Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Lütfen dikkat; Bu seminer öznel olarak hazırlanmıştır... Kendi seviye ve durumunuza göre değişiklik yapabilirsiniz.. Her turlu iletişim için

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Lütfen dikkat; Bu seminer öznel olarak hazırlanmıştır... Kendi seviye ve durumunuza göre değişiklik yapabilirsiniz.. Her turlu iletişim için"— Sunum transkripti:

1

2 Lütfen dikkat; Bu seminer öznel olarak hazırlanmıştır... Kendi seviye ve durumunuza göre değişiklik yapabilirsiniz.. Her turlu iletişim için

3 HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ Faruk Ardıç

4 3 SEMİNER PLANI  Motivasyon  Hızlı okuma nedir?  Teknikleri  Egzersizler

5 4 Dünyada “Hızlı okuma”  1945’te savaş sırasında  Hızla geçen uçakların kimliğini tespit için..  Fransa’da okullarda ders olarak okutuluyor  Almanya’da günlük kitap okuma oranı 24 dk  Türkiye’de 12 sn 

6 5 Türkiye’de “Hızlı okuma”  20 yıldır var, ama kimse ilgilenmiyor okumamak  Türkiye’nin problemi “okumamak” hızlı oku  Okumayan insana “hızlı oku” diyemezsin niçin  Yeterli miktarda “niçin”i olmayan gelişemez hedef  Okumak için “hedef” olmalı 

7 6 Herkes hızlı okuyabilir mi?  Hızlı okuma becerisi öncelikli ihtiyacınız arasında görüyor ve buna inanıyorsanız. ?  Daha fazla okuma gereği duyuyor ve buna zaman ayıracaksanız.?  Önerileri uygularken ilk zorlandığınız yerde vazgeçmeyecek seniz.?  Bu uygulamayı belirsiz tarihe ertelemeyecek seniz.? Hızlı okumayı rahatlıkla öğrenebilirsiniz.?

8 7 Ne kazanacağız?  Sınavlarda rahat yetiştirebilecek,  Daha çok kitap okuyacak,  Daha iyi anlayacaksınız,  Daha az yorulacak,  Kendinize daha çok güvenecek, Başarılı bir insan olacaksınız..!

9 8 Okumak için yeterli zaman bulamayanlardan mısınız?  Okuma tekniklerini gerekliliği kabul edilir..  Fakat,bu tekniklerin öğrenilmesi için zaman ayıran yoktur.  Son anlar en kıymetli anlardır.  Okumak için mutlaka zaman ayırabilirsiniz..  En büyük problem,eski alışkanlıklarınız ve alışkanlıkları değiştirmek için zamanın ayrılamamasıdır  Bir davranışın kalıcı olması için 21 gün gerekli..

10 İki binli yılların en önemli keşfi insanın kendisini keşfi olacaktır. Aleksis Carell

11 10 Dahilerin ortak özellikleri  Deha bir çekirdek halinde herkeste olabilir  Kullanmasını bilirseniz,  Geliştirirseniz,  Başarılı olursunuz..!  Yeryüzünde en çok başarısızlığa uğrayanlar dahilerdir.  Bilinçaltını kandırabiliriz Muhammed Ali bir banka reklamında ben zekiyim ben iki yıl sonra dünya şampiyonu olacağım dedi...Ve o yıl şampiyon oldu

12 11 Bilmek mi? yapabilmek mi?  Hızlı okuma bilgisi,beceriye dönüşebilir.  Daha hızlı okumak için bu üçüne sahip olmak gerekir Bilgi Beceri Arzu Alışkan lıklar

13 Amaç küçük, engel büyükse,engeli küçültmek için amacınızı büyütün....

14 13 Rakamlarla Öğrenme  Dakikada 150m kelime okuyan kişi her satır için ortalama 25 göz hareketi yapmaktadır.  Beynimizden her gün düşünce geçmektedir.Bunların çoğu olumsuz ve bir önceki güne ait olanlardır.  Düşünceler kavrandıktan 24 saat içinde uygulanırsa daha kalıcı olmaktadır.  72 saat içinde uygulamaya konmazsa zihinden uçup gider.  Yetişkin eleman eğitimini tamamladıktan sonra her yıl teorik bilgisinin % 5 yitiriyor.  Teorik bilgisini yenilemek isteyenler zamanlarının % 15 yılda 6 hafta bilgi yenilemesine ayırması gerekiyor...  Yılda 2- 3 hafta hizmet içi eğitime alınmayan elemanlar 45 yaşına geldiklerinde tüm gelişmelerin dışında kalıyor.

15 14 Rakamlarla Öğrenme Tad alarak% 1 Dokunarak% 1.5 Koklayarak% 3.5 İşiterek% 11 Görerek%83 Öğreniriz Biz..

16 15 Rakamlarla Öğrenme Okuduklarımızın% 10 İşittiklerimizin%20 Gördüklerimizin%30 Görüp,işittiklerimizin%50 Söylediklerimizin%80 Deneyip, Söylediklerimizin%90 Hatırlarız Biz..

17 16 Öğrenilmiş çaresizlik  Akvaryum balıkları ve köpek balığı arasında cam bölme olan bir yere konuyor.köpek balığı acıkınca köpek balığı 28 saat mücadele ediyor. Cam bölmeyi kaldırınca diğer balıklara yaklaşmıyor.  Başarısızlık geleceğinizi etkiliyor.  Biz 10 sorunda 7 yanlış 3 doğru, Avrupalı 3 doğru 7 yanlış derler.  Geçmiş başarısızlığınız gelecek başarılarınızı kontrol etmesine müsaade etmeyiniz

18 17 Kısa kısa.....  Kitap okumak en leziz iştir.  Fransa'da her okulda hızlı okuma dersleri var.  Potansiyelimizi kullanmasını bilmiyoruz.  Hızlı okuyarak daha iyi matematik çözebiliriz.  Altın kural”yeryüzünde bir kişi yapmışsa herkes yapar.”  Kendinizi küçümsemeyiniz..en büyük problemimiz.  Amerika'da yapılan araştırmada 18 yaşına kadar olanlarda 148 bin “hayır.yapamazsın” 2bin aferin yapabilirsin  Benjamin F. 100 başarılı insanı inceliyor.bunların çok zeki olduklarını düşünüyor ama sonuç normal kişiler çıkıyor. Bunu araştırıyor ki bir kararlı oldukları, iki iyi bir çevre.  Bir insan beceriksizliğine inanıyorsa beceriksiz olur.

19 18 Okumak için kendinizi hazırlayın  Kişisel okuma hedefi koyun..  Periyodik neler okuyorsunuz...  Okumak istediklerinizin listesini yapınız..  Yeni kitap aldıysanız son okuma tarihini yazınız  Kendinize okuma vakti belirleyin  Okumak ciddi bir iştir...planlama gerekir  Okuma frenlerinizi tanıyın..  İlk okulda beri sadece okumayı öğrendik hızlı okumayı değil  Antreman için yeterli zaman ayırın...  Zihinsel ve fiziksel koordinasyon gereklidir

20 19 Okumak için kendinizi hazırlayın  Alışkanlıklarınızı değiştirin  Yeni alışkanlıkların kazanılması zor....  Soğuk su ile duş almanın faydasını biliyoruz ama.....  Kelimelere takılmadan okuyun...  Bir kişiyi dinlerken ne söylemek istediğini anlasak bile görgü gereği sabırla dinleriz  Yazar kitabını kelime kelime okuduğumuzda kızmaz...  Kelimeler için değil düşünceler için okuyun  Fiziksel ve zihinsel ortam hazırlayın...  Okuma müziği..Okuma saati...Okuma yeriniz olsun.

21 20 GÜCÜNÜZÜ HİSSEDİN Hiç kendinizi mükemmel hissettiğiniz ve daha önce Yapabileceğinizi hayal bile etmediğiniz fevkalade Güzel şeyler yaptığınız anlar olmadı mı? Önce hızınızı ölçünüz..  Sayfa 42 : Bu bölümü anlayarak okuyunuz

22 21 Nedir beyin  İnsanın beyni sahibinin ihtiyaçlarından da fazla gelişmiş bir araca benzer  Beyin,vücudun toplam ağılığın %20, alınan tüm oksijenin %25 ni, alınan kalorinin %20 ni, vücutta dolaşan kanın % 15 ni kullanmaktadır.  Beynimizdeki nöronların sayısı yaklaşık 12 trilyon kadardır.  1cm de 1 trilyon bağlantı,  Beynimizin ancak % 5 kadarını kullanabiliyoruz. 2

23 22 Sağlıklı bir beyin için..  Az yemek öldürmez....  Madde bağımlılığından,madde bağımsızlılığına...  Zihinsel beceriler birer süreçtir.Geliştirilebilir..  Oksijen jimnastiğine ne dersiniz...  Stresinizi paylaşarak dağıtın..  Şifalı bitkiler.... Beyniniz size yaratıcı tarafından verilmiş bir hizmetkarınız,lambadaki cininizdir. Eğer ondan ne istediğinizi bilemiyorsanız.. yarın ondan Tek şey duyarsınız özür dilerim

24 23 Sağ ve sol beyin SOL BEYİN SAĞ BEYİN Vücudun sağ kısmını kontrol eder Vücudun kısmını sol kontrol eder İsimleri hatırlarYüzleri hatırlar Zamana yönelimliMekana yönelimdir Sözlü talimata uyarYazılı talimata uyar Kelimelerle düşünürGörüntülerle düşünür GerçekçiDuygusal Somut düşünürSoyut düşünür Zihinsel ağırlıklıSezgisel ağırlık

25 24 Sağ ve sol beyin SOL BEYİN SAĞ BEYİN PlanlarKendi haline bırakır AnalitiktirTepkiseldir Verilerden sonuca gider Kıyas ve yorumla yoluyla sonuca gider Bir defada bir şey düşünür Bir defada çok şey düşünür Somut düşünürHayal katarak düşünür Yazmayı ve konuşmayı tercih eder. Çizmeyi ve Kullanmayı tercih eder

26 25 Beynin fizyolojisi.... Cerebrum Cerebral cortex Meninges

27 26 Beynimizin yasaları  İstekleri tanımlayın  Ne, Ne kadar, Nerede, Nasıl okuyacaksınız....  İsteklerinize duygusal temel kazandırın...  Hedefinizi ölçülebilir hale getirin..  Hızlı okuyacağım yerine Dakikada 600 kelime okuyacağım..  Pozitif odaklanmayı alışkanlık haline getirin..  Zihinsel tutumu pozitif olmuş bireyi hedefine ulaştırmayı engelleyecek hiçbir engel yoktur  Sorunlara değil çözümlere odaklaşın...  Tutarlılık ve antreman....

28 27 Beynin hangi kısmını geliştireceğiz  Kimse beynin sol kısmını geliştireceğim diye çaba sarf etmemiştir..  Örneğin,tatil derken  Siz,yanınızda olması gerekenleri düşünüyorsanız sağ beyin  Arkadaşınız oranın manzarasını, geçen yılkı arkadaşlarını düşünüyorsa sol beyin  Maalesef eğitim sistemimiz hep beynimizin sol kısmını geliştirirken sağ kısmını zayıflatmıştır

29 28 Ben Otururken otururum, yürürken yürürüm, koşarken koşarım. Siz ise; Otururken yürümeyi, yürürken koşmayı düşünüyorsunuz.Odaklanma  Bir işi yaptığınız zaman o işe odaklanın..!  Çocuklar geçmişi ve geleceği düşünmezler..  Geçmişi ve geleceği değil o anı değerlendir..

30 HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ FARUK ARDIÇ

31 30 1. Daha çok kelime Daha hızlı okumak daha kolaydır.

32 31 2. Geri sıçrama Geri dönüşler hızımızı % 35 azaltır. Daha hızlı okumak daha kolaydır.

33 32 3. Beynin düşünme kapasitesi Düşünme şeridi kelime Daha hızlı okumak daha kolaydır Ev kirası çocuk Tatil

34 33 3. Beynin düşünme kapasitesi Düşünme şeridi kelime Her sabah 15 dakikanızı o gün yapmanız gerekenleri planlamaya ayırın. Eğer sabahlarınız buna müsait değilse akşamları bir sonraki günün planını yapın. Göreceksiniz hem içiniz daha rahat edecek hem de iki ayağınızı bir pabuca sığdırmaktan kurtulacaksınız. Söz uçar yazı kalır. Bu nedenle yapmanız gereken.

35 34 4. Gözün hız kazanması Gözümüz tıpkı tarayıcı gibi kelimeleri tarayıp beynimize gönderir.

36 35 4. Gözün hız kazanması

37 36 İyi ve kötü okuma Daha hızlı okumak daha kolaydır. Kayıp alan

38 37 Görmek / Okumak / Algılamak KediBalık Çocuk

39 38 Göz hareketlerini izleyelim Daha hızlı okumak daha kolaydır. Siz de arkadaşınızın göz hareketlerini sayınız.

40 39 İçten seslendirme yapma Gözümüz tıpkı tarayıcı gibi kelimeleri tarayıp beynimize gönderir.

41 40 Leonardo Da Vinci  Curiosita  Hayata tatmin olmayan meraklı bir yaklaşım  O ihtirası meraka dönüştürmüştü S.Freud  Not tutma alışkanlığı...Fıkra,gözlem,icat..  Dimostrazione  Deneyim,sebat ve hatalardan ders alma...  Her engel sabırla aşılır  Sensazione  Duyguların devamlı olarak rafineri edilmesi..  Duyular ruhun penceresidir.

42 41 Leonardo Da Vinci  Arte/Scienza  Bilim ve sanat, mantık ve hayal..arasındaki denge...  Beynin her iki yarım küresini de dengeli kullanma..  Mantık ile hayal arasında dengenin kurulması zihinsel bilgilerin not edilmesi gerekiyor..  Corporalita  Zihin ile beden arasındaki denge...  Sıhhatin korunması..  Connessione  Anlama,değerlendirme,sistemli düşünme

43 42 Duyum ve Algı  Duyum: Sesi duymak  Algı: Sesin ne sesi olduğunu bilmek 1.Algıda seçicilik 2.Algıda organizasyon 3.Tamamlama 4.Derinlik algısı: 3. Boyutun algılanması

44 43 Bu nedir? FEM DERSHANELERİ

45 44 Risk aynı zamanda fırsattır  İnsan, yapısı gereği rahatı ve kolay olanı seçer, tercih eder.  Eğer birey zoru ve riski seçiyorsa, var olma mücadelesini başlatma kararlılığı ve azmi içerisindedir.  Bu açıdan değişim, sorunlar, belirsizlikler ve risk yumağından başka bir şey değildir.

46 45 Bilinçaltının zaman kavramı  Bilinçaltının zaman kavramı yoktu.  Bilinçaltına süreleri veren ve onu kodlayan biziz.  Bilinçli olarak vereceğimiz zamanlamalar, hayatımızı düzenleyen ‘otomatik pilot’ diyebileceğimiz bilinçaltının hedefleri olmaktadır.  Hızlı okumak isteyen biri, bilinçli olarak bilinçaltına ‘hızlı okumak istiyorum’, dediğinde hızlı okuma ihtimali hakikaten çok azdır. Ancak ‘1 ayda ekzersizlere çalışarak hızlı okuyacağım’ dediğinde bu düşüncesini gerçekleştirme ihtimali daha fazladır.  Burada bilinçaltına belirli bir hedef verilmekte, zaman tayin edilmektedir.  O halde böyle bir farklılıkla zaman daha planlı bir şekilde kullanılabilir.

47 ALIŞTIRMALAR

48 47 20 saniye içinde ezberleyin Ahmet Kutlu Gökyüzü Ateş Bulut Hava Saman Devran Yağmur Bahar

49 48, 49, 50 İçinizdeki Kullanmak Ona bir sipariş Beyin bir Olunca ona İlgili her dikkat devi için Önce vermeniz gerekir hedefe sahip kilitlenir ve onunla şeye aktif gösterir              

50 ALIŞTIRMALAR ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

51 AB CD 1,2,3

52 51 Kalemle takip Sayfa : 42 Bu sayfayı hızla kalemle takip edin ve bir kelimeyi arayın. Amaç: Beyne gönderilen kelime sayısını arttırmak.

53 Ortalama bir insan, görmeden bakmakta, duymadan dinlemekte, hissetmedendokunmakta, tat almadan yemekte, fiziki bilince erişmeden hareket etmekte, düşünmeden konuşmaktadır. 4

54 53 Şimdi hatırlayın Şimşek Parçalı Yağmur Nail Barış Bardak Bulut Çiçek Alacak okumak Ahmet Kurnaz Buluş Nihal Sobacı Tambur Sıcak Ateş Başarı Kutlu

55 54 20 saniye içinde ezberleyin

56 55 Şimdi hatırlayın

57 56 İlk ve son kelimeleri okuyunuz Çoğu insan eksik düşündüğü yönlerini göstermek istemez. Eksikliklerini herkesten saklamanın daha büyük bir eksiklik olduğunu anlamaz. Aşağıdaki hikayeyi okuduğunuzda bir eksikliğin üstünlüğe nasıl dönüştüğünü göreceksiniz. 9 yaşındaki bir japon çocuğun en büyük hayali günün birinde çok iyi bir judocu olmaktır

58 57 5. İçten seslendirme yapma Gözümüz tıpkı tarayıcı gibi kelimeleri tarayıp beynimize gönderir.

59 58 İçten seslendirmeyi önlemek  Diş ve dudaklarınızı kapalı tutunuz  Sabah akşam göz hareketi yapınız  Müzik eşliğinde kitap okuyunuz  Anlamaksızın kalemle takip ederek okuyunuz 

60 59 Dünden hızlı mısınız-1 Her sabah bir ceylan uyanır Afrika'da. Kafasında tek bir düşünce vardır. En hızlı koşan aslandan daha hızlı koşabilmek. Yoksa aslana yem olacaktır. Her sabah bir aslan uyanır Afrika'da. Kafasında tek bir düşünce vardır. En yavaş koşan ceylandan daha hızlı koşabilmek. Yoksa açlıktan ölecektir. İster aslan olun, İster ceylan olun hiç önemi yok. Yeter ki güneş doğduğunda koşuyor olmanız gerektiğini, Hem de bir önceki günden daha hızlı koşuyor olmanız gerektiğini bilin? Yasam adlı konuyu ne kadar güzel anlatmış Afrika atasözü, Bir önceki günden daha hızlı koşmak gerekmektedir.

61 60 Dünden hızlı mısınız-2 Çünkü eğer aslansanız, Ve en yavaş koşan ceylanı bir önceki gün yakalamışsanız, Ve bugün bir ceylan yakalamak niyetindeyseniz, Artık bilmelisiniz ki en yavaş ceylan sizden daha hızlıdır, O halde düne göre hızınızı arttırmanız gerekmektedir? Yok eğer ceylansanız, Ve henüz aslana yem olmamışsanız, Hızınızı düne göre mutlaka arttırmalısınız, Çünkü sıra size gelmiş demektir. Yani, Hayat koşusunda, devam edebilmenin tek koşulu var. Dünden daha hızlı olabilmek? Bakın bakalım simdi kendinize, Ondan, bundan, bundan değil "DÜNDEN" hızlı misiniz

62 61 Hızlı okursam anlayamam...  Özgüven eksiliği...  Akılda gelişen beklentiler zamanla inanca dönüşür.  Akla gelen başa gelir.....  Son anlar olmasaydı hiçbir iş zamanında bitmezdi..  Trafikte araba kullanırken hızlı mı yavaş mı gittiğimizde daha dikkatli oluruz..  Sınavlara hazırlanırken son gün daha çok anlamamızın nedeni nedir. Daha hızlı anlama için daha hızlı okumam gerekir.....

63 62 Testimiz var.....  Dikkatli okumak için yavaş okumak gerekir.  Kelime atlamak anlam kaybına neden olur.  Okunan her şeyi anlamam gerekir.  Sözcükler seslendirilirken daha iyi anlaşılıyor.  Okurken gözümüz sistemli kayarak ilerler..  Gözümüz okurken yavaşlıyorsa beynimizi dinlendirmek gerekir..  Okurken anlaşılmaya kelimelerin üzerinde durmak,anlaşıldıktan sonra devam etmek gerekir.

64 63 Testimiz var.....  Motivasyon farklılığı okuma düzeyini etkilemez..  Parmakla ve ya kalemle satır takip etmek okumayı yavaşlatır.  Okunan her bilgi hatırlanmalıdır..  Okuma hızı ile anlama hızı paralel artar.  Okuma hızı belli yaştan sonra değiştirilemez..  Önceki konu anlaşılmamdan yeni konuya geçilmemeli  Sayfaları atlamadan sırayla okumak gerekir

65 HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ Faruk Ardıç


"Lütfen dikkat; Bu seminer öznel olarak hazırlanmıştır... Kendi seviye ve durumunuza göre değişiklik yapabilirsiniz.. Her turlu iletişim için" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları