İÇERİK ÖZEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN 123456789 10 DERS KİTABI 1.Kazanımların tümünün doğrudan veya dolaylı yer almaması 2.İçerikte bilimsel hata bulunmaması.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Gösterip Yaptırma Yöntemi
Ders Kitaplarında Tasarım
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ
Eğitim Öğretimde Planlama
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Kavram Haritası Tekniği
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
Bilgisayar Destekli Eğitim
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI DERS KİTAPLARI VE EĞİTİM ARAÇLARI YÖNETMELİĞİ.
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
DERS KİTABINI DEĞERLENDİRME YOLLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Çalışma Yaprağı.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
GÖRSEL TASARIM.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Hafta 2: Dizinleme ve Öz Hazırlamaya Giriş BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Programın Karşılaştırılması Sunusu
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
7th International Congress of Research in Education
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
KAVRAM HARİTALARI.
Sunum transkripti:

İÇERİK ÖZEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN DERS KİTABI 1.Kazanımların tümünün doğrudan veya dolaylı yer almaması 2.İçerikte bilimsel hata bulunmaması 3.İçeriğin sınıf seviyesine uygun olarak işlenmesi 4.Gereksiz bilgi ve ayrıntıya yer verilmemesi 5.İçeriğin ders ve ara disiplinlerle ilişkili bilgi ve bulgularla desteklenerek düzenlenmesi 6.İçeriğin uygun yardımcı unsurlarla desteklenmesi 7.Ders kitabının içeriğinin nasıl organize edildiğini gösteren şemanın amaca uygun olarak düzenlenmesi 8.İçindekiler listesinin içerikteki bilgilerle kolay ulaşılabilir biçimde düzenlenmesi 9.Başlık ve alt başlıkların içeriği destekleyecek nitelikte düzenlenmesi 10.İçerikte verilen standart, norm, yasa, istatistiki veri vb. bilgilerin güncel olması 11.İçerikte tanımlanmayan kelimelerin sözlükte sınıf seviyesine uygun şekilde açıklanması.

İÇERİK ÖZEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTABI 1.Öğretim programında yer alan kazanımlar doğrultusunda öğrencilere bilgi, beceri, tutum ve değer kazandırılmasına yardımcı olacak, öğrenmeyi pekiştirici unsurlara yer verilmesi 2.Öğrenmeyi kolaylaştırmak amacıyla öğrencinin ilgisini çekecek çeşitli örneklere yer verilmesi 3.Konularla ilgili öğrenciyi destekleyici, günlük hayatla ilişkilendirilmiş çalışmalara yer verilmesi 4.Dersin özelliğine göre, işlenen konu ve ünitelerle ilgili öğrenci düzeyine uygun okuma kaynaklarına yer verilmesi 5.Ders kitaplarında yer alan etkinlik süreçlerinde kullanılmak üzere çalışma sayfalarına yer verilmesi 6.Kavramları ilişkilendirmeye yönelik yeterli sayıda alıştırmaya yer verilmesi 7.İçindekiler listesinin içerikteki bilgilere kolay ulaşılabilir biçimde düzenlenmesi TOPLAM PUAN=……………………………. ORTALAMA PUAN=TOPLAM PUAN÷4=…

İÇERİK ÖZEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABI 1.Dersin özelliğine göre ünite, bölüm veya konu girişlerinde ulaşılmak istenen kazanımların belirtilmesi 2.Öğretmenin konu ile yapacağı ön hazırlığa ilişkin olarak gerekli araç gereç ve materyallerin neler olabileceğine yer verilmesi 3.Öğrenci çalışma kitabındaki etkinlikleri yönlendirme talimatlarını içermesi 4.Dersin süresinin belirlenmesi 5.Dersin işlenişinin etkili biçimde yer alması. 6.Kazanımların diğer derslere, önceki konularla ve ara disiplinlerle ilişkilendirilmesi 7.Öğretim programında yer alan değer, tutum ve becerileri kazandırmayı kolaylaştıracak yöntem ve teknikleri içermesi 8.Öğretmen kılavuz kitabının içeriğinin nasıl organize edildiğini gösteren şemanın amaca uygun olarak düzenlenmesi 9.İçindekiler listesinin içerikteki bilgilere kolay ulaşılabilir biçimde düzenlenmesi 10.Konu ile ilgili ileri bilgi için öğrenmene tavsiye edilecek kaynakların belirtilmesi 11.Konularla ilgili kavram ve terimlere yer verilmesi

TOPLAM PUAN=……………………………. ORTALAMA PUAN=TOPLAM PUAN÷4=… İÇERİK GENEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN DERS KİTABI 1.Programda öngörülen beceri, değer ve tutumları kazandırmaya yönelik etkinlikler içermesi 2.İçeriğin çağdaş teknolojileri ve bilimsel yöntemleri kullanmaya yönlendirmesi 3.Dersin özelliğine göre öğrenci seviyesine ve konunun niteliğine uygun deyim, atasözü, özdeyiş, destan, türkü, resim, minyatür, mimari vb. örnek kültürel unsurlara yer verilmesi 4.Tema, ünite ve alt öğrenme alanları arasında programdaki ağırlıkları dikkate alınarak hacim bakımından işlenişte uygun bir denge kurulması

TOPLAM PUAN=……………………………. ORTALAMA PUAN=TOPLAM PUAN÷4=… İÇERİK GENEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN ÖĞRENCİ ÇAŞILMA KİTABI 1.Öğrencilerin çalışmasını geliştirmeye yardımcı olacak çeşitli etkinliklere yer verilmesi 2. Dersin özelliğine göre uygulama ve işlem sonucunun yazılacağı çizelgelere, bilgi ve tablolarına şekil, grafik, kroki, şablon, harita, plan, resim, levha, fotoğraf vb. yardımcı unsurlara yer verilmesi 3. Ders kitabındaki öğrenme süreçlerine yönelik ilgi çekici, somut, günlük yaşamla ilişkili çalışmalara yer verilmesi 4. Öğrencinin gelişim farklılıklarını dikkate alan etkinliklere yer verilmesi

TOPLAM PUAN=……………………………. ORTALAMA PUAN=TOPLAM PUAN÷4=… İÇERİK GENEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN ÖĞRETMEN KLAVUZ KİTABI 1.Ders kitabındaki öğrenme süreçlerini somutlaştırmaya yönelik ilgi çekici, günlük yaşamla ilgili çalışmalara yer verilmesi 2.Ders kitabında yer alan ve açıklama gerektiren şekil, şema, çizelge vb. yardımcı unsurlara yer verilmesi 3. Öğrencinin bireysel farklılıklarını dikkate alan uygulamalara yer verilmesi 4. Öğrenme eksikliklerini tamamlamaya yönelik etkinliklere yer verilmesi

DİL, ANLATIM VEÜSLUP ÖZEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN DERS KİTABI 1.Metinlerde akıcılık, mantık bakımından tutarlılık ve fikir bütünlüğü bulunması 2.Doğru, açık, anlaşılır bir dil ve anlatım kullanılması 3.Seviye üstü soyut kavramların kullanılmaması 4.Paragraf düzenleme kurallarına uyulması; Paragraflar arsındaki anlam ve mantık ilişkisine dikkat edilmesi 5.Cümle uzunluklarının sınıf seviyesine uygun olarak düzenlenmesi 6.Türkçenin kullanımında Türk Dil Kurumunun son yayımladığı Türkçe Sözlük ve İmla Kılavuzu’nun esas alınması TOPLAM PUAN=……………………………. ORTALAMA PUAN=TOPLAM PUAN÷4=….

DİL, ANLATIM VEÜSLUP ÖZEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTABI 1.Metinlerde akıcılık, mantık bakımından tutarlılık ve fikir bütünlüğü bulunması 2.Doğru, açık, anlaşılır bir dil ve anlatım kullanılması 3.Seviye üstü soyut kavramların kullanılmaması 4.Paragraf düzenleme kurallarına uyulması; Paragraflar arsındaki anlam ve mantık ilişkisine dikkat edilmesi 5.Cümle uzunluklarının sınıf seviyesine uygun olarak düzenlenmesi 6.Türkçenin kullanımında Türk Dil Kurumunun son yayımladığı Türkçe Sözlük ve İmla Kılavuzu’nun esas alınması TOPLAM PUAN=…………………………. ORTALAMA PUAN=TOPLAM PUAN÷4=……

DİL, ANLATIM VEÜSLUP ÖZEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN ÖĞRETMEN KLAVUZ KİTABI 1.Metinlerde akıcılık, mantık bakımından tutarlılık ve fikir bütünlüğü bulunması 2.Doğru, açık, anlaşılır bir dil ve anlatım kullanılması 3.Paragraf düzenleme kurallarına uyulması; Paragraflar arsındaki anlam ve mantık ilişkisine dikkat edilmesi 4.Türkçenin kullanımında Türk Dil Kurumunun son yayımladığı Türkçe Sözlük ve İmla Kılavuzu’nun esas alınması TOPLAM PUAN=……………………………. ORTALAMA PUAN=TOPLAM PUAN÷4=….

DİL, ANLATIM VE ÜSLUP GENEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN DERS KİTABI 1.Yaşayan Türkçenin doğru, güzel ve etkili biçimde kullanılması 2.Türkçeleşmiş kelimelerin yaşayan Türkçenin bir parçası olarak değerlendirilmesi 3.Öğrencinin seviyelerine uygun yeni kelimeler öğrenmesine fırsat veren, zengin akıcı Türkçenin kullanılmasına özen gösterilmesi 4.Kitap genelinde üslup birliği sağlanması

TOPLAM PUAN=……………………………. ORTALAMA PUAN=TOPLAM PUAN÷4=…. DİL, ANLATIM VE ÜSLUP GENEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTABI 1.Yaşayan Türkçenin doğru, güzel ve etkili biçimde kullanılması 2.Türkçeleşmiş kelimelerin yaşayan Türkçenin bir parçası olarak değerlendirilmesi 3.Öğrencinin seviyelerine uygun yeni kelimeler öğrenmesine fırsat veren, zengin akıcı Türkçenin kullanılmasına özen gösterilmesi 4.Kitap genelinde üslup birliği sağlanması

TOPLAM PUAN=……………………………. ORTALAMA PUAN=TOPLAM PUAN÷4=… DİL, ANLATIM VE ÜSLUP GENEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABI 1.Yaşayan Türkçenin doğru, güzel ve etkili biçimde kullanılması 2.Türkçeleşmiş kelimelerin yaşayan Türkçenin bir parçası olarak Değerlendirilmesi 3.Öğrencinin seviyelerine uygun yeni kelimeler öğrenmesine fırsat veren, zengin akıcı Türkçenin kullanılmasına özen gösterilmesi 4.Kitap genelinde üslup birliği sağlanması

TOPLAM PUAN=……………………………. ORTALAMA PUAN=TOPLAM PUAN÷5=…. ÖĞRENME, ÖĞRETME, ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME GENEL ÖLÇÜTLERİ PUAN DERS KİTABI 1.Edinilen kazanım ve becerileri günlük hayatta kullanmaya yönlendirilmesi 2.Ünite sonlarındaki değerlendirme çalışmalarında değişik yöntem ve tekniklere yer verilmesi 3.Ölçme değerlendirme çalışmalarının farklı güçlük düzeyinde hazırlanması 4.Birincil ve ikincil kaynaklar kullanılarak şekil, grafik, kroki, şablon, harita, plan, tablo vb. unsurların oluşturduğu, öğrenci merkezli çalışmalara yer verilmesi 5.Ölçme değerlendirme çalışmalarının öğrencilerin eleştirel düşünme ve, problem çözme, karar verme yorumlama gibi becerilerini gösterecekleri içerikte düzenlenmesi

TOPLAM PUAN=……………………………. ORTALAMA PUAN=TOPLAM PUAN÷5=…… ÖĞRENME, ÖĞRETME, ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME GENEL ÖLÇÜTLERİ PUAN ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTABI 1.Bireysel çalışmalar ve grup çalışmaları, canlandırma, tablo tamamlama, kavram haritası düzenleme, boşluk doldurma, cümle tamamlama, eleştirme vb. yöntem, teknik ve etkinliklere yer verilmesi 2.Öğrenci kitabında verilen birincil ve ikincil kaynaklar kullanılarak şekil, grafik, kroki, şablon, harita, plan, resim, tablo vb. unsurların oluşturduğu, gerçek hayatın sorunlarına çözüm geliştirecek öğrenci merkezli çalışmalara yer verilmesi 3.Öğrencinin, kendilerine kazandırılması amaçlanan bilgi, beceri ve tutumların ne ölçüde kazandırıldıklarını anlamalarına yönelik değerlendirme çalışmalarına yer verilmesi 4.Etkinlikleri bireysel, grup içi veya gruplar arası çalışmalara yönlendirecek yönergeleri içermesi

TOPLAM PUAN=……………………………. ORTALAMA PUAN=TOPLAM PUAN÷5=…. ÖĞRENME, ÖĞRETME, ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME VE ÖLÇÜTLERİ PUAN ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABI 1.Öğrencileri araştırmaya, bilgi ve teknoloji üretmeye yöneltecek ödev, proje ve benzeri çalışma süreç ve yönergesini içermesi 2.Ünitelerde kazandırılması amaçlanan bilgi, beceri ve tutumların kazandırılıp kazandırılmadığını anlamak için programda önerilen değerlendirme çalışmaları (gözlem formu, kendini değerlendirme formu, proje, performans ödevleri, kavram haritası vb.)na ait yeterli sayıda örnek ve yönerge içermesi 3.Programda önerilen ölçme araçlarıyla elde edilen sonuçların değerlendirilmesine ilişkin ölçütlere yer verilmesi 4.Derslerin işlenişinde öğrencilerin yetenek, ilgi ve öğrenme stillerindeki farklılıkların dikkate alınması 5.Ölçme değerlendirme çalışmalarının öğrencilerin eleştirel düşünme ve, problem çözme, karar verme yorumlama gibi becerilerini gösterecekleri içerikte düzenlenmesi

ÖĞRENME, ÖĞRETME, ÖLÇME VE ÖZEL DEĞERLENDİRME VE ÖLÇÜTLERİ PUAN DERS KİTABI 1.Kazanımların, öğrenciyi tartışmaya, sorgulamaya yönlendirecek şekilde işlenmesi 2.Kazanımların, öğrencinin gelişim özelliklerine uygun olarak sunulması 3.Ünite sonlarında verilen ölçe değerlendirme çalışmalarının öğretim programındaki kazanımlarla ilgili olması 4.Dersin özelliğine göre, kazanımların işlenişinde motivasyon nitelikli çalışmaların öğrencide konuyu öğrenme, merak etme, düşünme isteği uyandırması 5.İşlenişin öğrencinin yeni bilgileri zihninde inşa etmesine uygun olması 6.Konuların programda yer alan temel becerileri ve alt becerileri kazandıracak şekilde düzenlenmesi 7.Ölçme değerlendirme çalışmalarının öğrencileri, henüz kazanamadıkları bilgi, anlayış, tutum, ve beceri kazanmaya teşvik etmesi 8.Her ünite sonunda yer alan ölçme değerlendirme çalışmalarının değişik tekniklerle hazırlanmış olması TOPLAM PUAN=……………………………. ORTALAMA PUAN=TOPLAM PUAN÷3=….

ÖĞRENME, ÖĞRETME, ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME VE ÖLÇÜTLERİ PUAN ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTABI 1.Etkinlik öğrencilerin farklı becerilerini geliştirmeye yönelik olmalıdır 2.Ölçme değerlendirme çalışmalarının öğrencileri, henüz kazanamadıkları bilgi, anlayış, tutum ve becerileri kazandırmaya teşvik etmesi 3. Etkinlikler öğrencinin yeni bilgileri zihninde inşa etmesine uygun olmalıdır 4.Örnek çalışmaların öğrencinin ilgisini çekecek şekil ve çeşitlilikte düzenlenmesi TOPLAM PUAN=……………………………. ORTALAMA PUAN=TOPLAM PUAN÷4=…

ÖĞRENME, ÖĞRETME, ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME VE ÖLÇÜTLERİ PUAN ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABI 1.Konuya giriş ve motivasyon niteliğindeki çalışmalarda öğrenciyi yönlendirici açıklamalara yer verilmesi 2.Farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilere yönelik örnek etkinliklere yer verilmesi 3. Ölçme değerlendirme çalışmalarına yönelik açıklama ve yönergelerin yer alması 4.Ünite sonlarında verilen ölçme değerlendirme çalışmalarından elde edilen sonuçların değerlendirilmesine ilişkin ölçütlere yer verilmesi 5.Öğrencilerin bireysel, grup halinde ve gruplar arası araştırmaya, bilgi ve teknoloji üretmeye yönlendirecek ödev, proje vb. çalışma süreç ve yönergeleri içermesi TOPLAM PUAN=……………………………. ORTALAMA PUAN=TOPLAM PUAN÷4=…

TOPLAM PUAN=………………………. ORTALAMA PUAN=TOPLAM PUAN÷4=…. TEKNİK, TASARIM VE DÜZENLEME GENEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN DERS KİTABI 1.Dikkat çekiciler ve hatırlanması istenen görüntülerle işaretlerde sıcak renklerin kullanılması 2.Ana ve alt başlıkların punto, renk, yazı tipi olarak metinden ayırt edilecek şekilde ve belirli bir sistematik içinde düzenlenmesi 3.Vurgulanması gerekli farklı içerikteki anlatımların, anahtar kavramların veya ilişkilerin algılanmasını kolaylaştıran dikkat çekiciler (kutu içine alma, punto veya yazı rengini değiştirme, koyu ya da italik yazma vb.) kullanılması 4.Sayfaların sınıf seviyesine uygun çekicilikte ve görsel algıyı kolaylaştırıcı şekilde düzenlenmesi

TOPLAM PUAN=……………………………. ORTALAMA PUAN=TOPLAM PUAN÷4=… TEKNİK, TASARIM VE DÜZENLEME GENEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTABI 1.Dikkat çekiciler ve hatırlanması istenen görüntülerle işaretlerde sıcak renklerin kullanılması 2.Ana ve alt başlıkların punto, renk, yazı tipi olarak metinden ayırt edilecek şekilde ve belirli bir sistematik içinde düzenlenmesi 3.Vurgulanması gerekli farklı içerikteki anlatımların, anahtar kavramların veya ilişkilerin algılanmasını kolaylaştıran dikkat çekiciler (kutu içine alma, punto veya yazı rengini değiştirme, koyu ya da italik yazma vb.) kullanılması 4.Sayfaların sınıf seviyesine uygun çekicilikte ve görsel algıyı kolaylaştırıcı şekilde düzenlenmesi

TOPLAM PUAN=……………………………. ORTALAMA PUAN=TOPLAM PUAN÷3=…. TEKNİK, TASARIM VE DÜZENLEME ÖZEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABI 1.Dikkat çekiciler ve hatırlanması istenen görüntülerle işaretlerde sıcak renklerin kullanılması 2.Ana ve alt başlıkların punto, renk, yazı tipi olarak metinden ayırt edilecek şekilde ve belirli bir sistematik içinde düzenlenmesi 3.Vurgulanması gerekli farklı içerikteki anlatımların, anahtar kavramların veya ilişkilerin algılanmasını kolaylaştıran dikkat çekiciler (kutu içine alma, punto veya yazı rengini değiştirme, koyu ya da italik yazma vb.) kullanılması

TEKNİK, TASARIM VE DÜZENLEME GENEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN DERS KİTABI 1.Görsel materyallerin metinle bütünlük oluşturacak içerikte düzenlenmesi 2.Görsel öğelerin ait olduğu metinle ilişkili sayfalarda kullanılması 3.Görsel materyallerin yaş grubunun gelişim özelliklerine uygun içerikte düzenlenmesi 4.Görsel öğelerin paragrafı bölmeyecek şekilde yerleştirilmesi 5.Kitap genelinde herhangi bir görsel öğenin (ünite başı tasarım hariç) zorunlu olmadıkça bir kez kullanılması 6.İçeriğe uygun sözlük bölümünün düzenlenmesi 7.Kitabın yazımında yararlanılan kaynakları içeren kaynakça bölümünde kurallara uygun şekilde düzenlenmesi TOPLAM PUAN=……………………………. ORTALAMA PUAN=TOPLAM PUAN÷3=…

TEKNİK, TASARIM VE DÜZENLEME ÖZEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTABI 1.Görsel materyallerin metinle bütünlük oluşturacak içerikte düzenlenmesi 2.Görsel öğelerin ait olduğu metinle ilişkili sayfalarda kullanılması 3.Görsel materyallerin yaş grubunun gelişim özelliklerine uygun içerikte düzenlenmesi 4.Görsel öğelerin paragrafı bölmeyecek şekilde yerleştirilmesi 5.Kitap genelinde herhangi bir görsel öğenin (ünite başı tasarım hariç) zorunlu olmadıkça bir kez kullanılması TOPLAM PUAN=……………………………. ORTALAMA PUAN=TOPLAM PUAN÷3=….

TEKNİK, TASARIM VE DÜZENLEME ÖZEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABI 1.Görsel materyallerin metinle bütünlük oluşturacak içerikte düzenlenmesi 2.Görsel öğelerin ait olduğu metinle ilişkili sayfalarda kullanılması 3.Görsel materyallerin yaş grubunun gelişim özelliklerine uygun içerikte düzenlenmesi 4.Görsel öğelerin paragrafı bölmeyecek şekilde yerleştirilmesi 5.Kitap genelinde herhangi bir görsel öğenin (ünite başı tasarım hariç) zorunlu olmadıkça bir kez kullanılması 6.İçeriğe uygun sözlük bölümünün düzenlenmesi 7.Kitabın yazımında yararlanılan kaynakları içeren kaynakça bölümünde kurallara uygun şekilde düzenlenmesi TOPLAM PUAN=……………………………. ORTALAMA PUAN=TOPLAM PUAN÷3=…

TOPLAM PUAN: 420 DERS KİTABININ ALDIĞI PUAN : BAŞARI PUANI: 100 * D.K.A.P/ TOPLAM PUAN DERS KİTABININ BAŞARI PUANI:

TOPLAM PUAN: 380 ÇALIŞMA KİTABININ ALDIĞI PUAN: BAŞARI PUANI: 100 * Ç.K.A.P/TOPLAM PUAN ÇALIŞMA KİTABININ BAŞARI PUANI:

TOPLAM PUAN: 460 KILAVUZ KİTABININ ALDIĞI PUAN: BAŞARI PUANI: 100 * K.K.A.P/TOPLAM PUAN KILAVUZ KTABININ BAŞARI PUANI: