Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

250 YATAKLI KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ GENEL BİLGİLER ŞUBAT 2016.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "250 YATAKLI KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ GENEL BİLGİLER ŞUBAT 2016."— Sunum transkripti:

1 250 YATAKLI KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ GENEL BİLGİLER ŞUBAT 2016

2 TEMEL ATMA TÖRENI

3 GENEL BILGILER Yapımı TOKİ tarafından üstlenilen ‘250 Yataklı Kırklareli Devlet Hastanesi’ temeli 5 Mart 2014 tarihinde Sağlık Bakanımız Uz.Dr.Mehmet MÜEZZİNOĞLU ‘nun da katıldığı törenle atıldı. 29 Şubat 2016 tarihinde geçici kabulü planlanan hastanenin kabul tarihi geri alınmış olup Sağlık Bakanlığı ve TOKİ tarafından oluşturulan heyet eliyle 30 Aralık 2015 tarihinde gerçekleştirilmiştir. Hastanenin 63.490 m 2 açık alan ve 45.905 m 2 kapalı alandan oluşmaktadır.

4 GENEL BILGILER 2008/65 Sayılı Genelgeye Göre; Yeni doğan sağlıklı bebek sepetleri ve transport küvözler Doğum için kullanılan doğum masaları ve sancı odası yatakları Poliklinik, Acil ve Laboratuvarda muayene, küçük müdahale, gözlem ve hastaların istirahati için kullanılan sedye ve yataklar Anestezi odası ve ameliyathanelerde, ameliyat öncesi uyuma ve bekleme için kullanılan yataklar Ameliyat sonrası bakım (uyandırma) odası yatakları Kemoterapi, Radyoterapi, Genel ve Lokal Anestezi, Diyaliz tedavisi gibi 24 saatten az bir zaman dilimi içinde yapılan tedavilerde kullanılan yataklar hasta yatağı tanımı içinde sayılmaz

5 2008/65 ‘E GÖRE YATAK SAYILARI Hastanemiz; Toplam Yatak Sayısı: 267 (2008/65 ‘e göre) Çift Yataklı Oda Sayısı: 76 Tek Yataklı Oda Sayısı: 64 Tek Yataklı Oda (Mahkum): 2 Yeni Doğan Yatağı: 6 Süit Oda Sayısı: 10 Yoğun Bakım Yatak Sayısı: 33

6 YOĞUN BAKIM YATAK SAYILARI Yoğun Bakımlar; 2.Basamak Genel Yoğun Bakım 1.Salon: 8+1 yatak 2.Basamak Genel Yoğun Bakım 2.Salon: 9+1 yatak 2.Basamak Cerrahi Yoğun Bakım : 7+1 yatak 2.Basamak Yeni Doğan Yoğun Bakım: 6 yatak İzole Yoğun Bakım Yatağı: 3 yatak Toplamda 33 Yoğun Bakım Yatağı Projede Planlanmıştır. (Projede Koroner Yoğun Bakım Ünitesi Planlanmamış Olup Genel Yoğun Bakımlardan Bir Tanesinin Koroner Yoğun Bakım Olarak Düzenlenmesi Planlanmaktadır)

7 2008/65 GÖRE YATAK SAYILMAYANLAR

8 KATLARA GÖRE YATAK DAĞILIMI

9

10

11 GENEL BILGILER Ameliyat Salonu;  6 adet Ameliyat Salonu bulunmaktadır. 1 Ameliyat Salonu Acil Operasyonları için projeye göre kurşun kaplı olacaktır. 1 Ameliyat Salonu ise Ortopedi Ameliyat Salonu olarak kullanılacağından tarafımızca kurşunla kaplanması gerçekleştirilmiştir. Detay İçin Tıklayınız. Detay İçin Tıklayınız.  Kadın Doğum Kliniğinde 1 adet Operasyon Salonu ve Küçük Müdahaleler Odası, Acil Servis içerisinde Travma Odası ve Küçük Müdahaleler Odası olmak üzere toplam 4 adet Operasyon Salonu vardır.

12 GENEL BILGILER Wc’ler; WC: 49 adet WC+Duş: 177 adet WC+Duş+Soyunma: 6 adet WC Engelli: 22 adet Olmak üzere toplam 254 adet WC planlanmıştır. İçerisinde İki adet üzeri kabin bulunan WC ‘lerin %33 ‘ü (1/3 oranında) alaturka olarak planlanmıştır.

13 GENEL BILGILER Otopark; Projede Hastane Bahçesinde 300 araçlık açık otoparkta engelli hastalara da alan ayrılmıştır.  185 araçlık otoparkta 5 engelli,  103 araçlık otoparkta 6 engelli alanı ayrılmıştır.  12 araç park kapasiteli otoparkın acil servise başvuran hastaların kullanımı için ayrılabileceği düşünülmektedir.

14 GENEL BILGILER Ticari Alanlar; 165 m 2 ’lik 1 adet kafeterya (3 ‘nci kat) 50 m 2 ‘lik 1 adet büfe (acil serviste) 16 m 2 ‘lik 1 adet büfe (üst zemin) 17 m 2 ‘lik 1 adet büfe (1 ‘nci kat) 13 m 2 ‘lik 1 adet büfe (3 ‘ncü kat) 66 m 2 ‘lik 1 adet market (hastane ana girişinde) 24 m 2 ‘lik 1 adet berber projede planlanmıştır.

15 GENEL BILGILER Konferans Salonu; İçerisinde projeksiyon, sanatçı hazırlık ve simültane tercüme odalarının da bulunduğu 190 kişilik konferans salonu mevcuttur. Konferans salonu çevresinde 118 ‘er m 2 lik 2 adet fuaye alanı bulunmaktadır. Fuaye alanlarından 1 tanesinde yatarak tedavi gören Fizik Tedavi Hastalarının fizik tedavilerinin yapılması amaçlı salon oluşturulacaktır. Detay İçin Tıklayınız. Detay İçin Tıklayınız.

16 GENEL BILGILER Yemekhane;. 4’er kişilik 70 masa kapasiteli 280 kişi kapasiteli yemekhane planlanmıştır. Yatan hastalar için hazırlanan yemeklerin ilgili alanlara ulaştırılması için mutfak içerisine yemek asansörü (No:11) planlanmıştır. Kütüphane; 4 kişilik 11 masa 44 kişi kapasiteli kütüphanemiz mevcuttur.

17 GENEL BILGILER Hastanemiz ana iskeleti; 7 kat, 6 bloktan oluşmaktadır;  Bodrum kat  Alt zemin kat  Üst zemin kat  1.Kat  2.Kat  3.Kat  4.Kat

18 GENEL BILGILER Hastane girişleri; Bodrum Kat: Kazan Dairesi Girişi ve Mahkum Hasta girişi olmak üzere 2 adet giriş vardır. Alt Zemin Kat: Mutfak Malzeme Girişi, Eczane İlaç Malzeme Girişi, F.T.R. ve Hemodiyaliz Hasta Girişi, Hastane Ana Girişi, İdare Girişi olmak üzere 5 adet giriş vardır. 1.Kat: Acil hasta ve ambulans girişi olmak üzere 2 adet giriş vardır.

19 GENEL BILGILER Bina Asansörleri; Hastanemizde 11 adet asansör mevcuttur. 1-Hasta ve Personel7-Ameliyathane-Morg 2-Hasta ve Personel8-Sterilizasyon (Temiz) 3-Panoramik Asansör9-Sterilizasyon (Kirli) 4-Hasta ve Personel10-Malzeme, Çöp Taşıma 5-Hasta ve Personel11-Yemek Dağıtım 6-Tıbbi Atık Asansörü

20 GENEL BILGILER Bodrum Kat; Tıbbi Laboratuvarlar Görüntüleme Merkezleri Kazan Dairesi Mahkum Koğuşu Atölye

21 GENEL BILGILER Alt Zemin; Sığınak, Arşiv Morg: İmam odası, Otopsi, Tabut odası, Çamaşırhane Eczane Merkezi Sterilizasyon İdari Birimler Yataklı Klinikler: Diyaliz, Fizik Tedavi Rehabilitasyon Poliklinikler: Nöroloji, Dahiliye, Ortopedi, Ruh Sağlığı

22 GENEL BILGILER Üst Zemin; Acil Servis Yataklı Klinikler: Kadın Doğum, Yeni Doğan, Yeni Doğan Yoğun Bakım Poliklinikler: Kadın Doğum, Kardiyoloji, Çocuk

23 GENEL BILGILER 1.Kat; Ameliyathane Genel yoğun Bakım, Koroner Yoğun Bakım, Cerrahi Yoğun bakım, Poliklinikler: K.B.B, Göz Sağlık Kurulu Yataklı Klinikler

24 GENEL BILGILER 2.Kat; Yemekhane Kütüphane Poliklinikler: Cerrahi Branşlar Yataklı Klinikler

25 GENEL BILGILER 3.Kat; Konferans salonu Yataklı Klinikler 4.Kat; Yataklı Klinikler

26 TESPIT EDILEN EKSIKLIKLER 1.Sintigrafi Ünitesi Planlanmamış : 12.02.2015 tarih ve 1143 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.1143 2.Engelli Düzenlemeleri Yetersiz : 17.02.2015 tarih ve 1280 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.1280 3.Kapalı Psikiyatri Servisi Planlanmamış : 26.02.2015 tarih ve 1545 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.1545 4.Tıbbi ve Tehlikeli Atık Deposu Planlanmamış : 23.02.2015 tarih ve 1398 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.1398 5.Mescit Planlanmamış : 02.03.2015 tarih ve 1619 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.1619 6.Medikal Asansör Planlanmamış : 17.03.2015 tarih ve 2002 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.2002 7.Toplum Ruh Sağlığı Merkezi Planlanmamış : 20.05.2015 tarih ve 3514 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.3514

27 TESPIT EDILEN EKSIKLIKLER 8.MR Çekim Odası ile Kontrol Odası Arasında Geçiş Planlanmamış : 25.02.2015 tarih ve 1494 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi. 1494 9.Tomografi Çekim Odası ile Kontrol Odası Arasında Geçiş Planlanmamış : 20.05.2015 tarih ve 3514 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.3514 10.Acil Tomografi Çekim Odası ile Kontrol Odası Arasında Geçiş Planlanmamış : 25.02.2015 tarih ve 1494 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.1494 11.Binanın teslimi sonrası yerleştirilecek olan MR Cihazının MR Çekim Odasına transferi ile ilgili bir düzenleme yok. : 25.02.2015 tarih ve 1494 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.1494 12.Poliklinik olarak düzenlenen oda sayısı yetersiz (Projede 52 adet poliklinik mevcut, PDC ‘de 65 Klinisyen kadrosu vardır.) : 20.05.2015 tarih ve 3514 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.3514 13.Otopark Araç Kapasitesi Yetersiz (Türkiye Sağlık Yapıları 2010 Yılı Kılavuzu) : 16.04.2015 tarih ve 2776 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.2776

28 TESPIT EDILEN EKSIKLIKLER 14.KBRN Arındırma Ünitesinin Planlanmadığı : 20.05.2015 tarih ve 3514 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.3514 Çözüm: Talebimiz Sağlık Yatırımları Genel Müdürlüğünce uygun bulunarak TOKİ’ye iletilmiştir. 15.Koroner Yoğun Bakım Planlanmadığı: 20.05.2015 tarih ve 3514 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.3514 16.Ameliyathanelerde Asepsi Mahal sayısının eksik planlandığı : 17.03.2015 tarih ve 2002 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi. 2002 17.Ameliyathane personeli için yarı steril alanda yemek yenilecek mahal planlanmadığı : 17.03.2015 tarih ve 2002 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.2002 18.Ambulanslar için bağımsız bir hastane giriş yolu planlanmadığı : 20.05.2015 tarih ve 3514 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi. 3514 19.Medikal Sığınak alanında ilaç hazırlama ve ekipman alanının planlanmadığı: 17.03.2015 tarih ve 2002 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.2002

29 TESPIT EDILEN EKSIKLIKLER 20.Palyatif Bakım Merkezi Planlanmadığı (Yönerge Gereği) : Hastanemiz Proje Bazlı Çalışmaları Arasındadır. 21.Mahkum Hasta Bekleme Alanı (bayan-erkek) planlanmamış : Hastanemiz İmkanları İle Gerekli Düzenlemeler Yapılacaktır. 22.Mahkum Yatan Hasta yatak sayısı yetersiz planlanmış : Tek Kişilik Mahkum Koğuşları İki Kişilik Olarak Teşrif Edilecektir. 23.Personel Çocukları için Kreş planlanmamış : 16.04.2015 tarih ve 3514 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.3514 24.Sterilizasyon Ünitesinde Personel Asepsi içerisinde Kişisel Hijyen alanlarının planlanmadığı (Soyunma-Banyo-WC) : 16.04.2015 tarih ve 3514 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.3514 25.Uyku Kliniği Planlanmadığı : 16.04.2015 tarih ve 3514 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.3514 26.Yanık Odası Planlanmamış : 16.04.2015 tarih ve 3514 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.3514

30 TESPIT EDILEN EKSIKLIKLER 27.Kemoterapi İlaç Hazırlama Ünitesi Planlanmamış : 16.04.2015 tarih ve 3514 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.3514 28.Yatan Servis Katlarında Hemşire Dinlenme Odası Planlanmamış : 16.04.2015 tarih ve 3514 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.3514 29.Denetimli Serbestlik Tedavi Hizmeti alanının planlanmadığı (Genelge-2015/11) : 16.04.2015 tarih ve 3514 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.3514 30.Hasta Yatan Odalarının Kapılarının Koridora Açılır Şekilde Planlanmadığı : 16.04.2015 tarih ve 3514 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.3514 31.İdari Birimlerin eksik Planlandığı (Fatura, Tig, Kalite vb. birimlere yer verilmemiş) : 16.04.2015 tarih ve 3514 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.3514 32.Elektro-fizyoloji laboratuvarlarının (EEG,EMG,SEP) standartları sağlamadığı : 16.04.2015 tarih ve 3514 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.3514

31 TESPIT EDILEN EKSIKLIKLER 33.Yeni hizmet binası doğal gaz bağlantısının yapılması işlemleri : 20.05.2015 tarih ve 3486 sayılı yazı ile TOKİ’ye bildirildi.3486 34.Yeni hizmet binasında işleyiş ile ilgili revizyon önerileri: 20.05.2015 tarih ve 3514 sayılı yazı ile TOKİ’ye bildirildi.3514 35.Ameliyathanede tespit edilen eksiklikler: 30.06.2015 tarih ve 4471 sayılı yazı ile TOKİ’ye bildirildi.4471 36.Duş bataryalarında değişiklik yapılması : 01.07.2015 tarih ve 4504 sayılı yazı ile TOKİ’ye bildirildi.4504 37.Hastane tabelasının Kurumsal Klavuza uygun yapılması: 06.07.2015 tarih ve 4615 sayılı yazı ile TOKİ’ye bildirildi. 4615 38.Bina geneli tespit edilen eksiklikler: 29.09.2015 tarih ve 6432 sayılı yazı ile TOKİ’ye bildirildi.6432

32 TESPIT EDILEN EKSIKLIKLER 39.KBRN Arındırma Ünitesi hakkında: 24.11.2015 tarih ve 7567 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.7567 40.Geçici kabul süreciyle ilgili tereddütler: 10.12.2015 tarih ve 8057 sayılı yazı ile TOKİ’ye bildirildi.8057 41.Muhafazalı muayene odaları hakkında: 25.01.2016 tarih ve 587 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.587 42.Tespit edilen eksik imalatlar : 15.01.2016 tarih ve 8057 sayılı yazı ile TOKİ’ye bildirildi.8057 43.İç yönlendirme-tanıtım levha montajlarının Kurumsal Klavuza Uygun Olarak yapılmadığı : 25.01.2016 tarih ve 559 sayılı yazı ile TOKİ’ye bildirildi.559 44.Geçici kabul sonrası ilave imalatlar yapılması talebi : 01.02.2016 tarih ve 772 sayılı yazı ile Sağlık Bakanlığı Sağlık Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne bildirildi.772

33 TESPIT EDILEN EKSIKLIKLER 45.Geçici kabul sonrası ilave imalatlar hakkında: 22.02.2016 tarih ve 1388 sayılı yazı ile Genel Sekreterliğe bildirildi.1388

34 PROJE REVIZYON ÖNERILERI  Projede ellibeş (55) adet poliklinik planlandığı tespit edilmiştir. Bu polikliniklerden iki (2) adetinin Fizik Tedavi Servisi içerisinde, bir (1) adetinin Hemodiyaliz Servisi içerisinde, iki (2) adetinin Acil Servis içerisinde olduğu da göz önüne alındığında efektif olarak kullanılabilecek poliklinik sayısının 52 olduğu ve bu alanların yetersiz kalacağı anlaşılmaktadır. Öneri: Proje üzerinde poliklinik amacı dışında düzenlenen 6-AZ-06, 6-AZ-07, 6-ÜZ-14, 6-ÜZ-17, 6-ÜZ-22, 6-1-31, 6-2-17, 6-2-18, 6-2-19, 6-2-26, 6-2-28 nolu mahallerin poliklinik olarak düzenlenmesi (lavabo, dolap, paravan, kapı üzeri sıra takip monitörü, telefon, network ve elektrik altyapısı)6-AZ-066-AZ-076-ÜZ-14 6-ÜZ-176-ÜZ-226-1-316-2-176-2-186-2-196-2-266-2-28  Projede Alt zemin katta planlanan iki (2) adet Ortopedi Polikliniği ve Alçı Odası arasında geçiş kapısı olmaması. Öneri: 6-AZ-22 ile 6-AZ-23 arasında oluşturulmuş olan geçiş kapısının bir benzerinin 6-AZ-25 ile 6-AZ-23 arasında oluşturulması işleyişi düzeltecektir.6-AZ-226-AZ-23 6-AZ-256-AZ-23

35 PROJE REVIZYON ÖNERILERI  Projede Başhekim Sekreteri olarak planlanan alan (2-AZ-05) ile 2-AZ-06 arasında geçiş olmaması.2-AZ-06 Öneri: Hastane işleyişinde Başhekimlik Sekreterinden efektif yararlanabilmek için 2-AZ-05 nolu mahal ile 2-AZ-06 nolu mahal arasında geçiş kapısı oluşturulması.  Projede Hastane içerisinde planlanan Kartlı Geçiş Sistemlerinin ihtiyaç duydukları RFID Kartların aynı standartları kullanmaması. Öneri: Hastanede (Ameliyathane ve Yoğun Bakım Geçiş Kartları, Ameliyathane Asansör Kartları, Otopark Kartlı Geçişleri vb.) kullanılacak olan RFID altyapısı, Personel Kartlarıyla (RFID) uyumlu olması erişim olan personelin bütün alanlara tek RFID kart ile erişimini ve alanların yönetilmesini kolaylaştıracaktır.  Projede Acil Serviste hastaların kullanacağı WC ‘lerde Hemşire Çağrı Butonu planlanmamıştır. Öneri: Acil Serviste bulunan WC ‘lere Müşahade alanında bulunan Hemşire Çağrı Sistemine entegre butonlar yerleştirilmesi.

36 PROJE REVIZYON ÖNERILERI  Projede Koroner Yoğun Bakım Ünitesi planlanmamış. Öneri: Acil Servis içerisinde planlanan 3-ÜZ-29 nolu Müşahade Alanının 1.Düzey Koroner Yoğun Bakım kriterlerine (yoğun bakım medikal gaz sistemi, WC, banyo vb.) göre revize edilmesi, yatak sayısının sekiz (8) ‘e düşürülerek artan alanda kriterlere uygun eksik alanların planlanması.3-ÜZ-29  Projede Heliport planlanmamış. Öneri: İlimizde 112 İstasyon dahil olmak üzere hasta transferlerini kolaylaştıracak bir Heliport bulunmadığından binaya yakın bir yerde Heliport alanı oluşturulması.  Projede Acil Servise giriş ve çıkış yapacak ambulanslar tüm hastane bahçesi içerisinde dolaştıktan sonra acil servis girişine ulaşmaktadır. Öneri: Acil Servise yakın bir yerden en yakın yol düzenlemesine sadece ambulansların kullanabileceği bir Ambulans Yolu açılması.

37 PROJE REVIZYON ÖNERILERI  Projede Yeni Doğan Yoğun Bakım yatak sayısı yetersiz planlanmış. Öneri: Yeni Doğan Yoğun Bakım 2 nci düzey olarak lisanslandırılacağından, Yeni Doğan (5-ÜZ-39) mahallinin 1 nci düzey yoğun bakım olarak yeniden düzenlenmesi ihtiyacı karşılayacaktır. Ek’te sunulan alana Fotoselli Kapı yerleştirilmesi ile Yeni Doğan Yoğun Bakıma ait fotoselli kapı ile yine yerleştirilen fotoselli kapı arasında yarı steril alan oluşturularak sorunun çözülmesi.5-ÜZ-39  Projede KBRN Arındırma Ünitesi planlanmamış. Öneri: 112 Acil Bekleme Odasında gerekli düzenlemeler yapılarak ve dekontaminasyon alanı ile birleştirilerek KBRN Ünitesi şartlarının sağlanması. Çözüm: Talebimiz Sağlık Yatırımları Genel Müdürlüğünce uygun görülerek TOKİ’ye iletilmiştir.

38 PROJE REVIZYON ÖNERILERI  Merkezi Sterilizasyon Ünitesine Oluşabilecek Sorunlar Öneri: Diyalize hizmet veren su arıtma sisteminden Merkezi Sterilizasyondaki cihazlarında istifade etmesi cihazların ömürlerini uzatacağından, gerekli tesisat ilavesinin yapılması. Otoklav cihazlarının bulunduğu bölgede ekstra ısı yoğunluğu oluştuğundan merkezi sistem yetersiz kalabilmektedir. Havalandırma cihaz yerleşimlerinde bu durumun göz önünde bulundurulması. Temiz ve Kirli asansörlerin asansör boşluklarında birbirlerinde ayrılması ve hava temasının kesilmesi gerekmektedir. Merkezi sterilizasyon ünitesinde asma tavanda kullanılan kapatma malzemelerinin ve tavan üzerinde kalan alanlar arasındaki geçişlerin kirli ve temiz havanın birbirine karışmasını önleyecek şekilde olduğuna dikkat edilmesi.

39 PROJE REVIZYON ÖNERILERI  Projede TRSM ve Kapalı Psikiyatri Servisleri planlanmamış. Öneri: Bu iki birim için yeni bina içerisinde alanlarda şartların sağlanması mümkün olmadığından, hastaneye komşu arsada yapılacağı bilgisi basında geçen Genel Sekreterlik Hizmet Binası projesinde revizyona gidilerek ilgili alanlara uygun şartları sağlayan bir düzenlemeye gidilmesi.  Projede Ameliyathane Steril Koridora açılan Yangın Holüne Çelik Yangın Kapısı takılması planlandığı anlaşılmıştır. Kontrolü (kapının açılıp kapanması) fiziksel güç uygulanması ile mümkün olan kapıların sterilite şartlarını bozacağı görülmüştür. Öneri: Yarı Steril Koridor ile Yangın Giriş Holünü birbirinden ayıran, koridor tarafından elle kontrol edilebilen Hermetik kapı takılmasının uygun olacağı düşünülmektedir.

40 PROJE REVIZYON ÖNERILERI  Yarı Steril Koridora açılan, ameliyathane personelinin kullanımı için oluşturulmuş alanların zemin kaplamasının anti bakteriyel malzeme olmadığı, karo malzeme kullanıldığı görülmüştür. Öneri: İlgili alanların zemin kaplamalarının steril koridorlarda kullanılan anti bakteriyel malzeme ile değiştirilmesinin uygun olacağı düşünülmektedir.  Yoğun Bakım Asepsi Girişlerinde (3-1-23 ve 3-1-24 nolu mahaller) Hermetik kapı kullanılmayacağı görülmüştür.3-1-23 ve 3-1-24 Öneri: Steril ve Yarı Steril alana açılan tüm kapıların Hermetik olmasının uygun olacağı düşünülmektedir.

41 PROJE REVIZYON ÖNERILERI  Ameliyathane tam steril koridoru ile yarı steril koridorunu bağlayan kirli malzeme holünün Hermetik kapı ile ayrılmadığı görülmüştür. Öneri: Plandaki kapının Hermetik kapı ile değiştirilmesinin uygun olacağı düşünülmektedir.  Ortopedi Ameliyathanesinde (4-1-11 nolu mahal) kurşunlama işlemi yapılmayacağı görülmüştür.4-1-11 Öneri: Ortopedi Ameliyatlarında Röntgen çekimi ve Scopy Cihazı kullanımı söz konusu olduğundan ilgili mahallin kurşun ile kaplanmasının uygun olacağı düşünülmektedir. Çözüm: Ortopedi Ameliyathanesinin kurşunla kaplanması işlemi tarafımızca gerçekleştirilmiştir.

42 PROJE REVIZYON ÖNERILERI  Acil Servis Bloğunda bulunan Küçük Müdahale Odasının (4-ÜZ-20) ve Monitörlü Gözlem Odasının (4-ÜZ-02) zemininin projeye uygun olarak granit kaplanacağı; Öneri: Bu alanların Antibakteriyel PVC kaplanmasının daha uygun olduğu. Çözüm: Talebimiz Sağlık Yatırımları Genel Müdürlüğünce uygun görülerek TOKİ’ye iletilmiştir.  Ölü Muhafaza (4-AZ-04) ve Ölü Yıkama (4-AZ-03) alanlarının projeye uygun olarak PVC kaplanacağı; Öneri: Söz konusu alanlar ıslak zemin olduğundan PVC yerine Seramik Malzeme ile kaplanmasının uygun olduğu. Çözüm: Talebimiz Sağlık Yatırımları Genel Müdürlüğünce uygun görülerek TOKİ’ye iletilmiştir.  Acil Servis içerisinde bulunan Muayene Odasını (4-ÜZ-17) Koridora (3-ÜZ-01) bağlayan geçişe projede bulunmadığından kapı takılmayacağı;4-ÜZ-17) Öneri: Muayene yatağı bulunan bir alanın hasta mahremiyeti açısından koridora kapısız bağlantının uygun olmadığı. Çözüm: Talebimiz Sağlık Yatırımları Genel Müdürlüğünce uygun görülerek TOKİ’ye iletilmiştir.

43 PROJE REVIZYON ÖNERILERI  Ortopedi Polikliniklerinin (6-AZ-22 ve 6-AZ-25 nolu mahaller) ortak kullanımı için planlanan ve iki poliklinik ortasında bulunan Alçı Odasına (6-AZ-23) polikliniklerden birinden erişim için kapı konduğu diğerine ise konmadığı; Öneri: Poliklinikler tarafından ortak kullanılacak bir alan olduğundan diğer polikliniğe de kapı açılması. Çözüm: Talebimiz Sağlık Yatırımları Genel Müdürlüğünce uygun görülerek TOKİ’ye iletilmiştir.  İdari katta Başhekim Sekreteri (2-AZ-05) olarak planlanan alana Başhekim Yardımcısı Odasından (2-AZ-06) erişim için kapı planlanmadığı; Öneri: Başhekim Sekretaryasından daha efektif faydalanabilmek için ilgili alana ilave bir kapının açılmasının uygun olacağı. Çözüm: Talebimiz Sağlık Yatırımları Genel Müdürlüğünce uygun görülerek TOKİ’ye iletilmiştir.  Acil Servis içerisinde projede detaylandırılan Hemşire Çağrı Sisteminde eksiklikler olduğu; Öneri: Hastane Kalite Standartları Denetimlerinde ve Birlik Gözlemcisi Denetimlerinde Müşahade, Gözlem ve hastaların kullandığı WC alanlarında Hemşire Çağrı Sisteminin Bulunması koşulu sorgulandığından eksik planlanan alanlara gerekli ilavelerin yapılmasının uygun olacağı. Çözüm: Talebimiz Sağlık Yatırımları Genel Müdürlüğünce uygun görülerek TOKİ’ye iletilmiştir.

44 İŞLEYIŞ REVIZYONLARIMIZ 1.Yatan servis katlarında «Hemşire Dinlenme» ‘ler planlanmadığından dolayı «Doktor Muayene» olarak planlanan alanların «Hemşire Dinlenme» olarak tefriş edilmesine karar verildi. 2.«Doktor Muayene» alanları aynı zamanda müdahale-pansuman odası olarak planlandığından, oda farklı bir amaçla kullanılacağından dolayı «Hasta Banyo» olarak planlanan alanların müdahale-pansuman olarak tefriş edilmesine karar verildi. 3.Anne Oteli olarak bir düzenleme olmadığından dolayı Yeni Doğan Katında bulunan Süit Odanın Anne Oteli olarak tefriş edilmesine karar verildi. 4.Personel Yemekhanesi girişlerine turnike yerleştirilmesine ve otomasyona entegrasyonuna karar verildi.

45 İŞLEYIŞ REVIZYONLARIMIZ 5.Odyometri çekim odalarının ikiye ayrılmasına ve «Bebek Odyometri» çekim odası oluşturulmasına karar verildi. 6.EKG, SFT, Eforlu EKG çekimleri için kendi bekleme alanları ve sıra takipleri bulunan bir ünite oluşturulmasına karar verildi. 7.Buhar uygulaması için ayaktan gelen özellikle çocuk hastaların kullanımı için Buhar Uygulama Ünitesi oluşturulmasına karar verildi. 8.Mahkum koğuşunda yatak sayısının artırılmasına ve eksik olan bekleme alanlarının hastanemiz imkanları ile oluşturulmasına karar verildi. 9.Personel için toplu soyunma-giyinme alanlarının oluşturulmasına karar verildi. 10.Radyoloji Servisinde bulunan Röntgen Çekim Odalarından bir tanesinin ESWL olarak düzenlenmesine karar verildi.

46 İŞLEYIŞ REVIZYONLARIMIZ 10.Radyoloji Servisinde bulunan 6-B-27 ve 6-B-31 nolu mahallerin arasında bulunan duvarın kaldırılıp mahallin yeniden düzenlenmesine ve Anjiyografi Ünitesi alanı oluşturulmasına karar verildi. (Kurum ödenek talebimizi geri çevirdiği için Anjiyografi Ünitesi oluşturulmasından vazgeçildi.)6-B-27 ve 6-B-31 11.Poliklinik Koridorlarında, Poliklinik Bekleme alanına yakın ve yolu kapatmayacak şekilde düzenlemeye gidilmesine ve sekreterlik birimleri oluşturulmasına karar verildi. 12.Her poliklinik katında bir adet olmak üzere 4 adet kan alma birimi oluşturulmasına karar verildi. 13.Proje dahilinde olmadığından dolayı hastanemiz imkanları ile Hemodiyaliz su arıtma sistemi kurulmasına karar verildi. 14.Alt zemin katta bulunan mahallerden bir tanesinin Mescid olarak teşrif edilmesine karar verildi. 15.Morg yanında bir alanda Adli Tabip Odası oluşturulmasına karar verildi.

47 YÜKLENICIYE CEVAPLAR  Islak hacimlerde kullanılacak olan banyo bataryaları Ankastre Set mi Klasik Set mi olmalıdır? Engelli düzenlemesi bulunan hasta yatan odası banyolarında oturur vaziyette yıkanma ihtiyacı duyacak hastaların kullanımına Klasik Set ‘in daha uygun olacağı kanaati yüklenici firmaya bildirilmiştir.  Ameliyathane Yoğun Bakım Pendant yerleşimleri nasıl olmalıdır? Pendantların ameliyat masasına göre 30 0 açıyla ve hasta yanına sağdan yaklaşabilmeye imkan verecek şekilde yerleştirilmesi gerektiği bilgisi yüklenici firmaya iletildi.  Hastane Tabelası nerede olmalı ve üzerinde yazılacak olan metin ne olmalıdır? Hastane tabelasının yeri ve metni konusunda yüklenici bilgilendirildi.

48 YÜKLENICIYE CEVAPLAR  Kartlı geçiş sistemleri nerelerde olmalıdır? Ameliyathane ve Yoğun Bakım ların non-steril alana açılan girişlerinde kartlı, steril alana açılan kapılarında el sensörlü sistem. Acil Servis Travma, Resütasyon, Acil Müdahale ve Müşahede alanlarında kartlı, diğer alanlarda el sensörlü sistem. Ameliyathane, Acil Servis ve Morg arasında çalışan asansörde kartlı sistem. Yatan hasta katlarında ana giriş kapılarında kartlı sistem uygulanmasının uygun olacağı kanaati yüklenici firmaya bildirildi.  İnternet alt yapısı nasıl olmalıdır? Hastanemizde kullandığımız Metro Ethernet hizmetini yeni binada da kullanmaya devam edeceğimizden ve ilave Fiber İnternet hizmetiyle çeşitlendireceğimizden dolayı Türk Telekom İle görüşülerek hastane sistem odasına yerleştirilecek olan T11 panel ile gerekli alt yapının hazırlanmasının uygun olacağı kanaati yüklenici firmaya bildirildi.

49 KOMISYON ÇALIŞMALARI  Hastanemizde mevcut Tıbbi Cihazları değerlendirmek, hangilerinin yeni hastanede hizmet vermeye devam edebileceğine karar vermek ve oluşturulacak hek komisyonunda hangilerinin yeniden değerlendirileceklerini belirlemek üzere bir komisyon oluşturuldu. Komisyon çalışmalarını tamamladı. 128 çeşit tıbbi malzemeden 512 adetinin kullanıma uygun olduğu, 477 adetinin ekonomik ömrünü tamamladığından dolayı hek komisyonunca değerlendirilmesinin uygun olacağına karar verdi. Komisyon raporunun son haline; http://proje.kirklarelikhk.com/yeni_bina_istatistik.php?op=10http://proje.kirklarelikhk.com/yeni_bina_istatistik.php?op=10 adresinden erişilebilir.

50 KOMISYON ÇALIŞMALARI  Hastanemizde mevcut ve Yeni Hizmet Binamızda Otelcilik Hizmetlerinde kullanabileceğimiz malzeme ve ekipmanın tespiti ile ilgili bir komisyon oluşturuldu. Komisyon çalışmalarını tamamladı. Komisyon raporunun son haline; http://proje.kirklarelikhk.com/yeni_bina_rapor_3.php?set_grup=D&yontem=1 http://proje.kirklarelikhk.com/yeni_bina_rapor_3.php?set_grup=D&yontem=1 adresinden ulaşabilirsiniz.

51 BILGILENDIRME TOPLANTILARI 03.08.2015 tarihinde Genel Sekreterlik Toplandı Salonunda Kırklareli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreteri Dr.Fergan GENÇ, Kırklareli Devlet Hastanesi Yöneticisi Dr.Ruşen COŞKUNER, Pınarhisar Devlet Hastanesi Başhekimi Dr.Beraat ÖZDEMİR ve Mali Başkan Zeki DAL ‘ın katıldığı bir bilgilendirme toplantısı yapıldı. 09.11.2015 tarihinde Genel Sekreterlik Toplantı Salonunda Kırklareli Devlet Hastanesi Hastane Yöneticisi Dr.Ruşen COŞKUNER tarafından ihtiyaç planları ile ilgili bir sunum yapıldı. Sunuma; Kırklareli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreteri Dr.Fergan GENÇ, Tıbbi Hizmetler Başkanı Doç.Dr. Cüneyt ÜNSAL, İdari Hizmetler Başkanı Hüseyin ASLAN, Mali Hizmetler Başkanı Zeki DAL, Kırklareli Devlet Hastanesi İdari ve Mali İşler Müdürü Ali PANCAR ve Proje Yönetim Ekibi katıldı.

52 DMO ÇALIŞMALARI Yeni hizmet binasında kullanılmak üzere satın alınacak malzemeler ile ilgili DMO ürün portföyü üzerinden çalışma yapan firmalar; Bürosit Ersa Nitrocare Ofisline Laressa Muka Dolsan Linealife

53 TAKIP ETTIKLERIMIZ 1.Telekominikason:  Yeni Hizmet Binası internet ve telefon altyapısı ile ilgili olarak Türk Telekom Müdürlüğüne yazı yazıldı.  Türk Telekom Müdürlüğü Metro Ethernet Altyapısının tamamlandığı ile ilgili cevap döndü. 2.Elektrik:  Elektrik Abonelik işlemleri ve trafo imalatı ile ilgili TOKİ’ye görüş soruldu.  TOKİ’nin cevabına binaen TREDAŞ’a teminat miktarı soruldu.  Elektrik abonelik işlemleri tamamlandı. 3.Doğalgaz:  Doğalgaz Abonelik işlemleri ve santrali ile ilgili TOKİ’ye görüş soruldu. TOKİ görüşü tarafımıza ulaştı. Müteahhit firma hazırlıklarını tamamladı ve abonelik işlemleri tamamlandı.

54 UYGULAMAYA GEÇTIĞIMIZ PROJELERIMIZ 1.Karekodlu Demirbaş Takibi Projesi:  Bilgi İşlem Ekipmanının Etiketlenmesi İşlemleri Tamamlandı.  Hasta Yatakları, Buzdolapları ve Televizyonların Etiketlenmesi Tamamlandı.  Karekod Okuyuculu El Terminali Temini Gerçekleştirildi. 2.MKYS Karekodlu Demirbaş Etiketleme:  Biyomedikal Klinik Mühendislik Birimi Cihaz Etiketlemelerine Devam Ediyor. 3.Carrahi Alet Karekodlu Demirbaş Etiketleme:  Gerekli Ekipman Temin Çalışmaları Devam Ediyor…  Cerrahi Alet Set Tanımlayıcı Listeler Hazırlandı.  Set bazlı takip için hazırlıklar tamamlandı.  Proje idareye sunuldu.

55 KABUL SÜRECI 1.Geçici Kabul Süreci a)30.12.2015 tarihinde Sağlık Bakanlığı ve TOKİ tarafından görevlendirilen heyet kontrollerini tamamladı ve geçici kabul gerçekleştirildi. Eksiklikler tespit edilerek yükleniciye tamamlaması için 110 gün süre verildi.

56 GÖRSELLER

57

58

59

60

61

62

63

64

65

66

67

68

69

70

71

72

73

74

75

76

77

78

79

80

81

82

83

84 WEB SAYFAMIZ

85 Devam eden 250 Yataklı Kırklareli Devlet Hastanesi inşaatıyla ilgili güncel detayları; http://proje.kirklarelikhk.comhttp://proje.kirklarelikhk.com web sayfamızdan takip edebilirsiniz.

86 PROJE YÖNETIM BIRIMI

87

88

89 TEŞEKKÜRLER Proje Yönetim Ekibi Dr.Ruşen COŞKUNER (Hastane Yöneticisi) Nuri BİNİCİ / Cihan PINAR 24 Şubat 2016


"250 YATAKLI KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ GENEL BİLGİLER ŞUBAT 2016." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları