Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

6. Hafta İzleyici Merkezli Yaklaşımlar İletişim Bilimine Giriş.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "6. Hafta İzleyici Merkezli Yaklaşımlar İletişim Bilimine Giriş."— Sunum transkripti:

1 6. Hafta İzleyici Merkezli Yaklaşımlar İletişim Bilimine Giriş

2 İzleyici Merkezli Yaklaşımlar İzleyici – Aktif İzleyici Kullanım ve Doyum Gereksinim Bağımlılık Beklenti - Değer

3 Haftanın Karikatürü

4 Temel Önerme KİA nin izleyicilere neler yaptığından ziyade izleyiciler KİA ile ne yapıyor? Etki Çalışmalar

5 İzler kitle Kullanıcı Okuyucu Dinleyici İzleyici Takipçi

6 İzleyicinin Aktifliği Tezi 1970’lerden sonra Pasif, savunmasız, edilgen bireyden Aktif, etkin role sahip Mesajın mahiyetini kestirebilir, seçim yapabilir, yanlı okuma, yorum, ihtiyacına göre Kendi enformasyonu eleştiri ve davranış, KİA şekillenir Medya okur yazarlığı

7 Kullanımlar ve Doyumlar Gerbner’e alternatif Çeşitli gereksenimler var, doyuma ulaştırılmaya çalışılır Katz’a göre çalışmaların 3 hedefi - doyum için KİA nasıl kullanılır? -Medya davranışının güdülerini anlamak -Davranış sonucundaki işlevler ve sonuçlar

8

9 Kullanımlar ve Doyumlar Medya tüketimi(medya ve içeriğin tüketiminin farkındalığı) Fiske’ye göre Medya doyumun tek kaynağı değil (dolayısıyla seçim yapan izlerkitle var) Boş zaman aktivitesi Soap Opera Gereksinimler ve güdüler

10 Gereksinimler ve Güdüler Güdü(Motiv): İnsanın davranışını bir hedefin gerçekleşmesine ya da bir nesneyi elde etmeye yönelten veya uyaran içsel bir güçtür. Kişi bu gücün etkisiyle harekete geçerse motivasyon. Psikolojik ve biyolojik gereksinimler Çevresel ve toplumsal Emniyet ve güven

11 Kullanım ve Doyumlar Kompozisyon ve likert ölçek yöntemi faktor analizi

12 Medya Kullanım???

13 Yarışma Programları

14 Ödev Örnek bir medya veya program seçiniz.. Kullanımlar ve Doyumlar yaklaşımından yararlanarak bir anket tasarlayınız. Anketiniz seçmiş olduğunuz medya ve medya programına uygun olmalıdır. Amacımız insanlar o medyayı veya programını neden kullanıyor, nasıl kullanıyor, elde ettiği doyum ne düzeydedir. Örnek: O ses Türkiye, Arabada Radyo, Cepten sosyal medya gibi...

15 Eleştiriler Medyanın olumsuz yönleri hafifletilmeye çalışılır. Çocuklar? Kişinin bilmediği şeylerle nasıl doyuma ulaşacağını önceden kesitirlemez Toplumsal yapı görmezden gelinir Sınırlı ve basit bir yaklaşım olarak görülür

16 (İşlevsel)Bağımlılık Modeli Sınırlı etkiler ve güçlü etkiler uzlaştırılır Neden kimi zaman güçlü ve doğrudan ve neden dolaylı ve oldukça zayıf Medyaya bağlandıkça medyanın ve mesajlarının önemi artar(ilişki önemli) Alternatif kaynaklar arama ve kullanma güdüsü zayıf Eleştiri: medya zaten var olan kaynaklara ve gereksinim gidericilere alternatif olarak çıkmamış mıdır?

17 Beklenti ve Değer Yaklaşımı Victor H. Vromm Motivasyon teorisi Örgütsel iletişim Bir kişinin davranışını, o kişinin olası davranışlarının ve sonuçlarının ve sonuçların kişi için taşıdığı değere ilişkin algısıyla belirlediği savıdır. Davranış=beklentiXdeğer Medya davranışı da aynı yaklaşımıyla çözülür.

18

19 Sorular Örnek bir araştırma


"6. Hafta İzleyici Merkezli Yaklaşımlar İletişim Bilimine Giriş." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları