ÇATIŞMA VE İLETİŞİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES YÖNETİMİ.
Advertisements

ÇATIŞMA YÖNETİMİ ..
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
*Semra MUTLU **Yasemin AKBAL ERGÜN
GRUP DAVRANIŞLARININ TEMELLERİ
STRES VE STRES YÖNETİMİ
Beyin Temelli Öğrenme.
YÖNETİM İŞLEVLERİ: ORGANİZE ETME
STRES.
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
Çatışma ve Çatışma Çözme
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
YÖNETİCİLİK VE MOTİVASYON
PEER SUPPORT TEAM.
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
VİZYONER LİDERLİK.
Bolum 4- 2.
PROBLEM ÇÖZME ÇATIŞMA ÇÖZME KARAR VERME BECERİLERİ
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
Kişilerarası iletişim çatışmaları
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
MOTİVASYON.
ANTRENÖRLÜKTE İLETİŞİM BECERİLERİ
İLETİŞİMDE SEN DİLİ - BEN DİLİ.
Örgütsel Çatışma.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
EMPATİ.
İLETİŞİM.
GRUP VE İLETİŞİM.
STRES.
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM.
Kişisel Rehberlik.
Grupların Belirlenmesi ve Sınıflandırılması Grup: Belirli bir amacı yerine getirmek için karşılıklı bağımlılık ve etkileşim içinde, iki ya da daha fazla.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ
ANTRENÖRLÜKTE İLETİŞİM BECERİLERİ
5.3. İLETİŞİM.
YÖNETİM SÜREÇLERİ.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ARABULUCULUK AŞAMALARINA TEMEL ARABULUCULUK EĞİTİMİ EĞİTİCİMCİ KİTABI DOĞRULTUSUNDA GENEL BAKIŞ A) HAZIRLIK AŞAMASI B) BAŞLANGIÇ AŞAMASI C) İNCELEME AŞAMASI.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
C. Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim
İşletmelerde İletişim
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
NETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ NEO-KLASİK EKOL (DEVAM)
İLETİŞİMİN TANIMI ÖNEMİ VE İLKELERİ
Matriks Organizasyon Yapısı
Okul Öğrenmelerinde Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
GRUP İLETİŞİMİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
Sunum transkripti:

ÇATIŞMA VE İLETİŞİM

En genel anlamda çatışma, iki veya daha fazla kişi ya da grup arasındaki anlaşmazlık ya da uyuşmazlık durumudur. Çatışma, bireyler ve toplumlar arasında karşılıklı düşünce uyuşmazlığı, bağdaşmazlık ve savaşım durumudur. Çatışma iki ya da daha fazla tarafın isteklerinin birbirleriyle uyuşmaması sonucunda ortaya çıkan anlaşmazlıktır

Bireyler,gruplar ve örgütler amaçlarını gerçekleştirmek için çalışırken diğer bireyler, gruplar ve örgütlerle sürekli bir iletişim içindedirler. Bu etkileşim sürecinde taraflar arasında uyuşmazlık veya tutarsızlık iki taraf arasında çatışmayı doğurur.

ÇATIŞMA TÜRLERİ İç İletişim ve Çatışma -İç iletişim ve çatışma -bireyler arası iletişim ve çatışma -örgüt içi iletişim ve çatışma olmak üzere çeşitli başlıklar altında toplamak mümkündür. İç İletişim ve Çatışma Bir insanın düşünmesi, duygulanması, bireysel ihtiyaçlarının farkına varması, iç gözlem yapması , rüya görerek kendi içinden mesaj alması ya da kendisine sorular sorarak bunlara cevap üretmesi iç iletişim olarak adlandırılır.Bireysel çatışma olarak adlandırılabilecek bu çatışma, bireyin kendisinden ne beklenildiğinden emin olmadığı veya deneyimleri, ilgileri, amaçları ve değerleri ile uyuşmayan işleri ve benzeri rolleri yerine getirmesi istenildiğinde ya da kendisinden yapabileceğinden fazlasının beklendiği durumlarda ortaya çıkan çatılmalar olabilir.

Bireyler Arası İletişim ve Çatışma Karşılıklı iletişimde bulunan bireyler, bilgi-sembol üreterek, bunları birbirine aktararak ve yorumlayarak iletişim sürdürürler. Bireyler arası çatışma aynı ya da farklı hiyerarşik düzeydeki iki veya daha fazla birey arasında çeşitli konularda ortaya çıkan çatışmadır. Bireyler arası çatışma her bireyin kabul edilebilir bir seçeneğe sahip olmasından ve ayrı ayrı seçenekleri tercih etmelerinden kaynaklanır.En sık karşılaşılan bireyler arası çatışmalar ast üst çatışmalarıdır.

Kişilerarası İletişim çatışmalarının başlangıç nedenleri • Farklı biliş, algı, duygu, • bilinçdışı ihtiyaçlar, • iletişim becerileri gibi kişisel faktörler, • kültürel faktörlerden, • rol farklılıklarından, • sosyal ve fiziksel çevrelerden veya • iletişim sürecinde verilen mesajın niteliğinden kaynaklanabilir

Örgütler Arası İletişim ve Çatışma Örgütler arası çatışma, bir ekonomik sistem içinde yer alan örgütlerin birbiri ile çatışmasıdır. Örgütler arası çatışma, örgütte yer alan gruplara ve çalışanlar arasındaki hiyerarşiye göre sınıflandırılır: Gruplar arası çatışma, aynı örgüt içinde çeşitli işlevleri yerine getirmek için bir arada bulunan görev, yetki ve sorumlulukları farklı olan örgütsel gruplar arasındaki çatışmalardır. Yatay çatışma, bir örgütte aynı kademede bulunanlar arasındaki çatışmadır. Dikey çatışma, örgütün değişik yetki kademelerinde bulunanlar arasında çıkan çatışmadır.

Örgütlerde Çatışmanın Nedenleri Kaynakların sınırlı olması Amaç farklılıkları Kararların ortaklaşa alınması Yönetim alanı ile ilgili belirsizlik Ödüllendirme sistemleri İletişim noksanlıkları Denetim biçimi Değişim ve belirsizlik Yöneticilik tarzları arasındaki farklılıklar Statü farklılıkları Örgütün büyüklüğü

Çatışmayla Başa Çıkmanın Etkili Yolları: Problemi diğer tarafın bakış açısından görmek Dinleme Karşılıklı problem çözme ya da müzakere Çatışmayı tanıtmak Birçok çözüm yolu ortaya koymak Çözüm yollarını değerlendirmek En iyi çözümde anlaşmak Çözümü uygulamaya koymak Çözümü gözden geçirmek

TEŞEKKÜRLER…….

TEŞEKKÜRLER…….

KAYNAKLAR 1- Yetim, A. A. Ve Cengiz, R. (2012). İletişim ve Spor KAYNAKLAR 1- Yetim, A.A. Ve Cengiz, R. (2012). İletişim ve Spor. Berikan Yayınevi, 2- Demiray, U., Eroğlu, E., Gökdağ, D., Tuna, Y., Ünlü, S., Yılmaz, A. , Yüksel, H. (2008). Etkili İletişim. Pegem Akademi, Ankara. 3- Yüksel, H., Künüçen, H., Demiray, E., Uztuğ, F., Onursoy, S., Vural, İ., Arslan., B., Arslan, E., Ecevit, F, Özen, Ö., Demiray, U., (2009). Genel İletişim, Pegem Akademi, Ankara. 4-Büyükonat, T. (1998). Başarılı Antrenörlük. Beyaz Yayınları, İstanbul. 5-Işık, M. (2010). Genel ve Teknik İletişim. Eğitim akademi yayınları, Konya. 6- Gökçe, O. (2013). İletişim. Çizgi Kitabevi, Konya. 7-Gürgen, H. (1997). Örgütlerde İletişim Kalitesi. Der Yayınları, İstanbul. 8-Vural, İ. (2012). İletişim. Pegem Akademi, Ankara. 9-İletişim Bilgisi, (2009). Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. 10- İletişim Bilgisi, (2014). Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.