Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 1 FOET (ISCED F) (E Ğİ T İ M VE Ö Ğ RET İ M ALANLARI SINIFLAMASI)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 1 FOET (ISCED F) (E Ğİ T İ M VE Ö Ğ RET İ M ALANLARI SINIFLAMASI)"— Sunum transkripti:

1 TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 1 FOET (ISCED F) (E Ğİ T İ M VE Ö Ğ RET İ M ALANLARI SINIFLAMASI)

2 TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 2 FOET NED İ R? FOET (Eğitim ve Öğretim Alanları Sınıflaması), temel ve sürekli eğitim, genel ve mesleki eğitim ile ilgili tüm eğitim programlarını sadece bir EĞİTİM ve ÖĞRETİM ALANI içinde sınıflandırmak için Avrupa Birliği İstatistik Ofisi (EUROSTAT) öncülüğünde hazırlanmış bir sınıflamadır

3 TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 3 FOET-99, ISCED’e dayandırılmış olmasına rağmen ISCED’in bir parçası olarak görülmemelidir. ISCED, her bir eğitim programının eğitim alanı ve eğitim seviyesine göre sınıflandırılmasını dikkate alırken, FOET ise eğitim programlarını yalnızca alanlar içerisinde sınıflandırmaktadır

4 TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 4 FOET’ İ N YAPISI Alanların isimleri BasamaklarAlanların Sayısı Geniş alan1-basamaklı9 Dar alan2-basamaklı25 Ayrıntılı alan 3-basamaklı80

5 TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 5 2 basamaklı seviye (dar alanlar), genelde veri toplamada uluslararası kuruluşlar tarafından kullanılacaktır ve “eğitim alanları” terimi bu seviyeye referans etmektedir. 2 basamaklı seviye, ISCED 97 ’nin eğitim alanları ile aynıdır. 3 basamaklı seviye, “eğitim ve öğretim alanları” olarak adlandırılır

6 TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 6 Üç basamaklı alanlar esnek bir sistem sağlamaktadır ve belirli amaçlara uygun özel verilerin toplanmasında kullanılabilir. Üç basamaklı seviyedeki daha ayrıntılı alanların programları iki basamaklı alanlara yerleştirmede kolaylık sağlayacağı düşünülmüştür. Üç basamaklı seviye ulusal düzeyde olduğu gibi ya da ulusal koşullara uydurmak amacıyla üzerinde değişiklikler yapılarak kullanılabilir

7 TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 7 0Genel Programlar 1Eğitim 2Beşeri Bilimler ve Sanat 3Sosyal Bilimler, İş ve Hukuk 4Fen Bilimleri, Matematik, Bilgisayar 5Mühendislik, İmalat ve inşaat 6Tarım ve Veterinerlik 7Sağlık ve Refah 8Hizmetler FOET’TEK İ GEN İŞ ALANLAR

8 TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 8 GENİŞ ALANDAR ALANAYRINTILI ALAN 5 Mühendislik, İmalat ve İnşaat 52 Mühendislik ve Mühendislik İşleri 521Mekanik ve metal işleri 523Elektronik ve otomasyon 525Motorlu araçlar, gemiler ve uçaklar 54İmalat ve İşleme 541Gıda işleme 543Malzemeler (ağaç, kağıt, plastik ve cam)

9 TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 9 Disiplinler Arası Programlar Disiplinler arası programlar, eğitim ve öğretim alanlarının iki ya da daha fazlasını birleştiren programlardır. Bu programlar, aynı dar alanda yer alabileceği gibi farklı dar alanlarda da yer alabilir. Bu programlar için çoğunluk kuralının kullanılması gerekmektedir. Çoğunluk Kuralı: Birden fazla eğitim alanını kapsayan programların baskın olan konuya göre sınıflandırılmasıdır. Baskınlık ölçütü genellikle konu için harcanan zamandır

10 TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 10 Geniş Programlar Geniş programlar, aynı dar alan içerisinde yer alan ve hiçbirinin diğerlerine göre açıkça üstün olmadığı birkaç (en az üç) eğitim ve öğretim alanını içeren programlardır. Geniş program kodlarında üçüncü basamak “0” dır Örnek-1: Yöneticilik, finans, satış ve pazarlamadan oluşan 34- İş ve yönetim dar alanındaki bir program 340 “İş ve yönetim (geniş programlar)” programı olarak sınıflandırılmalıdır. Örnek-2: Bir elektrik montajı programında, destekleyici konulara (dil, matematik, doğa bilimleri vb.) planlanan mesleki konuya ayrılan zamandan daha çok zaman ayrılmış olabilir. Fakat bu programın bir geniş program olarak değil 522 “Elektrik ve enerji” programı olarak sınıflandırılması gerekir.

11 TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 11 Belirsiz veya Sınıflandırılamayan Programlar Eğer bir program hakkında yeterli bilgi bulunmuyorsa veya program ayrıntılı alanlardan herhangi birisi içinde sınıflandırılamıyorsa “9” kodu kullanılır. İkinci basamakta “9” kodunun kullanımına izin verilmemektedir. Bir programın dar alanının belirlenemediği durumlarda “99” kodu kullanılır Örnek: Hakkında fazla bilgi olmayan bir mühendislik programı “529” olarak kodlanır.

12 TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 12 Uygun bir dar alan bulunduğunda, seçilen alanın doğru ayrıntılı alanda (3.Basamak) olması isteniyorsa, her bir ayrıntılı alan için verilmiş tanımla doğru dar alan olup olmadığı doğrulanarak, kontrol edilir. Daha sonra dar alanlarla (2.Basamak) devam edilir. Birçok durumda, programın ait olduğu alanların hangisi olduğu çok veya az belirgindir. Bir eğitim programını veya program grubunu sınıflandırırken, sınıflamanın hangi geniş alanı (1.Basamak) içine sınıflandırılması gerektiğine karar verilir. Sınıflama yaparken:

13 TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 13 ÖRNEK: Lif ve kağıt teknolojisi konulu bir eğitim programı nerede sınıflandırılır?

14 TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ADIM: Geniş alanlara bakılır: Genel Programlar 1 Eğitim 2 Beşeri bilimler ve Sanat 3 Sosyal bilimler, İş ve Hukuk 4 Fen bilimleri, Matematik, Bilgisayar 5 Mühendislik, İmalat ve İnşaat 6 Tarım ve Veterinerlik 7 Sağlık ve Refah 8 Hizmetler

15 TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ADIM: Dar alanlarla devam edilir. 52 Mühendislik ve mühendislik işleri 54 İmalat ve İşleme 58 Mimarlık ve inşaat

16 TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ADIM: Bulunan dar alanın altındaki ayrıntılı alanlara bakılır. 540 İmalat ve işleme (geniş programlar) 541 Gıda işleme 542 Tekstil, giyim, ayakkabı, deri 543 Materyaller (ağaç, kağıt, plastik, cam) 544 Madencilik ve maden çıkarılması Malzemeler (imalat ve işleme), ağaç, kağıt, plastik, cam ya da taş, kil, yapay malzemeler gibi diğer malzemelerden imal edilmiş ürünler üzerine yapılan çalışmalardır.

17 TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 17 FOET 99 Sınıflamasının Kullanıldığı Araştırmalar Hanehalkı işgücü anketi Yetişkin eğitimi araştırması 2012 Yaygın eğitim faaliyetleri araştırması

18 TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 18 FOET 99 Sözlüğü: Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) tüm eğitim programlarını (önlisans, lisans, yüksek lisans, doktora, tıpta uzmanlık), Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kız teknik, erkek teknik, ticaret ve turizm, çıraklık ve ustalık, halk eğitimi, ortaöğretim programlarını ve orijinal FOET alan kodlarını kapsamaktadır. FOET 99 Sözlüğü

19 TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 19 TE Ş EKKÜRLER…


"TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu 1 FOET (ISCED F) (E Ğİ T İ M VE Ö Ğ RET İ M ALANLARI SINIFLAMASI)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları