Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SAÜ İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ www.cie.sakarya.edu.tr www.cie.sakarya.edu.tr DR. ZEYNEP DERE YAMAN Sakarya Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SAÜ İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ www.cie.sakarya.edu.tr www.cie.sakarya.edu.tr DR. ZEYNEP DERE YAMAN Sakarya Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü."— Sunum transkripti:

1 SAÜ İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ DR. ZEYNEP DERE YAMAN Sakarya Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü

2 SAKARYA ÜNİVERSİTESİNE HOŞGELDİNİZ

3

4 SAÜ Rektörlük Binası

5 Süleyman Demirel Kütüphanesi

6 Sürekli Eğitim Merkezi (SAÜSEM)

7 Mediko Sosyal Merkezi

8 Kampüs Kafeterya ve Öğrenci Yemekhanesi

9 İnşaat Mühendisliği Bölümü Prof. Dr. ZEKİ GÜNDÜZ (İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkanı) YAPI ve MEKANİK ANABİLİM DALI Prof. ADİL ALTUNDAL Prof. Dr. MUZAFFER ELMAS Doç. Dr. AHMET NECATİ YELGİN Doç.Dr. ERKAN ÇELEBİ Doç.Dr. NACİ ÇAĞLAR Doç.Dr. MUHARREM AKTAŞ Yrd. Doç.Dr. HÜSEYİN KASAP (Bölüm Başkan Yardımcısı) Yrd. Doç.Dr. MUSTAFA KUTANİS Yrd. Doç.Dr. ZEKİ ÖZYURT Yrd. Doç.Dr. ZEKİ ÖZCAN Yrd. Doç.Dr. ELİF AĞCAKOCA

10 İnşaat Mühendisliği Bölümü YAPI MALZEMESİ ANABİLİM DALI Prof. Dr. KEMALETTİN YILMAZ HİDROLİK ANABİLİM DALI Doç.Dr. EMRAH DOĞAN Yrd. Doç.Dr. MEHMET SANDALCI Yrd. Doç.Dr. OSMAN SÖNMEZ

11 ULAŞTIRMA ANABİLİM DALI Prof. HÜSEYİN GAZİ BAŞ Yrd. Doç.Dr. İRFAN PAMUK Yrd. Doç.Dr. HAKAN GÜLER Yrd. Doç.Dr. HAKAN ARSLAN GEOTEKNİK ANABİLİM DALI Prof.Dr. ZEKİ GÜNDÜZ Doç.Dr. ERTAN BOL Yrd. Doç.Dr. SEDAT SERT Yrd. Doç.Dr. AŞKIN ÖZOCAK

12 İnşaat Mühendisliğinin Ana Bilim Dalları Geoteknik Anabilim Dalı Yüksek Lisans ve Doktora Programı Hidrolik Anabilim Dalı Yüksek Lisans ve Doktora Programı Yapı Anabilim Dalı Yüksek Lisans ve Doktora Programı Yapı Malzemesi Anabilim Dalı Yüksek Lisans ve Doktora Programı Yüksek Lisans ve Doktora Programları

13 İnşaat Mühendisliği Laboratuvarı Zemin Mekaniği Laboratuvarı Yapı Malzemesi Laboratuvarı Hidrolik Laboratuvarı Ulaştırma Laboratuvarı İnşaat Mühendisliği Bölümü Laboratuvarları

14 STAJLAR 1) Yapı Stajı, 2) Ulaştırma Stajı, Hidrolik Stajı. Tüm öğrencilerin, her bir staj için toplam 20 iş günü staj yapmış olması gerekir.

15 STAJ SORUMLULARI Yapı Stajı :A.N.YELGİN, Z.D.YAMAN, H.ÖZTÜRK, Özge ŞAHİN Hidrolik Stajı :F.DEMİR Karayolu Stajı :H.GÜLER

16 Neler Göreceğiz 16 Bu dersin amacı nedir ? Mühendis nedir, İnşaat mühendisi nedir. İyi bir mühendis nasıl olmalıdır. İnşaat Mühendisliğinin tarihçesi… İnşaat Mühendisliği eğitiminin tarihçesi… İnşaat Mühendisliğinin dalları nelerdir. Bölümün dersleri nelerdir

17 17 Mühendisliği ve İnşaat Mühendisliğinin çeşitli yönlerini tanımaktır. İnşaat Mühendisliği eğitimi boyunca görülecek derslerle, İnşaat Mühendisliğindeki uygulamalar arasındaki ilişkiyi kurmakta yardımcı olmaktır. Dersin Amacı

18 18 Mühendis kelimesi Arapça'da hendese (geometri) ile meşgul olan, geometri bilen kişi manasına gelmektedir. Ansiklopedilerde ise mühendislik; matematik, fizik ve kimyanın insanın somut ihtiyaçlarını karşılayacak bir eser meydana getirmek üzere sistemli bir dayanışma içinde kullanılması olarak tanımlanır. Mühendis, sanayii toplumunun vazgeçilmez ve en önemli elemanlarından biridir. Mühendisin görevi ilmi araştırmaların sonuçlarını teknolojik olgulara dönüştürmek, teknolojiyi toplumun ihtiyaçları doğrusunda kullanmaktır. Bu durum mühendise teknik bilgilerini sürekli olarak yenileme, örgütlenme, toplumsal ve ekonomik sorunları rasyonel yönden inceleme gibi çeşitli sorumluluklar yüklemektedir. (Yönetmelikler) Mühendis Kimdir?

19 19 Mühendis: Bayındırlık alanında yol, köprü, bina yapımı gibi; (İnşaat Mühendisi) Gıda alanında tarım, beslenme gibi; (Ziraat Müh., Gıda Müh.) Fen alanında fizik, kimya, biyoloji, elektrik, elektronik gibi; Teknik alanda uçak, otomobil, motor, iş makineleri gibi Alanlarda uzmanlaşan kişidir. Mühendis Kimdir?

20 20 İyi Bir Mühendis Nasıl Olmalıdır? Teoriyi pratiğe uygulayabilmeli, Mevcut teknolojiyi pratiğe uygulayabilmeli, (Bilgisayar Programları) Çalışma grubu içerisinde uyumlu olmalı,(Uyum, Hoşgörü) Kendini geliştirmeli ve yenilemeli, (Mühendislik durağan değildir.) Sosyal çevreye katkısı olmalı, (Fakülteye sadece İnşaat Mühendisi olmak için gelmediniz.) Mühendisliğin sembolü olan cetvelden daha düzgün olmalı,(Dürüstlük, Dürüstlük, Dürüstlük, Dürüstlük, Dürüstlük…) Mühendisler kendi çalışmalarını politik ve siyasi tartışmalardan uzak tutmalı,(her konuyu uzmanlarına bırakmalı )

21 21 İnsanlarla iyi iletişim kurmalı,(Konuşmak her derdin ilacı) Doğaya saygılı olmalı, (çevre ve doğa affetmez) Mühendisler kendine güveni tam, cesur insan olmalı. (Güvenin olması için insan bilgili olmalı) Kararsız ve zayıf karakterli insanlar iyi bir mühendislik eğitimi alsa bile uygulamada asla başarılı olamazlar.(Doğru karar vermek, öğrencilik sıralarından başlar) Mühendisler sürekli olarak büyük yatırım projelerinde karar mercii olduklarından ulusal çıkarları her türlü çıkarın üstünde tutmalıdır. Öncelik önemlidir. Önce maddi çıkar değil, ülke ve çevre menfaatleri düşünülmelidir. İyi Bir Mühendis Nasıl Olmalıdır?

22 22 İnşaat Mühendisliği Nedir? İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ : İnsanların her türlü ihtiyaçlarını yerine getirmek maksadıyla, tabiattaki mevcut malzemeleri kullanabilme becerisidir. (İnşaat Mühendisi = Sanatkar) Malzeme ve tekniği en iyi şekilde bir araya getirerek, yapıların plan, proje, yapım ve denetlenmesiyle uğraşan temel mühendislik dalıdır. Medeniyetin temel taşlarını projelendiren ve uygulayan mühendisliktir. Mühendisliğin anası kabul edilir. İngilizcesi "Civil Engineering“ olup, "Medeniyet Mühendisliği" olarak tanımlanmaktadır.

23 İnşaat mühendisi bu yapıları yaparken diğer mühendislik dallarındaki mühendis ve mimarlarla işbirliği yapar. (Mimarlar, Elektrik Müh., Makine Müh.v.b.) Bugün pek çok mühendislik dalı vardır. Ancak tarihte geriye doğru gidildikçe bütün mühendislik dallarının belirli bir noktadan sonra birleştiği görülür. (Mimar Sinan zamanında tasarlamak ve inşaa etmek tek bir meslek idi) O nedenle İnşaat mühendisliği tarihinin başlangıcını mühendislik tarihinden hatta insanlık tarihinden ayırmak imkansızdır. İnşaat Mühendisliği Nedir? 23

24 Genel tanım içinde inşaat mühendisi: Barınmak, çalışmak, eğlenmek, kısacası yaşamak için gereksinmemiz olan yapıları (konut, işyeri, spor salonu, stadyum, konferans salonu), Her türlü ulaşım yapısını (yol, tünel, tüp geçit, demiryolu, köprü, havaalanı), Her türlü Su yapısını ( kanal, baraj, liman, su dağıtım şebekesi, pis su arıtma yapıları), Her türlü Zemin yapısını (temel, istinad {dayanma} duvarı, tünel), Projelendiren ve projeyi gerçekleştiren insandır. İnşaat Mühendisliği Kimdir? 24

25 İnşaat Mühendisliğinin Tarihçesi İlk mühendislik uygulamaları inşaat mühendisliği alanındadır. İnşaat Mühendisliğinin tarihçesi, insanlığın varoluşu ile başlar. Mısır’da basamaklı Saggarah piramidinin ve çevresindeki tesislerin yapımını yöneten ve firavun Zoşer’in başbakanı olan Imhotep ilk mühendislerden ve ilk inşaat mühendislerinden sayılmaktadır. Bilinen ilk mühendis olan Imhotep, M.Ö yılında Kral Zoser Piramidini inşa etti. Imhotep’in matematik ve basit aletlerle inşaa ettiği bu eser günümüze kadar ayakta durabilmeyi başarmıştır. 25

26 İnşaat Mühendisliğinin Tarihçesi Mısır’da mühendislik çalışmaları yalnız piramit yapımına yönelik olmamıştır. M.Ö yıllarında, Uni adlı bir mühendisin, Nil Nehrinde gemiler için bir geçit açtığı bilinmektedir. MÖ 1760 yılında Hammurabi yasaları (Babil kıralı) ortaya konmuştur. Bu kanunlar içerdiği yapı inşası ilkelerinden ötürü, inşaatçılık ile ilgili ilk yazılı kaynaktır. Hammurabi Kanunları: 229. Bir inşaatçı herhangi biri için bir bina inşaa eder, ve uygun bir şekilde yapmaz ise ve onun inşaa ettiği bina yıkılıp sahibini öldürürse, inşaatı yapan öldürülür Eğer bina ev sahibinin oğlunu öldürürse, inşaatı yapanın da oğlu öldürülür. 26

27 İnşaat Mühendisliğinin Tarihçesi 231:Yıkılan bina sahibinin kölesini öldürürse, inşaatın evin sahibine köle için ödeme yapar. 232:Binanın bir kısmı harap olursa, harap olan kısmın tümünü inşaatçı tazmin eder ve yıkılan binayı düzgün bir şekilde tekrar inşaa eder. 233:Bir kişi başkası için bir bina yapıyorsa, bina henüz tamamlanmamış olsa bile, duvarı yıkılmışsa, inşaatı yapan kişi, kendi imkanlarıyla duvarı daha sağlam hale getirir. 53. Bir kimse su bendini uygun koşullarda tutmaz ve bakımını yapmaz ve bu nedenle bent yıkılır ve tarlalar su altında kalırsa, o zaman barajı yıkılan kişi para karşılığı satılır ve elde edilen para harap olmasına yol açtığı mısırın karşılığı olarak verilir. 27

28 Milattan önceki dönemde hayat sadece tarıma bağlı idi. Tarım alanları büyük olmalı ve diğer insanlardan korunmalı idi. Şehirlerin korunması için yapılan surlar ilk inşaatlar olarak değerlendirilebilir. M.Ö li yıllarda Asur da askeri mühendislik doğmuştur. Askeri amaçla yapılması istenenler, mühendisliğin gelişmesine sebep olmuştur. Romalıların yaptığı yollar, köprüler ve su kemerleri mühendisliğin ilk uygulamalarıdır. Su ve rüzgar kuvvetinin kullanılmaya başlanması ile teknolojik gelişmeler Rönesans hareketini başlatmıştır. 28 İnşaat Mühendisliğinin Tarihçesi

29 İlk mühendisler, askeri mühendislerdi.Bu mühendisler, savaş zamanlarında mancınık, kule ve rampa gibi savaş araçları geliştirdiler. Barış zamanlarında kalelerin, yolların, kanalların ve köprülerin yapımında çalıştılar. Medeniyetlerin gelişmişlik seviyeleri, oluşturdukları yapılarla değerlendirilmeye başlandığında inşaat mühendisliği daha da ön plana çıkmıştır. M.Ö yıllarında su ve rüzgar kuvvetinin değirmenlerde, hızarlarda ve iplik bükme makinelerinde kullanılmaya başlanması biçimindeki teknolojik gelişmeler ve Rönesans hareketi yeni bir mühendis tipi oluşturmuştur: Mühendis-Mimar-Sanatçı. Bunun tipik örneği Leonardo da Vinci’dir. Yine aynı devirde metalurji ve su yapıları konusunda büyük ilerlemeler olmuştur. İnşaat Mühendisliğinin Tarihçesi 29

30 1700 lü yıllarda Fransa da yol ve köprü yapımına ağırlık verildi. İngiltere de köprü, kanal ve su yapıları alanlarında gelişmeler oldu. John Smeaton, “CivilEngineer” (Medeniyet Mühendisi, ‘‘İnşaat Mühendisi’’) ünvanını kullanan ilk mühendistir. Smeaton, 1771 yılında İngiltere’de Mühendisler Birliğini kurmuştur. İlk mühendis birliği olma özelliğine sahip olan bu kuruluş, 1825 yılında İnşaat Mühendisleri Kurumu adını almıştır. John Smeaton’ınen tanınmış eseri, Eddystone kıyısında inşa ettiği deniz feneridir. Devamlı şiddetli dalgalara maruz kalan bu fener, 127 sene ayakta kalmayı başarmıştır lü yıllarda İngilterede yeni teknolojilerin uygulanmasına sahne oldu. Buhar makinesinin icadının doğal sonucu olarak demir yolu taşımacılığı başladı. İnşaat Mühendisliğinin Tarihçesi 30

31 yüzyıla kadar, askeri amaçlarla yol, köprü benzeri inşaatları gene asker kökenli insanlar yapıyordu. inşaat Mühendisliği diye bir kavram yoktu. 18 yüzyılın ortalarında askerin çalışmadığı askeri bir amacı olmayan ilk yapıların yapıldığı görülmektedir. Bu yapıları yapanlara, askeri kökenli olmadıklarından Civil Engineer (İnşaat Mühendisi) denilmiştir. Bunlar yol köprü, kanal gibi imalatların yanında makine ve metal ile de uğraşmakta idiler de İngiltere de İnşaat Mühendislerinden oluşan ilk meslek kuruluşu kurulmuştur. 19. yüzyılda makine ve maden mühendisliği ayrılmış İnşaat Mühendisliği tek olarak kalmıştır. İnşaat Mühendisliğinin Tarihçesi

32 İnşaat Mühendisliği Eğitimi İnşaat mühendisliği veya genelde mühendislik eğitimi için başlangıç noktası olarak 1747 yılı kabul edilmektedir. Bu tarihte Fransa’da mühendis Jean Rodolphe Perronet’e köprü ve yol projelendirmek üzere yetiştirilecekler için bir eğitim programı hazırlama görevi verilmiştir. Böylece kurulan okul (Ecole Nationale de Ponts et Chaussées) ilk mühendislik okulu olarak bilinir de madencilik okulu (Ecole Nationale Supérieure desMines) 1794 de bayındırlık okulu (Ecole des Travaux Publics daha sonra Ecole Polytechnique)izlemiştir dolaylarında İngiltere’de mühendislik eğitimi Edinburg University de, 1827 de University College, Londra’da başlamıştır de açılan Almanyada ilk mühendislik okulu Karlsruhe Politeknik dir 1849 da Amerika’da ilk mühendislik okulu, Fransa’dakiler örnek alınarak açılmıştır. (Rensselaer Polytechnical Institute). 32

33  Çin Ata Sözü :  İşitiyorum, Unutuyorum.  Görüyorum, Hatırlıyorum.  Yapıyorum, Anlıyorum.  Mühendis=Hesap+Plan+Program 33 İnşaat Mühendisliği Eğitimi M.Ö Konfiçyüs Duyup Unuturum. Görüp Hatırlarım. Yapar Anlarım.

34 İnşaat mühendisliği ülkemizdeki tarihi Selçuklular devrine uzanmaktadır.Selçuklular döneminde ordular için kışlalar, ulaşım için yol köprüler,hastane, camii, medrese gibi yapıların yapıldığını görmekteyiz. Bir kısım askeri amaçlarla yapılan bu yapılarda mühendislik hizmeti de mimarlar tarafından karşılanmaktaydı. Ülkemizde ise ilk mühendislik eğitimi I Mahmud devrinde başlamıştır. O devirde mühendis denildiğinde sadece askeri mühendis anlaşılmakta olup o nedenle ilk mühendislik eğitimi de askeri mühendislerin yetiştirilmesi amacıyla başlamıştır. İnşaat Mühendisliğinin Ülkemizdeki Tarihi 34

35 Fransız asilzadelerinden Claude Alexandre,Comte de Bonne-Val ( ), Avusturya ve İspanya’da gezmiş, III Ahmet devrinde İstanbul’a yerleşmiş ve müslümanlığı kabul ederek Ahmet adını almıştır. Ahmet Paşa I Mahmut devrinde topçu birliklerinin yetiştirilmesiyle görevlendirilmiş ve kendisine Humbaracıbaşı* ünvanı verilmiştir(1729). Ahmet Paşa Üsküdar’da Hendesehane (Hesap Okulu) denilen ilk mühendis okulunda matematik dersleri vermiştir ( ÜsküdarToptaşı’ndaki bu okul binası sonra tımarhane{=Ruh ve Sinir hastahanesi} olarak daha sonra da cezaevi olarak kullanılmıştır). Bir süre sonra III Mustafa devrinde (1773) teknik konularda uzman subay yetiştirmek amacıyla İstanbul’da Haliç Kasımpaşa Tersanesi yakınında Karaağaç semtinde Mühendishane (Mühendislik Okulu) adıyla yeni bir mühendislik okulu açılmıştır. İnşaat Mühendisliğinin Ülkemizdeki Tarihi Prof. Adil ALTUNDAL35

36 Mimar Sinan: yılları arasında yaşamış Dünyanın en büyük Yapı Sanatçılarından birisidir. 36 İnşaat Mühendisliğinin Ülkemizdeki Tarihi

37 Zamanla inşaat mühendisliğine duyulan ihtiyaçlar çok artmış ve bu askeri mühendislik okulları ihtiyaca cevap veremez olmuştur de Gümüşsuyu’nda bir sivil mühendislik okulu Hendeseyi Mülkiye Mektebi adıyla açılmıştır de Okulun adı Mühendis Mektebi, 1926 da Mühendis Mektebi Alîsi, 1934 de Yüksek Mühendis Mektebi ve son olarak 1944 de İstanbul Teknik Üniversitesi olarak değiştirilmiştir. Ancak İTÜ nün Mühendishanei Berrîi Hümayun ile başladığı ve o nedenle kuruluş tarihinin 1773 olduğu kabul edilmiştir. İnşaat Mühendisliğinin Ülkemizdeki Tarihi 37

38 1912 de ikinci bir sivil mühendislik okulu olarak Robert Kolej Mühendislik Okulu açılmıştır. (1971 yılında çıkarılan bir kanunla Bu okul daha sonra Boğaziçi Üniversitesi Mühendislik Fakültesi olmuştur.) 1944 yılında mühendis ve teknik eleman yetiştiren okullar Yıldız Teknik Okulu’na dönüşmüştür. (Bu okul günümüzde önce İstanbul Devlet Mimarlık ve Mühendislik Akademisi sonra Yıldız Teknik Üniversitesi olarak bilinmektedir.) 1959 yılında çıkarılan bir kanunla Orta Doğu Teknik Üniversitesi kurulmuştur yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi kurulmuştur. İnşaat Mühendisliğinin Ülkemizdeki Tarihi 38

39 1970 de Sakarya Mühendislik Mimarlık Yüksek Okulu (İnş. + Mak.) 1971 SDMMA (İnşaat ve Makine Mühendisliği Bölümleri) 1974 İlk mezun 1982 – 1992 İTÜ MMF (İTÜ nün 10. ve sonuncu fakültesi) 1993 SAKARYA ÜNİVERSİTESİ Müh. Fak. İnşaat Mühendisliği 2013 SA.Ü olarak eğitimde 20. yıl 2013 SA.Ü olarak mezuniyette 40.yıl Sakarya Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümünün Tarihi 39

40 Yapıların taşıyıcı sistemine ait hesaplamaları yapar (statik, dinamik hesap), Barınma ve iş amaçlı konut yapımı, yüksek katlı binalar, Baraj ve su yapıları, nükleer, termik ve her türlü enerji santralleri, Otoyollar, tüneller, Tüp Geçitler, demiryolu ve demiryolu köprüleri, Hava ve deniz limanlarının planlanması ve yapımı, İnşaat Mühendisi Ne Yapar? 40

41 Temiz su ihtiyacımızı karşılayan su dağıtım şebekeleri ve arıtma tesisleri, Sayılan tüm yapılarda kullanılan malzemelerin, incelenmesi, imalatı; büyük çaptaki projelerin planlanması ve ekonomik etüdleri Hafif raylı taşıma sistemleri içeren toplu taşıma alt yapıları. Yer altı ve deniz altı tüp geçitleri Zemin etüd ve ıslahları. İnşaat Mühendisi Ne Yapar? 41

42 İnşaat Mühendisi Nerede Çalışabilir? Özel sektörde; örneğin ulusal/uluslararası müteahhitlik firmaları, proje firmaları, danışmanlık, bankacılık, sigortacılık vb. gibi alanlarda, Kamu sektöründe değişik kuruluşlarda örneğin Bayındırlık Bakanlığı bünyesindeki kuruluşlarda (Karayolları Genel Md., Devlet Su İşleri Genel Md. vb.), Belediyelerde ve yerel yönetim teşkilatlarında, Tüm bunların yanısıra, inşaat mühendisi kendi şirketini kurarak mühendislik projesi yapımı, danışmanlık veya müteahhitik/taahhüt alanlarında hizmet verebilir Prof. Adil ALTUNDAL42

43 İnşaat Mühendisliğinin Dalları İnşaat mühendislerinin oldukça zengin çalışma imkanları bulunmaktadır. İnşaat mühendisleri aşağıdaki dallardan biri veya birkaçında uzmanlaşabilmektedir. Yapı Anabilim Dalı, Mekanik Anabilim Dalı, Geoteknik Anabilim Dalı, Hidrolik Anabilim Dalı, Ulaştırma Anabilim Dalı Malzeme Anabilim Dalı, Yapı İşletmesi Anabilim Dalı, Deprem Mühendisliği Anabilim Dalı Prof. Adil ALTUNDAL43

44 Yapı Anabilim Dalı Yapı mühendisliğinin amacı, yapıları belirli bir güvenlik, yeterli bir rijitlik ve en ekonomik olarak boyutlandırmaktır. Yapı mühendisliğinin ilgi alanları yapıların statik modellemesini yapmak, statik analizini çıkarmaktır.Burada amaç oluşan kuvvet ve gerilmelerin en doğru şekilde hesaplanmasıdır. Yapı mühendisi, yapıları zati yük altında ve deprem yükleri altında inceler ve her iki duruma göre en elverişsiz yüklemeleri belirler. Bu yüklemelerden oluşan gerilme ve kuvvetleri hesaplar. 44

45 Betonarme Depreme Dayanıklı Betonarme Yapılar Betonarme Yapıların Projelendirilmesi İnşaat Mühendisliği Tasarımı Çelik Yapılar Betonarme Taşıyıcı Sistemler (s) Betonarme Özel Konular (s) Betonarme Yüksek Yapılar (s) Deprem Mühendisliğine giriş (s) Onarım ve Güçlendirme (s) Performansa Dayalı Tasarım (s) Depreme Dayanıklı Çelik Yapı Tasarımı (s) Çelik Endüstriyel Yapılar (s) 45 Yapı Anabilim Dalı Dersleri

46 Mekanik Anabilim Dalı Mekanik, fiziksel olayları inceler. Dolayısıyla endüstrideki hemen hemen tüm alanlar için önemlidir. Mekanik mühendislik bilimlerinin en temelidir. Mekanik, mühendislik eğitiminde büyük öneme sahip kavramlar bütünüdür. O nedenle mekaniğin, herhangi bir nedenden dolayı eğitim yılları içerisinde iyi sindirilememesi durumunda, genç mühendislerin pratikte bunun eksikliğini hissetmeleri kaçınılmazdır. 46

47 Mekanik Mukavemet Yapı Statiği Yapı Dinamiği Yapı Statiği İleri konular(s) Mekanik Anabilim Dalı Dersleri

48 Geoteknik mühendisi zemin durumunu belirler ve zeminin statik analizini yapar. Zeminlerin çeşitlerini (kayaçlar, mineraller vb.) dinamik ve mekanik özelliklerini belirler. Temeller, yeraltı yapıları, derin kazılar, şev stabilitesi gibi mühendislik problemlerine çözümler getirir. Geoteknik dalı en yeni Anabilim dallarındandır. İnşaat Mühendisliği yapılarının dayandıkları veya içinde bulundukları zemin veya kaya ortamı ile etkileşimini konu alan bir disiplindir. Geoteknik uygulamaları ve tasarımı ve sorunların değerlendirilmesi için yeterli bir zemin mekaniği ve temel inşaatı bilgisine sahip olunmalıdır. Geoteknik Anabilim Dalı

49 Jeoloji Zemin Mekaniği Temeller Şev Stabilitesi (s) Saha İncelemesi ve Geoteknik değerlendirme (s) Temel İnşaatı (s) Zemin Yapıları (s) Geoteknik Mühendisliğinde sayısal Çözümlemeler (s) Geoteknikte Bilgisayar Uygulamaları (s) Geoteknik Deprem Mühendisliğine Giriş (s) Geoteknik Anabilim Dalı Dresleri

50 Ulaştırma Anabilim Dalı Ulaştırma(trafik) mühendisi, insan ve taşınacak malların ulaşımında, ulaşım yollarının güvenli dizaynını tasarlar. Trafik mühendisi; yolların, otobanların, tren yollarının, kavşakların projelendirmesini uygun standartlara göre yapar. imalat aşmasında proje müdürü, şantiye şefi,arazi mühendisi pozisyonun da yolun projeye uygun bir şekilde imal edilmesini sağlar. TC Karayolları, TCDD, TC. Köy Hizmetleri gibi kamu kuruluşlarında görev alarak, işin hem imalatını hem de kontrolünü üstlenirler

51 Karayolu Demiryolu Ölçme Bilgisi (s) Toprak İşleri (s) Trafik Mühendisliği (s) Raylı Sistem Tasarımı ve Projelendirme (s) Yol Üst yapısı (s) Kentsel Trafik Yöntem Teknikleri (s) Tünel Mühendisliği (s) Ulaştırma Anabilim Dalı dersleri

52 Malzeme Anabilim Dalı Malzeme mühendisi; yapılarda kullanılacak olan malzemelerin mekanik ve dinamik özelliklerini inceler. Avantaj ve dezavantajlarını ekonomiklik koşulunu da göz önüne alarak belirler. Malzemelerin dayanım incelemelerini ve yeni malzeme araştırmalarını yapar. Yapıda kullanılan malzemelerin birbiri ile olan etkileşimlerini inceler

53 Malzeme Bilgisi Yapı Malzemesi Yapı Malzemelerinin İç yapısı ev Genel Özellikleri (s) Beton Katkı Malzemeleri (s) İleri Beton Teknolojisi (s) Özel Betonlar (s) Korozyon ve Yapı Hasarları (s) Malzeme Anabilim Dalı Dersleri

54 Yapı İşletmesi Anabilim Dalı İnşaat Mühendisliği eğitiminde Yapı’nın temelden çatıya yönetimi yürütülmesi, kontrolü, yapının denetimi, ekonomisi, güvenliği, Yapı İşletmesi Dalının konularıdır. Öğrencilik yıllarında kıymeti bilinmeyen bu konunun öğrenim tamamlandıktan sonra ve özellikle çalışma hayatına geçiş ve başlangıç döneminde önemi anlaşılmaktadır. Türk Yapı İhale Mevzuatında ve uygulamalarında geçen tanımlar, deyim ve açıklamalar bu disiplinin konularından bazılarıdır

55 Bina Bilgisi ve Yapım Teknikleri Yapı İşletmesi Mühendislik Ekonomisi İnşaat Mühendisliğinde Proje Yönetimi (s) Gayrimenkul değerlendirme esasları (s) İnşaat Sözleşmeleri (s) Yapım Teknolojisi ve Maliyet Analizi (s) Yapı İşletmesi Anabilim Dalı

56 Hidrolik Anabilim Dalı Su (Hidrolik) mühendisi, su yollarının ve su yapılarının inşaatı ile ilgilenir. Savakların, barajların, su borularının, kanalların, galerilerin statik ve dinamik analizlerini yapar. Günümüzde git gide azalan su miktarına bağlı olarak bu alanın önemi de artmaktadır

57 Akışkanlar Mekaniği Hidrolik Mühendisliği Hidrololoji (s) Su Yapıları (s) Sulama Kurutma (s) Taşkın Kontrol Yapılarının tasarımı(s) Hidrolikte Bilgisayar uygulamaları (s) Hidrolojide İstatistiksel Yöntemler (s) Su kuvveti tesisleri(s) Su Temini ve Çevre Sağlığı (s) Hidrolik Anabilim Dalı

58 Deprem Mühendisliği Anabilim Dalı Tamamına yakın bir kısmı deprem bölgesi olan ülkemizde deprem kaçınılmaz bir konudur.İnşaat mühendisleri yaptıkları tüm yapıların depreme karşı dayanıklı olmasını sağlamak zorundadırlar. Bunun için önce depremin nasıl ve neden oluştuğunu bilmelidir. Bundan daha önemli olan depremden dolayı yapıların nasıl etkilendiklerini bilmek ve yapılarını bu etkilere karşı dayanıklı olarak yapmak zorundadırlar. Depremin nasıl meydana geldiği konusu jeofizik (yerbilimciler) uzmanlarının konusudur. İnşaat Mühendislerinin esas görevleri depremin nasıl meydana geldiği değil depreme dayanıklı yapıların nasıl yapılacağıdır

59 Genel Dersler Matematik, Fizik, Kimya, Türk Dili (z) Teknik Resim, İngilizce (z) Diferansiyel Denklemler (z) Olasılık ve İstatistik Staj 1 ve Staj 2 (z) Üniversite Ortak Dersi (z) Bitirme Çalışması (z) Sosyal seçmeli

60 Boyutlar:Fiziksel Büyüklükler Birim adı verilen standart bir ölçü ile ölçülebilen bir fiziksel büyüklüğün nitel tanımına boyut denir. Boyutlara örnek olarak, Uzunluk, Kütle, Zaman, Kuvvet, Hız, Alan, Hacim


"SAÜ İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ www.cie.sakarya.edu.tr www.cie.sakarya.edu.tr DR. ZEYNEP DERE YAMAN Sakarya Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları