Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEHLİKELİ ATIK BEYAN SİSTEMİ (TABS)
Advertisements

İlkim Yiğit Gen.Mdr.Yrd..
TEHLİKELİ ATIKLARIN KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ
AB Hukuki Çerçevesi (REACH/CLP) REACH kapsamında tarafların görev ve sorumlulukları Nisan 2010, Türkiye.
Gelir İdaresi Başkanlığı Uygulamalarında GELİR İDARESİ DAİRE BAŞKANI
ODUNPAZARI GERİ KAZANIM PROJESİ
ATIK AMBALAJ BİLDİRİMİ
Ülkemizde Ambalaj Atığı Yönetimi
ÇEVRE GÖREVLİSİ/ ÇEVRE DANIŞMANLIK FİRMALARI
Sağlıklı ve Güvenli Tesisler
MEVZUAT Ambalaj ve Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği Ambalaj Atıklarının.
AMBALAJ BEYAN SİSTEMİNE İLİŞKİN GENEL BİLGİLER
Çevre ve Orman Bakanlığı Yıldız ANABAL
Belgelendirme Usul ve Esasları Eğitimi
AMBALAJ ATIK YÖNETİMİ Kocaeli Sanayi Odası.
ÇEVKO ‘nun Sorumlulukları ve Belediyelerle Çalışma Sistemi
Bahtiyar ÇETİN Endüstri Mühendisi Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi
Ülkemizde Ambalaj Atıklarının Yönetimi
Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği (Üretici Sorumluluğu)
ATIK YÖNETİMİNDE ENVANTER VE ONLINE UYGULAMALAR ATIK YÖNETİMİ UYGULAMASI (TABS, MOTAT, KDS) Arzu NURAY Şube Md. V.
Mali İstatistik Kavramı ve Ülkemiz Uygulamaları
T.C. İZMİR VALİLİĞİ Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
Burak BÜYÜKKUŞOĞLU* Rekabet Başuzmanı Rekabet Kurumu
Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği
DIŞ TİCARET VERİ SİSTEMİ
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
4703 SAYILI ÜRÜNLERE İLİŞKİN TEKNİK MEVZUATIN HAZIRLANMASI VE UYGULANMASINA DAİR KANUN Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Çevre Sağlığı Daire Başkanlığı Çevre.
Ambalaj Atığı Yönetiminde Ekonomik Enstrümanlar
ORDU İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Ambalaj Atıkları Bildirim, Belgelendirme Usul ve Esasları
Örnek: EK-5 Piyasaya süren için doldurulmuştur.
TÜRKİYE KİMYA PETROL LASTİK VE PLASTİK SANAYİ İŞVERENLERİ SENDİKASI Cem KILINÇ Çevre Mühendisi Kasım 2008 Ankara.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü
ATIK YÖNETİMİ. Elvan Bilge MENTEŞE. COMPONENTA Dökümcülük
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
Sanayide Ambalaj Atık Yönetimi Çevre ve Orman Bakanlığı
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
Sanayide Ambalaj Atık Yönetimi Zeki TERZİOĞLU Ziraat Mühendisi Çevre ve Orman Bakanlığı İSKENDERUN OSB 02 Aralık HATAY.
MARDİN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ATIK AMBALAJ BİLDİRİMİ DOLDURMA NİĞDE Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
TANIMLAR GÖREV VE SORUMLULUKLAR
Kütahya Aile ve Sosyal Politikalar
PGD; Yapı malzemelerinin piyasaya arzı, dağıtımı veya piyasada iken Yapı Malzemeleri Yönetmeliğine veya Yönetmelikte atıfta bulunulan teknik şartnamelere.
Bankalarda Kurumsal Yönetim
T.C. ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI
ATIK YÖNETİMİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
TÜRKİYE’DE ATIK YÖNETİMİ İLE GERİ DÖNÜŞÜM
Kasım 2015 VERGİDE ELEKTRONİK TEBLİGAT DÖNEMİ 1 OCAK 2016’ DA BAŞLIYOR.
E-Arşiv Fatura. Tebliğler: 213 Sayılı Vergi Usul Kanunu 433 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği-Aralık Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel.
Gelir İdaresi Başkanlığı. ELEKTRONİK TEBLİGAT NEDİR? Elektronik Tebligat, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu ve 456 sıra no.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği.
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
Veteriner Ecza Deposu Sorumlu Yönetici Eğitim Toplantısı
Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
VERİ DEĞERLENDİRME ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
DANIŞMANLIK TEDBİRİ UYGULAMALARI
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KURULLARI OCAK İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KURULLARI OLUŞUMU EĞİTİMİ VE ÇALIŞMA PROSEDÜRÜ.
Ambalajların Üzerindeki İşaretlerin Anlamları
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
ATIK YÖNETİMİ Çevre kirliliğinin önlenmesi ve mevcut kirliliğin giderilmesi için gerekli olan sistemli çalışmaların tamamına; ATIK YÖNETİMİ denir.
e-Fatura Uygulaması ile Pratik Hayatta Gelen Değişiklikler
TÜTÜN – ALKOL DAİRESİ BAŞKANLIĞI. VİZYON: * Türkiye’de üretilen tütünlerin yurt içi ve dünya tütün kullanımı içindeki payının artırılmasına ve ülkemizin.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği 26.02.2016 - Çorlu Demirhan KÜÇÜK Ambalaj Atıkları Şube Müdürlüğü İletişim Tel: 03125863021 İletişim E-Posta: demirhan.kucuk@csb.gov.tr

24.08.2011 Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği Mevzuat 1991 Yönetmeliği 2004 Yönetmeliği 2007 Yöneliği 24.08.2011 Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği

AMBALAJ ATIĞI ÜRETİCİLERİ BAKANLIK BELEDİYELER AMBALAJ ATIĞI ÜRETİCİLERİ LİSANSLI İŞLETMELER YETKİLİ KURULUŞLAR SATIŞ NOKTALARI EKONOMİK İŞLETMELER - Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği

Ambalaj Atıkları Toplama Sistemi Belediye Toplama Sistemi Mavi Ekip- man Yeşil beyaz cam Ambalaj Atığı Üreticisi Aktarma Merkezi(T AT şubesi ) Satış Noktası (Getirme Merkezi) TAT (Lisanslı/ GFB) Ambalaj Üreticisi Piyasaya Süren OSB /Sanayi İşletmesi Mavi ekip- man Yeşil beyaz cam Havaalanı Mücavir Alan sınırında AAÜ GDT(Lisa nslı/GFB) Depozito sisteminde Toplanan Ambalaj Atığı

Ekonomik İşletmeler ( PS-TD-AÜ) Belediyeler ( Birlikler ve Havalimanları ) TARAFLAR Lisanslı Firmalar ( TAT-GDT-GKT ) Yetkilendirilmiş Kuruluşlar Bakanlık / İl Müdürlükleri

Ekonomik İşletmeler AÜ PS T Eİ Ambalaj Üreticisi: AÜ Ambalajı üretenler ve/veya bu ürünleri ithal edenleri, Piyasaya Süren: PS Bir ürünü bu Yönetmelik kapsamındaki ambalajlar ile paketleyen gerçek veya tüzel kişiyi, Üretici tarafından direk olarak piyasaya sürülmemesi durumunda ambalajın üzerinde adını ve/veya ticari markasını kullanan gerçek veya tüzel kişiyi, Üreticinin Türkiye dışında olması halinde, üretici tarafından yetkilendirilen temsilciyi ve/veya ithalatçıyı ifade etmektedir. Tedarikçi: T Kendisi ambalaj üreticisi olmayıp piyasaya sürenlere ambalaj tedarik edenler ile piyasaya sürenler adına fason üretim yapanları,

Ambalaj Üreticileri Internet erişim şifresi ile kod numarası almak Bildirim yapmak(Ek-4) Geri kazanıma uygun ambalaj tasarlamak/üretmek İşaretleme(gönüllülük esası) Eğitim faaliyeti yapmak Temiz ürün ve teknolojileri kullanmak Ağır metal konsantrasyonunu minimuma indirmek

Tedarikçi Internet erişim şifresi ile kod numarası almak Bildirim yapmak(Ek-6)

Piyasaya Süren Internet erişim şifresi ile kod numarası almak Bildirim yapmak(Ek-5) Geri kazanıma uygun ambalajı kullanmak İşaretleme(gönüllülük esası) Eğitim faaliyeti yapmak Geri kazanım hedeflerini sağlamak Temiz ürün ve teknolojilerini kullanmak

Ambalajların İşaretlenmesi Gönüllülük esasına dayanır   Ambalajlar; ambalaj üreticileri ve piyasaya süren işletmeler tarafından ambalaj atıklarının geri toplanması, tekrar kullanılması, geri kazanımının kolaylaştırılması ve tüketicinin bilgilendirilmesi amacıyla işaretlenmektedir. Piyasaya sürenler Ambalaj üreticileri 20 PAP 4567 Gönüllülük esasına dayanır

Belediyeler İlçe Belediyeleri Belde Belediyeleri Belediye Birlikleri İDARE İlçe Belediyeleri Büyükşehir İlçe Belediyeleri ve diğer İl Belediyeleri Belde Belediyeleri Büyükşehir olmayan İllerdeki ilçelerde bulunan beldelerin belediye başkanlıkları Belediye Birlikleri Belirli bir amaç ( çevre hizmetleri/atık yönetimi) için belde ve ilçe belediyelerinin bir araya gelerek oluşturdukları yapı.

Düzenli depolamaya ambalaj almamak Kaynağında ayrı toplama/toplattırma Belediye Sınırları Varsa tesisine lisans almak Gelişme raporlarını hazırlamak Belediye Düzenli depolamaya ambalaj almamak Eğitim faaliyeti yapmak Belgeleme yapmak YK ile işbirliği yapmak

Belediye/ Birlik Sınırları ÇBS / ABS kayıt olmak Belediye/ Birlik Sınırları Ambalaj Atıkları Yönetim Planı Hazırlamak-Uygulamak Belediye / Birlik Toplama- Ayırma Geri Kazanım Belgeleri Kontrol – Onay- Paylaşım İşlemleri YK/PS-LF- Sözleşmeler yapmak

TAT GDT GKT LF Lisanslı Firmalar : LF Toplama Ayırma Tesisleri : TAT Ambalaj atıklarını toplayanlar, ayıranlar ve GDT/GKT tesislerine gönderenler Geri Kazanım Tesisleri: GKT Maddesel geri dönüşümü mümkün olmayan ve yanabilir özellikte olan ambalaj atıklarının, ısı geri kazanımı amacıyla tek başına veya diğer atıklarla birlikte, doğrudan yakılarak enerji üretiminde kullanan tesisler , Geri Dönüşüm Tesisi : GDT Ambalaj atıklarının bir üretim süreci içerisinde orijinal amacı veya başka bir amaç için organik geri dönüşüm dâhil, enerji geri kazanımı hariç olmak üzere yeniden işlenmesini sağlayan tesisler,

Lisanslı Firmalar : LF Lisanslı Firmalar Ambalaj Bilgi Sistemine Kayıt Olmak Lisanslı Firmalar Toplanan-ayrılan, Geri dönüştürülen, Geri kazanılan ambalaj atıklarını aylık olarak bildirmek ( Ek-7 ve Ek-8) Sözleşme Yapılan Belediyeler ile AYP hazırlamak Makbuz ve Faturaları Sisteme yüklemek Çevre görevlisinin belgelerini sunmak (TAT) 

Yetkilendirilmiş Kuruluş : YK ( Çevko, Tükçev, Pagçev, Aged ) Piyasaya sürenlerin Yönetmelikte belirtilen yükümlülüklerini yerine getirmek üzere oluşturdukları ve Bakanlık tarafından yetkilendirilen tüzel kişiliği haiz kuruluşlar ( Çevko, Tükçev, Pagçev, Aged ) Piyasaya sürenlerden sorumlukları kapsamında yetki almak için sözleşme yapmak Yetkilendirilmiş Kuruluş Üyeleri adına Sorumlukların yerine getirilmesi için Belediyeler ile sözleşmeler yapmak , Belediye ile AYP hazırlamak, Uygulamak, İzlemek Temsil ettiği piyasaya sürenlerin belgeleme yükümlülüğünü yerine getirmek ( Belgeleme Dosyalarını hazırlamak ve sunmak) Elektronik yazılım programına kaydı olmayan ekonomik işletmeleri tespit etmekle ve il müdürlüklerine bildirmekle

Çevre ve Şehircilik İl Müdürlükleri : ÇŞİM Eİ ve LF Kayıtlarını ABS üzerinden Yapmak, Güncellemek, Denetlemek Eİ ve LF Bildirimlerini (Ek-4,5,6,7,8) Depozito Planlarını teslim almak, incelemek, Denetlemek İl Müdürlüğü YK / PS Belgelendirme Dosyalarını Teslim almak, İncelemek Belediyeler /Havalimanları tarafından hazırlanacak Atık Yönetim Planlarını İncelemek, Değerlendirmek, İzlemek, Denetlemek İl Bazlı Ambalaj ve Ambalaj Atığı Durum Değerlendirme Raporlarını

Geri Kazanım Yükümlülüğü Geri Kazanım Hedefi Bu Yönetmelik kapsamındaki ambalajların, ağırlık olarak geri kazanılması zorunlu miktarının, piyasaya sunulan miktarına oranını ifade eder   Malzemeye göre yıllık geri kazanım hedefleri (%) Yıllar Cam Plastik Metal Kâğıt/Karton Ahşap 2005 32 30 20 - 2006 33 35 2007 2008 2009 36 2010 37 2011 38 2012 40 2013 42 5 2014 44 2015 48 2016 52 7 2017 54 9 2018 56 11 2019 58 13 2020 60 15

Geri Kazanım Yükümlülüğü 1 Depozito uygulaması yöntemi 2 Belediye ile sözleşme yapma yöntemi 3 Yetkilendirilmiş kuruluşla anlaşma

Piyasaya Süren İşletmelerin Geri Kazanım Yükümlülüğü Tekrar kullanabilen yada tek yönlü ambalaj atığının Ürünün satıldığı noktadan iade alınması suretiyle kurulan toplama sistemi.

Depozito Uygulama Sistemi Depozito Uygulama Planı Hazırlanır Satışa sunulan ve toplanan ambalajların cins ve miktarı, Toplama sistemi, Lisanslı/GFB li geri dönüşüm veya geri kazanım tesisi ile ilgili bilgiler Sözleşme örneği Plan Sunulur Şubat ayı sonuna kadar İl Müdürlüğüne Sunulur Her yıl yenilenmez. Değişiklikler bildirilir

Geri Kazanım Hedeflerine Ulaşılmaması Belgelendirilmeyen miktarın bir sonraki yıla ilave edilir. İkinci ve daha sonraki hedefe ulaşılmazsa eksik kalan miktarın tekrar bir sonraki yıla ilave edilir. Elektronik yazılım programına kaydolunan yıl esas alınarak 3 yıl hedef tutmazsa gereken miktarlar ile ilgili bir sonraki yıla ile aktarılır ve 2872 Kanun uyarınca idari yaptırım uygulanır. 10 yıl içinde öngörülen hedeflere beş kez ulaşılmazsa, ürünlerin ambalajına uygulanır. %10 fazlası %10 fazlası %10 fazlası depozito

Proje Bütçelendirme – Rıfat Ünal Sayman Ocak 2010, REC Türkiye AMBALAJ ATIKLARININ YÖNETMELİĞE GÖRE İŞLEYİŞİ Proje Döngüsü Yönetimi Semineri

Proje Bütçelendirme – Rıfat Ünal Sayman Ocak 2010, REC Türkiye UYGULAMADA İŞLEYİŞ Proje Döngüsü Yönetimi Semineri

AMBALAJ ATIKLARININ YÖNETİMİNDE BAKANLIĞIMIZ ÇALIŞMALARI

Proje Bütçelendirme – Rıfat Ünal Sayman Ocak 2010, REC Türkiye SORUNLARIN TESPİTİ ANA SORUN: İlgili paydaşların yönetmelikle ilgili sorumluluklarını tam olarak yerine getirmemesi Atık ambalaj yazılım programının etkin çalışmaması Bazı ambalaj türlerinin geri dönüşüm alt yapısının olmaması ÇŞB dışındaki diğer Bakanlıkların yönetime dahil olmaması Evsel/Evsel olmayan ambalaj atıklarının birlikte ele alınması Finansman modelinin net olmaması Gelir seviyesi düşük il/ilçelerde toplamanın verimsiz olması Hane halkının yeterli farkındalığının olmaması Kayıt ve belgelendirme sisteminin yeterince şeffaf olmaması Küçük ticari işletmelerin yeterli farkındalığının olmaması Lisanssız çalışan toplama ve ayrıştırma tesislerinin olması Paydaş grupları arasında ve içinde adil sorumluluk dağıtımı olmaması Piyasaya sürülen ambalaj miktarının net olmaması Sokak toplayıcılarının toplama yapması Tesislerin lisans kriterlerinin yetersiz olması Toplama altyapısının yetersiz olması Usulsüz belgelendirme yapılması Yasal belirsizlikler olması Yeterli denetim ve izleme olmaması Proje Döngüsü Yönetimi Semineri

Ambalaj Elektronik Yazılım Programı ( ABS) Programla ilgili görüş ve önerilerin ambalaj.atik@csb.gov.tr mail adresine iletilmesi durumunda değerlendirilmeye alınmaktadır!!!!

Ambalaj Elektronik Yazılım Programı ( ABS) Süreç odaklı ve bütüncül Güncel teknoloji Ölçeklenebilir 3 katmanlı mimari Mobil destekli güncel tasarımlı kullanıcı ara yüzleri Entegrasyon Çevre İzin ve Lisansları Firma Bilgi Sistemi Maliye Bakanlığı Yetkilendirilmiş Kuruluşlar

ambalaj bilgi SİSTEMi özellikleri Kayıtlı Tüm Firmaların ilanı Vergi numarası esaslı kayıt ve işletim L.F. kayıtlarının lisans bilgisi üzerinden işletimi Kullanıcı bazlı kayıt yönetimi. Belgeleme sürecinin açık ve izlenebilir olması.

ambalaj bilgi SİSTEMi GENEL SORUNLAR Eski Sistemdeki Hatalı/Eksik kayıtlar, (Eksik bilgi ile kayıt, Eksik bildirim, Hatalı bildirimler) CBS / FBS kayıt farklılıkları, ( tesis /firma ayrımı, farklı kullanıcılar) Yeni özelliklerin entegrasyonu hataları, Kayıt birleştirme/ayırma işlemleri, Yazılım eksiklikleri, Yönetmelik ve Uygulama farklılıkları, (Mükerrer kayıtlar, eksik bildirimler, plan/belgeleme süreçleri) Klavuz eksiklikleri, İl Müdürlüklerinin program kullanım hakimiyetleri,

Devam eden çalışmalar!!!! Lisans kriterlerinin güncellenmesi, Ambalaj atıklarının toplanmasında yeni modeller, ( AGM Tebliği, İkili Toplama Modeli vb) Denetim kriterlerinin belirlenmesi / güncellenmesi, Ulusal / Yerel Maliyet Analizi çalışmaları, YÖNETMELİK REVİZYONU !!

TEŞEKKÜRLER Demirhan KÜÇÜK Ambalaj Atıkları Şube Müdürlüğü İletişim Tel: 0312 586 30 21 İletişim E-Posta : demirhan.kucuk@csb.gov.tr Ambalaj Bilgi Sistemi : ambalaj.atik@csb.gov.tr