KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

YENİ BİYOLOJİ ÖĞRETİM PROGRAMININ TEMEL ÖZELLİKLERİ
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
ENTELEKTÜEL SERMAYE.
Öğretim Etkinlikleri Modeli
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Nasıl olmalı? Nasıl bir öğretmen?
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Problem Çözme Süreci.
21. Yüzyıl becerileri.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
BTO 206 Öğretim Tasarımı İş/Görev Analizi.
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
Fuat AYDEMİR Psk. Dnş. KAZIM ÖZDEMİR İLKÖĞRETİM OKULU
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
MATEMATİK YAZILIMLARI.
Professor Kay Livingston İstanbul. İskoçya’daki Dil Politikası Avrupa Birliği’nin 1+2 modeline dayalı olarak okullarda dil öğretimi ile ilgili bir.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 5 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Prof. Dr. Ahmet Arıkan (Hilal Gülkılık’tan alınmıştır)
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Teknoloji Nedir?.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Yapılandırmacı Öğrenme
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Zihin Haritası Bu sunumda yer alan ana başlıklar:
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Programdan Sorular.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Başşliyoouu... Başlıyor....
ARGÜMANTASYON.
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 2 Matematik Yapmanın ve Bilmenin Ne Anlama Geldiğinin İncelenmesi

Matematik Yapmak Ne Anlama Gelir? Matematik Bir Örüntü ve Düzen Bilimidir Matematik Yapmak İçin Bir Sınıf Ortamı Matematik Yapmanın Dili Matematik Yapmak için Düzenlenmiş Ortamlar

Matematik Yapmaya Davet

Şimdi Biraz Matematik Yapalım

Yöntem 1: Ağaç Diyagramı

Yöntem 2: Kareli Kâğıt

Cevaplar Nerede?

Matematik Öğrenmek Ne Demektir? Yapılandırmacılık/Oluşturmacılık Teorisi

Fikirlerin Yapılandırılması

Matematik Öğretimi İçin Çıkarımlar Sosyokültürel Teori Matematik Öğretimi İçin Çıkarımlar Yeni Bilginin Ön Bilgi Üzerine İnşa Edilmesi

Matematik Hakkında Konuşabilmek için Olanakların Sağlanması Derin Düşünme için Olanaklar Yaratma Farklı Yaklaşımları Teşvik Etme Hataları/Yanlışları Öğrenme İçin Birer Fırsat Olarak Değerlendirme

Yeni Konunun Öğrenilmesi İçin Sistematik Yardım Çeşitliliğe Değer Verme

Matematiği Anlamak Ne Demektir?

Matematikte Yeterlik Kavramsal ve İşlemsel Anlama

Matematiksel Yeterliğin Beş Ana Unsuru

Matematik Öğretimi İçin Çıkarımlar Erken (Yaşlarda) Sayı Kavramları Hesaplama

İlişkisel Anlamanın Faydaları Yeni Kavram ve İşlemlerin Etkin Öğrenimi Az Şey Hatırlama Daha Fazla Akılda Tutma ve Hatırlama Gelişmiş Problem Çözme Becerileri Gelişmiş Tutum ve İnançlar

İlişkisel Anlamayı Destekleyecek Çoklu Temsiller/Gösterimler Modeller ve Manipülatifler

Modellere Örnekler

Model ve Manipülatiflerin Etkin Olmayan Kullanımı Teknoloji Temelli Modeller

Noktaları Birleştirelim