Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Oyuncunun elektronik bir sistem veya bilgisayarla kurduğu etkileşim neticesinde oluşan sonucun, ekran veya benzeri bir görüntü sistemi aracılığı ile gösterilmesidir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Oyuncunun elektronik bir sistem veya bilgisayarla kurduğu etkileşim neticesinde oluşan sonucun, ekran veya benzeri bir görüntü sistemi aracılığı ile gösterilmesidir."— Sunum transkripti:

1

2 Oyuncunun elektronik bir sistem veya bilgisayarla kurduğu etkileşim neticesinde oluşan sonucun, ekran veya benzeri bir görüntü sistemi aracılığı ile gösterilmesidir.

3 İlk dijital oyun makinesi“PONG” Commodore64 = 1 yılda en çok satan bilgisayar Wolfenstein 3D SNAKE Oyunu

4 World of Warcraft Microsoft Xbox360, Sony PlayStation3 ve Nintendo Wii Farmville Microsoft Kinect ve Sony PlayStation Move

5  KABUS 22 KABUS 22  İSTANBUL KIYAMET VAKTİ İSTANBUL KIYAMET VAKTİ  MOUNT&BLADE MOUNT&BLADE

6 Günümüzde bir milyarın üzerinde insan dijital oyun oynamaktadır. Türkiye’deki dijital oyun kullanıcılarının sayısı yaklaşık olarak 20 milyondur. Dijital oyun sektörünün büyüklüğü yaklaşık olarak 70 milyar dolar olarak hesaplanmaktadır. Artık %80 oranında oyun oynamak için kullanılan Facebook gibi sosyal ağlarda ise kullanıcı sayısı açısından Türkiye, Dünya sıralamasında ilk 5’te yer almaktadır. Yoğun olarak oyun oynamak için kullanılan internet kafelerin sayısı da ülkemizde ’den fazladır.

7 NEDENOYUN? AMAÇLAR YARATICILIK PROBLEM ÇÖZME MÜCADELE MEYDAN OKUMA YARIŞ HİKAYE SUNUM ETKİLEŞİM KAZANMA DUYGUSU UYARLANABİLME DÖNÜT EĞLENCE Oyunları,milyonlarca insan için çekici yapan 10 karakteristik özellik vardır. Bunlar,Prensky(2001)’e göre aşağıdadır:

8  Öğrencinin karşılıklı etkileşim yoluyla eksikliklerini ve performansını tanımasını,dönütler alarak kendi öğrenmesini kontrol altına almasını; grafik,ses,animasyon ve şekiller yardımıyla derse karşı daha ilgili olmasını sağlamak amacıyla eğitim-öğretim sürecinde, bilgisayardan yararlanma yöntemi.

9 Yönlendirme Farklı türde bilgisayar oyunları Öğretmen Gizli öğrenme İsteyerek yapma Performans değerlendirme İçerik Dijital Oyun Tabanlı Öğrenmenin Özellikleri

10 Öğrenme Alıştırma yapma Bilgi verme Geri bildirim Ders ve program etkileşimi Tam öğrenme Uzun süreli hafıza Dijital Oyun Tabanlı Öğrenmenin Özellikleri

11  Verilen komutları takip edebilme  Problem çözebilme ve mantık yürütme  El-göz koordinasyonu, motor yeteneklerinin gelişmesi  Aynı anda birden fazla iş yapabilme,  Hızlı düşünme, analiz yapabilme ve karar verme  Strateji ve tahmin edebilme yeteneğinin artması  Okuma ve matematik becerilerinin artması

12  Harita okuma, yön bulma becerilerinin gelişmesi  Takım çalışması ve işbirliğinin artması  Teknolojik bilgi ve becerinin artması  Yaratıcılığın ve özgüvenin artması  Harekete dayalı oyunlar aracılığı ile fiziksel aktivitelerde bulunmak ve egzersiz yapmak  Stres ve sinir gibi negatif dürtülerin azaltılması

13 Şiddet unsuru Yanlış değer yargısı oluşturma Asosyalleşme Çevrim içi tehditlere açık olması ve kötü dil gelişimi Gerginlik ve stres Dikkat bozukluğu Sağlık sorunları Akademik başarıyı etkileme Gerçek ve fantezi arasındaki ayırımı karıştırma

14 Dijital oyun dünyası ise temelde, gereken teknolojik donanım ve ağ bağlantısına göre üç oyun biçemi üzerinden sınıflandırılabilir:  Çevrim İçi Oyunlar Çevrim İçiOyunlar  PC oyunları PC oyunları  Konsol Oyunları Konsol Oyunları Ayrıca bu oyunlar, oyuncu katılım sayısı temelinde tek kişilik ya da çoklu oyuncular olmak üzere iki alt türe de ayrıştırılabilir.

15

16 Oyunlar okullardaki ders konularını öğretmek üzere üç biçimde kullanılmaktadır:  Konuları öğrenmek için bilgisayar oyunlarının güdüleyici olarak kullanılması  Anlaşılmasında zorluk çekilen ya da kavram yanılgısı oluşan konuları öğretirken bilgisayar oyunlarının bir yapı olarak kullanılması  Bilgisayar oyunlarının konuları canlandırma amaçlı olarak kullanılması

17

18 Hizmet İçi Eğitim Deneysel ve Bilimsel Araştırmalar Bilgisayar Oyunları ve Öğrenme Alanı Akademi Programları Destek Kurumları Yatırım İş Birliği NELER YAPILABİLİR?


"Oyuncunun elektronik bir sistem veya bilgisayarla kurduğu etkileşim neticesinde oluşan sonucun, ekran veya benzeri bir görüntü sistemi aracılığı ile gösterilmesidir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları