Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BİREYSEL ÇABALARDAN TAKIM OLMA BAŞARISINA Ali Galip Ayvat Yaşar Üniversitesi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BİREYSEL ÇABALARDAN TAKIM OLMA BAŞARISINA Ali Galip Ayvat Yaşar Üniversitesi."— Sunum transkripti:

1 BİREYSEL ÇABALARDAN TAKIM OLMA BAŞARISINA Ali Galip Ayvat Yaşar Üniversitesi

2 Akış Takım Çalışması Bir Takım Rakamlar ve Öğrencileriniz Gordion Düğümü Bir Anı Tanışma

3 Tanışma - Ben Ali Galip Ayvat Yaşar Üniversitesi Genel Sekreter Yardımcısı

4 Tanışma - Sizler SİZLER? 17 İlçe 843 Okul 14,300 Öğretmen – 176,000 Öğrenci

5 Tanışma – Sizler? ? 2014 ve sonrası GENELDE GENELDE GENELDE sde-en-basarili-3-il aber/356173/ ygs-sonuclari-aciklandi h/haber YGS Başarısı

6 Tanışma - Sizler

7 Tanışma – Sizler? Başka? İlkokul Orta- okul Lise Özel Dağılım?

8 AYDIN – Bir Anı

9 Gordion Düğümü

10 Bir Takım Rakamlar ve Öğrencileriniz 2,127,000

11 Bir Takım Rakamlar ve Öğrencileriniz

12 Bir Takım Rakamlar ve Öğrencileriniz İyi Araştırma 12. Sınıf Yetmez Üniversite Sayısı Aydın: 1 İzmir: Araştırma: İlk önemli ve hayatınızı direkt etkileyen karar* * The influence of organizational image on college selectionm: what students seek in institutions of higher education

13 Neden Üniversiteye Gitmek İstiyorlar? NEDEN? Kendini tanımak MeslekÖzen GöstermeEmpatiOnay ve RedGörüş bildirmeSosyal gelişim

14 Üçüncü Dalga adlı kitabında «Her dalga eski toplumları ve kültürleri kenara iter» kavramına dayalı üç tip toplum tanımlıyor. Kuşak (Jenerasyon) 1 Tarım Devrimi Sonrası Okuma, yazma, temel matematik 2 Sanayi Devrimi Sonrası Temel bilgilere ek bir işi sürekli ve doğru bir şekilde tanımlanandan ne eksik ne fazla yapma ’ler Sonrası Üçüncü Dalga Bilgi Toplumu Çağı Hizmetler Sınıfı Çağı Yeni iş becerilerine sahip çalışanlar Alvin Toffler - Dalgalar … …

15 Kuşak (Jenerasyon) Nüfus Patlaması X KuşağıY KuşağıZ Kuşağı

16 Nüfus Patlaması Kuşağı ( ) Teknolojiden uzak, benimseyememiş İşlerini kendi kendine yapmış, üretmiş İş sadakati yüksek Çalışmak için yaşamışlar Önce çocuklarına sonra anne babalarına bakmışlar

17 X Kuşağı ( ) Dönüşümü deneyimlemiş İcatlara, buluşlara şahitlik İşte sabırlı Yaşamak için çalışan Otoriteye saygılı, Çalışkanlığa önem veren Kurallara uyumlu, aidiyet duygusu güçlü

18 Y Kuşağı ( ) Bağlılık az / Bir an önce yönetici Mesai saatleri X İşe odaklanma İşin parçası olma Otorite sevmiyor Dayatmalara karşı Özgürlüklerine düşkün Bağımsızlığı seviyorlar Eleştirel

19 Z Kuşağı (2000-…..) Aynı anda birden fazla iş yapabiliyorlar Çabuk Tüketiyorlar Asosyal değil E-Sosyal Akıllı cihazlar ile her alanda aktifler İnternet ve Mobil Teknolojiler

20 Geleneksel Kuşaklar (Özet) DEĞERLER NÜFUS PATLAMASI XY,Z ANNEEğitimli, evdeÇalışıyor Çalışıyor, (belki bekar) AİLEYakın Bağımsız çocuklar Geleneksel iletişim az GİYİMResmiRahatÖzgür GÖREV «Ne» yapacağımı söyle? «Nasıl» yapacağımı söyle? Bunu «neden» yapmam gerekiyor? BABA Mesafeli, otoriter İletişime açıkKanka

21 Dijital Yerliler vs Dijital Göçmenler

22 Dijital Göçmenler Telefon ya da bizzat konuşma Metin yoluyla sohbet, facebook, whatsapp, online oyunlar Kullanma kılavuzuDeneyimleyerek öğrenme Uzun yazılara odaklanabilirlerGrafik ve görselleri tercih ederler 5 gün iş 2 gün tatilOyun, çalışma, sosyalleşme 7/24 İnternet = bilgi toplamaİnternet = Oyun, sosyalleşme, eğlence Yazışmada doğru TürkçeFav’a atarlar, Like’larlar, Ksltmlr kllnrlar İş yerinde: Sadakat, değer ve sebatKişisel tatmin önemli. Sık iş değiştirme Hiyerarşi sıkıntı yaratmazEşitlikçi yaklaşımı terci ederler Dijital Yerliler

23 İşyerimizde kimler var? Nüfus Patlaması Kuşağı (52-70 yaş) X Kuşağı (37-51 yaş) Y Kuşağı (17-36 yaş) Z Kuşağı (0-16 yaş) Dijital Yerliler Dijital Göçmenler

24 Her kuşak, içinde bulunduğu ortamda kendi değer, inanç, kültür yapısını, kendi bakış ve çerçevesinden getirerek işini yapar, yaptığı işe dolayısıyla bir diğer kuşaktan farklı yaklaşır; beğenileri, beğenmedikleri, becerileri, karşısındakilere tavırları fark göstermektedir.

25 Ne yapmalı? 1 Fazla hafife almayın. Y,Z kuşağı homojen bir grup değil. İyi tanımlayın, hangi dönemindeler, iyi anlayın 2 Geçer gider diye düşünmeyin. Bölgesel anlamda, kültürel anlamda farklılıkları da içinde barındırıyor. Onların kültürel değerlerini öğrenin. 3 Katılımcı olun. Y,Z kuşağı içerik üreticidir, yaratıcıdır ve duyulmak isterler. Cesaretlendirerek işin içine katın; süper işler çıkartırabilirsiniz. 4 Deneyim kazandırın. Heyecanı seviyorlar. Yeni iş, yeni sorumluluk verilmesi, görev verin, inandığınızı vurgulayın. 5 Multi kanallı / Teknolojik olun. Her mecra kendi avantajları vardır. İletişim kanallarınızı çeşitlendirin. Milenyum kuşakları ile farklı mecralardan iletişim kolay kurulabilir.

26 Kuşak (Jenerasyon) Teknolojik yatkınlık Özgürlüğe düşkün Eleştirel Y ve Z Jenerasyonları İnternet kullanımı Multitask Hızlı tüketen

27 Dünyada neler olacak? Dünya bir olacak, sınırlar kalkacakKariyer ve başarı kavramları yeniden tanımlanıyorYaş ve hiyerarşi, yerini yaratıcılık ve bilgiye bırakacakYeteri kadar çalışıp gelir elde et, sosyal işlere vakit ayır10-15 farklı işte çalışacak

28 30 yılda büyük değişim! İstihdam yapısı %1,5 kişi başı üretim %45’lik büyüme Piketty Ama! Tablet Bilgisayarlar Uygulama Geliştirici Sosyal Medya Yön. Dijital Platformlar Yenilenebilir Enerji Geleceğin Meslekleri? Kimse Bilmiyor İletişim Ulaşım Sağlık Eğitim 21. yy Becerileri Popüler Meslekler?

29 21. yy Beklentiler Üniversite 2009 Dünya İş Forumu – Gary Hamel İtaat Sadakat Titiz çalışma Zeka Disiplin İletişim İnisiyatif Alabilme Girişim Yaratıcılık Tutku/Hırs < >

30 21. yy Becerileri Collaboration (Takım Çalışması) Critical Thinking (Eleştirel Düşünce) Creativity(Yaratıcılık) Communication(İletişim) 4 C

31 21. yy Becerileri Analitik Düşünebilme Yaratıcılık Zaman Yönetimi Etkili İletişim Sistemler arası ilişkiler Doğru akıl yürütme Parçalara bölme Yeni fikirler Farklı bakış açıları Etkileme Multitask Planlama Uygulama Geliştirme Empati Durumsal Doğru mesaj Takım Çalışması

32 Takım Çalışması CERN İnternet Radyo Telefon Elektrik Telgraf

33 Takım Çalışması

34 Takım Çalışması Kurallar Yerden yuvarlama Top havada hareket etmeli Sağa-sola iletme İlk başlatana geri dönmeli

35 Takım Çalışması Amaç İletişim Planlama BaşarılıTakımlar Problem çözme Yöneltme Koordinasyon Anlama Umut Lider Öğrenme eğrisi Pratik Düzeltme

36 Öğrenme Eğrisi

37 V Şeklinde Uçan Kazlar Hava akımı %70 iyileştirme En öndeki kaz Arkadakiler bağırıyor

38 Kaynaklar  The Influence of Organizational Image on College Selection: What Students Seek in Institutions of Higher Education. A.M. Pamaloni, 2010  Değişen Dünya, Değişen Kuşaklar ve Onlarla İletişim. Ö.Alikılıç, 2015  Dijital Çağda Sınıf Yönetimi, Y. Özarslan, 2015  Digital Natives, Digital İmmigrants. M. Prensky, 2001  Yirmi Birinci Yüzyılda Kapital, T. Piketty, 2014  Üçüncü Dalga. A. Toffler, 2012    nesilleri.html nesilleri.html 

39


"BİREYSEL ÇABALARDAN TAKIM OLMA BAŞARISINA Ali Galip Ayvat Yaşar Üniversitesi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları