Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Araştırma ve Strateji BBY256 Bilgi Mimarisi. Kavram ve bileşenler üzerinde durduk Şimdi sıra bilgi mimarileri yaratma süreç ve yöntemlerinde.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Araştırma ve Strateji BBY256 Bilgi Mimarisi. Kavram ve bileşenler üzerinde durduk Şimdi sıra bilgi mimarileri yaratma süreç ve yöntemlerinde."— Sunum transkripti:

1 Araştırma ve Strateji BBY256 Bilgi Mimarisi

2 Kavram ve bileşenler üzerinde durduk Şimdi sıra bilgi mimarileri yaratma süreç ve yöntemlerinde

3 Bilgi mimarisi geliştirme süreci Araştırma: Arkaplan materyaller, amaçlar, kullanıcılar, iş bağlamı, mevcut bilgi mimarisi vd. Strateji: Site organizasyonunun ilk iki-üç düzeyinin ve dolaşım yapılarının tanımlanması Tasarım: Yüksek düzeyde bilgi mimarisinin şekillendirildiği aşama (ayrıntılı taslaklar, çerçeveler ve üst veri şemaları) Kurulum: Sitenin kurulup test edilme aşaması aynı zamanda tasarımın da test edildiği aşama (etiketleme, sorun çözme, belgeleme, eğitim vd.) Yönetim: Sitenin bilgi mimarisinin sürekli değerlendirilmesi ve geliştirilmesi, yeni belgelerin etiketlenmesi, eskilerin ayıklanması, kullanımın izlenmesi, yeniden tasarım fırsatlarının değerlendirilmesi

4 Araştırma Modeli

5 Araştırma araç ve yöntemleri

6 Arkaplan araştırma Kısa ve uzun dönem hedefler nelerdir? İş planı nedir? Politikalar nedir? Plan ve bütçe nedir? Hedeflenen kullanıcılar kimlerdir? İnsanlar niye bu siteye gelsin? Niye yeniden gelsinler? Kullanıcılar ne tür işler yapabilirler? İçerik nasıl yaratılacak ve yönetilecek? Kim tarafından? Teknik alt yapı nedir? Geçmişte ne başarılı oldu, ne olmadı?

7 İlk sunuşlar Bilgi mimarisi nedir ve niçin önemlidir? Bilgi mimarisi sitenin diğer bileşenleriyle ve örgütün kendisiyle nasıl ilişkilendirilecek? Temel kilometre taşları ve teslimatlar/raporlar nelerdir?

8 Araştırma toplantıları Strateji takımı toplantısı – Sitenin amaçları, hedef kullanıcıları, planlanan içerik ve işlevsellik, kim yapacak, ne zamana kadar, ne tür engeller çıkabilir İçerik yönetimi toplantısı – İçerik eklemeyle ilgili resmi ve resmi olmayan politikalar, içerik yönetim sistemi var mı, içerik yönetimi için kontrollü söz dağarı var mı, içerik sisteme nasıl giriliyor, hangi teknoloji kullanılıyor, kim hangi içeriği giriyor, içeriğin amacı ne, bu içerik alanının ardındaki amaçlar ve vizyon nedir, kullanıcılar kim, içeriğin formatı (statik-dinamik), içeriği kim yaşatıyor, gelecekte planlanan içerik ve hizmetler neler, içerik nereden geliyor ve nasıl ayıklanıyor, içerik yönetim sürecini etkileyen yasal sorunlar nelerdir Bilgi teknolojisi toplantısı – İçerik yönetim yazılımı, üst veri kütüğü yaratma ve dağıtık etiketleme, belgelerin İYS tarafından otomatik olarak kategorizasyonu, otomatik dizin yaratma, kişiselleştirme, arama motorunun esnekliği – arama motoru gömü bütünleştirmeye imkan veriyor mu, arama kütüklerine ve kullanım istatistiklerine düzenli erişim

9 Paydaşlarla görüşmeler Örgütteki rolü, takımın ne yaptığı, intraneti nasıl kullandığı, şirket intranetinin sorunları, intranet strateji takımının bilmesi gereken örgütteki girişimler, intraneti kullanıyor mu, hangi kısmı ve hangi sıklıkla, bilgi paylaşmak için ne gibi insentifler var, kritik başarı faktörleri neler, bu faktörler nasıl ölçülecek, yatırımın getirisi nedir, intranet yeniden tasarımı için ilk üç öncelik, intranet strateji takımına söylemek istediğiniz en önemli şey nedir, sormadığımız ama sormamız gereken soru nedir?

10 Teknoloji değerlendirme Mevcut araçların ve BT alt yapısının incelenmesi

11 İçerik Sezgisel değerlendirme – Aynı bilgiye birçok yoldan erişme, taksonomiyi destekleyen dizin ve site haritaları, dolaşım sisteminin bağlam hakkında bilgi sunması, kullanıcıya uygun dil kullanımı, arama ve gezinmenin bütünleştirilmesi ve birbirini pekiştirmesi İçerik analizi – İçeriğin toplanması (format, belge türü, kaynak, konu, mevcut mimari), analizi (yapısal, tanımlayıcı ve yönetsel üst veriler)

12 İçerik haritalama

13 Karşılaştırma (benchmarking) Referans noktası Başkalarıyla karşılaştırma Tasarım öncesi ve sonrası yatırımın getirindeki değişiklik

14 Kullanıcılar Kullanım istatistikleri (Google analytics) Arama kütüğü analizi Müşteri destek verileri Katılımcı tanımı ve bulunması Anketler Bağlamsal sorgulama Odak grupları

15 Kullanıcı araştırması oturumları Görüşmeler Kart sıralama Kullanıcı testi

16 Araştırmanın savunulması

17 Strateji

18 İş Ürünleri ve teslimatlar Metafor keşfi Senaryolar Örnek olaylar ya da hikayeler Kavramsal diyagramlar Taslaklar ve çerçeveler

19

20 Strateji raporu

21 Kullanıcı rolleri

22 Kavramsal taslak

23 Çerçeve

24 İçerik yönetimi


"Araştırma ve Strateji BBY256 Bilgi Mimarisi. Kavram ve bileşenler üzerinde durduk Şimdi sıra bilgi mimarileri yaratma süreç ve yöntemlerinde." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları