Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Algılayanın Özellikleri 1. Beklentiler 2. İlgiler 3. Gereksinimleri 4. Bilişsel stilleri 5. İnançları 6. Bireysel değerleri.
Bilgisayar Temelli Materyaller Arş. Gör. Esin ERGÜN Dr. Ümmühan AVCI YÜCEL Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
Program Tasarım Modelleri
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
GÖRSEL TASARIM.
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
NOT VERME VE MEZUNİYET.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Bilginin Organizasyonu
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Etkili Öğretmen Kimdir?
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KAVRAM HARİTALARI.
YANSITILMAYAN GÖRSEL MATERYALLER
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
UZAKTAN EĞİTİM.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME STİLLERİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Sağlık Bilimleri Fakültesi
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
BELLEK.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
ÖĞRENME.
Sunum transkripti:

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Görsel Araç-Gereç ve Materyaller Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ

İçerik Öğretimde görsel işitsel araçlar kullanmanın önemi 11.04.2011 İçerik Öğretimde görsel işitsel araçlar kullanmanın önemi Sınıf ortamlarında sıkça kullanılan görsel-işitsel araçlar ve materyaller İki-Boyutlu Görsel Materyaller Üç-Boyutlu Görsel Materyaller Yazılı Materyaller Yazım ve Gösterim Tahtaları

Öğretimde görsel işitsel araçlar kullanmanın önemi 11.04.2011 Öğretimde görsel işitsel araçlar kullanmanın önemi Öğretimde görsel ve işitsel araçlar kullanıldığında; Çok duyu organına hitap etmesi nedeniyle; öğrenme iyi ve kalıcı izli olmakta, unutma geç olmakta Eğitim araçları, eğitim ve öğretim etkinliklerinin daha verimli olmasını sağlamak için öğretmen ve yetiştiricilere en büyük yardımcıları Fakat asla öğretmenin yerini tutamaz Uygun olarak kullanılmadıkları zaman yararlı olamazlar.

11.04.2011 Sınıf ortamlarında sıkça kullanılan görsel-işitsel araçlar ve materyaller Kitaplar Yazı ve Gösterim Tahtaları Resimler, grafikler, haritalar vb. Gerçek Eşyalar ve Modeller Projektörler (Yansıtıcılar) İşitsel Araçlar Görsel-İşitsel Araçlar Teknoloji Destekli Araçlar

Araçlara Dayalı Olarak Yapılan Öğretimin Yararları 11.04.2011 Araçlara Dayalı Olarak Yapılan Öğretimin Yararları Öğrencilerin güdülenme düzeyleri artar. Öğrenmeyi somutlaştırır. Bir yaşantı ortamı sağlar. Öğretme-öğrenme sürecine çeşitlilik ve değişiklik katar. Laf kalabalığını önler ve zamanı daha iyi değerlendirmeyi olanaklı kılar. Öğrenilecek konular üzerinde daha etkili alıştırma ve pratik yapmayı sağlar.

11.04.2011 Araçlara Dayalı Olarak Yapılan Öğretimin Ortaya Çıkarabileceği Olası Sakıncalar Öğrencilerin düşünmelerini azaltabilir Kimi durumlarda dili daha çok kullanmayı gerektirmeyebilir Aracın temini pahalı olabilir, sürekli taşınması zahmetli olabilir İstenilen her aracı anında etkili bir şekilde kullanmak için gerekli zaman ve hazırlık yeterli olmayabilir. Bazı araçların (işitme araçlarının) kullanımında ilgi çabuk dağılabilir

Görsel işitsel Araçların ve Materyallerin Eğitim Ortamına Katkıları 11.04.2011 Görsel işitsel Araçların ve Materyallerin Eğitim Ortamına Katkıları İşitsel araçları önceden kullanmak (dinlemek) olanaklıdır. İşitsel araçlar her derste kullanılabilir. İşitsel araçların kullanımı kolaydır. Araçlar ucuzdur. Görsel araçlar (örneğin TV) sınıf ortamına getirilmesi olanaksız cisim, olgu ve olayları olduğu anda, olduğu gibi gösterir ve duyurur.

Görsel işitsel Araçların ve Materyallerin Eğitim Ortamına Katkıları 11.04.2011 Görsel işitsel Araçların ve Materyallerin Eğitim Ortamına Katkıları TV ve video heyecan verici ve açıklayıcıdır. Ayrıca ilgi çekici ve sürükleyicidir. Öğrenmeyi teşvik edicidir. Sınıf dışı olgu ve olayları sınıf ortamına getirir. Bilginin sunuluşunda ve akışında düzen sağlar. Öğrenci tepkilerini gözleme olanağı verir. Hareket, renk ve ses boyutlarıyla öğrenme kolaylaşır. Kullanımdan sonra öğrencileri etkinliklere yöneltir.

Görsel Araç-Gereç ve Materyaller 11.04.2011 Görsel Araç-Gereç ve Materyaller İki-Boyutlu Görsel Materyaller Haritalar Diyagramlar Şemalar Tablolar Grafikler Resimler Üç-Boyutlu Görsel Materyaller Gerçek Nesneler Modeller Maketler Çokluortam Takımları Yazılı Materyaller Ders / Öğretmen Kitabı Alıştırma/başvuru Kitabı Hikaye ve romanlar Broşürler Çalışma Yaprakları Dergiler Yazım ve Gösterim Tahtaları Yazı Tahtaları Elektronik beyaz Tahtalar Bülten Tahtaları Kumaş Tahtalar Manyetik Tahtalar Kağıt Tahtalar

İki Boyutlu Görsel Materyaller 11.04.2011 İki Boyutlu Görsel Materyaller

İki Boyutlu Görsel Materyaller 11.04.2011 İki Boyutlu Görsel Materyaller Soyut kavramları daha somut bir hale dönüştürerek sözel bilgilerin somutlaştırılmasına yardım ederler.

İki Boyutlu Görsel Materyaller 11.04.2011 İki Boyutlu Görsel Materyaller Avantajları Karmaşık konuları basitleştirir Tüm konu ve seviyelere uygunluk Kolay kullanılır Farklı araç-gereç gerektirmez Ekonomik Önceden hazırlanır Dezavantajları Dayanıklılık Saklama Boyut İki boyutluluk

İki Boyutlu Görsel Materyaller 11.04.2011 İki Boyutlu Görsel Materyaller Örnek Kullanım Amaçları Karmaşık bir konuyu basitleştirmek gerektiğinde Kavramlar arası ilişkileri belirtmek istendiğinde Derse dikkat çekerek başlamak istendiğinde Yaratıcılığı teşvik etmek planlandığında Sürecin anlatılması beklendiğinde

11.04.2011 Diyagramlar Vee D. Veen D. Scatterplot D.

Diyagramlar V (Vee) Diyagram 11.04.2011 Diyagramlar V (Vee) Diyagram

Diyagramlar V (Veen) Diyagram 11.04.2011 Diyagramlar V (Veen) Diyagram

Diyagramlar Saçılım (Scatterplot) 11.04.2011 Diyagramlar Saçılım (Scatterplot)

Haritalar Bilgi haritaları Zihin haritaları Kavram haritaları 11.04.2011 Haritalar Bilgi haritaları Zihin haritaları Kavram haritaları

Haritalar Bilgi Haritası 11.04.2011 Haritalar Bilgi Haritası Tanım Özellikler Bir metindeki önemli sözel bilgilerin ve bu bilgiler arasındaki ilişkilerin çerçeve –bağçerçeve şeklinde şematik gösterme olarak gösterilmesi •Öğrenilecek bilgiyi haritalandırır, •Bilgi haritasının görsel yapısı ilk bakışta önemli miktarda bilgi sunar, •Kavramlar ve alt kavramların yanı sıra tanım, diğer önemli bilgiler, özellikler ve örnekler bu haritada yer alabilirler, •Daha çok şemaya benzerler,

Haritalar Bilgi Haritası 11.04.2011 Haritalar Bilgi Haritası

Haritalar Zihin haritaları 11.04.2011 Haritalar Zihin haritaları Tanım Özellikler •Düşünerek ve bilinçli çağrışımları ve yaratıcı düşünceleri oluştururken kullanılan araçlardır. •Düzenli ve kağıda geçirilmiş beyin fırtınası tekniğidir. •Konu ile ilgili neler çağrışıyorsa onları haritalandırır, •Konu ile ilgili zihnimizde ne varsa bunu kağıda dökmemizi sağlar, •Harita yapılırken tüm yönlere açılım yapılabilir, •Sınıflamalardan veya kategorilerden seçim yapılmaz, •Bir merkeze ana fikir yazılarak tüm yönlere doğru ağlar kurarak ana fikir geliştirilir, •Resim, renk ve şekil kullanılır,

Haritalar Zihin haritaları 11.04.2011 Haritalar Zihin haritaları Konu, Anahtar sözcükler, Akla gelen her şey, Bağlantılar, Grafikler, Ana kümelerin organizasyonu, Gözden geçirme

Haritalar Zihin haritaları 11.04.2011 Haritalar Zihin haritaları

Haritalar Kavram haritaları 11.04.2011 Haritalar Kavram haritaları Tanım Özellikler •Kavramların ve bu kavramlar arasındaki ilişkilerin grafiksel teknikle sunulmasıdır. •Kavramları ve kavramlar arası ilişkileri haritalandırır, •Konuya göre değişik yapılar gösterebilir, •Hiyerarşik bir yapı izler, •En genel, birincil ve ikincil ve bağlantılı kavramlar temel özelliğidir, •Yatay, dikey ve çapraz oklar kullanılabilir, •Okların yönleri mutlaka belirtilir, •Renk veya şekil kullanılabilir,

Haritalar Kavram haritaları 11.04.2011

Haritalar Kavram haritaları 11.04.2011 Haritalar Kavram haritaları

Haritalar Kavram haritaları 11.04.2011 Haritalar Kavram haritaları

Haritalar Kavram haritaları 11.04.2011 Haritalar Kavram haritaları

Haritalar Kavram haritaları 11.04.2011 Haritalar Kavram haritaları

11.04.2011 Grafikler Kronoloji, hiyerarşi, miktarlar gibi soyut kavramlar arasındaki ilişkileri göstermek amacı ile kullanılır. Organizasyon şemaları, sınıflandırma grafikleri ve zaman çizelgeleri biçimlerinde olabilir. Genellikle (özellikle küçük yaştaki çocuklar için) tek bir kavram içermelidir. Sayısal verinin görsel ifadesidir. Verileri ve verilerdeki değişimi ve benzerliği anlatmak için kullanılır. Sözel veriden daha hızlı anlaşılır, ve tablolardan daha çekicidir.

11.04.2011 Grafikler Pasta G. Çubuk ve Sütun G: Çizgi G. Vb.

Grafikler Pasta Grafikleri 11.04.2011 Grafikler Pasta Grafikleri Eğitime Katılanlar Hizmet içi eğitime devam durumu; 3 günlük eğitime katılan öğrenenlerin %45’i Perşembe, %33’ü Cuma ve %22’si Cumartesi günü eğitime katılmışlardır.

Grafikler Çubuk Grafikleri 11.04.2011 Grafikler Çubuk Grafikleri

Grafikler Sütun Grafikleri 11.04.2011 Grafikler Sütun Grafikleri

11.04.2011 Şemalar Şemalar; kronoloji, sayısal veriler ve hiyerarşi gibi soyut bilgileri grafik formunda özetlemek için kullanılır. Örgüt Şeması Akış Şeması Sınıflama şemaları Zaman şeritleri Vb.

11.04.2011 Şemalar Örgüt Şeması

11.04.2011 Şemalar Akış Şeması

11.04.2011 Şemalar

11.04.2011 Tablolar Normal Tablolar Matris Tablolar

Tablolar Normal Tablolar 11.04.2011 Tablolar Normal Tablolar No Ad Soyad 00001 Ali Güçlü 00002 Ayşe Karlı 00003 Ahmet Deniz

Tablolar Matris Tablolar 11.04.2011 Tablolar Matris Tablolar

11.04.2011 Resimler İnsanların, yerlerin ve olayların fotoğraf veya fotoğrafa benzer gösterimleri için kullanılır. İki boyutludur. Mimari, işlem süreçlerinin gösterilmesi, sosyal bilimler ve coğrafya.

Resimler Çizilmiş Resimler Fotoğraf Karikatürler Posterler Afişler 11.04.2011 Resimler Çizilmiş Resimler Fotoğraf Karikatürler Posterler Afişler

Resimler Çizilmiş Resimler 11.04.2011 Resimler Çizilmiş Resimler

11.04.2011 Resimler Fotoğraf Mobil öğrenmede PDA cihazları ve tablet bilgisayarla diğer bir deyişle el bilgisayarları kullanılabilir.

Resimler Karikatürler 11.04.2011 Resimler Karikatürler Çizgi resimler insanların ve olayların karikatirüze edilmiş halidir Hem çocuklar hem de yetişkinler tarafından çekici bulunur ve kolayca okunabilir. Akılcı bir yaklaşımla hazırlanmış olanlar tercih edilmelidir. Öğrencilerin bilişsel düzeylerine ve deneyimlerine uygun seçilmelidir.

Resimler Karikatürler 11.04.2011 Resimler Karikatürler

Resimler Karikatürler 11.04.2011 Resimler Karikatürler

11.04.2011 Resimler Posterler Resim, çizgi, renk ve kelimelerin görsel bileşimidir Etkililiği renklendirme ve dinamikliğe bağlıdır Dikkati çekmeli ve mesajı hızlı bir biçimde iletebilmelidir Yeni bir konu, bir olay ve duyurular için kullanılabilir ve güdülenmeyi sağlar

11.04.2011 Resimler Posterler

11.04.2011 Resimler Posterler

11.04.2011 Resimler Posterler

11.04.2011 Resimler Afişler

11.04.2011 Resimler Afişler

Üç Boyutlu Görsel Materyaller 11.04.2011 Üç Boyutlu Görsel Materyaller Üç-boyutlu görsel materyaller, öğretim ortamında bulunan görüp dokunabildiğimiz nesnelerdir. gerçek nesneler, modeller, maketler çokluortam takımları

Üç Boyutlu Görsel Materyaller 11.04.2011 Üç Boyutlu Görsel Materyaller Avantajları İlgi çekme İşbirliği Gerçeklik Dezavantajları Maliyet Saklama Zaman Kolay hasar görme

Üç Boyutlu Görsel Materyaller 11.04.2011 Üç Boyutlu Görsel Materyaller Örnek Kullanım Amaçları Modeller kullanılmadan deneyim kazanılması olanaksız bir konu varsa Bilgi ve becerilerin gerçek bir uygulama ile gösterilmesi isteniyorsa Soyut bir kavramı anlatmak için somut nesneleri kullanarak temel oluşturma gerekiyorsa Doğrudan deneyimin hiç yaşanmadığı veya çok az yaşandığı bir konu söz konusunun öğretimi planlanıyorsa

Üç Boyutlu Görsel Materyaller Gerçek Nesneler 11.04.2011 Üç Boyutlu Görsel Materyaller Gerçek Nesneler Gerçek nesneler, günlük hayatta çok az karşılaşılan konuları işlemek için kullanılır. Somut kavramları anlamadan soyut kavramlara geçmenin zorluğu nedeni ile gerçek nesnelerin kullanımı önemlidir. Para, araçlar, bitkiler ve hayvanlar gerçek nesnelere verilecek örneklerden bazılarıdır.

Üç Boyutlu Görsel Materyaller Gerçek Nesneler 11.04.2011 Üç Boyutlu Görsel Materyaller Gerçek Nesneler Gerçek nesneler oldukları gibi kullanılabilir veya öğretimin etkinliğini artırabilmek için değiştirilebilir.

Üç Boyutlu Görsel Materyaller Gerçek Nesneler 11.04.2011 Üç Boyutlu Görsel Materyaller Gerçek Nesneler Kesitler İç yapısını incelemek amacıyla kullanılan canlı veya cansız kesitleri

Üç Boyutlu Görsel Materyaller Gerçek Nesneler 11.04.2011 Üç Boyutlu Görsel Materyaller Gerçek Nesneler Örnekler Bitkilerin, hayvanların veya canlıların uygun kontroller için saklanmış parçaları

Üç Boyutlu Görsel Materyaller Gerçek Nesneler 11.04.2011 Üç Boyutlu Görsel Materyaller Gerçek Nesneler Sergiler Bir noktayı anlatmak için dokümanı ile birlikte gelen, tarihsel veya bilimsel eserlerin koleksiyonları

Üç Boyutlu Görsel Materyaller Gerçek Nesneler 11.04.2011 Üç Boyutlu Görsel Materyaller Gerçek Nesneler Sergiler-Alan Gezileri Alan gezileri, sınıf ortamına getirilmesi olası olmayan canlıları, objeleri ve süreçleri izleme amacı ile yapılan gezilerdir. Alan gezileri yalnızca görme ve duymaya dayalı olduğundan somut ve soyut arasında ortalarda yer aldığı söylenebilir.

Üç Boyutlu Görsel Materyaller Gerçek Nesne ve Modeller 11.04.2011 Üç Boyutlu Görsel Materyaller Gerçek Nesne ve Modeller Modeller; bir gerçek eşyanın üç boyutlu temsillerdir… Model > Eşya Model < Eşya Model = Eşya

Üç Boyutlu Görsel Materyaller Modeller 11.04.2011 Üç Boyutlu Görsel Materyaller Modeller Modeller gerçek nesnelerin benzeri maketlerdir. Gerçek nesneleri kullanamayacağımız durumlarda kullanılır. 3 boyutlu kavramları, boyut, şekil veya renkle belirtilen işlevleri anlatmak için uygulamalarda ve laboratuvar ortamında kullanılır.

Üç Boyutlu Görsel Materyaller Modeller 11.04.2011 Üç Boyutlu Görsel Materyaller Modeller Avantajlar Karmaşık yapıları basit ve açık hale getirme Farklı boyutlardaki cisimlerin algılanması (duyu sınırlarını aşan) Zaman ve uzaklık yönünden ulaşılamayan cisimlerin algılanması Soyut kavramların anlatımı

Üç Boyutlu Görsel Materyaller Modeller 11.04.2011 Üç Boyutlu Görsel Materyaller Modeller Dezavantajları Yanlış büyüklük, renk ve yapı konusunda oluşabilecek sorunlar Maddi kaynak ve bakım gerektirmesi El yapımı modellerin dayanaklılık sorunu

Üç Boyutlu Görsel Materyaller Gerçek Nesne ve Modeller 11.04.2011 Üç Boyutlu Görsel Materyaller Gerçek Nesne ve Modeller Ne zaman kullanmalı? Matematik için örnek nesne ve modeller Öğretmen nesne ve modelleri sınıfa getirmeden önce denemeli….

Üç Boyutlu Görsel Materyaller Çokluortam Takımı 11.04.2011 Üç Boyutlu Görsel Materyaller Çokluortam Takımı Çokluortam takımı bir konuya ilişkin birden fazla medya türü içeren öğretme- öğrenme materyalleri bütünüdür.

Üç Boyutlu Görsel Materyaller Çokluortam Takımı 11.04.2011 Üç Boyutlu Görsel Materyaller Çokluortam Takımı Avantajlar İlgi çekme: Birden fazla duyu organına hitap ettiği için ilgi çekicidir İşbirliği: Küçük grup projelerini gerçekleştirmek için ideal bir sistemdir Esneklik: Her ortamda kullanılabilir

Üç Boyutlu Görsel Materyaller Çokluortam Takımı 11.04.2011 Üç Boyutlu Görsel Materyaller Çokluortam Takımı Dezavantajlar Maliyet: Diğer yöntemlerden daha pahalı olabilir Zaman: Hazırlama ve üretim aşamaları zaman alıcıdır Yenileme: Parçaların kaybolması takımın kullanımına engel olabilir

Yazılı Materyaller Ders Kitapları Ders Notları Hikaye ve romanlar 11.04.2011 Yazılı Materyaller Ders Kitapları Ders Notları Hikaye ve romanlar Kitapçıklar Broşürler Çalışma/Alıştırma Kitapları Kılavuzlar Çalışma Yaprakları Dergiler

Yazılı Materyaller Avantajlar Erişilebilirlik Esneklik Taşınabilirlik 11.04.2011 Yazılı Materyaller Avantajlar Erişilebilirlik Esneklik Taşınabilirlik Kolay kullanılabilirlik Ekonomik

Yazılı Materyaller Dezavantajlar Okuma Düzeyi Ön Bilgi Ezberleme 11.04.2011 Yazılı Materyaller Dezavantajlar Okuma Düzeyi Ön Bilgi Ezberleme Sözcük dağarcığı Tek yönlü sunum Müfredata uyumluluk Gelişigüzel değerlendirme

Yazılı Materyaller Tasarım Hizalama Tutarlılık Sayfa Düzeni 11.04.2011 Yazılı Materyaller Tasarım Hizalama Tutarlılık Sayfa Düzeni Yazı Stili, Türü ve Boyutu Vurgulama Renk

Yazım ve Gösterim Tahtaları 11.04.2011 Yazım ve Gösterim Tahtaları Yazı tahtaları Elektronik Beyaz Tahtalar (Akıllı tahtalar) Bülten Tahtaları Kumaş Tahtalar Manyetik Tahtalar Kağıt Tahtaları - Döner Levha Müzik Tahtaları

Yazım ve Gösterim Tahtaları 11.04.2011 Yazım ve Gösterim Tahtaları Avantajları Erişilebilirlik Esneklik Ekonomik Beyin Fırtınası Kolay Kullanım Dezavantajları İletişim Doğru Kullanım Görsellik Okunabilirlik

Yazım ve Gösterim Tahtaları 11.04.2011 Yazım ve Gösterim Tahtaları Yazı Tahtaları Geleneksel sınıf ortamında her öğretmenin en çok kullandığı araç öğretmenin verdiği sözel mesajların görsel hale gelmesini sağlar çizilen şekil, resim ve diyagramlar öğrenmeyi somutlaştırmak için çok sık kullanılan görsel öğretme yoludur.

Yazım ve Gösterim Tahtaları 11.04.2011 Yazım ve Gösterim Tahtaları Kumaş Tahta en çok kullanılan araçlar arasında yer alır Resim, yazı ve grafik benzeri şeyler bu kumaşa tutturularak kullanılır.

Yazım ve Gösterim Tahtaları 11.04.2011 Yazım ve Gösterim Tahtaları Manyetik Tahta mıknatıslı nesneleri tutma özelliği vardır

Yazım ve Gösterim Tahtaları 11.04.2011 Yazım ve Gösterim Tahtaları Döner Levha- Dosya Tahtalar (Flip charts) Büyük boy kâğıtların dosya şeklinde ayaklı portatif bir tahtaya tutturulmasıyla geliştirilmiş bir tahta türüdür. Bu aracın yararı, önceden hazırlanmış sayfaların sınıfa getirilerek kullanılabilmesi, önceki sayfalara kolayca gidilebilmesi ve taşınabilmesidir.

Yazım ve Gösterim Tahtaları 11.04.2011 Yazım ve Gösterim Tahtaları Bülten Tahtası Bülten tahtaları, gerek sınıf içinde gerekse sınıf dışında okuldaki genel duyuru için kullanılan bir araçtır. Öğrencilerin öğrendikleri, anlayabildikleri şekilde resimli ve kısa öyküler, şiirler, bulmacalar, atasözleri ve karikatürleri yayınlamak ders dışı ilgilerini de çekmek ve onları sürekli güdülemek olasıdır.

Yazım ve Gösterim Tahtaları 11.04.2011 Yazım ve Gösterim Tahtaları Elektronik Beyaz Tahtalar Çok amaçlı tahtalara benzer bir yapısı olan bu tahtalar elektronik beyaz tahtalardır. Bu tahtaya yazılan yazılar tahtaya tutturulmuş olan bir yazıcıdan çıktı olarak alınabilmekte veya bir bilgisayara aktarılarak elektronik olarak saklanabilmektedir.

Yazım ve Gösterim Tahtaları 11.04.2011 Yazım ve Gösterim Tahtaları

Yazım ve Gösterim Tahtaları 11.04.2011 Yazım ve Gösterim Tahtaları

Yazım ve Gösterim Tahtaları 11.04.2011 Yazım ve Gösterim Tahtaları

Yazım ve Gösterim Tahtaları 11.04.2011 Yazım ve Gösterim Tahtaları

Yazım ve Gösterim Tahtaları 11.04.2011 Yazım ve Gösterim Tahtaları

Yazım ve Gösterim Tahtaları 11.04.2011 Yazım ve Gösterim Tahtaları

Yazım ve Gösterim Tahtaları 11.04.2011 Yazım ve Gösterim Tahtaları