Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Amacımız velilerimizin eğitim ortamımızı tanımasını sağlamak, çocuklarımızın eğitim gördüğü okulda bulunan idareci ve öğretmenlerle yapacağınız işbirliği.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Amacımız velilerimizin eğitim ortamımızı tanımasını sağlamak, çocuklarımızın eğitim gördüğü okulda bulunan idareci ve öğretmenlerle yapacağınız işbirliği."— Sunum transkripti:

1

2 Amacımız velilerimizin eğitim ortamımızı tanımasını sağlamak, çocuklarımızın eğitim gördüğü okulda bulunan idareci ve öğretmenlerle yapacağınız işbirliği ortamını oluşturmaktır. 2

3 Veli- Okul İşbirliğinin Önemi Öğrencinin okuldaki gelişimi ailenin eğitime verdiği önem ile ilişkilidir. Okul - aile işbirliğinin iki avantajı vardır; 1. Ailenin okula ve öğrenciye gösterdiği ilgi, motivasyonu sağlar. 2. Okulun yapısını, değerlerini ve standartlarını tanıyan aileler çocuklarını daha iyi yönlendirebilirler. 3

4 Yapılan araştırmalar, ailenin okulu destekleyici yaklaşımlarının ve okul etkinliklerine katılımlarının öğrenci başarısında etkili olduğunu göstermektedir. Akademik başarısı düşük, sınıfta kalma olasılığı olan öğrencileri diğer öğrencilerden ayıran en önemli etken velinin çocuğun eğitimi konusundaki ilgisizliğidir 4

5 Okul Kuralları 5

6 OKULA GİDİŞ GELİŞ SAATLERİ VE GENEL KURALLAR Okulumuzda derslere başlama saati 08.20 dir. Tören, derse hazırlık için öğrencilerin en geç 08.10’da okulda olmaları gerekmektedir. Öğle arası saat 12.20 ile 13.20 arasındadır. Öğleden sonra çıkış saati 16.30 dur. Okul ile ev arasında her öğrencinin yol mesafesi farklı olduğundan her aile öğrencisinin kaçta evde olabileceğini tespit etmelidir. 6

7 OKULA DEVAM İLKELERİ Derslere giriş-çıkış gibi konularda zamanında gelme ilkesi daima göz önünde bulundurulur. Servisten inen öğrenci sınıfına gider. Öğrencinin mazereti nedeniyle okula gelemeyeceği gün ailesi tarafından okula telefonla bilgi verilir. Ara derslere hiçbir şekilde geç kalınmaz. Eğitim – öğretim saatleri içerisinde öğrenci, yönetimin izni olmadan okuldan ayrılamaz. Zorunlu nedenlerle okuldan erken ayrılması gereken öğrenci ancak velisi nezaretinde ve ilgili müdür yardımcısından alınacak izinle okuldan ayrılır. Hastalık nedeniyle üç günden fazla okula gelemeyecek olan öğrenci, sağlık kurumlarından aldığı raporu ilgili müdür yardımcısına vermelidir. 7

8 1. derse ilk 10 dk. geç kalan öğrenciye geç kağıdı verilir. Bunun dışında 1. derse girmeyenler, ilk derse girip daha sonraki ders veya derslere girmeyenler yarım gün yok yazılırlar. Ders yılı içinde 10 gün özürsüz devamsızlık yapan öğrenciler devamsızlıktan sınıfta kalırlar. Özürlü devamsızlıklar ise 20 günü geçmemelidir. Devamsızlığın nedeni, 5 gün içinde belgeye dayanarak okula bildirilmelidir. 8 OKULA DEVAM İLKELERİ

9 Devamsızlık yapan öğrencilerin velilerine telefonla haber verilmektedir. Ayrıca velilerimiz okulu ziyaret ederek, e-okul ortamında veya telefon aracılığı ile çocuklarının devamsızlıklarını takip edebilirler. Öğrencilerin devamsızlık nedenleri araştırılmalıdır. Devamsızlık nedenleri okul-veli işbirliği ile çözümlenebilir. Öğrenciler sınav tarihinde özürsüz olarak okula devamsızlık yaptıkları takdirde o dersin sınavından yönetmelik gereği sıfır alır. 9 OKULA DEVAM İLKELERİ

10 KAHVALTI, YEMEK VE HARÇLIK DURUMLARI Akşam yemekten sonra ve sabah arasında ortalama 10-12 saatlik bir aç kalma süresi bulunmaktadır. Sabah kalktığında öğrencinin kahvaltı yapması tüm gün fiziksel ve zihinsel aktivelerini yerine doğru getirmesi açısından son derece önemlidir. Kahvaltı yapmayan öğrencilerin verimlerinde %100 düşme görülmektedir. 10

11 Ders aralarında çok da sağlıklı olmayan şekilde yemek yenilmeye çalışılıp, derslere geç kalmaktadırlar. Bu geç kalma, karnını doyuramama öğrencide strese neden olmakta ve bu derste de devam etmektedir. Bu şekilde öğrencinin algılaması azalmaktadır. O nedenle okul saatinden yol durumu da göz önüne alınarak en az 1 saat önce kalkılarak kahvaltı ailece birlikte yapılmalıdır. Çocuğunuza az da olsa, bütçenize göre haftalık ya da aylık harçlık veriniz. Böylece kendini yönetmeyi öğrenecek ve sorumluluk kazanacaktır. KAHVALTI, YEMEK VE HARÇLIK DURUMLARI 11

12 KILIK KIYAFET Okulumuzda okuyan öğrenciler, okul aile birliği tarafından kabul edilen, Kıyafet Yönetmeliği’nde belirtilen kıyafetleri giymek zorundadır. Okul kıyafetlerinin üzerine renkli giysiler giyilmemeli, saçlar ya kısa kesilmiş yada düzgünce toplanmış olmalı, makyaj yapılmamalı ve takı takılmamalıdır. 12

13 Erkek öğrencilerin saç ve sakal tıraşlarını düzenli olarak yapmaları gerekmektedir. Bu çağda en fazla arkadaşlardan etkilenen çocuklarımız kurallara uymayanları daha çok örnek almaktadır. Öğretmenlerin kılık kıyafet konusunda yaptığı uyarılar hem vakit kaybına hem de dersin olumsuz bir şekilde başlamasına neden olmaktadır. KILIK KIYAFET 13

14 KILIK KIYAFET Erkek Öğrenciler; Okul idaresi tarafından belirlenmiş olan üniformayı giyerler, siyah renk ayakkabı veya bot, koyu renk çorap, saçlar temiz ve düzgün kesilmiş olacaktır. Kız Öğrenciler; Okul idaresi tarafından belirlenmiş olan üniformayı giyerler, siyah renk ayakkabı veya bot, koyu renk çorap, saçlar temiz ve düzgün ( uzun ise toplanmış, yada kısa kesilmiş ) olacaktır. Beden Eğitimi derslerine mutlaka eşofman ve spor ayakkabı ile gelinmelidir. Beden Eğitimi dersi öncesi ve sonrası okul üniforması giyilmelidir. Öğrenciler, vücut temizliklerine gereken özeni göstermeli, parfüm- deodorant gibi malzemeleri ölçülü ve dikkatli kullanmalıdır. Kılık–kıyafeti okul kurallarına uygun olmayan öğrencinin kıyafeti düzelttirilecek; okulda düzeltilemediği durumlarda ise velisi bilgilendirilecektir. Buna rağmen Kılık–kıyafeti okul kurallarına uygun olmayan öğrenci okula alınmayacaktır. 14

15 OKULUN FİZİKSEL ORTAMININ KULLANIMI Her REŞHA’lı çevresini ve okul eşyalarını temiz tutmak ve korumak sorumluluğunu üstlenir. Herkesin sağlıklı ve temiz bir ortamda eğitim görme hakkı, buna karşılık kullanılan alanların temizliğine katılma sorumluluğu vardır. Sınıflar, koridorlar, bahçe, tuvaletler, yemekhane “Nasıl bulmak istiyorsan öyle bırak” ilkesine göre uygun kullanılır. Kütüphane, laboratuarlar konferans salonu, müzik dersliği, spor salonları gibi ortak kullanım alanlarında kullanım yönergelerine uyulur. Okul araç - gerecine ve demirbaş malzemesine bilerek ve isteyerek zarar verdiği tespit edilen öğrencinin velisinden oluşan maddi zarar talep edilir. 15

16 Öğrencilerimiz aileleri ile iletişim için okul telefonundan yararlandırılmaktadır. Öğrencilerin ellerinde ki cep telefonları neredeyse bilgisayar kadar donanımlı olup, sadece iletişim amacı ile kullanılmamaktadır. Bu nedenle tercihimiz okula cep telefonu getirmemeleridir. Getirdikleri takdirde sabah ilk derste Sınıf telefon kutusuna koyarak idareye teslim etmeleri, akşam okul çıkışında teslim almaları gerekmektedir. Bu kurala uymadıkları için, nöbetçi öğretmen ya da idare tarafından cep telefonu alınan öğrencinin telefonu, ilk alındığında 1 Hafta, ikinci kez alındığında 1 ay geri verilmeyecek, aynı davranışı üçüncü kez tekrarlayan öğrencinin telefonu dönem sonuna kadar geri verilmeyecektir. Okulda Telefon kullanımı 16

17 ÖDÜL VE DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ Öğrenci okul kurallarına uymak zorundadır. Başarılı ve örnek davranış gösteren, devamsızlık yapmayan, sosyal ve sportif başarılar kazanan öğrenciler ödüllendirilir. Okul kurallarına uymayan öğrencilere yönetmeliğe göre çeşitli yaptırımlar uygulanır. 17

18 Okul – Veli İletişimi 18

19 ÖĞRETMEN-VELİ DİYALOGU Yapılan araştırmalar ve gözlemlerimiz velinin takip ettiği öğrenciler daha başarılı olduğunu göstermektedir. Başarı öğrenci-veli-okuldan oluşan bir sacayağıdır. Ayaklardan birinin eksik olması başarısızlık nedenidir. Öğrencilerimiz Okul- veli ortak anlayış ve işbirliği sayesinde olduğunda daha başarılı olacaktır. 19

20 Öğrenci velisinin öğretmenleriyle birlikte olduğunu gördüğünde takip edildiğini, ailenin ona değer verdiğini düşünecektir. Derslerine daha dikkat edecektir. Arkadaş ve öğretmenleri ile ilişkilerinde daha olumlu davranacaktır. ÖĞRETMEN-VELİ DİYALOGU 20

21 VELİ GÖRÜŞME GÜNLERİ Öğretmenlerimiz dersleri yoğun olduğunda sizlerle çok fazla ilgilenememektedir. O nedenle her öğretmenin uygun zamanında görüşülmesi verimlilik açısından gereklidir. Tüm öğretmenlerimiz için en uygun zaman aralığı saat 12.30 – 13.00 arasıdır. Özellikle sınıf öğretmeni ile sıkı bir diyaloga girilmesi öğrenciler için faydalı olmaktadır. 21

22 E-okul sistemi İnternette “e-okul.meb.gov.tr adresinde veli bilgilendirme sistemi sayfasına öğrencinin TC kimlik, okul numarası girilerek tüm okul bilgilerine (devamsızlık, not, ders programı, sınav tarihleri, öğretmenleri) ulaşılabilir. 22

23 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ÖDEVLER 23

24 Verimli ders çalışma, amaç doğrultusunda zamanı, planlı ve programlı kullanmaktır. Başarılı olabilmek için, mutlaka hedef ve amacın açık ve net bir tanımının yapılmış olması, buna inanması ve bu amaca yönelik programların yapılması ön şartlardır. ÇALIŞMAK, BAŞARIYA ULAŞMANIN BİRİNCİ YOLUDUR. 24

25 Çocuğunuzun Başarılı olmak için, enerjisini; Günlük olayların getirdiklerinin peşinde harcayarak geçirmek değil, amaçlarınız doğrultusunda kullanması önem taşır. Hayat amacını büyük harflerle bir kartona yazıp, çalışma masanızı karşısına asmasını isteyin. En iyi çalışma yöntemi çalışmak, tekrarlamak, dinlemektir. Çocuğunuzun bütün yapmak istediklerini dinleme aralıklarında yaparak kendisine ödül olarak verin. 25

26 Öğrencilerin Kendilerini Geliştirmeleri Veliler çocuklarının yetenekleri, ilgileri gözlemleyerek onları tanımaya çalışmalı ve yetenek ve ilgileri doğrultusunda gitmek istedikleri kursları desteklemeli ve öğrenim ortamları yaratmalıdır. 26

27 Televizyon ve Bilgisayar kullanımı Bilgisayar ve televizyon hayatımızda vazgeçemediğimiz teknolojik aletlerdendir. Ancak bizim çocuklarımızla iletişimimizi engelleyen en önemli faktörlerdir. Çocuklarımız bilgisayarları, ödev- araştırma ve arkadaşlarıyla iletişim için kullanmalıdır. İnternette her türlü kötülüklerle karşılaşabilirler. Mümkünse bilgisayarla tek başlarına fazla bırakılmamalıdır. Bilgisayar kullanımı günde iki saati asla geçmemeli, mümkünse bilgisayar en çok kullanılan odaya konulmalıdır. Arada hangi ödevleri yaptıkları, hangi dersten neler öğrendikleri sorulmalıdır. Kesin yasaklamaktan ziyade televizyon izleme alışkanlıkları gözden geçirilmelidir. 27

28 Evde çalışma ortamının hazırlanması Çocuğunuzun ders çalışma ortamını hazırlamasına yardımcı olunmalıdır. Mümkünse bir çalışma odası oluşturulmalıdır. Çalışma odası yoksa mutlaka ona ders çalışabileceği bir köşe hazırlanmalıdır. Çalışma masasına oturduğunda gözünün önünde dikkatini dağıtacak, poster, eşya vs. bulunmamasına dikkat edilmelidir. 28

29 Sürekli ders çalış şeklinde uyarılar yapılmamalıdır. Eş dost toplantıları onun programına uygun hale getirilmelidir. Mümkünse hafta içi ziyaretçi kabul edilmemelidir. Ev işleri ya da alış-veriş sorumlulukları ders çalışma saatlerinin dışında oluşturulmalıdır. Evde çalışma ortamının hazırlanması 29

30 Kitap Okuma Alışkanlığı Okumak, insan için en kolay ve en etkili öğrenme yoludur. Gelişmiş ülke toplumları, sahip oldukları bilgilerin % 60’ını bu yolu kullanarak edinmişlerdir. Geri kalmış toplumların karşılaştıkları sorunların birçoğunun kaynağında ise eğitimsizlik yer almaktadır. 30

31 Kitap okuyan ve okuduklarını çok iyi değerlendirebilen öğrenciler diğer öğrencilere göre çok daha başarılı olmaktadırlar. Kitap okunan ve kitap okuyan çocukların düşünceleri, diğer çocuklara göre çok daha zengin olur. Kitap okuyan çocukların iletişim kapasiteleri artmaktadır. Okuma, çocuğun kelime hazinesini de arttırmaktadır. 31

32 YÜKSEK ÖĞRENİM KOŞULLARI VE HAZIRLIK ÇALIŞMALARI Sağlık Meslek lisesi mezunları yeni sistemde öncelikle kendi Bölgesi içindeki, daha sonra da bölgesi dışındaki Sağlık Meslek Yüksekokulu (ön lisans) programlarına sınavsız olarak geçiş yapabileceklerdir. 32

33 Sağlık Meslek lisesi mezunları sadece YGS ‘ye girerek kendi alanlarındaki lisans programlarına ek puan alarak yerleşebileceklerdir. Örneğin hemşirelik alanı öğrencileri, YGS-1’den yeterli puan almış ise ek puan ile birlikte Hemşirelik Yüksek Okuluna yerleşebilir. YÜKSEK ÖĞRENİM KOŞULLARI VE HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 33

34 Meslek lisesi mezunlarının kendi alanları dışında, lisans programlarına yerleşebilmeleri için, ikinci aşama sınavından yerleşmek istedikleri bölümün gerektirdiği puanı almaları gereklidir. YÜKSEK ÖĞRENİM KOŞULLARI VE HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 34


"Amacımız velilerimizin eğitim ortamımızı tanımasını sağlamak, çocuklarımızın eğitim gördüğü okulda bulunan idareci ve öğretmenlerle yapacağınız işbirliği." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları