STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
ERGENLIK, STRES VE AILE Büşra ATICI Rehber Öğretmen.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
İrem BAYSAN Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık 1.Sınıf
Program Tasarım Modelleri
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
BİLGİ :Öğrenme ile kazanılır.Tekrar ile pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder. YORUM: Öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
KİRAZ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
SINAV KAYGISI NEDEN OLUR? NASIL AŞILABİLİR?
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Öğretimin Uyarlanması
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
İmg 7 -içgörü.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Spor Psikolojisi Konsantrasyon ve Dikkat.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Halkali Mehmet Akİf Ersoy meslekİ ve TEKNİK ANADOLU lİsesİ
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Tehlikeyi Görmek.
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
SINAV KAYGISI.
CEYLANPINAR ANADOLU LİSESİ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Nazlı ÖZTÜRK.
Okullarda Rehberlik Hizmetleri
Bilinçli Tercih Seminerine
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Eğitsel Rehberlik.
Mine KAVAKTAN / Psikolojik Danışman
TEST DIŞI TEKNİKLER.
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
STRES VE STRES YÖNETİMİ
Kişinin bedensel ruhsal sınırlarının tehdit edilmesi ile ortaya çıkar.

Gelişim ve Temel Kavramlar
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Spor Psikolojisi Konsantrasyon ve Dikkat.
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
Nitel Araştırmalar.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
ÖĞRENME.
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi

Stres Stres nedir? – 1. Sıkıntı, kaygı, üzüntü ve gerginlik süresinin uzaması – 2. Kişinin kendinden ya da çevreden gelen etkilerle ortaya çıkan rahatsızlık durumu – 3. Kişinin kontrolü dışında kalan durumlardan etkilenme – 4. Bunalım, gerginlik – 5. Genellikle anlamlı olan işlerin anlamsız gelmesi gibi. Pek çok şekilde tanımlanabilir.

Benden beklenenler Kaynaklarım STRES HİSSETMEM

Benden Beklenenler Kaynaklarım STRESTEYİM

Stresin İnsan Üzerindeki Etkileri Organizmanın stres karşısındaki tepkisi: SAVAŞ YA DA KAÇ!!! Neden bu tepkiyi gösterir? Stres hastalık ilişkisi: Psikosomatik hastalıklar

Stres ve Çeşitleri Stresin sadece olumsuz etkisi mi vardır? Güdüleyici yönü Olumsuz Olumlu

Stres Hissetmemizi Etkileyenler Bireyin stres düzeyini etkileyen etmenler: – ALGI – KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ – BAKIŞ AÇISI – ÇEVRESEL OLAYLAR

STRESTEN KORUNMAK İÇİN

Stresle Baş Etme Yöntemleri 1- Stres kaçınılmazdır.

Stresle baş etme 2- İçinde bulunduğun durumu değerlendir.

Stresle baş etme 3- Olası baş etme yöntemlerini düşün: – Yapabileceğinizden fazlasını üstünüze almayın. – Stres yaratan durumlarla bir kez daha ilgilenin. – Esnek olun – Her zaman haklı ya da mükemmel olmayacağınızı fark edin. – Atılgan olun.

Stresle baş etme – Hayır demeyi öğren. – Olayların kontrol odağını öğrenin. – Yaşamınızda aynı anda birden çok değişiklik yapmayın. – Stresli olaylara karşı hazır olun. – Duygularınızı ifade edin.

Stresle baş etme 4- Zaman ve kaynak kullanımını öğren: – Gerçekçi amaç ve öncelikleriniz olsun. – Zamanı önceliklere göre düzenleyin. – Karışık olayları basit parçalara bölün. – Bir seferde tek olayla baş edin. – Gerçekçi olun. – Gevşemek ve rahatlamak için zaman ayırın. – Fazla olduğunu düşündüğünüz şeyleri programdan çıkarın. – “Sıkıcılık” duygusundan kendini koru.

Stresle baş etme 5- Kişisel bakıma önem ver: – Yeterince dinlen. – Beslenmeye dikkat et. – Spor için zaman ayır. – Madde kullanımından kaçın. – Kötü alışkanlıklardan uzak dur.

Stresle baş etme 6- Arkadaşlıklar kur.

Stresle baş etme 7- Başkalarına yardım et.

Stresle baş etme 8- Kendini olduğun gibi kabul et ve kendinle barışık ol.

Sınav Kaygısı Yaşanan, stres verici olaylardan biri de sınav ortamlarıdır. Sınav kaygısı; kişinin bilişsel, duygusal ve davranışsal düzeylerde verdiği tepkilerdir. Unutkanlık, heyecan,korku ya da panik hissi gibi

Başarılı öğrencinin özellikleri 1- Kendini her durumda değerlendirebilen 2- Çalışma planı yapan 3- Öğrendiği bilgiyi nerede kullanacağını anlayan 4- Uzun süreli hedeflere ulaşırken alt hedefleri de ortaya koyabilen

Başarılı öğrencinin özellikleri 5- Yaşamını planlayabilen 6- Anlamadığı konuları, anlayana kadar uğraşan 7- Not tutan 8- Çalışırken bir yandan kendini gözleyebilen 9- Çalışma ortamını her koşulda oluşturabilen 10- Kendini ödüllendirebilen

Başarılı öğrencinin özellikleri 11- Tekrarlara önem veren 12- Gerektiğinde ezberleyebilen 13- Her koşulda yardım arayabilen 14- Aldığı notları ve kitapları gözden geçiren

Etkin çalışma yöntemleri Çalışma ortamı (ısı, odanın şekli gibi) Çalışma programı Aktif dinleme (ifadeye ve beden diline dikkat etme, derse hazırlanarak gelme, anlatılanları kendi ifadelerinle yeniden oluşturma) Hafızayı geliştirme

Sınav esnasında, Rahat ve gevşek ol Son dakikalarda çalışma Sınavlarda kendi hızını öğren ve ona göre süre ayarlaması yap İlk olarak bildiğin soruları yanıtla Soruların zorluk düzeyine göre cevaplarını ver Soru sormaktan çekinme Sınav sonunda soruları gözden geçirmek için zaman bırak

Çoktan seçmeli sınavlarda, Cevaplarda aramadan yanıtını bul Tüm seçenekleri oku İmkansız olasılıkları ele Yanıt için olası ipuçlarına karşı uyanık ol Detaylı yanıtların doğru olma olasılığı her zaman yüksektir Genelleme belirten yanıtlar da çoğunluka yanlıştır

Yazılı sınavlarda, Anahtar verileri ve terimleri ezberle Öğrendiğin materyali sürekli tekrar et Önce bildiğin cevapları yaz Konuya dair bir özet çıkarıp bu doğrultuda ilerle Yazdıklarını eleştirel açıdan yeniden değerlendir

KARİYER SEÇİMİ Kendinizi tanıyın Kendinizi sorgulayın İlgi alanlarınızı iyi tanıyın Yeteneklerinizi belirleyin Kendiniz için en doğru seçimi düşünün

UNUTMAYIN BU HAYAT SİZİN! TEŞEKKÜRLER