Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 TURİZM İŞLETMELERİNDE “SOSYAL MEDYA” NIN ÖNEMİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 TURİZM İŞLETMELERİNDE “SOSYAL MEDYA” NIN ÖNEMİ."— Sunum transkripti:

1 1 TURİZM İŞLETMELERİNDE “SOSYAL MEDYA” NIN ÖNEMİ

2 2 TÜRKİYE’DE TURIZM SEKTÖRÜ İÇİN EN ÖNEMLİ SOSYAL MEDYA MECRALARI Rezervasyon / Yorumlar için *Tripadvisor *Booking.com *Otelpuan *Holidaycheck *Tophotels.ru *Lonely Planet Tanıtım & Pazarlama için *Facebook *Instagram *Twitter

3 Turizm şirketleri için sosyal medya niçin önemli? * Dünya üzerinde her 6 kişiden biri Facebook’a kayıtlı * Günde ortalama 3 milyon kişi Twitter hesabı açıyor * YouTube’un her ay 1 milyar civarında ziyaretçisi var Buna ek olarak bugün dünyada 2 milyarın üzerinde olan sosyal medya kullanıcısının 2015 yılında yaklaşık %300 artış gösterdiği saptanmış. 3

4 4  Günümüzde tüketiciler neredeyse hiç zaman ayırmadan tüm ihtiyaçlarını (giyim, kozmetik, teknoloji ürünleri, beyaz eşya, kitap, cd vs) online olarak gideriyor ve satın alma öncesinde mutlaka sosyal medyayı ziyaret ediyor.  Tüketiciler web siteleri güncel olmadığından, anlık paylaşımları ve misafir yorumlarını da göremediklerinde sosyal mecralara yöneliyor ve karar verme aşamasında sosyal medyayı kullanıyor. Bu nedenle sosyal medya artık tüketiciler ile firmalar arasında önemli bir köprü kuruyor.

5  Misafirler rezervasyon yaptırdıktan önce, yaparken, geliş tarihine kadar, konakladığı süre zarfında ve döndükten sonra bile her aşamada Sosyal Medyayı kullanıyor Tüm gelişmelerden ve aktivitelerden haberdar olmak için öncesinde web sayfası, tripadvisor, booking.com, facebook başta olmak üzere araştırıyor, yorumları okuyor ve gelmeden önce sosyal mecralar üzerinden sorular yöneltiyorlar.  Bu sebeple sosyal mecralarda sayfa yönetimi çok iyi yapılmalı & güncel içerikler paylaşılmalı Sayfa yönetiminde eski hesapların kapatılmasının ardından, güncel içeriklerin paylaşımı tesisin itibarını güçlendiriyor. Takipçileri etkilemek için öncelikle hedef kitle iyi belirlenmeli ve sunulan hizmetler hem sözel hem de görsel içerikleriyle takipçiyi etkiler nitelikte olmalı.  Tesise gelen yorum ve sorular en kısa zamanda cevaplanmalı Aktif sosyal medya kullanımı, misafirin tesise olan güvenini artırıyor, kendini özel ve önemsenmiş hissetmesini sağlıyor. 5

6 HENÜZ BİRÇOK TURİZM İŞLETMESİ SOSYAL MEDYA & ONLINE TURİZMİ ÖNEMSEMEZKEN DİĞER SEKTÖRLERİN BU ÇILGIN TÜKETİM ÇAĞINDA DİNAMİKLERİ NASIL TAKİP ETTİĞİNE BAKALIM... 6 EKMEK ASLANIN AĞZINDA

7 Seyahat Markaları için Yeni Sosyal Ağların Tam Sırası ! 7 Hepimiz rezervasyon yapmak ya da tatil araştırmak için sitelere girdiğimizde “Bize Facebook ya da Twitter’dan ulaşın” yönlendirmesinini görmüşüzdür. Bu artık oldukça geleneksel bir yöntem. Hatta çok yakında web sayfalarının pabucunun dama atılacağı, her türlü tanıtım ve pazarlamanın sadece facebook sayfaları üzerinden yapılacağı bile konuşulmakta. O yüzden henüz bir Facebook hesabınız yoksa hemen açmanızı öneririz

8 Seyahat markaları için Facebook’ta genel bir gönderi paylaşarak ya da tweet atarak hedef kitleye ulaşmak bir klasik. Ancak hedef kitle belki de “Snapchat” kullanıyor; o zaman ne yapacağız ? Y kuşağının gezginlerine nasıl ulaşmayı planlıyoruz? Yeni sosyal medya mecralarını yeterince tanıyor ve takip ediyor muyuz? Misafirlerin özel ilgi ve alakadan ne kadar hoşnut kalacaklarını ve bunun bizlere geridönüşünü biliyoruz ancak genel gönderiler ile misafirlere “özelsiniz” hissi yaratmanın ne kadar zor olduğunun da farkındayız. Ancak biliyoruz ki bir sorun yaşandığında misafir karşısında hemen ulaşabileceği birini görmek istiyor ve bunun doğal bir tepki olduğunun da farkındayız; o zaman yeni sulara yelken açmak kaçınılmaz bir hal alıyor. 8

9 Sosyal medya üzerinde misafir memnuniyetini ölçen yabancı bir şirket şöyle diyor: “Bir işletmenin yapabileceği en büyük ve ileriye dönük şey canlı yardım hatları ve hızlı servisleri”. Belirtmek istediği şey daha kişisel yaklaşımlar ve sorunlara daha hızlı çözüm bulabilmek. Örneğin KLM Havayolları web sayfasına “Facebook Mesaj” butonu eklemiş. Hollanda lı misafirler için de WhatsApp’ı kullanıyor. Hyatt zinciri ise Asyalı müşterileri için Asya ülkelerinde kullanılan bir mesajlaşma uygulaması olan “WeChat” i kullanıyor. KLM havayolları deneyimli e-ticaret başkan yardımcısı Tjalling Smit şöyle diyor: “Müşterilerimiz nereyi seçiyor ise orada olmamız gerektiğine inanıyoruz. Bu Twitter ve Facebook’tu ; artık insanların kendi iletişim ağlarını seçtiğini görüyor ve marka olarak o mecralarda yer almaya çalışıyoruz.” Bu da şu demek: Sektörümüzde teknolojiye direnmek sonun başlangıcı. İlerleyen ve çok çabuk kendini tüketen teknoloji içinde tüm trendleri takip etmek kaçınılmaz bir gerçek.

10 Sosyal Medyanın Turizm Firmalarına Sağladığı Katkılar  Sosyal medya araçlarını kullanarak hedef kitleyi belirlemek, ne istediklerini ve nasıl hareket ettiklerini öğrenmek ve hedef kitleyi istenilen ürün ya da hizmete yönlendirmek  Sosyal medya araçları ile web site trafiğini arttırmak  Ziyaretçilerde güven uyandırmak ve hedef kitlenin ilgisini çekmek için güncel ve kolay kullanılabilir hale getirmek  Marka farkındalığı yaratmak  Marka tanıtımı yapmak için yeni kanallar oluşturmak  Müşterilerle kolay ve düşük maliyetle iletişim kurmak 10

11 11 Online Turizmin önemini 4-6 Şubat tarihlerinde Istanbul’da gerçekleşecek ve bir ayağı da 10 Kasım ‘da Belek’te yapılacak olan “World Tourism Forum Global Meeting” ‘in ana konularından biri olması sebebiyle daha net anlayabiliriz. Topic su sekilde atılmış: “Online Tourism” is rapidly becoming a growing topic of tourism trends. The future of the Online Tourism will be discussed by the World Tourism Leaders & the travel professionals. Online Turizm, en hızlı büyüyen turizm eğilimleri arasında yer alıyor ve bu da Turizm sektörünün geleceğini belirliyor.

12 SÖZ TURİZM EĞİLİMLERİNDEN AÇILMIŞKEN ”2015 TURIZM & SEYEHAT EĞİLİMLERİ RAPORU”NA KISACA GÖZ GEZDİRELİM... 12

13  1.1 billion tourists travelled abroad in 2014, a 4.7% increase over the previous year.  For 2015, international tourism to grow by 3% to 4% and will double from 1 to 2 billion between 2013 and  By 2017, more than 3 billion people will have mobile internet access.  Internet access is the most important hotel amenity for both leisure and business travellers and Hyatt is first major global full-service brand to offer free WiFi.  51% of U.S. Millennial travellers, 24% of all U.S. travellers post comments and updates on Facebook, Twitter or other social media on vacation. (% 57 -%29 in daily life)  World population of 65+ will rise from 600 million to more than 1 billion by 2030; 17% in Europe, 10% in North America and 7% in Asia. Retirees are an attractive market in non-peak. 13

14 INTERNETTE OLMAK İnternette olmanın en önemli unsuru “görünür olmak”. Bu görünürlüğü yakalamak; otel ve hizmetlerin arama motorlarında ön sıralarda çıkmasını sağlamaktan geçiyor. Bugün konaklama hizmeti veren birçok firma, “seyahat sitelerinin Google’ı” olarak nitelendirilen TripAdvisor’da üst sıralarda çıkmak için sıkı bir yarışa girmiş durumda. Çünkü burada iyi bir sıralama yakalamak sayfanın daha çok ziyaret edilmesi, acentelere daha fazla rezervasyon trafiği yönlendirilmesi, odalarına ve hizmetlerine olan talebin artması anlamına geliyor. Tesislere düşense yalnızca bu talepleri, satışa dönüştürmek. 14

15 2015 YILINDA TRIPADVISOR  Her Ay 375 Milyon Tekil Ziyaretçi  250 Milyondan Fazla Yorum & Düşünce  28 Dilde 15

16 16 TripAdvisor’da üst sıralarda yer almanın ve bu talebi oluşturmanın yolları nedir? TripAdvisor’da üst sıralara çıkmanın temel yolu, her şeyden önce misafirlere kaliteli hizmet sunmak ve olumlu yorumlar yazmalarını sağlamaktan geçiyor. Hizmet kalitesinde misafir beklentilerinin üzerine çıkmak, tesislere yalnız TripAdvisor’da değil, tüm yorum kanallarında ayrıcalık kazandırıyor. Bir TripAdvisor yetkilisinin sözleriyle işin sırrı “ortada bir sır olmaması. “

17  Kaliteli hizmet  Markaya sadık olmak  Ekip çalışmasının önemi  Yorumları dikkate almak  Hizmetleri duyurmak Dürüstlük, samimiyet ve açıklık önemli … Misafirlere sunulan hizmet kalitesini yüksek tutan, güler yüzlü bir ekip çalışması yürüten ve misafir yorumlarını yanıtsız bırakmayan işletmeler TripAdvisor’daki varlığını doğru yönetirse TripAdvisor’da düşünülenden de fazla sayıda rezervasyon sağlayıp dünyaca ünlü bir otel olabiliyor. 17

18 18

19 SEKTÖRDEN ÖRNEKLER LIBERTY HOTELS LYKIA ve SENTIDO LYKIA RESORT & SPA OTELLERİ OLARAK TRIPADVISOR’DA NE DURUMDAYIZ ? 19

20 İşletme Konumu: Ölüdeniz  Bölgede Araştırma Yapan Gezgin Sayısı: 2013 Yılı : Yılı: (Artış % 0,92) Sayfa Görüntülenme Sayısı Toplam: Son 12 ay baz alınarak (Artış %6) Rakamların Dağılımı:  Masaüstü:  Mobil :  Tablet:

21  Yorum başına tıklama sayısı:  Toplam Liberty Yorum Sayısı:1.427 Yanıtlanan Liberty Yönetim Yazısı:1.119 (2014 yanıtlanan % 73, 2015 için hedefimiz % 95 )  Toplam Sentido Yorum Sayısı:374 Yanıtlanan Sentido Yönetim Yazısı:262 (2014 yanıtlanan % 70, 2015 için hedefimiz % 95 )  Fotoğraflarımızın Görüntülenme Sayısı: Liberty: Sentido:

22 İşletme Sayfamızı En Çok Ziyaret Eden Ülkeler İngiltere Liberty % 69 Sentido % 69 Türkiye Liberty %10 Sentido % 15 Rusya Liberty % 5 Sentido % 3 22

23 LIBERTY HOTELS LYKIA ve SENTIDO LYKIA RESORT & SPA OTELLERİ OLARAK BOOKING.COM’DA NE DURUMDAYIZ ? 23

24 INSANLAR NEDEN “BOOKIN.COM” U KULLANIYOR ?  En iyi fiyatı yakalamak icin Rezervasyon ücreti yok, En iyi fiyat garantisi veriliyor  Dünya çapında konaklama tesisi 211 ülkede, seyahat noktası Türkiye’den 9959, Ege Bölgesi’nden 3377, Ölüdeniz’den 227 otel  Rezervasyonlarını online yönetiyorlar Iptal etmek, değişiklik yapmak veya tesise talep göndermek çok kolay  Güvenilir bir site ! doğrulanmış değerlendirme  Her dilde mevcut Türkçe'nin yanı sıra 41 ayrı dilde internet sitesi ve müşteri hizmetleri mevcut  Her yerde, her zaman kullanılabilir olması Ücretsiz mobil uygulama sistemi ile herkese ulaşılabilirlik sağlanıyor. 24

25 25 Liberty Hotels Lykia Booking.com’da 235 Değerlendirme üzerinden 8.9 rating Ayrıntılı puanlama  Temizlik: 8.6  Rahatlık:8.7  Konum:9,1  Olanaklar:8.9  Çalışanlar: 8,8  Fiyat/fayda dengesi:8

26 Sentido Lykia Resort & SPA Booking.com’da 235 Değerlendirme üzerinden 8.9 rating Ayrıntılı puanlama  Temizlik: 9  Rahatlık:9,3  Konum:9,2  Olanaklar:9  Çalışanlar: 8,8  Fiyat/fayda dengesi:8,3  Ücretsiz WiFi: 7,1 26

27 REZERVASYONLARIN DAĞILIMI 2014 Yılı Toplam Toplam Satılan Oda: (Oda Geceleme)  Booking.com: 8351 Oda Geceleme %4,96  Otel Web Sayfası: 1504 Oda geceleme %0,89  Toplam Online: 9855 Oda Geceleme %5, Yılı (12 Ekim 2015 güncelleme) Toplam Satılan Oda:  Booking.com: Oda %7,08  Otel Web Sayfası: 4441 Oda % 2,62  Online Total: Oda % 9,71 27

28 LIBERTY HOTELS LYKIA ve SENTIDO LYKIA RESORT & SPA OTELLERİ OLARAK FACEBOOK’DA NE DURUMDAYIZ ? 28

29 29 Facebook Paylaşımlarında İzlenme Durumu:  35 – 70 TL bütçe ile:5700 – kişi  Beğenme (Like) aralığı:150 – 2000  Paylaşılma (share) oranı:10 – 65  Misafir yorumları oranı: 5 – 45 Yönetim olarak her yoruma verilen yanıtla en az X 500 kişiye ulaşıyoruz. Örneğin 20 yoruma verilen yanıt ile en az 500 x 20 = kişiye, çok düşük bütçelerle pek çok kullanıcıya ulaşmış ve böylece çok etkili bir pazarlama ve tanıtım yapmış oluyoruz.

30 LIBERTY HOTELS LYKIA ve SENTIDO LYKIA RESORT & SPA OTELLERİ OLARAK INSTAGRAM’DA NE DURUMDAYIZ ? 30

31 Instagram’da İzlenme Durumu Instagram, Facebook ve Twitter kadar yaygın kullanılan bir platform olmasa da yükselişte olan ağlardan biri. Şu anda pek çok tesis misafirlerinin otellerinde çektiği resimler üzerinden bir yarışma başlatarak en çok beğenilen resim üzerinden 1 haftalık tatil vermeyi vadediyor. Böylece otel reklam ve pazarlamasını tüm katılımcılar, takipçiler ve beğenenlere ek olarak kendi ulaşabileceği profilin üzerine de çıkarak en iyi görsel ve paylaşımlarla yapmış oluyor. Örnek: “””Here is the best instagram photos of the week. Share your summer moments with # ‎ dreaminglykia ‬ & ‪ # ‎ libertyhotelslykia ‬ hashtags on Instagram and get the chance to spend a week at our resort. Details are “”” # ‎ dreaminglykia ‬ ‪ # ‎ libertyhotelslykia ‬ 31

32 32

33 LIBERTY HOTELS LYKIA ve SENTIDO LYKIA RESORT & SPA OTELLERİ OLARAK HOLIDAYCHECK’DE NE DURUMDAYIZ ? 33

34 HOLIDAYCHECK sitesi Tripadvisor’a kıyasla Almanlar tarafından daha çok tercih ediliyor. HolidayCheck yorumların yayınlanması için konaklama belgesi talep ediyor; bu sebeple bu site Almanlara daha güvenli geliyor.  Her Ay 26 Milyon Ziyaretci  Her Ay 333 Milyon Sayfa görüntüleme  4,15 Milyon kayıtlı kullanıcı  10 Milyondan fazla, 11 dilde yorum Avrupalıların %90’ı tatil rezervasyonu yaptıracakları yere karar verirken bu sitede yapılan yorumların etkili olduğunu söylüyor. 34

35  Liberty sayfa görüntüleme sayısı : (fotolar ve videolar dahil)  Sentido sayfa görüntüleme sayısı : (fotolar ve videolar dahil)  Toplam Liberty yorum sayısı:490 Yorum okunma sayısı:  Toplam Sentido yorum sayısı:178 Yorum okunma sayısı:

36 KATILDIĞINIZ VE İLGİYLE DİNLEDİĞİNİZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ. SEVGİ, HUZUR, BARIŞ & GÜZELLİKLERLE KALMANIZ DİLEĞİYLE... 36


"1 TURİZM İŞLETMELERİNDE “SOSYAL MEDYA” NIN ÖNEMİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları