T.C. GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KIRSAL KALKINMA BELGELERİ Avrupa Birliği Yapısal Uyum Yönetim Otoritesi Daire Başkanlığı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

Türkiye Çölleşme ile Mücadele Ulusal Eylem Planının UNCCD 10 Yıllık Stratejisi ve Raporlama Sürecine Uyumlaştırılması Projesi FAO Project Symbol: GCP/TUR/060/GFF.
Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
« Orman Ve Su İşleri Bakanlığı
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İSTATİSTİKLERİMİZ ULUSLARARASI STANDARTLARA UYGUN MU? Alper GÜCÜMENGİL Dış İlişkiler Daire Başkanlığı Projeler Grup Sorumlusu.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
1 Konu 20: YENİ TARIM KANUNU. AMAÇ ; Tarım sektörünün ve kırsal alanın, kalkınma plân ve stratejileri doğrultusunda geliştirilmesi ve desteklenmesi için.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
TOPLU İŞ MÜZAKERELERİNİN ÖNCELİKLERİ Mato Lalić. Toplu müzakerelerinin öncelikleri ana sendika görevlerinden türemektedir -Maaş -İş koşulları -Kazanılmış.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
UNI-SET Toplantı Notları
İMAR PLANLARININ İNCELENMESİ Hazırlayan: A. Yakut DEMİRBAŞ Şehir Plancısı 1.
COMENIUS 2.1 EĞİTİM / ÖĞRETİM PERSONELİNİN YETİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK AVRUPA İŞBİRLİĞİ PROJELERİ.
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
KESİN HESAP KANUN TASARISI
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
T.C MANİSA VALİLİĞİ Potenza - Italy (31 Ekim Kasım2011)
FAALİYET RAPORLARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ANKARA 2007.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
1 Şubat 2014 Başbakanlık Müsteşarlık Makamına ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
Çölleşme İle Mücadele Ulusal Eylem Programının(ÇMUEP) Yenilenmesi ÇEM ÇMUEP Hazırlama Ekibi Çölleşmeyle Mücadele Ulusal Koordinasyon Birimi Toplantısı,
U Ş AK FAT İ H ORTAOKULU MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K KURULU.
İSTANBUL ULUSLARARASI FİNANS MERKEZİ İSTANBUL ULUSLARARASI FİNANS MERKEZİ STRATEJİ BELGESİ HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 13 ŞUBAT 2009.
2 SANAYİ ALANININ ŞEHİR MERKEZİNE GÖRE KONUMU 3 Kastamonu Belediye Başkanlığı olarak şehirdeki her iki eski sanayi sitesinin şehir yerleşik alanı içerisinde.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ VE İŞ AKIŞ SÜRECİ
Kırsal Kalkınmada Ortaya Çıkan Değişimler
KIRSAL ALANDA İNSAN KAYNAKLARINI GELİŞTİRMENİN TEMEL AMACI NELERDİR?
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ÇEVRE KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Resmi Gazete;13. 05
“Büyükkent Yönetimi Örnekleri ve Karşılaştırmalı Analizler & Stratejisi” 13 Haziran 2010-Ankara sunum: Prof. Dr.Zerrin Toprak Dokuz Eylül Üniversitesi,
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
AŞAMALI PLAN MODELİ Tek Aşamalı Planlama Modeli
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA II)
BANKALARIN ORGANLARI GENEL KURUL
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için Strateji Geliştirilmesi Teknik Yardım Projesi TR2014/AG/10-A1-01/001 Bu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye.
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
ORTAK ARAŞTIRMA MERKEZİ
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
KALKINMA EKONOMİSİ DERS KONULARI
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA REHBERİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
TKGM KADASTRO DAİRESİ BAŞKANLIĞI “GAYRİMENKUL DEĞERLEME ÇALIŞTAYI”
Sunum transkripti:

T.C. GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KIRSAL KALKINMA BELGELERİ Avrupa Birliği Yapısal Uyum Yönetim Otoritesi Daire Başkanlığı NİSAN ULUSAL KIRSAL KALKINMA STRATEJİSİ – I (UKKS) KIRSAL KALKINMA PLANI (KKP) ULUSAL KIRSAL KALKINMA STRATEJİSİ - II (UKKS)

Ulusal Kırsal Kalkınma Stratejisi ( )

Tarım Stratejisi ( ) çerçevesinde belirlenen desteklerle tutarlılık ve bütünlük sağlayacak şekilde, Ulusal Kırsal Kalkınma Stratejisi –I (UKKS) ( ) dönemi için DPT koordinasyonunda hazırlanmıştır.

UKKS-I Strateji Belgesinde Kırsal Kalkınma; Kırsal alanda, sürdürülebilir doğal kaynak kullanımını esas alarak, bir taraftan kırsal kesimin gelir düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi yoluyla gelişmişlik farklarının azaltılması amacına yönelen, diğer taraftan çevresel ve kültürel değerlerin korunmasını ve geliştirilmesini gözeten, yerelde farklılaşan sosyal, kültürel ve ekonomik özellikleri, ihtiyaçları, potansiyelleri ve dinamikleri dikkate alarak çok sektörlü yaklaşımla planlanan faaliyetler bütünü olarak kabul edilmektedir. ) Ulusal Kırsal Kalkınma Stratejisi ( )

Bu Strateji Belgesi; 1- Ekonominin Geliştirilmesi ve iş imkanlarının arttırılması 2-İnsan Kaynaklarının, Örgütlenme düzeyinin ve Yerel kalkınma Kapasitesinin Geliştirilmesi 3-Kırsal alan Fiziki Altyapı Hizmetlerinin Geliştirilmesi ve Yaşam Kalitesinin Arttırılması 4-Kırsal Çevrenin Korunması ve Geliştirilmesi 4 stratejik amaç ve 10 öncelikten oluşmuştur. ) Ulusal Kırsal Kalkınma Stratejisi ( )

Avrupa Birliğince aday ülkelere sağlanan mali desteklerden yararlanmak amacıyla, AB’nin ilgili politikalarıyla ve UKKS-I dökümanıyla uyumlu şekilde ülkemizin ihtiyaçlarını ve koşullarını gözeten IPARD programı ( ) hazırlanmıştır.

Kırsal Kalkınma Planı ( )

Kırsal Kalkınma Planı, ‘Ulusal Kırsal Kalkınma Stratejisi ( ) gereğince ve Dokuzuncu Kalkınma Planı’nın 674 nolu maddesi doğrultusunda hazırlanmıştır. UKKS- I’de Kırsal Kalkınma Planının hazırlanmasından sorumlu kuruluş mülga Tarım ve Köyişleri Bakanlığı olarak belirlenmiş, bu sorumluluğun ilgili diğer kurumlarla işbirliği temelinde yürütülmesi gerektiği ifade edilmiştir.

Kırsal Kalkınma Planı ( ) Kırsal Kalkınma Planı’nın temel amacı; kırsal toplumun iş ve yaşam koşullarının kentsel alanlarla uyumlu olarak yöresinde geliştirilmesi ve sürdürülebilir kılınmasını sağlamaktır. UKKS-I ( ) belgesinde tanımlanmış bulunan politika çerçevesi üzerine bina edilen Plan, ülkemizde kırsal kalkınmanın kavramsal çerçevesini 4 stratejik amaç üzerinden kabul etmektedir.

Kırsal Kalkınma Planı ( ) 1- Ekonominin geliştirilmesi ve iş imkânlarının artırılması, 2- İnsan kaynaklarının, örgütlenme düzeyinin ve yerel kalkınma kapasitelerinin geliştirilmesi, 3- Kırsal alan fiziki altyapı hizmetlerinin geliştirilmesi ve yaşam kalitesinin artırılması, 4- Kırsal çevrenin korunması ve geliştirilmesi, 4 Stratejik Amaç, 10 Öncelik, 30 Tedbir, 96 Faaliyet belirlenmiştir4 Stratejik Amaç, 10 Öncelik, 30 Tedbir, 96 Faaliyet belirlenmiştir.

Bakanlığımız koordinasyonunda: Koordinasyon, Uygulama, İzleme ve Değerlendirme işlemlerini yürütmek üzere Kırsal Kalkınma Planlama ve İzleme Birimi oluşturulmuştur. Kırsal Kalkınma Planının İzlenmesi konulu Başbakanlık Genelgesi tarih ve 2012/23 sayılı Resmi Gazete de yayınlanmıştır.Başbakanlık Genelgesi

Planın çok taraflı izlenebilmesi için; 16 bakanlık, 13 kurum, 7 il özel idaresi ve 7 kalkınma ajansının asgari daire başkanı düzeyindeki temsilcilerinden Kırsal Kalkınma Planı İzleme Komitesi oluşturulmuştur. Komite, Planda ifade edilen görevlere ilave olarak; yıllık izleme raporu, Liste ve dönem sonu değerlendirme raporunu onaylamakla görevlidir. Komite, sonraki dönemin Kırsal Kalkınma Planının nasıl hazırlanacağına ilişkin taslak rehberin oluşturulması ve kurum görüşlerine sunulmasına karar verir.

Sonraki dönem Planlarının; hazırlanma, onay ve uygulama süreçlerinin koordine edilmesi görevi Komite tarafından yürütülür. Komite; Gerekli aşamalardan geçerek yürürlüğe konulan Planların etkili bir şekilde uygulanması amacıyla; koordinasyon, izleme ve değerlendirme yapısının kurumlar arası işbirliği temelinde tesis edilmesi ve yönetilmesi görevini yerine getirir. Bu şekilde oluşturulan kurumsal yapının gerektiğinde; yeniden düzenlenmesi, değiştirilmesi ve güncellenmesi konusunda Komite yetkilidir. Bu çerçevede Komite tarafından alınan kararların ilgili merkezi ve yerel kuruluşlar tarafından yerine getirilmesi esastır.

Kırsal kalkınma planı web sitesi hazırlanarak hizmete sunulmuştur tarihinde birinci Kırsal Kalkınma Planı İzleme Komite toplantısı yapılmıştır. İlk komite toplantısında alınan kararlar doğrultusunda Kırsal Kalkınma Planı İzleme çalışmaları başlamış, UKKS-II ( ) çalışmalarını yapacak olan çekirdek grup oluşturulmuştur. Kırsal Kalkınma Planında ( ) belirlenmiş olan 96 faaliyet revize edilerek, Seçilmiş Kırsal Göstergeler Seti oluşturulmuştur.

Seçilmiş Kırsal Göstergeler

Belirlenen göstergelerin metaveri çalışmasını yapacak olan ilgili kurumlardan uzman personele TUİK tarafından metaveri eğitimi verilmiştir. Kırsal Kalkınma Planı ( ) değerlendirme raporu hazırlanmıştır.

2. Kırsal Kalkınma Planı İzleme Komitesi toplantısı 23 OCAK 2014 tarihinde yapılmıştır. Toplantıda Kırsal Kalkınma Eylem Planı hazırlık çalışmalarının başlatılmasına karar verilmiştir.

Ulusal Kırsal Kalkınma Stratejisi ( )

dönemini kapsayan UKKS-II belgesi; Türkiye’nin kırsal kalkınma alanında ilk defa Dokuzuncu Kalkınma Planı ( ) döneminde yayımlamış olduğu UKKS-I ve Kırsal Kalkınma Planı belgeleriyle tesis etmiş olduğu planlama deneyimi ile AB uyum sürecinin gerekleri çerçevesinde; Onuncu Kalkınma Planının ( ) yıllık uygulama araçlarından ilki olan 2014 Yılı Programının 394 nolu tedbir hükümleri gereğince, 2012/23 sayılı Başbakanlık Genelgesine göre oluşturulan Kırsal Kalkınma Planı İzleme Komitesinin (Komite) kararı doğrultusunda; Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın koordinasyonunda Kalkınma Bakanlığı’nın teknik desteğinde hazırlanmıştır. Ulusal Kırsal Kalkınma Stratejisi ( )

UKKS-II 5 ana stratejik amaç (eksen) üzerine bina edilmiştir. Her eksen temelde bir odak alana yönelik tedbirlerden oluşmuştur. Bu tedbirler; 1- Kırsal Ekonominin geliştirilmesi ve istihdam imkanlarının attırılması 2-Kırsal Çevrenin iyileştirilmesi ve doğal kaynakların sürdürülebilirliğinin Sağlanması 3-Kırsal yerleşimlerin Sosyal ve Fiziki Altyapısının Geliştirilmesi Ulusal Kırsal Kalkınma Stratejisi ( )

4-Kırsal Toplumun Beşeri Sermayesinin Geliştirlmesi ve Yoksulluğun Azaltılması 5-Yerel Kalkınmaya İlişkin Kurumsal Kapasitenin Geliştirilmesi 5 Stratejik amaç- 11 Öncelik- 40 tedbir bulunmaktadır. Her bir eksenle ilgili tek bir kurumsal sorumluluk tanımlamak yerine, tedbirlere göre farklılaşan çoklu sorumluluk anlayışı benimsenmiştir. Ulusal Kırsal Kalkınma Stratejisi ( )

Avrupa Birliğince aday ülkelere sağlanan mali desteklerden yararlanmak amacıyla, AB’nin ilgili politikalarıyla ve UKKS-II dökümanıyla uyumlu şekilde ülkemizin ihtiyaçlarını ve koşullarını gözeten IPARD-II programı ( ) hazırlanarak Avrupa Komisyonuna sunulmuş ve Avrupa Birliği Komisyonunca onaylanmıştır. Ulusal Kırsal Kalkınma Stratejisi ( )

Hazırlayan: Figen ERCAN Ziraat Mühendisi Kırsal Kalkınma Planlama İzleme Çalışma Grup Sorumlusu TEŞEKKÜRLER