Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GİRİŞ Turizm ve seyahatin geleceğine bakmak, dumanlı kristal bir küreye bakmakla eş değer anlam taşımaktadır. Sizlere geleceği gösterebilmemiz açıkçası.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GİRİŞ Turizm ve seyahatin geleceğine bakmak, dumanlı kristal bir küreye bakmakla eş değer anlam taşımaktadır. Sizlere geleceği gösterebilmemiz açıkçası."— Sunum transkripti:

1

2

3 GİRİŞ

4 Turizm ve seyahatin geleceğine bakmak, dumanlı kristal bir küreye bakmakla eş değer anlam taşımaktadır. Sizlere geleceği gösterebilmemiz açıkçası pek de mümkün değildir ancak büyüyen endüstrinin parlayan ışığı olan turizm, bizim kristal küremizin merkezinden gelen bir ışık gibi parlamaktadır.

5 GİRİŞ Bu bölümde, turizm endüstrisinde son zamanlarda ortaya çıkan bazı eğilimleri dikkate alarak geleceğe bir göz atmak istedik. Bu eğilimlerin bazıları belki de değişecektir veya yenileri ortaya çıkacaktır ancak gelecek hakkında düşünmeye başlamak size plan yapmanız için imkân verecektir.

6 GELECEKTEKİ TURİZM PİYASALARININ ŞEKLİ 2. Bölüm’de okumuş olduğunuz bugünün önemli turizm pazar segmentleri, gelecekte de bugün olduğu gibi önemli kalacak mıdır? Turizm piyasasının değişeceğine dair hiçbir şüphe yoktur ancak bu piyasaların değişimler sonrası gelecekte ne tür bir şekil alacağı merak konusudur.

7 GELECEKTEKİ TURİZM PİYASALARININ ŞEKLİ İlk olarak iki olası senaryo gözler önüne serilmektedir. İlk senaryo, kitlesel pazarlar için “Standart Tek Kalıp” turizm hizmeti sunma yaklaşımını işaret etmektedir. İkinci senaryo ise özel pazar nişlerinin ihtiyaçlarını karşılamayı amaçlayan yüksek hizmet anlayışına odaklanmaktadır.

8 GELECEKTEKİ TURİZM PİYASALARININ ŞEKLİ ‘’Gelecekteki Turizm Piyasalarının şekli ana başlığı üç alt başlık ile işlenecektir:  Demografik Değişimler  Engelli Seyahatçiler  İş, Meslek ve Kongre Turizmindeki Değişiklikler

9 GELİŞEN TURİZM PAZARLARI  Yavaş Turizm Farklı bir deneyim arayışı içerisinde olan turistlerin ihtiyacını karşılamak üzere büyümeye başlayacak olan yavaş turizm tatil anlayışı, turizm endüstrisinin önemli bir niş pazar bölümü olarak gelişim gösterecektir.

10 GELİŞEN TURİZM PAZARLARI  Macera ve Doğa Sporları (Extreme) Turizmi Macera turizmi, “yeni deneyimler keşfetmek için doğal ya da açık ortamlarda kişisel zorluklarla gerçekleşen, belirli bir derecede kontrollü risk içeren, özel amaçlı aktivitelere katılım ya da bu amaçla seyahat etme” olarak tanımlanabilir.

11 GELİŞEN TURİZM PAZARLARI  Macera ve Doğa Sporları (Extreme) Turizmi

12 GELİŞEN TURİZM PAZARLARI  Macera ve Doğa Sporları (Extreme) Turizmi Sert macera turizmi, ortalamanın üzerinde fiziksel zorluk ve risk unsurlarını içeren faaliyetleri kapsamaktadır. Sert sporlar ve diğer aşırı faaliyetlere katılımlardaki artış gelecekte de devam edecektir.

13 GELİŞEN TURİZM PAZARLARI  Macera ve Doğa Sporları (Extreme) Turizmi

14 GELİŞEN TURİZM PAZARLARI  Medikal Turizm Tedavi olmak için başka ülkeleri seyahat etme olarak adlandırılan medikal turizm, son zamanlarda oldukça popüler bir hâle gelmiştir.

15 GELİŞEN TURİZM PAZARLARI  Meslek ve Emlak (Gayrimenkul) Turizmi Meslek turizmi ve emlak (gayrimenkul) turizmi, başarı ile zevki birleştirme arayışında olan turistlerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere pazarlanmaktadır.

16 GELİŞEN TURİZM PAZARLARI  Uzay Turizmi Çok uzak olmayan bir gelecekte, dört saat içerisinde dünyanın bir yarısından diğer yarısına uçmamız mümkün olabilecek. Sivil insanların uzay seferlerinde astronotların saflarına katılması ile birlikte uzay turizminin gelişine zaten tanık olmuştuk.

17 GELECEKTEKİ TURİSTLERİN İHTİYAÇLARININ KARŞILANMASI Gelecekte olması beklenen ve bahsettiğimiz tüm bu değişiklikler, pazar bölümlendirmenin mikro bölümlendirme ve kitle özelleştirme olmak üzere iki farklı biçimde yaygınlaşmasına yol açacaktır.

18 ULAŞIMDA GÖRÜLECEK OLAN DEĞİŞİKLİKLER Ulaşımın tüm çeşitlerinde önemli ve fark edilebilir değişiklikler meydana gelecektir. Malzeme ve teknolojilerde görülecek olan gelişimler sayesinde hız ve verimlilikte artış sağlanacaktır.

19 REKABETÇİ İŞ BİRLİĞİ VE BİRLEŞMELER ÇAĞINA HAREKET ETME Turizm endüstrisi, tarihsel süreci boyunca büyüyen pazara hizmet eden pek çok farklı hizmet sağlayıcısıyla farklı parçalara ayrılmıştır. Bu parçalanma; hizmet, kalite, kullanılabilirlik ve fiyatlandırmanın çeşitli düzeyleriyle sonuçlanmıştır.

20 REKABETÇİ İŞ BİRLİĞİ VE BİRLEŞMELER ÇAĞINA HAREKET ETME Kuruluşlar, maliyetlerin kontrol edilmesi ve kalitenin iyileştirilmesi gibi taleplere birleşmelerle cevap verdiği için bizler çok sayıda birleşmeler, satın almalar, ortaklıklar ve iş birliği anlaşmalarının yapıldığı bir döneme tanıklık edeceğiz.

21 HİZMETİN GELİŞTİRİLMESİ  Konuk Deneyimlerini Yükseltmek  Güvenlik ile İlgili Gelişmeler  İnsan Temasını Yakala

22 YEŞİL SINIR Önümüzdeki yıllarda geri dönüşüm, su ve enerji tasarrufu, çevre dostu yapı ürünleri ve malzemelerinin kullanımında zorunlu bir artış görülecektir. Turizm endüstrisi sanayi, güneş, rüzgâr, jeotermal enerji gibi yeni enerji teknolojileri ile birleşen enerji verimliliğine odaklanacak ve bu konudaki dürtü de yükselecektir.

23 TURİZM ARAŞTIRMASI Araştırma, basit bir fikirdir ve sıklıkla bilgi toplama da dâhil olmak üzere bir dizi amaç için konunun sistematik olarak incelenmesidir. Araştırma terimi, hem bir süreç hem de bu sürecin ürününü tanımlamak için kullanılmaktadır.

24 TURİZM ARAŞTIRMASI  Turizm Araştırmalarının Çeşitleri Araştırmalar dört formdan meydana gelmektedir. Bunlar:

25 TURİZM ARAŞTIRMASI  Turizm Araştırmalarının Çeşitleri Tahminî Araştırma Deneysel Araştırma Simulatif (Modelleme) Araştırma Tanımlayıcı Araştırma

26 TURİZM ARAŞTIRMASI  Turizm Araştırmalarını Kim Gerçekleştiriyor?  Turizm Araştırmalarına Kim İhtiyaç Duyar ve Kullanır?  Turizm Araştırmaları Ne Zaman, Nerede ve Nasıl Gerçekleştirilmektedir?

27 TURİZM ARAŞTIRMASI

28


"GİRİŞ Turizm ve seyahatin geleceğine bakmak, dumanlı kristal bir küreye bakmakla eş değer anlam taşımaktadır. Sizlere geleceği gösterebilmemiz açıkçası." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları