Personel Yönetimi, Hukuk dersleri (Anayasa Hukuku, İdare Hukuku, Kamu Hukuku, Medeni Hukuk, Ceza Hukuku, Borçlar Hukuku, Ticaret Hukuku, Uluslararası Hukuk vb.) Kamu Yönetimi Programında Okutulan Belli Başlı Dersler

4 Bu alanda çalışmak isteyenlerin; Akademik bakış açısı ve yorum yeteneğine sahip olmaları, Düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak düzgün bir şekilde ifade edebilmeleri, Sosyoloji, psikoloji, mantık, felsefe ve tarihe meraklı kimseler olmaları gerekmektedir. Ayrıca, halkla ve üst makamlarla devamlı etkileşim halinde çalışan yöneticilerin; Sağlam bir mantığa, inandırma gücüne, insan davranışlarını iyi bir şekilde gözleme yeteneklerine sahip olması beklenir. Gereken Nitelikler

5 Üniversitelerin kamu yönetimi bölümünü bitirenler çalıştıkları kurumda pozisyonlarına göre "Kaymakam", "Müfettiş", "Yönetici" "Uzman", "İdari Hakimlik" gibi görevlere gelmektedir. KPSS A grubu ya da B grubu puan türleriyle pek çok mesleğe yerleşebilirler. İçişleri Bakanlığı Devlet Planlama Teşkilatı, Dışişleri Bakanlığı, Hazine ve Dış Ticaret Müsteşarlığı, Maliye Bakanlığı, Merkez Bankası, Sermaye Piyasası Kurulu Yerel yönetim kuruluşlarıdır. Mezunların Kazandıkları Ünvan ve Çalışma Alanları

6 Özellikle özel sektörde çalışmak isteyenler için iyi bir yabancı dil, iyi bir bilgisayar bilgisi vb. gibi ekstra donanımlarınızın olması kesinlikle çok önemlidir. Geniş bir teorik bilgi birikimi ile kendini geliştiren kişiler, sıradan bir kamu yönetimi mezununa göre çok daha kolay iş bulabilirler. Özetle, Kamu Yönetimi Bölümü mezunları ülkemizdeki tüm kuruluşların çeşitli birimlerinde uzman ve yönetici olarak çalışmaktadırlar. Gün geçtikçe daha fazla kamu yönetimi bölümü mezunu; belediyeler, şirketler, dernekler, vakıflar, il özel idareleri ve uluslararası kuruluşlarda görev almaktadır. Mezunların Kazandıkları Ünvan ve Çalışma Alanları

7 Bölümün Tarihçesi Kamu Yönetimi Bölümü, 2009 yılında 50 öğrenci ile Fen Edebiyat Fakültesi eski binada öğrenim vermeye başlamıştır yılında İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nin binası tamamlanarak buraya taşınılmıştır yılında bölümün ikinci öğretimine 55 öğrenci alınmıştır eğitim-öğretim yılında bölüm ilk mezunlarını (44 öğrenci) vermiştir eğitim-öğretim yılında bölümden 110 öğrenci mezun olmuştur. Kamu Yönetimi bölümünün 2015 yılı itibariyle 250 Normal Öğretim, 243 İkinci Öğretim olmak üzere toplam 493 öğrencisi (254 Kız, 239 Erkek) bulunmaktadır yılından itibaren Kamu Yönetimi Tezli ve Tezsiz Yüksek Lisans Programı bulunmaktadır. Kamu Yönetimi Doktora Programı açılması çalışmaları halihazırda devam etmektedir. bulunmaktadır Bölümümüz Hakkında Bilgiler

8 Bölümün Fiziki Olanakları Fakültemizde 8 adet amfi sınıf (4x120 kişilik ve 4x96 kişilik), 3 adet seminer sınıfı (45-50 kişilik), 1 adet akıllı sınıf (58 kişilik) olmak üzere toplam 12 sınıfta dersler yürütülmektedir. 1 adet bilgisayar laboratuvarı, 1 adet okuma salonu- kütüphane, 1 adet kantin, bay-bayan mescit bulunmaktadır. Bölümümüz Hakkında Bilgiler

9 Bölümümüzün Akademik Personelleri Bölümümüz Hakkında Bilgiler

10 Ders Kayıt İşlemleri Ders kayıtları öğrenci tarafından internet üzerinden yapılarak danışman hocalar tarafından onaylanmaktadır. Ders kayıt çıktısı öğrenci tarafından imza karşılığı danışman hocadan alınmalıdır. Ders kayıtlarında sorumluluk öğrenciye aittir. Yeni kayıt yaptıran öğrencilerin ders kayıtları sadece güz döneminde öğrenci işleri otomasyonu tarafından otomatik olarak yapılmaktadır. Bunun dışında 1. sınıfın bahar döneminde (yani 2. dönemde) ve 2., 3. ve 4. sınıflarda öğrenci ders kaydını kendisi yapmak zorundadır. Dersler, Sınavlar ve Öğrencinin Sorumlulukları

11 Sınavlar Sınavlar her bir dönemde Ara Sınav (vize sınavı), Dönem Sonu (final sınavı), Bütünleme Sınavı olmak 3 şekilde yapılmaktadır. Sınavlar esas olarak ders hocalarının belirleyeceği şekilde yazılı, test, yazılı-test birlikte, boşluk doldurma vb. şekillerde olabildiği gibi ödev, sunum, proje vb. faaliyetlerden alınacak puanlar da sınavlara etki edebilmektedir. Ders geçmek için vize sınavını % 40 ile final sınavının % 60’ının toplamının yarısının 60 ve üzeri bir puan olması gerekmektedir. Dersler, Sınavlar ve Öğrencinin Sorumlulukları

12 Öğrecinin Uyması Gereken Kurallar Kamu Yönetimi Bölümü Öğrencimiz; Sorumluluk sahibidir. Bölümünü ve üniversiteyi en iyi en iyi şekilde temsil eder. Derse zamanında ve hazırlanarak gelir. Ders düzeni, sınav düzeni, fakülte içi düzen vb. genel düzeni bozacak davranışlardan sergilemez. Gerek hocalarıyla gerekse arkadaşlarıyla olan ilişkilerini saygı çerçevesinde yürütür. Öğrenci kimliğini ya da öğrenci belgesini üniversite sınırlar içinde bulunduğu sürece yanında taşır. Özellikle sınavlarda öğrenci kimlik kartı ya da belgesi olmadığı zaman sınava alınmayacağını bilir. Sınav kurallarına ve diğer kurallara uyulması gerektiğini, aksi halde idari ve yasal işlem uygulanacağını bilir. Dersler, Sınavlar ve Öğrencilik Süreci

13 Sosyal Tesisler Kantinler Kafeteryalar, Dibek Park Kafe, Kitap Satış Merkezi, vb. Spor Tesisleri Futbol, Basketbol, Voleybol, Masa Tenisi, Santraç vb. alanlarda müsabakalar düzenlenmektedir. Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı tarafından ücretsiz kurslar (Hentbol, Judo, Karate, Kort Tenisi, Halk Oyunları vb.) düzenlenmektedir. Üniversite İçi Sosyal Yaşam ve Olanaklar

14 Öğrenci Toplulukları Halk Dansları Topluluğu, Müziksel Faaliyetler Topluluğu, Kültürel Gelişim Topluluğu, Toplum Gönüllüleri Topluluğu, Sosyoloji Topluluğu, Kick Boks Topluluğu, Genç Girişimciler Topluluğu, Çevre Topluluğu, Yeşilay Topluluğu, Kadın Hakları Topluluğu, Tiyatro Topluluğu vs. çeşitli alanlarda çalışan 43 adet topluluk bulunmaktadır. Yurt ve Barınma Olanakları Kampüs içinde ve dışında erkek ve kız öğrenciler için KYK yurtları bulunmaktadır. Üniversite İçi Sosyal Yaşam ve Olanaklar

15 Öğrenci Değişim Programları Mevlana Programı Yurtiçinde eğitim veren yükseköğretim kurumları ile yurtdışında eğitim veren yükseköğretim kurumları arasında öğrenci ve öğretim elemanı değişimini gerçekleştirmeyi amaçlayan bir programdır. Erasmus Programı Yüksek öğretimde çalışan personeller ile öğrencilerin yurtdışındaki başka bir yükseköğrenim kurumlarına karşılıklı olarak değişimini esas alan sosyal-kültürel bir eğitim programıdır. Farabi Programı Yurtiçinde herhangi bir üniversite ve yüksek teknoloji enstitüleri bünyesinde ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyinde eğitim-öğretim yapan yükseköğretim kurumları arasında öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Üniversite İçi Sosyal Yaşam ve Olanaklar

16 KATILIMLARINIZDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDERİZ KATILIMLARINIZDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDERİZ