Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özel eğitim nedir? Özel eğitimin farklı açılardan farklı tanımları yapılmaktadır. Özel eğitim büyük ölçüde öğretimle ilgilidir. O halde; Özel eğitimi özel.
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
ENTELEKTÜEL SERMAYE.
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Görev Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Büro Yönetimi Öğretmeni Fatma GEZ BALIKESİR / BANDIRMA – İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Büro Yönetimi ve Resmi Yazışma Kuralları.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
YÖNETİM İŞLEVLERİ: ORGANİZE ETME
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
3. İKY çevresi ve güncel sorunlar.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
REHBERLİK DERSİ III.
MERHABA.
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
OKUL. Okul genel anlamda “toplumun ve bireylerin eğitim gereksiniminin planlı, programlı ve istendik bir biçimde karşılanabilmesi için kurulmuş formal.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
İNSAN KAYNAKLARI İŞLEVİNİN TANIMI VE AMAÇLARI
G ÖNÜLLÜLÜK “İsteyerek, bilerek, severek ona buna zıplama, atlamak.” “Yaşamaya devam etme sebeplerini çoğaltma ve varlığını toplumsal olarak gerçekleme.
Toplam Kalite Yönetimi
SPOR YÖNETİMİNE GİRİŞ.
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI VE ÖZELLİKLERİ Hazırlayanlar: Ahmet ATAÇ Gülenaz SELÇUK Cihan ÇAKMAK.
SINIF YÖNETİMİ.
SINIF YÖNETİMİ MODELLERİ
SINIF YÖNETİMİ.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri
OKUL VE ÇEVRE GÜVENLİĞİ SEMİNER KONUSU
DEĞİŞİM İLE İLİGLİ TEMEL KAVRAMLAR
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
REHBERLİK DERSİ III.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Sunum transkripti:

Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek işleri yapmak için bir araya getirilen insan gücünü ve diğer kaynakları örgütleyip eşgüdümleyerek eyleme geçirme sürecidir. Yönetimin amacı, örgütü amaçları doğrultusunda yaşatmaktır. Örgütün amacı da toplumca gereksinilen ürünü üretmektir. Böylece yönetimin amacı da toplumca gereksinim duyulan ürünü üretmek olmaktadır.

Eğitim Yönetimi Nedir? Eğitim yönetimi, genel yönetim tanımına uygun olarak “toplumun eğitim gereksinimini karşılamak üzere, amaçlarını gerçekleştirecek işleri yapmak için bir araya getirilen insan gücünü ve diğer kaynakları etkili bir biçimde örgütleyip eş güdümleyerek eyleme geçirme sürecidir”

Okul Yönetimi Nedir? Okul yönetimi ise eğitim yönetiminin bir alt biriminin yönetimi olarak düşünülmelidir. Eğitim sistemi ve eğitim yönetimi kavramları eğitimin bütünüyle ilgilidir. Eğitim sistemi okulu da kapsayan bir üst sistem konumundadır. Bilgi toplumunda okul, öğreten kurum anlayışından, öğrenen kurum anlayışına geçmelidir. Böylece eğitimin belli bir zaman dilimi içinde değil, sürekli devam etmesi sağlanabilir.

Yönetici iyi bir öğretim lideridir. Öğrenen okul demokratik yapı ve işleyiş içindedir. Okul sürekli öğrenmeyi destekleyen, besleyen, bir örgütsel kültüre sahiptir. Bireylerin performansını örgütsel performansa dönüştürür. Her kademesinde çalışanlar okulu iyileştirmek, problemleri çözmek müşteri memnuniyetini sağlamak için takım çalışması içinde görüşlerini açıklayabilirler Çevresi ile sürekli etkileşim içindedir. Sundukları hizmet ve ürünlerden geri besleme alır. Yeni fikirler yaratmak için süreçlere ve kurumsallaşmaya sahiptir.

Sınıf nedir? Ortak özelliklerden dolayı bir araya getirilen öğrenci gruplarına, önceden belirlenmiş ortak davranışların kazandırılması için öğretimin yapıldığı dersliktir. Sınıf geleneksel olarak öğretimin yapıldığı, öğretmenle öğrencilerin yüz yüze geldiği ortamın adı olarak ifade edilmektedir.

Sınıf yönetimi, “sınıfta etkili bir öğrenme çevresinin oluşturulması ve eğitim – öğretim amaçları doğrultusunda yönetilmesi” olarak tanımlanabilir. Sınıf yönetimi, öğrencilere istenen özellikleri kazandırmak amacıyla, fiziksel donanımın, öğretme-öğrenme süreçlerinin, disiplinin, zamanın, ilişkilerin ve sınıftaki öğrencilerin davranışlarının yönetimidir.

Sınıf Yönetiminin Kapsamı: Sınıftaki oturma düzeninden, aydınlatmaya, kullanılan yönteme, öğrencilere ve öğrencilerin sorduğu her türlü sorulara kadar, öğretmenin sınıfta yapacağı her davranış sınıf yönetiminin içerisinde değerlendirilmektedir. Öğretmenin sınıf yönetimindeki başarısı, öğretim liderliği ve disiplin sağlama konusundaki becerileriyle doğrusal ilişki göstermektedir.

Öğretmenlerinin İstenen Başarıyı gösterememe nedenleri: Sınıfların kalabalık olması, fiziksel donanımın uygun olmayışı, öğretmenlere verilen öğretim dışı görevlerin fazlalığı yüzünden zaman ve enerjilerinin azaltılması, ekonomik kaygılar

Öğretmenlerinin İstenen Başarıyı gösterememe nedenleri: Mesleğe ya da geleceğe ilişkin kaygıların olması, sınıf yönetimine ilişkin bilgi yoksunluğu v.b.

Öğretmenin sınıf yönetimindeki başarısı neye bağlıdır? Sınıfın yönetiminin, hastane, fabrika, işletme gibi alanların yönetiminden farklı düşünülmesi gerekir. Çünkü yönetilmesi gereken şey, davranışını değiştirmeyi hedeflediğimiz insandır. İnsanın karmaşık yapıya sahip olması yanında onu daha da karmaşıklaştıran, değişmeyi kendi yönüne çekmek isteyen pek çok güçlerin varlığıdır. Dr. Kerim KARABACAK

Öğretmen sadece öğrencinin davranışlarıyla değil, yöneticilerin davranışlarıyla da ilgilenmek zorundadır. Aksi halde sınıf yönetimi başarısızlığa uğrayacaktır. Öğretmenin sınıf yönetimindeki başarısı, öğrenme-öğretme sürecini iyi kurup işletmesinin yanı sıra, okul yönetimine bağlı olduğu unutulmamalıdır. Fiziksel düzenlemeler, olanakların yaratılması, dışarıdan müdahalenin önlenmesi, okul yönetiminin sorumluluk alanına girmektedir.

Öğretmenin sınıf yönetimindeki başarısı neye bağlıdır? Öğretmen bilgi, beceri ve tutumlarıyla öğrencilerin eğitim-öğretim görevini yürütürken, davranışları ile de onları etkilemektedir. Bu bakımdan öğretmenin davranışları sınıf yönetiminin esasını oluşturmaktadır. Öğretmenin kişiliğinin tüm özellikleri, sınıftaki öğrenciyi etkilemekte, onun kişiliğine göre şekillenmesini sağlamaktadır.