Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir."— Sunum transkripti:

1

2

3

4 Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.

5 DEĞİŞİMİN STRATEJİK ROLÜ Önceki bölümlerden çıkarılabilecek bir ders ya da tema varsa, o da örgütlerin kendilerini çevreleyen değişime uyum gösterebilmek için hızlı koşmaları gerektiğidir.

6 Yenilik Yaratmak ya da Yok Olmak Birçok örgüt küresel güçlere, kendi kendini yöneten takımlar oluşturarak, iletişimi ve işbirliğini arttıran yatay yapılar benimseyerek, tedarik ve dağıtım kanallarını sadeleştirerek, BT ve e-iş aracılığı ile zaman ve mekân kısıtlarını aşarak karşılık vermektedir.

7 ŞEKİL 10.1 Büyük Örgütsel Değişim İhtiyacını Doğuran Nedenler

8 Stratejik Değişim Türleri Teknoloji değişimleri, örgüte ayırt edici yetkinlik sağlayan, bilgi ve yetenek tabanını da içeren üretim süreçlerindeki değişimlerdir. Bu değişimler, üretimi daha verimli yapabilmek ya da daha yüksek miktarlarda üretebilmek üzere tasarlanırlar.

9 ŞEKİL 10.2 Stratejik Rekabet Üstünlüğü Sağlayacak Rekabetin Dört Türü

10 BAŞARILI DEĞİŞİMİN UNSURLARI Değişimin türü ya da kapsamı ne olursa olsun, yeniliğin genellikle art arda gerçekleşen olaylardan oluşan, tanımlanabilir basamakları vardır. Bazen bu basamaklar birbiriyle çakışabilir.

11 ŞEKİL 10.3 Başarılı Değişim Unsurlarının Dizilimi

12 TEKNOLOJİ DEĞİŞİMİ Organik bir örgütün esnekliği, insanların yaratıcı olmaya ve yeni fikirler sunmaya dair özgürlüğüne atfedilmektedir.

13 Çok Yönlü Yaklaşım ŞEKİL 10.4 Başarılı Değişim Unsurlarının Dizilimi

14 Teknoloji Değişimini Destekleyen Teknikler Şirketler tarafından çok yönlü bir yaklaşımı sürdürmek amacıyla kullanılan tekniklerin bazıları; değişken yapılar, bağımsız yaratıcı bölümler, girişimcilik takımları, kurumsal girişimcilik ve işbirlikçi takımlardır.

15 YENİ ÜRÜNLER VE HİZMETLER Yeni Ürün Başarı Oranı 100 Fikir 33 Geliştirilen Proje 28 Tüm Testleri Geçen Proje 24 Tamamen Ticarileştirilen 14 Piyasada Başarılı Olan Yeni Ürün Başarı Oranları ŞEKİL 10.5

16 Yeni Ürün Başarısının Nedenleri Başarılı yeni ürünler ve hizmetlerin, teknolojik içerikli olduğu ve aynı zamanda müşteri ihtiyaçlarına göre geliştirildiği görülmektedir.

17 Yatay Koordinasyon Modeli ŞEKİL 10.6 Yeni Ürün Geliştirmede Yatay Koordinasyon Modeli

18 Rekabet Üstünlüğü Elde Etmek: Hız İhtiyacı Zamana dayalı rekabet, ürün ve hizmetlerin rakiplerden daha hızlı şekilde dağıtılması ile firmalara rekabetçi bir üstünlük sağlanmasını ifade etmektedir. Örneğin giyim perakendecisi Zara, haftada iki kez mağazaya yeni tarzları getirmektedir.

19 STRATEJİ VE YAPI DEĞİŞİMİ Zaman zaman tüm örgütler; stratejilerinde, yapılarında, yönetim süreçlerinde ve idari prosedürlerinde değişiklik yapma ihtiyacı duymaktadır.

20 Çift Çekirdek Yaklaşımı Örgütsel değişime çift çekirdek yaklaşımı, yönetsel ve teknik değişiklikleri karşılaştırmaktadır.

21 Yönetsel Değişimi Uygulamaya Yönelik Örgüt Tasarımı Şekil 10.7 Örgütsel Değişim İçin Çift Çekirdek Yaklaşımı

22 KÜLTÜR DEĞİŞİMİ Kültür değişimi, özellikle zor olabilmektedir çünkü insanların öz değerlerine ve belirledikleri düşünme ve uygulama yöntemlerine karşı çıkmaktadır.

23 Kültür Değişimine İlişkin Güçler Bir şirketin kültürünü değiştirmek, muhtemelen bir yöneticinin üstlenebileceği en zor işlerden biridir.

24 Örgüt Geliştirme Kültürü Değişim Müdahaleleri ÖG aracılığı ile insanların yeteneklerinin geliştirilmesine yönelik olarak pek çok örgüt tarafından kullanılan teknikler aşağıda yer almaktadır. Büyük Grup Müdahalesi Takım Kurma Bölümler Arası Faaliyetler

25 DEĞİŞİMİN UYGULANMASINA YÖNELİK STRATEJİLER Değişim İçin Liderlik Başarılı değişim, yalnızca, çalışanların olası stres ve zorluğa dayanmalarının yanı sıra yeni amaçlara ulaşmak için gerekli olan zaman ve enerjiyi harcamaya razı olmaları hâlinde gerçekleşebilmektedir.

26 ŞEKİL 10.8 Değişim için Kabul Aşamaları

27 Değişime Yönelik Engeller İnsanların değişime direnç göstermeleri doğaldır ve bireysel ve örgütsel düzeylerde pek çok değişim engeli bulunmaktadır. Kitabımızda değişime yönelik 5 engel verilmiştir.

28 Uygulamaya İlişkin Teknikler Değişimi, insanların ona neden direnç gösterdiğini ve bu direncin üstesinden gelme yollarını anlayarak etkin şekilde yönetmeyi öğrenmek özellikle yukarıdan aşağıya değişimlere gereksinim duyulduğunda son derece önemlidir. Uygulamaya ilişkin teknikler sayfa aralığında maddelendirilmiştir.

29 KONUNUN ESASLARI Bu bölümde kitap içeriğinde yer alan tüm esaslardan sadece 2 tanesine yer verilmiştir.  Dört değişim türü –teknoloji, ürünler ve hizmetler, strateji ve yapı, kültür– bir örgüte rekabet üstünlüğü sağlayabilmekte ve yöneticiler, değişim için gereken unsurların her birinin mevcut olduğunu garantiye alabilmektedir.

30  Strateji ve yapı ile ilgili değişiklikler açısından, yukarıdan aşağıya yaklaşım genellikle en iyisidir. Bu yenilikler; yeniden yapılanma, küçülme ve politikalar, amaçlar ve kontrol sistemleri konularında sorumluluk üstlenen tepe yöneticilerin etki alanındadır.

31


"Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları