Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Eksik rekabetçi bir firma

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Eksik rekabetçi bir firma"— Sunum transkripti:

0 6. Hafta Piyasa Yapısı ve Eksik Rekabet

1 Eksik rekabetçi bir firma
Çoğu piyasa iki uçta bulunan tekel ve tam rekabet piyasaları arasında yer alır Eksik rekabetçi bir firma mevcut fiyatdan mümkün olduğunca çok satmak isteyecektir negatif eğimli talep eğrisi ile karşı karşıyadır çıktı fiyatının üretilip satılan mal miktarına bağlı olduğunu bilir See the introduction to Chapter 9 in the main text.

2 Eksik rekabet Oligopol piyasa Tekelci rekabet piyasası
az sayıda üreticinin bulunduğu sanayidir her biri kendi fiyatının hem kendi hem de rakiplerinin davranışlarına bağlı olduğunu bilir. Tekelci rekabet piyasası piyasada birbirine yakın (ikame) ürünler üreten çok sayıda üretici vardır firmaların kendi fiyatını etkilemede gücü sınırlıdır. See the introduction to Chapter 9 in the main text.

3 Piyasa Yapısı See the introduction to Chapter 9 in the main text, and Table 9-1.

4 Tekelci rakabet Özellikleri: çok sayıda firma giriş engeli yok
ürün farklılaştırması Giriş-çıkış serbestliği ve uzun dönemde sıfır kar See Section 9-2.

5 Tekelci rakabet (2) MC TL AC F D MR Q1
Firma F noktasında dengededir ve normal kar yapar P> MC Tam rekabetin aksine, firma piyasa fiyatından mümkün olduğunca çok satmak ister. TL AC F P1=AC1 See Section 9-2, and Figure 9-2. D MR Q1 Çıktı

6 Oligopol Az sayıda satıcı vardır Birinin kararı diğerlerini de etkiler
Oligopol piyasa anlaşma ya da işbirliksiz davranış olarak karakterize edilebilir. See Section 9-3.

7 Anlaşma ve Karteller ANLAŞMA KARTEL
birbirleriyle rekabetin önüne geçmek için firmaların gizli ya da açıktan yaptıkları anlaşma KARTEL Firmalar arasındaki yasal anlaşmalar ör. OPEC See Section 9-3.

8 Anlaşma şu hallerde zordur:
Endüstirideki firma sayısı çoksa Ürünler homojen değilse Talep ve maliyet koşulları sürekli değişiyorsa Giriş engeli yoksa Firmalar tekelci rekabet altında çalışıyorsa See Section 9-3.

9 Kırık talep eğrisi Oligipol altında firmanın
talep eğrisi şöyle olabilir. Q0 P0 Çıktı TL Mevcut fiyat ve çıktıyı gözlemler, See Section 9-3, and Figure 9-4. ve fiyat değişmelerine rakiplerinin tepkisini tahmin etmeye çalışır.

10 Kırık talep eğrisi (2) D Fiyatı düşürürse rakiplerinin
cevap vereceğini görür, Q0 P0 Çıktı TL D … bu durumda fiyatdaki değişmeye talep esnek değildir See Section 9-3, and Figure 9-4. Talep eğrisi P0 ‘ın altında büyük eğime sahiptir

11 Kırık talep eğrisi (3) D …ancak fiyatlar arttığında
rakiplerin tepkisi daha azdır, D Q0 P0 Çıktı TL bu durumda talep eğrisi daha yatıktır See Section 9-3 in the main text, and Figure 9-4. bu firma kırık talep eğrisine sahiptir.

12 Kırık talep eğrisi (4) D Bu yüzden fiyatlar artsa da azalsa da
firmenın gelirleri düşecektir, D Q0 P0 Çıktı TL o yüzden en iyisi P0 fiyat düzeyinde kalmak See Section 9-3 in the main text, and Figure 9-4.

13 Oyun Teorisi Oyun Strateji Baskın strateji
akıllı kararların muhakkak birbirlerine bağımlı olduğu durum Strateji oyuncunun her durumda nasıl oynayacağını gösteren oyun planları Baskın strateji oyuncunun en iyi stratejisinin diğerlerinin kararlarından bağımsız olduğu durum See Section 9-4 in the main text.

14 Mahkumlar çıkmazı oyunu
Düopol, iki firma üretim seviyesini belirlemeye çalışıyor: See Section 9-4 in the main text, and Figure 9-5.

15 Mahkumlar çıkmazı Her iki firma için de baskın strateji yüksek seviyede üretmek (Nash) o yüzden ikiside 1 birim kar ediyor her ikiside düşük üretseler daha iyi durumda olacaklar tek şartla: diğer firmanında düşük üreteceğinden emin olurlarsa. anlaşma iki tarafıda memnun edecek ancak ikisininde hile yapması mümkün See Section 9-4 in the main text.

16 Tehdit Mevcut firma Potansiyel firma Tehditin itibar görmesi?
See Section 9-4 in the main text.

17 Stratejik giriş engeli
Bazı engeller mevcut firma tarafından bilerek konulur: yıkıcı fiyat yedek kapasite bulundurma reklam ve A&G ürünü arttırabilme yeteneği Yüksek giriş maliyetleri See Section 9-7 in the main text.

18 Özet İki uçtaki tam rekabet ve tekel gerçek hayatda sık rastlanan şeyler değildir Eksik rekabet yaygın olanıdır Potansiyel rekabet mevcut firmaların davranışını etkiler Birçok piyasa ilişkisi stratejik rekabet üzerine kurulmuştur See Section 9-8 in the main text.


"Eksik rekabetçi bir firma" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları