Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SİNGAPUR ORTAÖĞRETİM SİSTEMİ Yücel KILIÇ İstanbul Kültür Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Türk Eğitim Tarihi Nisan, 2014.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SİNGAPUR ORTAÖĞRETİM SİSTEMİ Yücel KILIÇ İstanbul Kültür Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Türk Eğitim Tarihi Nisan, 2014."— Sunum transkripti:

1 SİNGAPUR ORTAÖĞRETİM SİSTEMİ Yücel KILIÇ İstanbul Kültür Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Türk Eğitim Tarihi Nisan, 2014

2 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan 2014 İÇERİK GİRİŞ SİNGAPUR TANITIM / TÜRKİYE İLE KARŞILAŞTIRMA SİNGAPUR EĞİTİM SİSTEMİNE GENEL BAKIŞ HEDEFLER VERİLER ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİ YETİŞTİRME SİSTEM SİNGAPUR ORTAÖĞRETİM SİSTEMİ KAYNAKÇA 2

3 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan 2014 GİRİŞ Karşılaştırmalı Eğitim ( Comparative Education ); çeşitli toplumlarda, ülkelerde, bölgelerde ve tarihi dönemlerde uygulanan eğitim sistemlerini bazen bütün olarak bazen de birkaç yönden karşılaştırarak ortak ve farklı yönleri tespit edip bundan eğitim teori ve pratiğinde, eğitim politikasında, eğitim planlamasında ve reformlarında, uluslararası ilişkilerin yumuşatılmasında ve bir barış ortamı sağlanmasında yararlanılmaya çalışılan bir bilimdir. ( Ergün,1985) 3

4 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan 2014 SİNGAPUR TANITIM 4

5 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan 2014 RESMİ ADI : Singapur Cumhuriyeti* BAŞKENTİ : Singapur PARA BİRİMİ – PARİTESİ (Ort.): Singapur Doları (SGD) 1 $ = 1,250 SGD RESMİ DİL : İngilizce, Çince, Malayca, Tamilce BAĞIMSIZLIK TARİHİ : 9 Ağustos 1965 YÖNETİM BİÇİMİ : Parlamenter Demokrasi NÜFUS : 5,4 milyon YÜZÖLÇÜMÜ : 697km² YILLIK NÜFUS ARTIŞI : % 2,1 YAŞ ORTALAMASI : +80 TOPLAM İŞGÜCÜ : 3,4 milyon İŞSİZLİK ORANI : % 2 ETNİK YAPI : Çin %76,8, Malay %13,9, Hint %7,9, Diğer %1,4 5

6 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan

7 7 SİNGAPURTÜRKİYE 1 $ = 1,250 SGD / PARA BİRİMİ 1 $ = 2,153 TL ( TCMB) İngilizce, Çince, Malayca, Tamilce RESMİ DİL Türkçe 9 Ağustos 1965 / KURULUŞ 29 Ekim 1923 Parlamenter Demokrasi / YÖNETİM Parlamenter Cumhuriyet 5,4 milyon / NÜFUS =ANKARA ( 5,04 milyon ) 76,6 milyon ( Adrese Dayalı Sistem ) 1/14 697km² / YÜZÖLÇÜMÜ =YALOVA ( 850 km² ) km² 1/1124 % 2,1 / YILLIK NÜFUS ARTIŞ ORANI‰13,7 Çin %76,8, Malay %13,9 Hint %7,9, Diğer %1,4 Türk %81,33, Kürt 8,61, Diğer 10,06Diğer 10,06

8 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan SİNGAPURTÜRKİYE % 2 / İŞSİZLİK ORANI% ( 83,75 ) ORTALAMA YAŞAM SÜRESİ +70 ( 73,7 ) Mandarin % 35, İngilizce %23 Malay %14,1 Hokkien %14,1 TürkçeTürkçe: % 85,54 Kürtçe: % 11,97 Zazaca: % 1,01 Arapça: % 1,38Kürtçe ZazacaArapça 331,9 milyar $ /GSMH794,4 milyar $ $ / KİŞİ BAŞI $ 357 / TOPLAM OKUL SAYISI / ÖĞRENCİ SAYISI ( İLKOKUL+ORTAOKUL) / ÖĞRETMEN SAYISI ( İLKOKUL+ORTAOKUL) gün TOPLAM EĞİTİM SÜRESİ gün 10,6 milyar $ / 6.1 milyon € 3.5% of GDP (2012) 78.5 milyar TL / 34.4 milyar $ 4.6% GSMH (2014)

9 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan 2014 SİNGAPUR EĞİTİM SİSTEMİNE GENEL BAKIŞ  HEDEFLER Singapur eğitim sistemi öğrencilere bütüncül ve geniş tabanlı bir eğitim sunmayı amaçlar. ( Geniş tabanlı eğitim; okuma yazma, matematiksel beceri, çift dil, fen bilimleri, uygarlık tarihi, estetik, beden eğitimi, yurttaşlık ve din eğitimini kapsar. ) Çok kültürlü eğitimin ( Çince, Malay, Tamil ) yanı sıra çift dilli eğitim ( İngilizce ) Singapur eğitiminin temel özelliğidir. Amaç; her öğrenciyi potansiyeline ulaştırmak, yeteneklerini keşfetmesini sağlamak ve yaşam boyu öğrenme için teşvik etmektir. 9

10 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan 2014 Her konunun öğrenciler tarafından öğrenilmesini sağlamak için üç alan göz önünde bulundurulmaktadır: Eğitim programı, öğretim yöntemi ve değerlendirme. Öğrencilerin çok yönlü gelişimi için, 8 temel beceri ve değer üzeriden, bütüncül olarak yetiştirmenin önemini vurgular: I. Karakter Gelişimi II. Kişisel Yönetim Becerisi III. Sosyal ve İşbirlik Becerisi IV. Okuryazarlık ve Matematik Becerisi V. İletişim Becerisi VI. Bilgi Edinme Becerisi VII. Düşünme Becerisi ve Yaratıcılık VIII. Bilgiyi Uygulama Becerisi 10

11 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan HEDEF Güçlü bir doğru-yanlış anlayışı olan, uyumlu ve aksaklıklara karşı dayanıklı, kendini tanıyan, adalet anlayışına sahip, özgürce ve eleştirel düşünebilen, etkili iletişime geçebilen özgüvenli, Kendi öğrenmelerinde sorumluluk sahibi, sorgulayan, öğrenmenin peşinde azimli, bireysel öğrenebilen, Grup içinde etkili çalışabilen, girişimci, hesaplı riskler alabilen, yenilikçi, mükemmele ulaşmak için çabalayan aktif katılımcı, Singapura bağlı, güçlü yurttaşlık bilinci olan, bilgili, çevresindekilerin hayattalarını güzelleştirmede aktif rol alan duyarlı bir yurttaştır. 11

12 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan 2014  VERİLER Okur yazar oranı: Toplam okul sayısı : 357 ( İlköğretim, ortaöğretim ve sonrası ) 175 primary- 154 secondary 15 mixed level- 13 junıor college/centralised institute Toplam öğrenci sayısı: Primary: ( 17.7 ) Secondary: ( 13.9 ) Mixed Level: Junior College…: Toplam öğretmen sayısı: Eğitim Süresi: 2 Ocak-14 Kasım [ ] ( Yaklaşık 205 gün ) Yıllık Eğitim Bütçesi/ Eğitim Harcamaları: 10,6 milyar $ / 6.1 milyon € 3.5% of GDP (2012) 12

13 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan 2014  ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİ YETİŞTİRME Yönetici ( 1984 ): Okulda görevli müdür yardımcıları arasından seçim yapılır. Eğitim Bakanlığı ve Ulusal Eğitim Enstitüsü tarafından ortak yürütülen Eğitim Yönetimi programından diploma alırlar. Bir yıl süren bu eğitim sırasında adaylar okullarda iki kez ve her biri 4 hafta süren uygulama modülüne katılırlar. Öğretmen ( 1996 ): ( SİNGAPURLU ÖĞRETMEN AĞI ) Model 1: Üniversite mezunları için en az 1 en fazla 2 yıl sürer. İlköğretim, ortaöğretim ve 2 yıllık yüksekokullarında görev yapar. Model 2: Lisans düzeyinde öğretmen eğitimi. Türkiye modeli. 4 akademik yıl sürer. Erken bitirmek mümkündür. İlköğretim ve ortaöğretim de çalışırlar. 13

14 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan

15 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan

16 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan

17 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan 2014  SİSTEM 17

18 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan

19 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan

20 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan 2014 SİNGAPUR ORTAÖĞRETİM SİSTEMİ 1980 Introduction of streaming at Sec 1 (NES Guidelines, Secondary) 1988 First independent schools - ACS, SJI, & TCH established. SCGS & MGS became independent in 1989; RI in 1990; and RGS & Nanyang Girls’ in Implementation of Sec 1 Normal (Technical) course Establishment of Autonomous Schools Revised Progression Structure for Normal (Technical) Course Singapore Sports School admits its first batch of students in 2004, 20

21 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan NUS High School of Mathematics and Science admits its first batch of students in Establishment of NorthLight School (Specialised School) 2008 Refinements to Streaming (merger of Secondary 1 Special and Express streams) School of The Arts (SOTA) admits its first batch of students in Assumption Vocational Institute remodeled to form the Assumption Pathway School (Specialised School) 2010 School of Science and Technology (SST) admits its first batch of students in

22 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan 2014 ORTAÖĞRETİM SİSTEMİNE GİRİŞ 6. sınıfın sonunda tüm öğrenciler “İlköğretim Bitirme Sınavı”na ( Primary School Leaving Examination-PSLE ) girmektedirler. PSLE’de İngilizce, Anadil, Matematik (48) ve Fen (46) derslerine yönelik sorular yer alır. İsteğe bağlı olarak da ileri anadil soruları yapılabilir. EM3 grubundaki öğrenciler için de Temel İngilizce, Temel Anadil ve Temel Matematik soruları bulunmaktadır. Öğrenciler performanslarına göre, Özel (Special), Açık(Express), Normal Akademik (Normal Academic) veya Normal Teknik (Normal Technical) programlarından birine yerleştirilmektedirler (%97.5) (%2.5) %66.7 Express, %19.9 NA %10.9 NT Okul ücreti 5.00 dolar ve diğer ücretler de dolar olarak belirlenmiştir. 22

23 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan 2014 OKUL TÜRLERİ VE ŞARTLAR 23 Normal programda öğrenciler, “Normal (Akademik) [NA]” veya “Normal (Teknik) [NT]” programını seçme hakkına sahiptir. Normal programdaki öğrenciler 4 yıl sonunda GCE “N” adı verilen düzey belirleme sınavına girerler. Sınavda başarılı olan öğrenciler bir yıl daha ortaöğretime devam eder ve GCE “O” düzeyi sınavına girmeye hak kazanır. “O” düzeyi sınavından iyi sonuç alan öğrenciler Genç Kolejlerine (Junior Colleges), “Politeknik’lere” (Polytechnics) veya Teknik Enstitülere (Technical Institutes) devam edebilirler.

24 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan İç daire öğrencilerin hayatları boyunca sorumlu yetişkinler ve aktif yurttaşlar olmaları için edinmeleri gereken yaşam becerileri üstünde odaklanmaktadır. Bu akademik olmayan programı (non- academic programme) oluşturur. GCE « O »

25 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan Orta daire öğrencilerin düşünme, süreç ve iletişim becerilerini sürdürebilmeleri için gerekli olan bilgi becerileri üzerine odaklanmaktadır. Bu öğrencilere, bilgileri analiz etmelerine ve kullanmalarına aynı zamanda da düşüncelerini özgür ve etkili bir şekilde ifade etmelerini sağlamaktadır. Bu beceri temelli konuları ( skills based subjects) oluşturmaktadır. Dış daire içerik tabanlı konu disiplinlerini içermektedir: Beşeri bilimler & Sanat, Matematik & Bilim. Bu öğrencilere farklı alanlarda çalışmalarına iyi bir zemin hazırlamaktadır GCE « A »

26 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan “NT” programındaki öğrenciler, Teknik Eğitim Enstitüsü (Institute of Technical Education) ile teknik-mesleki eğitim almak için hazırlanmaktadırlar.

27 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan “Özel ve Açık Program”da (Special/Express Course) öğrenciler 4 yıl eğitim sonunda GCE “O” olarak adlandırılan düzey belirleme sınavına girerler. Özel programdaöğrencilere anadil ileri düzeyde verilir. (İleri Çince-Tamilce-Malayca) “Özel ve Açık Program”ın 1. ve 2. sınıflarında ortak bir eğitim programı uygulanmaktadır. Bu düzeylerdeki dersler: İngilizce, Anadil/İleri Düzeyde Anadil, Matematik, Fen, Tarih, Coğrafya, İngilizce Edebiyat, Görsel Sanatlar, Tasarım ve Teknoloji, Ev Ekonomisi, Vatandaşlık ve Ahlak Eğitimi, Müzik ve Beden Eğitimidir. İsteğe bağlı olarak da üçüncü bir yabancı dil (Fransızca, Almanca veya Japonca), Malayca (özel program) ve Çince (özel program) dersleri alınabilir.

28 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan Ortaöğretim 3. ve 4. sınıfında verilen dersler: İngilizce, Anadil/İleri Düzeyde Anadil, Matematik, Birleştirilmiş İnsani Bilimler, bir fen konusu, Vatandaşlık ve Ahlak Eğitimi, Müzik ve Beden Eğitimi ile 2-4 seçmeli derstir. Bu seçmeli dersler: Ek Matematik, Biyoloji, Kimya, Fizik, Birleştirilmiş Fen Bilimleri, Coğrafya, Tarih, İngilizce Edebiyat, Çin Edebiyatı, Malay Edebiyatı, Tamil Edebiyatı, Ek Dil, [Fransızca/Japonca/Almanca/Malayca (Özel Program), Çince (Özel Program)], Sanat ve Tasarım, Müzik, Besinler ve Beslenme, Saymanın Prensipleri, Tasarım ve Teknoloji, Din Bilgisi’dir.

29 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan 2014 Ayrıca “Özel ve Açık Program” 1-4 öğrencileri Sanat Seçmeli Programı (Art Elective Programme) veya Müzik Seçmeli Programını (Music Elective Programme) seçebilmektedirler. Öğrenciler performanslarına ve öğretmenlerinin ve okul yönetiminin değerlendirmesine göre bir programdan diğerine geçebilirler. ÖZELLEŞTİRİLMİŞ BAĞIMSIZ OKULLAR 1 ) Matematik ve Bilim Üniversitesi 2 ) Bilim ve Teknoloji Yüksekokulu 3 ) Sanat Okulu 4 ) Singapur Spor Okulu 29

30 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan

31 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan

32 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan

33 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan 2014 DERSÖZEL/EXPRESSN ( A)N ( T ) İNGİLİZCE668 ANA DİL663 MATEMATİK568 FEN654 EDEBİYAT22- TARİH22- COĞRAFYA22- SANAL EL SANATLARI222 DİZAYN TEKNOLOJİ EV EKONOMİSİ 33- BİLGİSAYAR UYGULAMALARI --4 TEKNİK ÇALIŞMALAR EV EKONOMİSİ --4 SOSYAL BİLGİLER--2 YURTTAŞLIK AHLAK EĞİTİMİ 222 PSİKOLOJİ EĞİTİMİ222 MÜZİK21- MONTAJ111

34 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan 2014 CCA ( CO CURCICULAR ACTİVİTİES ) Öğrencilerin sağlamlık, esneklik, kendine güven ve azim gibi niteliklerini geliştirir ve hızla değişen dünyaya uyum sağlayıp başarılı olmalarını sağlar. Her ortaöğretim öğrencisinin bir CCA etkinliğinde yer alması gerekir. Bunlar: Spor ve oyunlar Üniformalı gruplar Sanat gruplarında performans Kulüpler ve topluluklar Aynı zamanda öğrenciler ikinci bir CCA etkinliğinde de yer alabilirler. Rekabetli spor etkinliklerine katılmamış öğrencilerin, ikinci etkinlik olarak spor ve oyunlara katılımı desteklenir. 34

35 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan 2014 DEĞERLENDİRME Uygulamalı derslerde, öğrencilere, otantik gereçlerin kullanılması ya da ödev hazırlama gibi farklı değerlendirme ölçütleri sunulur. Örneğin; Bilgisayar Uygulamaları dersinde öğrenciye WEB sayfası düzenletilebilir ya da Yemek Bilgisi dersinde, sosyal ortamlar için öğrencilerin farklı tariflerden oluşan bir sofra hazırlamaları istenebilir. Ortaöğretimin sonunda öğrenciler; ahlaki değerlere sahiptir yeteneklerine inanırlar ve değişime uyum sağlarlar, takım içinde çalışabilirler ve başkalarına karşı empatik olurlar, yaratıcıdırlar ve öğrenmeye heveslidirler, farklı bakış açılarına saygılıdırlar ve etkili bir şekilde iletişime geçebilirler, kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu alabilirler, fiziksel aktiviteleri severler ve sanata saygı duyarlar, Singapur’a güvenirler ve Singapur için neyin önemli olduğunu anlarlar. 35

36 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan SİNGAPURTÜRKİYE 3*+4+2+4/5= YIL1*+4+4+4= 13 YIL * OKUL ÖNCESİ 6. YIL PSLE ( İLK GEÇİŞ ) ÖĞRENCİ İNGİLİZCE/MATEMATİK/FEN ANADİL ( ÇİNCE-MALAYCA-TAMİLCE ) 8. YIL ( TEOG/OGES ) ÖĞRENCİ TÜRKÇE/MATEMATİK/FEN/SOSYAL/DİN YABANCI DİL ( İNG.FR.ALM.) Özel/Express Liseler Normal Akademik Normal Teknik Özelleştirilmiş Bağımsız/ Tümleşik Programlı ( 4 OKUL ) Özel Okullar Genel Lise, Anadolu Lisesi, Hazırlık Sınıfı Bulunan Anadolu Lisesi, Fen Lisesi, Sosyal Bilimler Lisesi, Anadolu Öğretmen Lisesi, Güzel Sanatlar Lisesi, Spor Lisesi, İmam Hatip Lisesi ve Anadolu İmam Hatip Lisesi 4-6 YIL4 YIL SERTİFİKA+DİPLOMA GCE N -- TEKNİK EĞİTİM GCE O --- POLİTEK.-KOLEJ-TEKNİK ENS. GCE A --- ÜNİVERSİTE SERTİFİKA+DİPLOMA SINAVSIZ 4/4/4 ÇOK KÜLTÜRLÜ EĞİTİM ( ETNİK YAPI-DİL ) KÜLTÜRLÜ EĞİTİM ( ETNİK YAPI-DİL)

37 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan

38 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan

39 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan 2014 HEDEF Ortaöğretimin genel amaçları 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 28. maddesinde belirlenmiştir. Buna göre, "Ortaöğretimin amaç ve görevleri, Millî Eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak; ● Bütün öğrencilere ortaöğretim seviyesinde asgari ortak bir genel kültür vermek suretiyle onlara kişi ve toplum sorunlarını tanıtmak, çözüm yolları aramak ve yurdun iktisadi sosyal ve kültürel kalkınmasına katkıda bulunmak bilincini ve gücünü kazandırmak, ● Öğrencileri, çeşitli program ve okullarla ilgi, istidat ve kabiliyetleri ölçüsünde ve doğrultusunda yüksek öğretime veya hem mesleğe hem de yüksek öğretime veya hayata ve iş alanlarına hazırlamaktır. Aynı maddede ayrıca, bu görevler yerine getirilirken öğrencilerin istekleri ve kabiliyetleri ile toplumun ihtiyaçları arasında dengenin gözetileceği belirtilmektedir. Milli Eğitim Bakanlığı-MEB yukarıda verilen genel amaçlar çerçevesinde her bir okul türü için dersleri ve haftalık ders saatlerini belirlemekte ve her dersin programını geliştirmektedir. Programlarda, derslerin genel amaçlarına, öğrenme alanlarına ve kazanımlara yer verilmektedir. Başka bir anlatımla, yukarıda verilen genel amaçlar okul türlerine göre belirlenen programlar aracılığı ile somutlaştırılmaktadır. Bu bağlamda, genel eğitim sunan okullardaki derslerin içeriği ve yoğunluğu öğrencileri bir üst öğrenime (yükseköğretime) hazırlama amacına yönelik iken, mesleki ve teknik eğitim okullarının derslerinin bir bölümü genel eğitime, bir bölümü de mesleki-teknik eğitime yönelik konuları içermektedir. Her ç ocuğun şu ö zelliklere sahip olması i ç in eğitim veriyoruz:  G üç l ü bir doğru-yanlış anlayışı olan, uyumlu ve aksaklıklara karşı dayanıklı, kendini tanıyan, adalet anlayışına sahip, ö zg ü rce ve eleştirel d ü ş ü nebilen, etkili iletişime ge ç ebilen, ö zg ü venli bir birey  Kendi ö ğrenmelerinde sorumluluk sahibi, sorgulayan, ö ğrenmenin peşinde azimli, bireysel ö ğrenebilen birey  Grup i ç inde etkili ç alışabilen, girişimci, hesaplı riskler alabilen, yenilik ç i, m ü kemmele ulaşmak i ç in ç abalayan aktif katılımcı birey  Singapura bağlı, g üç l ü yurttaşlık bilinci olan, bilgili, ç evresindekilerin hayattalarını g ü zelleştirmede aktif rol alan duyarlı bir yurttaştır. Ö ğrendikleri derslerin yanında, ç ocuğunuz, kendisine hayat m ü cadelesinde ve hızla değişen d ü nyaya ayak uydurmasında yardımcı olacak beceriler, yeterlikler, değerler ve eğilimlerle donatılacaktır.

40 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan 2014 İÇERİK Ortaöğretim okullarında, öğretim daireleri ve Talim ve Terbiye Kurulu (TTK) tarafından geliştirilen ve TTK'ca onaylanan öğretim programları ve haftalık ders çizelgeleri uygulanır. Başka bir deyişle, öğretim programları ve haftalık ders çizelgeleri merkezi olarak belirlenmektedir. Yeterli sayıda öğrencinin, uygun okul ortamının ve öğretmenin bulunması durumunda, eğitim bölgesi müdürler kurulunca uygun görülecek okullarda öğrencileri girişimcilik ve üreticiliğe yöneltecek, çevrenin ihtiyaç ve özelliklerine uygun olan seçmeli dersler de öğretim kapsamına alınabilir. Bu gibi derslerin öğretim programı, eğitim bölgesindeki zümre öğretmenlerince hazırlanır ve il/ilçe millî eğitim müdürünün onayı ile uygulamaya konulur. İlk defa uygulamaya konulacak olan programların bir örneği, bilgi için Bakanlığın ilgili birimine ve Kurula gönderilir. (Orta Öğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği: Madde 12). Derslerin öğretimi Türkçe yapılır. Ancak, Anadolu Lisesinde (genel ve mesleki teknik) matematik ve fen bilimleri (Fizik, Kimya, Biyoloji), dersleri yabancı dilde okutacak öğretmen olması ve öğrencilerin de talep etmesi halinde birinci yabancı dilde de yapılabilir (bu tür okullarda ders saati ağırlığı fazla olan ortak dersler kapsamında öğretilen yabancı dil birinci yabancı dil olarak adlandırılırken, okulların özelliğine göre ortak dersler ya da seçmeli dersler kapsamında alınan ve ders ağırlığı daha az olan yabancı dil ise ikinci yabancı dil olarak adlandırılmaktadır. Ağırlıklı olarak okutulan birinci yabancı dil İngilizce’dir) yapılabilir (Anadolu Liseleri Yönetmeliği: Madde 18). Öğretim programları, öğrencilerin ilgi, istek ve yeteneklerine göre bireysel farklılıklarına ve yönelecekleri program /dalın özelliklerine uygun olarak ortak dersler, program /dal dersleri ile seçmeli derslerden oluşur. Ortak dersler ile program /dal dersleri ve seçmeli derslerin her birinin haftalık ders saatleri, hangi sınıf ve yıllarda okutulacağı TTK kararı ile belirlenir (Orta Öğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği, Madde 6). Ortak dersler, öğrencilerin okulu bitirinceye kadar almakla yükümlü olduğu derslerdir. Bu derslerin alınması zorunludur. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi tüm sınıflarda yer alan ve haftada bir saat olarak okutulan ve Anayasa’da (Madde24) okutulması zorunlu kılınan bir derstir. Ortaöğretim’de öğrenciler PSLE’deki performanslarına göre, Özel (Special), Açık (Express),Normal Akademik (Normal Academic) veya Normal Teknik (Normal Technical) programlarından birine yerleştirilmektedirler. Öğrencilerin farklı yetenek ve ilgileri doğrultusunda eğitim programlarında farklı vurgular yapılmaktadır. Normal programda öğrenciler, “Normal (Akademik) [NA]” veya “Normal (Teknik) [NT]” programını seçme hakkına sahiptir. Normal programdaki öğrenciler 4 yıl sonunda GCE “N” adı verilen düzey belirleme sınavına girerler. Sınavda başarılı olan öğrenciler bir yıl daha ortaöğretime devam eder ve GCE “O” düzeyi sınavına girmeye hak kazanır. Diğer yandan “Açık (Express)” programındaki öğrenciler 4 yıl sonunda “O” düzeyi sınavına girerler. “O” düzeyi sınavından iyi sonuç alan öğrenciler Genç Kolejlerine (JuniorColleges), “Politeknik’lere” (Polytechnics) veya Teknik Enstitülere (Technical Institutes) devam edebilirler. “N” düzeyi sınavında yeterli olamayan öğrenciler Teknik Eğitim Enstitüleri’nde (ITE -Institute of Technical Education) teknik ve mesleki eğitim alırlar.“NT” programındaki öğrenciler, Teknik Eğitim Enstitüsü (Institute of Technical Education) ile teknik-mesleki eğitim almak için hazırlanmaktadırlar.

41 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan 2014 İÇERİK Program /dal dersleri, öğrenciyi hedeflediği yüksek öğrenim programlarına veya mesleğe, iş alanlarına yönelten ve ona bu yönde gelişme imkânı sağlayan derslerdir. (Orta Öğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği, Madde 8). program seçimi yapıldıktan sonra bu dersler de zorunlu ders niteliği kazanır. Mesleki ve teknik eğitim veren ortaöğretim okullarındaki alan dersleri daha çok bazı meslek alanlarına yönelik yeterlilikler kazandıran derslerden oluşmaktadır. Genel eğitim veren okullardaki alanlar yükseköğretime hazırlayıcı yeterlikler kazandıran alanlardan oluşmaktadır. Bu dersler genel olarak ortak derslerden bazılarının devamı niteliğini taşır. Seçmeli dersler;öğrencilerin yöneldiği alan/dalda gelişmelerine veya ilgi ve istekleri doğrultusunda çeşitli programlarda ilerlemelerine, kişisel yeteneklerini geliştirmelerine imkân sağlayan derslerdir. (Orta Öğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği: Madde 9). Mevcut haftalık ders çizelgelerine Göre 9. sınıfta ortak zorunlu derslerin ağırlıklı, 10.,11. ve 12. sınıflarda program derslerinin ağırlıklı olduğu görülmektedir. Anadolu (genel-mesleki) liselerinde yabancı dil dersleri, diğer okullara göre daha ağırlıklıdır.(Talim ve Terbiye Kurulu-TTK) Öğretim yöntemlerinin ve öğrenme materyallerinin ne olacağına, sınav, ödev ve projeler ile uygulamaların nasıl olacağına ve öğretimin nasıl değerlendirileceğine öğretmenler tarafından karar verilir. Zümre oluşturabilecek kadar öğretmenin olduğu derslerde bu konularda zümre öğretmenleri ortak karar verebilirler. Okullarda kullanılabilecek ders kitapları ve eğitim araçlarının Milli Eğitim Bakanlığı’nca belirlenmesi esastır. (Milli Eğitim Temel Kanunu, Madde55). Tüm resmi orta öğretim öğrencilerinin ders kitapları, Bakanlıkça belirlenmekte ve ücretsiz olarak dağıtılmaktadır. Ders kitaplarının ve araç-gereçlerinin nitelikleri, hazırlanması, incelenmesi ve değerlendirilmesi vb. konular yönetmelik Ders Kitapları ile düzenlenmiştir. Her öğretmen kendi dersi ile ilgili olarak programının gerektirdiği hazırlıkları yapmaktan sorumludur. Ortaöğretim okullarında öğretim yılı başında her öğretmenin verdiği dersler için ünitelendirilmiş yıllık plan yapması ve bu planın okul müdürünce onaylanmış olması esastır. Günlük planlar yapılırken yıllık plana uyulması gerekir. “ Özel ve Açık Program”da (Special/Express Course) öğrenciler 4 yıl eğitim sonunda GCE “O” olarak adlandırılan düzey belirleme sınavına girerler. Özel programda öğrencilere anadil ileri düzeyde verilir (İleri Çince/ileri Tamilce/ileri Malayca). “Özel ve Açık Program”ın 1. ve 2. sınıflarında ortak bir eğitim programı uygulanmaktadır. Bu düzeylerdeki dersler: İngilizce, Anadil/İleri Düzeyde Anadil, Matematik, Fen, Tarih, Coğrafya, İngilizce Edebiyat, Görsel Sanatlar, Tasarım ve Teknoloji, Ev Ekonomisi, Vatandaşlık ve Ahlak Eğitimi, Müzik ve Beden Eğitimidir. İsteğe bağlı olarak da üçüncü bir yabancı dil (Fransızca, Almanca veya Japonca), Malayca (özel program) ve Çince (özel program) dersleri alınabilir. Ortaöğretim 3. ve 4. sınıfında verilen dersler: İngilizce, Anadil/İleri Düzeyde Anadil, Matematik, Birleştirilmiş İnsani Bilimler, bir fen konusu, Vatandaşlık ve Ahlak Eğitimi, Müzik ve Beden Eğitimi ile 2-4 seçmeli derstir. Bu seçmeli dersler: Ek Matematik, Biyoloji, Kimya, Fizik, Birleştirilmiş Fen Bilimleri, Coğrafya, Tarih, İngilizce Edebiyat, Çin Edebiyatı, Malay Edebiyatı, Tamil Edebiyatı, Ek Dil, [Fransızca/Japonca/Almanca/Malayca (Özel Program), Çince (Özel Program)], Sanat ve Tasarım, Müzik, Besinler ve Beslenme, Saymanın Prensipleri, Tasarım ve Teknoloji, Din Bilgisi’dir.

42 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan 2014 İÇERİK Her bir dersin programı öğretmenler için aynı zamanda bir rehber niteliği taşır. Programda dersin genel amaçları, üniteleri, her bir ünitenin kazanımları ve konu başlıkları yer alır. Programlarda ayrıca, etkinlik örneklerine, süreç düzenleme ve değerlendirme örneklerine ve açıklamalara yer verilebilmektedir. Ders kitaplarının da bu programlar temele alınarak yazılmak zorunda olması öğretmenler için yol gösterici olmaktadır. Ayrıca, Talim Terbiye Kurulu’nun internet sitesinde bir Öğretmenler Portalı (http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen/) yer almaktadır. Bu portal İçinde öğretmenlere yardımcı olmak amacıyla derslerin programlarına, plan ve etkinlik örneklerine yer verilmektedir. Öğretmenler video, slayt, Radyo kasetçalar, tepegöz, televizyon vb. görsel araçları kullanabilirler. Ancak bu araç-gereçler okullarda standart olarak bulunmamaktadır. Okulların çok büyük bir kısmında iletişim ve bilgi teknolojilerinden öğretmenlerin ve öğrencilerin yararlanması olanaklıdır. Bu amaçla bilgi teknolojisi sınıfları oluşturulmuştur. Son yıllarda bilgi teknolojisi altyapısını geliştirmeye yönelik yatırımlara ağırlık verilmektedir. Ayrıca “Özel ve Açık Program” 1-4 öğrencileri Sanat Seçmeli Programı (Art Elective Programme) veya Müzik Seçmeli Programını (Music Elective Programme) seçebilmektedirler. Öğrenciler performanslarına ve öğretmenlerinin ve okul yönetiminin değerlendirmesine göre bir programdan diğerine geçebilirler. CCA’lar (co-curricular) iyi bir eğitim için önemli parçalardan biridir. Onlar öğrencilerin sağlamlık, esneklik, kendine güven ve azim gibi niteliklerini geliştirir ve hızla değişen dünyaya uyum sağlayıp başarılı olmalarını sağlar. Her ortaöğretim öğrencisinin bir CCA etkinliğinde yer alması gerekir. Bunlar: Spor ve oyunlar Üniformalı gruplar Sanat gruplarında performans Klüpler ve topluluklar Aynı zamanda öğrenciler ikinci bir CCA etkinliğinde de yer alabilirler. Rekabetli spor etkinliklerine katılmamış öğrencilerin, ikinci etkinlik olarak spor ve oyunlara katılımı desteklenir.

43 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan 2014 ÖLÇME Ortaöğretim okullarında ölçme ve değerlendirmenin nasıl yapılacağı Orta Öğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği ile düzenlenmiştir. Özel okullarda da bu yönetmelik uygulanmakla birlikte, isteyen özel okullarca, okul yönetimi tarafından hazırlanan ve Bakanlıkça onaylanan farklı bir sınıf geçme ve sınav yönetmeliği uygulanabilir. Öğretmenler, sınav sorularını düzenlerken, öğretim programlarında belirtilen özel ve genel amaçları varsa hedeflenen becerileri, açıklamaları ve konuları esas alır. Sınav, ödev ve projeler ile uygulamalar, 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Değerlendirme sonuçları, öğretmen not defteri ile not çizelgelerine puan olarak yazılır. Puanların not değeri ve derecesi aşağıdaki gibidir. Puan Not- Derece Pekiyi İyi Orta Geçer Geçmez Etkisiz Dönem puanı, yıl sonu puanı, yıl sonu başarı puanı ve mezuniyet (diploma) puanı 100 üzerinden dönemnotu, yıl onu notu ve yıl sonu başarı notu da 5’lik not sistemine göre belirlenir. 5’lik not sisteminde başarı dört, başarısızlık iki notla değerlendirilir. Öğrencinin başarısı, öğretim programı esas alınarak dersin özelliğine göre yazılı, sözlü ve uygulamalı sınav, ödev ve projeler ile işletmelerde beceri eğitimi, ders içi ve ders dışı eğitim – öğretim etkinlikleri değerlendirilerek saptanır. Yazılı sınavların sayısı, haftalık ders saati sayısı üç ve daha fazla olan dersler için üçten, bir ve iki saat olan dersler için ikiden az olamaz. Bir dönemde öğrencilere her dersten en az bir sözlü sınav puanının verilmesi esastır. Sözlü puanı, öğrencilerin sosyal etkinliklerdeki çalışmaları, derse hazırlıkları, ders içindeki etkinlikleri ve dersle ilgili araştırma çalışmaları değerlendirilerek verilir. Bir dersin dönem puanı, o döneme ait yazılı, sözlü ve uygulamalı sınavlarla varsa ödev ve projelerden alınan puanların aritmetik ortalaması alınarak belirlenir. Aritmetik ortalama alınırken bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülür. Elde edilen puanın nota çevrilmesiyle dönem notu tespit edilir. Dönem puanı, dönem notuna çevrilirken yarım ve yarımdan büyük kesirler, bir üst tam puan olarak değerlendirilir, dönem puanında bir değişiklik yapılmaz ( Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği). Meslekî ve teknik orta öğretim kurumlarında eğitimi okulda yapılan uygulamalı meslek derslerinde dönem notu; ● Öğrencinin dönem içinde yaptığı temrin çalışmaları ile projelere takdir edilen puanların aritmetik ortalamasının, ● Sınav işlerinde takdir edilen puanların her birinin, ● Sözlü puanı/puanlarının her birinin, ● Hizmet puanlarının aritmetik ortalamasının, ● Ödeve takdir edilen puanın aritmetik ortalaması alındıktan sonra nota çevrilerek belirlenir (Madde 27/c). Bir dersin yıl sonu puanı; birinci ve ikinci dönem notlarının aritmetik ortalamasıdır. İşletmelerde meslek eğitimi gören öğrencilerin yıl sonu notu, birinci ve ikinci dönem notlarının aritmetik ortalaması ile yıl sonu beceri sınavı notunun aritmetik ortalamasıdır. Öğrencinin eğitimini işletmede gördüğü uygulamalı derslerin başarılı sayılabilmesi için, yıl sonu notunun Geçer olması yanında, yıl sonu beceri sınav notunun da en az Geçer olması gerekmektedir (Madde 29-32). Dönem sonlarında öğrencilere velilerine duyurulmak üzere karne verilir. Uygulamalı derslerde, öğrencilere, otantik gereçlerin kullanılması ya da ödev hazırlama gibi farklı değerlendirme ölçütleri sunulur. Örneğin; Bilgisayar Uygulamaları dersinde öğrenciye WEB sayfası düzenletilebilir ya da Yemek Bilgisi dersinde, sosyal ortamlar için öğrencilerin farklı tariflerden oluşan bir sofra hazırlamaları istenebilir. Ortaöğretimin sonunda öğrenciler; ahlaki değerlere sahiptir yeteneklerine inanırlar ve değişime uyum sağlarlar, takım içinde çalışabilirler ve başkalarına karşı empatik olurlar, Yaratıcıdırlar ve öğrenmeye heveslidirler, farklı bakış açılarına saygılıdırlar ve etkili bir şekilde iletişime geçebilirler, kendi öğrenmelerinin Sorumluluğunu alabilirler, fiziksel aktiviteleri severler ve sanata saygı duyarlar, Singapur’a güvenirler ve Singapur için neyin önemli olduğunu anlarlar.

44 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan 2014 ÖĞ RET MEN E Ğİ Tİ Mİ Türkiye’de öğretmen yetiştirmenin tarihi Tanzimat Dönemi’ne kadar uzanmaktadır. Ancak günümüzdeki öğretmen yetiştirme sistemi 1996 yılı başında Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın ülkenin ihtiyaç duyduğu öğretmenleri yetiştirmek üzere Eğitim Fakülteleri öğretmen yetiştirme programlarının yeniden düzenlenmesi çalışmalarını başlatmasına dayanmaktadır (www.yok.gov.tr). Yeni düzenlemelerle eğitim fakültelerindeki lisans ve lisansüstü düzeylerde yürütülen programlarda bir takım değişiklikler yapılmıştır. Bu değişikliklerin temel gerekçelerini ayrıntılı bir biçimde açıklayan bir doküman ayrıca hazırlanmış ve çeşitli düzeylerde tartışıldıktan sonra ilgili kurum ve kuruluşlara gönderilmiştir. Eğitim Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme Programlarının Yeniden Düzenlenmesi başlıklı bu dokümanda da belirtildiği gibi, Eğitim Fakültelerinde yapılan bu yeni düzenleme ile öncelikle tarih ve 4306 sayılı kanunla yürürlüğe giren ve öğretim yılında uygulanmaya başlanan sekiz yıllık zorunlu ilköğretim düzeyindeki sınıf öğretmeni ve branş öğretmeni ihtiyacının karşılanması amaçlanmıştır. Bunun yanında ortaöğretim öğretmenliğinin lisansüstü düzeye kaydırılması ve gerek lisans gerekse lisansüstü düzeydeki öğretmen yetiştirme programlarında yer alan derslerin yeniden düzenlenmesi ile daha nitelikli öğretmen yetiştirme yönünde önemli bir adım atılmıştır. Tüm bu süreçte Milli Eğitim Bakanlığı ile yeterli düzeyde koordinasyon ve işbirliği yapılmış ve bu şekilde Eğitim Fakültelerinde yapılan çeşitli geliştirme etkinliklerinin gerçekçi ve ihtiyaca dönük olması sağlanmıştır (www.yok.gov.tr).www.yok.gov.tr öğretim yılında uygulamaya konan yeni düzenleme ile; Ülkenin kısa ve uzun vadede alanlara göre öğretmen ihtiyacı dikkate alınarak fakültelerin, bu ihtiyacı nitelik ve nicelik olarak karşılamalarını mümkün kılacak bir yapıya gidilmesi, Eğitim fakültelerindeki bölüm yapılanmasının eğitim sistemindeki okul yapılanmasına paralel hale getirilmesi fakültelerde her okul düzeyine uygun öğretmen yetiştiren bölüm ve programların açılması, Nanyang Eğitim Enstitüsü 1 Temmuz 1991 yılında, NanyangTeknoloji Üniversitesinin bir enstitüsü olarak açılmıştır. Enstitünün vizyonu seçkin bir kurum olmak, misyonu Öğretmen eğitiminde ve eğitimsel araştırmalarda üstün olmak, başarıya ulaşmaktır. Enstitünün genel amaçları şu şekildedir; Öğretmenleri ve okul yöneticilerini okul ortamında eğitim programlarının uygulanması ve öğretilmesi için gerekli olan bilgi ve mesleki uzmanlıkla donatmak, Eğitim, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri, Sanat ve Fen alanlarının Hepsinde akademik program sağlamak, Eğitim, Beden Eğitimi ve SporBilimleri, Sanat ve Fen alanlarında ve eğitimle ilgili diğer tüm alanlarda araştırmalar yapmak ve bu alanlardaki araştırmaları teşvik etmek, Halkın ve hükümetin diğer kadrolarının ihtiyaçlarının karşılanması için profesyonel gelişim ve hayat boyu öğrenme imkânı sağlamak. Nanyang Eğitim Enstitüsü lisans ve mezun eğitimi ve diploma programı olmak üzere üç farklı düzey de öğretmen eğitimi olanağı sağlamaktadır. Bunlar; Bakalorya Eğitimi Bachelor of Education’, Diploma Programları ‘DiplomaProgramme’ ve Mezun Eğitimi ‘PostgraduateEducation’ dir’. (Postgraduate bazı üniversitelerde yüksek lisans programı olarak geçmektedir. Nanyang Teknoloji üniversitesinde mezun olan öğrenciler için Uzmanlaşma eğitimi olarak geçmektedir. Postgradute programı haricinde yüksek lisans programı bulunduğu için (master of education) mezun eğitimi şeklinde adlandırılmıştır.) Ayrıca yüksek lisans yapmak isteyen öğretmenler için yükseklisans yapabilecekleri alanlar şunlardır; Sanat, Çince, Programve Öğretimi, Gelişim Psikolojisi, Drama, Okul Öncesi, Eğitimsel ve Psikolojik Ölçme ve Değerlendirme, İngilizce, İngiliz Edebiyatı İlkokul, Müzik, Matematik, Malay Ve Tamil Dili, Öğrenme Bilimleri ve Teknolojileri, Bilim ve Özel Eğitim

45 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan 2014 ÖĞ RET MEN E Ğİ Tİ Mİ İlköğretim bütünlüğü içerisinde 1-8. sınıflara öğretmen yetiştiren programların bir bölüm çatısı altında toplanması, sadece ilköğretim okulu 6-8. sınıflara öğretmen yetiştiren Türkçe öğretmenliği programının diğer bütün alanlardaki programlara yan alan olarak hizmet vermesi gerektiğinden ayrı bir bölüm olarak yapılandırılması, Okulöncesi, Sınıf, Yabancı Diller, Güzel Sanatlar, Beden Eğitimi ve Spor, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri alanlarında öğretmen ihtiyacını karşılamak amacıyla öğretmen adaylarının hem lisans hem yüksek lisans düzeyinde yetiştirilmesi, bunların dışındaki ortaöğretim alan öğretmenlerinin ise , seçeneği ile tezsiz yüksek lisans düzeyinde yetiştirilmesi, İlköğretim okullarında görev alacak öğretmenleri yetiştirirken yan alan uygulamasını etkin bir şekilde işletmek amacıyla; Sınıf öğretmenliği 1-5. sınıf programında Müzik, Resim, Beden Eğitimi ve Bilgisayarın yan alan olarak seçilmesi, İlköğretim dal öğretmenliği 6-8. sınıf programlarında en az bir yan alan seçme olanağının yanı sıra; Müzik, Resim, Beden Eğitimi ve Bilgisayar alanlarından birinin ikinci bir yan alan olarak seçilmesi, Öğretmen adaylarının uygulama aşamasından önce okulu daha yakından tanıyabilmeleri amacıyla “okul deneyimi” adı altında ek bir uygulama programının başlatılması, Öğretmenlik formasyonu programında mevcut derslerden farklı olarak öğretmenin sınıf içi etkinliğini artıracak Sınıf Yönetimi, İletişim, Motivasyon, Öğrenme gibi konulara yer verilmesi, Okulöncesi, Sınıf, İngilizce dallarındaki öğretmen ihtiyacını ivedilikle karşılamak amacıyla; Okulöncesi öğretmenliği dalında 29 kredilik, Sınıf öğretmenliği dalında 33 kredilik, İngilizce öğretmenliği dalında 31 kredilik sertifika programı düzenlenmesi kararlaştırılmıştır (Türk, 1999). Ders dönemi ağustosta başlayıp aralıkta biter, ikinci dönem ocakta başlar ve mayısta biter. Değerlendirme için, derslere katılım, derse hazırlıklı gelme, iş yükü gibi faktörleri içeren ve akademik birim olarak ifade edilen bir sistemle yapılır. Akademik birim (AcademicUnıt-AU) dönem ve akademik yıl içindeki iş yükünün ölçülmesi için kullanılan bir terimdir. Örneğin, Haftada bir saat sınıfta ders işlenmesi ve bir saat öğretmenle özel görüşme yapılması o dersin 2 akademik birimi olduğunu gösterir. Mezuniyet için akademik birim %75 oranında tamamlanmalıdır. Ortalamanın 2’nin altında olmaması lazımdır. Değerlendirme ödevler, testler, proje görevleri ve süreç değerlendirmesi şeklinde olur. Sınavlar dönem sonunda yapılır. Sınavlar tekrarlanmaz, bir sınava giremeyen öğrenci- öğretmen sınava yapıldığı diğer dönemde girer. Not yükseltmek için herhangi bir sınava tekrar girilemez. Ders geçme sistemi harflerle ifade edilir. Ortalamaya göre A+, A, A-, B+,B, B-, C+,C, D+,D, F şeklinde ifade edilir ve akademik birim genel ortalamanın hesaplanmasında önemlidir. Programda zorunlu, temel dersler ve seçmeli dersler vardır. Dersler genel olarak üç öğretmen yetiştirme programında da; Eğitim çalışmaları, Program çalışmaları, Konu Bilgisi, Yabancı dil ve Uygulama olarak gruplara ayrılır. Program çalışmalarında alana göre matematik, fen, sosyal ve İngilizce ya da müzik-sanat ya da dil programları için birkaç dil (malay-tamil gibi yerel diller) içeren bir ders listesi vardır öğrenci-öğretmenler bunların arasından 3 ders ya da 1 ders seçerler. Seçilen program derslerine paralel olarak konu bilgisi dersi seçilir. Eğer programda pedagojik bilgi dersi varsa o derslerde seçilen program derslerine paralel olarak seçilir. Uygulama dersi bakalorya, diploma ve mezun programlarının hepsinde vardır. Bakalorya programında en yoğun şekliyle verilir, 21 saattir. Nanyang Teknoloji Üniversitesi öğretmenlik programlarını başarı ile bitiren öğrenciler, milli eğitim bakanlığı tarafından görev yapmak üzere okullara yerleştirileceklerdir. Bu bahsedilen eğitimleri tamamlamadan öğretmenlik yapabilen bireyler GEO 2.2 seviyesinde işe başlarlar ‘untrained’ acemi olarak adlandırılır ve ona göre maaş alırlar. Eğitimlerini tamamlayan öğretmenler GEO 1.1. seviyesinde işe başlar ve ‘trained’ eğitimli olarak adlandırılırlar. Yerleştirmede aldıkları diplomalara göre (bakalorya, diploma, mezun) farklı seviyelerde farklı maaş koşullarıyla işe başlamaktadırlar. Örneğin diploma programını bitiren öğretmenler $1,600-$2,730 arası maaş alırken, mezun eğitimini tamamlamış bireyler $2,160- $4,500 arası maaş alır. Üniversitenin programında telif hakkı ve kıyafet yönetmeliği hakkında bilgi bulunmaktadır. Kaynak göstermeden alıntı yapmak ve uygun kabul edilmeyen (tanınmayacak şekilde yüzü kapatan kıyafet, yırtık pantolon, terlik gibi ) kıyafetler yasaktır.

46 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan 2014

47 KAYNAKÇA 1 ) 2 ) educativas/The_Education_System_in_Singapore_The_Keyto_its_Success.pdfhttp://www.fedea.net/politicas- educativas/The_Education_System_in_Singapore_The_Keyto_its_Success.pdf 3 ) 4 ) https://www.bifie.at/system/files/dl/pisa-pirls-timss_symposium-vortrag-Singapore_ pdfhttps://www.bifie.at/system/files/dl/pisa-pirls-timss_symposium-vortrag-Singapore_ pdf 5 ) 6 ) vity.pdf vity.pdf 47

48 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan ) 8 ) 9 ) 10 ) 11 ) 12 ) 13 ) 14 ) 48

49 Türk Eğitim Tarihi, Bahar, İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul, Nisan 2014 TEŞEKKÜR EDERİM  Yücel KILIÇ   İstanbul Kültür Üniversitesi, Eğitim Fakültesi İstanbul 49


"SİNGAPUR ORTAÖĞRETİM SİSTEMİ Yücel KILIÇ İstanbul Kültür Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Türk Eğitim Tarihi Nisan, 2014." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları