Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ambulans ve İtfaiye Çalışanlarına Yönelik Özellikli Kurtarmalar Tekniği – RESFAS Leonardo da Vinci Eğitim Programı Projesi İŞ UYGULAMALARI VE EKSTRİKASYON.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ambulans ve İtfaiye Çalışanlarına Yönelik Özellikli Kurtarmalar Tekniği – RESFAS Leonardo da Vinci Eğitim Programı Projesi İŞ UYGULAMALARI VE EKSTRİKASYON."— Sunum transkripti:

1 Ambulans ve İtfaiye Çalışanlarına Yönelik Özellikli Kurtarmalar Tekniği – RESFAS Leonardo da Vinci Eğitim Programı Projesi İŞ UYGULAMALARI VE EKSTRİKASYON YÖNTEMLERİ

2 KURTARMA TEKNİKLERİ VE UYGULAMALARI Aracın stabilizasyonu Cam yönetimi Hava yastıkları ve dikmeler Kapıların kaldırılması Aracın tavanının veya bir parçasının kaldırılması Direksiyon kolunun çekilmesi Gösterge panelinin çıkarılması Road Traffic Collisions

3 KURTARMA TEKNİKLERİ VE UYGULAMALARI Road Traffic Collisions Tavanı üzerine ters dönmüş araba Çalışma alanının genişletilmesi Tramvay ve trenlerden ekstrikasyon

4 ARACIN STABİLİZASYONU Aracın stabilizasyonu aslında en önemli ve de en çok ihmal edilen uygulamadır, ki bu sıkışmış kazazedelerin kurtarılmasından önce gerçekleştirilmelidir. Mevcut tüm kaynaklar aracın stabilizasyonu için kullanılmalıdır. Üç temel durum için stabilizasyon mevcuttur: Kendi tekerlekleri üzerinde duran araç Yan tarafı üzerine yatmış olan araç Tavanı üzerine dönmüş olan araç Road Traffic Collisions

5 CAM YÖNETİMİ Kaza yapmış aracın stabilizasyonu ve yangının önlenme basamaklarından sonra, kaza alanında aracın camının çıkarılması yaralılara ulaşmayı kolaylaştırmak için gereken bir sonraki önemli girişimdir. Bu çok özellikli ve önemli bir girişimdir. Uygun yaklaşımla camın çıkarılması kazazede(leri) olduğu kadar kurtarıcıları da bekleyen pek çok olası tehlikeleri elimine edecektir. Hasar görmüş araçtan çıkarılmayan cam aniden kırılabilir ve yaralanma ya neden olabilir. Road Traffic Collisions

6 Hava yastıkları ve dikmeler HAVA YASTIKLARI Hava yastıkları olan arabalar şu işaretlerle tanınabilir: Direksiyon simidi, gösterge paneli, sütunlar ve tavan üzerinde yazılı "hava yastığı", "SRS" kelimeleri, Hava yastıkları mekenik ve elektronik olarak kategorize edilebilir (aşamalı olarak üreticilerin ürettikleri formda) Road Traffic Collisions

7 HAVA YASTIKLARI VE DİKMELER Koruyucu çerçeveler Eğer üstü açılabilir bir araç ters döndüyse, asıl görev biraz yer açarak kazazedeleri ciddi yaralanmalardan korumaktır. Bu amaçla bu tip araçlarda bir veya iki tane sabit veya otomatik çerçeve kullanılabilir. Road Traffic Collisions

8 HAVA YASTIKLARI VE DİKMELER Emniyet kemeri Pek çok kazada emniyet kemerleri gergileri hava yastıklarından hemen sonra aktive olurlar ve böylece emniyet kemerlerindeki boşluklar nötralize olur ve sürücü/yolcu(lar) koltuklarına sabitlenirler. Road Traffic Collisions

9 HAVA YASTIKLARI VE DİKMELER Aracın gövdesi Dikkate değer bir önem sürücü ve yolcuların pasif güvenliğini arttırmak için aracın gövdesi ve materyallerine verilmiştir. Güvenlik standartları sıklıkla yüksek dayanıklılıkta, hafif yeni materyallerin kullanılması ile arttırılmıştır. Aracın karoseri de gövdenin sertlik ve dayanıklılığını arttırarak, kayda değer anlamda gücüne katkıda bulunur. Metal bir saç ile preslenmiş profil, genellikle düz bir levhadan daha güçlüdür. Bu anlamda aracın gövdesinin gücü arttırılırken, materyalden tasarruf ile aracın ağırlığı azaltılır. Road Traffic Collisions

10 KAPININ ÇIKARILMASI Yaralıların hasarlı arabadan çıkarılması için pek çok metod vardır. Bununla ilgili karar her özel durum için komutanın kararına bağlıdır. Basit yaklaşımlar şöyledir: Kapının çıkarılması: Ön erişim Arka erişim, kesilmesi Arka erişim, yırtılması Road Traffic Collisions

11 Aracın tavanının veya parçalarının çıkarılması Eğer uygunsa, sıkışmış kazazede(lere) ulaşmak için kazanç sağlayacaksa, aracın tavanı çıkarılır. Burada en iyisi bütün sütunların kesilip tavanın tamamının çıkarılmasıdır. Bununla birlikte zaman önemli bir faktördür, öne, yanlara arkaya doğru eğmek tercih edilir. Burada tehlike söz konusudur, tavan geriye doğru eğilebilir ve herrkes için tehlikeli olabilir. Bu nedenle tavan her zaman istenmeyen hareketlere karşın sabitlenmelidir !!! Günümüz araçlarında tavanın çıkarılmasında elektronik ve büyük ölçüde, piroteknik kartuşlarla karşılaşılabilir. Örnekler; Road Traffic Collisions

12 Direksiyon kolunun çekilmesi Sıklıkla önden darbeler ön ızgarayı iter, ve sırayla pano ve direksiyon geriye doğru gider. Eğer durum buysa, sütunların kesilmesi yeterli olmaz: direksiyon simidi/direksiyon çubuğu, zincirler ve bir kaldırıcı ile kazazedelerden uzaklaştırılmalıdır. (bir doktor ile irtibatta olmak gereklidir) Road Traffic Collisions

13 Gösterge panelinin çıkarılması Birçok ciddi araba kazasında gösterge panelinin sürücü ve/veya ön koltuktaki yolcunun üzerine baskı yapması söz konusudur. Bu gibi durumlarda kazazedeleri serbest bırakmak için uygun bir metodun seçilmesi çok önemlidir. Gösterge panelinin bir hidrolik kaldırıcı ile çıkarılması Road Traffic Collisions

14 Tavanı üzerine dönmüş araba Tavanı üzerine dönmüş bir arabanın içine girmek en komplike kurtarma uygulamalarından biridir- bu nedenle özeldir-. Arabanın içine girmek için arabanın modeline ve arka camın modeline göre iki yol mevcuttur. Önce araç stabilize edilmelidir. Eğer yaralının arka pencereden ekstrikasyonu planlanmış ise, arka bölümde araba stabilize edilirken yeterli alan bırakılmalıdır. Road Traffic Collisions

15 Ayak alanının genişletilmesi Bu girişimin amacı, çarpışma sonrası “ters dönmüş, çakılı” kazazedenin serbestleştirilmesi veya ektrikasyon sırasında kazazede için daha fazla alan oluşturulmasıdır. Kazazede arabanın modeli ve etki açısına bağlı olarak farklı şekillerde sıkışmış olabilir. Çarpışma gösterge panelini deforme etmiş olabilir, böylece kazazedenin bacakları sıkışmış olabilir (örn araç bir treylerin altında olabilir). Road Traffic Collisions

16 Tramvay veya trenlerden ekstrikasyon Bu bölüm insan sağlığı ve mülkiyeti üzerinde ciddi etkiler oluşturan raylı araç kazalarını tarif etmektedir. Kazalar ölümcül ve ölümcül olmayan kayıplarla sonuçlanan iki treni içeren kazalardır. Sahnenin tipik özelikleri: Çok sayıda yolcu, böylece çok sayıda kayıp Müdahale ekipleri için komplike pek çok eylem yolu (engebeli zemin, raylar üzerinde işlemler, bariyerler, kaza yerinde zor erişim) Kaza yeriyle müdahale takımının teknik malzemelerinin park edildiği yer arasındaki uzun mesafe Daha çok sayıda ekstrikasyon tekniğine ihtiyaç duyulması Road Traffic Collisions

17 DİKKATİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER Road Traffic Collisions


"Ambulans ve İtfaiye Çalışanlarına Yönelik Özellikli Kurtarmalar Tekniği – RESFAS Leonardo da Vinci Eğitim Programı Projesi İŞ UYGULAMALARI VE EKSTRİKASYON." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları