Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2012 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2012 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ."— Sunum transkripti:

1 DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2012 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

2 DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

3 2015 NİÇİN ÖĞRENİYORUM? İdeallerimi Gerçekleştirebilmek İçin….

4 Öğrenme İçin 2 Tür Hazırlık Gerekir: DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ) Fizyolojik Hazırlık 2) Psikolojik Hazırlık

5 Akademik Başarı Bileşenleri Akademik Başarı Bileşenleri1)BİLGİa.Öğretmenb.Öğrenci2)BECERİ Özdenetim stres yönetimi a.Kendini tanı b.Öğrenme stili c.Düzenli ders d.Hızlı okuma e.Hafıza teknikleri DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

6 Verimli Ders Çalışma Yolları Nelerdir? Verimli Ders Çalışma Yolları Nelerdir? Amaçlarınızı Belirleyin Planlı Çalışın Zamanı Verimli Kullanın Verimi Azaltıcı Etkenleri Ortadan Kaldırın Uygun Bir Çalışma Ortamı Seçin Dikkatinizi Uyanık Tutun Derse Hazırlıklı Gelin Not Tutun Not Tutun Araç - Gereç Ve Kaynaklardan Yararlanın Araç - Gereç Ve Kaynaklardan Yararlanın DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

7 Verimli Ders Çalışma Yolları Nelerdir? Verimli Ders Çalışma Yolları Nelerdir? Verimli Okuyun Verimli Okuyun Aralıklı Tekrarlar Yaparak Unutmayı Önleyin Aralıklı Tekrarlar Yaparak Unutmayı Önleyin Zamanı Düzenleyiniz Ve Planlı Çalışın Zamanı Düzenleyiniz Ve Planlı Çalışın Etkin Dinlemeyi Gerçekleştirin Etkin Dinlemeyi Gerçekleştirin Sınavlarda Başarılı Olma Yolları Öğrenin Sınavlarda Başarılı Olma Yolları Öğrenin Dersi Ezberlemeden Öğrenmeye Çalışın Dersi Ezberlemeden Öğrenmeye Çalışın Çalışmanızı Değerlendirin Çalışmanızı Değerlendirin Zorlandığınız Dersi Bir Kenara Bırakmayın Zorlandığınız Dersi Bir Kenara Bırakmayın Kendinizi Çalışmaya Zorlayın Kendinizi Çalışmaya Zorlayın DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

8 AMAÇLARI BELİRLEMEK Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Bu amaçlar, bir problemin çözümünü öğrenmek, bir yazıdaki ana düşünceyi bulabilmek vb. olabilir. Bunları iyi belirleyerek çalışmaya başlayan kişiler, bu yakın amaçlara ulaşa ulaşa sınıfını geçmek, okulunu bitirmek ve sınavı kazanmak biçiminde özetlenen uzaktaki amaçlarına da ulaşmaktadırlar. Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Bu amaçlar, bir problemin çözümünü öğrenmek, bir yazıdaki ana düşünceyi bulabilmek vb. olabilir. Bunları iyi belirleyerek çalışmaya başlayan kişiler, bu yakın amaçlara ulaşa ulaşa sınıfını geçmek, okulunu bitirmek ve sınavı kazanmak biçiminde özetlenen uzaktaki amaçlarına da ulaşmaktadırlar. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

9 Bir şeyin amaç olabilmesi için: Bir şeyin amaç olabilmesi için: Ulaşılabilir olması Ulaşılabilir olması Somut ve net olması Somut ve net olması Başka bir kişiye bağlı olmaması gerekir Başka bir kişiye bağlı olmaması gerekir Daha çok çalışmalıyım…hedef değildir Sınav sonucumu 10 puan yükselteceğim…hedeftir DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

10 “ Amacını açık seçik belirlememiş bir kişi, dümeni olmayan bir gemiye benzer. Gemi sürekli yol alır, içindekiler çalıştıklarını zanneder, ancak gemi kayalara çarparak parçalanabileceği gibi, hiç ilgisiz bir limana da gidebilir.” “ Amacını açık seçik belirlememiş bir kişi, dümeni olmayan bir gemiye benzer. Gemi sürekli yol alır, içindekiler çalıştıklarını zanneder, ancak gemi kayalara çarparak parçalanabileceği gibi, hiç ilgisiz bir limana da gidebilir.” DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

11 PLANLI ÇALIŞMAK Birden çok iş ya da ders üzerinde aynı günde çalışmanız gerektiğinde hangisinden işe başlayacağınızı bilemediğiniz ya da çalışmaya başlamak için karar veremediğiniz anlar oluyor mu? Bu soruya yanıtınız "evet" ise, sizin planlı çalışmayı bilmediğinizi kolayca söyleyebiliriz. Birden çok iş ya da ders üzerinde aynı günde çalışmanız gerektiğinde hangisinden işe başlayacağınızı bilemediğiniz ya da çalışmaya başlamak için karar veremediğiniz anlar oluyor mu? Bu soruya yanıtınız "evet" ise, sizin planlı çalışmayı bilmediğinizi kolayca söyleyebiliriz. Kararsızlık ve karışıklık ancak hangi dersi ne zaman yapacağınızı belirli bir sıraya koymakla yani "Karar Vermekle" ortadan kalkar. İşte çalışmada plan; "nasıl", "ne zaman" ve "nerede" çalışacağınıza karar vermek demektir. Kararsızlık ve karışıklık ancak hangi dersi ne zaman yapacağınızı belirli bir sıraya koymakla yani "Karar Vermekle" ortadan kalkar. İşte çalışmada plan; "nasıl", "ne zaman" ve "nerede" çalışacağınıza karar vermek demektir. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

12 Günlük çalışma programı; Günlük çalışma programı; - O gün öğrenilen konuların tekrarı ve soru çözümünü, - Ödevlerin tamamlanmasını, - Bir gün sonra işlenecek konuların da hazırlığını içermelidir. “Unutmayın! Öğrendiklerimizin %40’ını ilk 20 dakikada, %55’ini 1 saatte, %65’ini 9 saatte, %80’ini 24 saatte unuturuz.” DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

13 ZAMANI VERİMLİ KULLANMAK Her öğrencinin ders çalışma alışkanlığı farklıdır.Bu nedenle bir ders ya da konu için ayrılacak süre öğrenciden öğrenciye değişir. Her öğrenci zamanı kendine göre ayarlamalıdır. Her öğrencinin ders çalışma alışkanlığı farklıdır.Bu nedenle bir ders ya da konu için ayrılacak süre öğrenciden öğrenciye değişir. Her öğrenci zamanı kendine göre ayarlamalıdır. Bir saat çalıştıktan sonra araya 5-10 dakikalık dinlenme koymak yararlı olur. Bu sayede bir saatlik çalışma sonunda dağılan dikkat ve azalan verim tekrar kazanılır. Bir saat çalıştıktan sonra araya 5-10 dakikalık dinlenme koymak yararlı olur. Bu sayede bir saatlik çalışma sonunda dağılan dikkat ve azalan verim tekrar kazanılır. Ders çalışmak için gerekli gücün toplanabilmesi bakımından eğlenmeye ve spora da zaman ayrılmalıdır. Ancak bu süre gereğinden fazla olmamalıdır. Ders çalışmak için gerekli gücün toplanabilmesi bakımından eğlenmeye ve spora da zaman ayrılmalıdır. Ancak bu süre gereğinden fazla olmamalıdır. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

14 Yeryüzünde insanlara eşit dağıtılan tek şey zamandır.Gün herkes için 24 saat hafta herkes için 7 gündür. Yeryüzünde insanlara eşit dağıtılan tek şey zamandır.Gün herkes için 24 saat hafta herkes için 7 gündür. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

15 VERİMİ AZALTICI ETKENLERİ ORTADAN KALDIRMAK Yorgunluk Elem Duygusu Fazla Heyecan Aile Dertleri UykusuzlukKorkuEndişeAcelecilik Normalin Altında Ya da Üstündeki Fiziki Şartlar Araç Gereç Noksanlığı Başka Yerde Olma Düşüncesi Dikkati Dağıtacak Poster, Resim,Müzik AğrıÖfkeAçlıkTelaş Sızı Aşırı Kaygı Aşırı Tokluk VB… DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

16 UYGUN BİR ÇALIŞMA ORTAMI SEÇMEK Çalışma yerinin seçimi çok önemlidir. Çalışma yeri derli toplu, yalın, elden geldiğince sabit ve sakin olmalı, ayrıca ışık, ısı gibi fiziksel sorunları da çözümlenmiş olmalıdır. Ayrı bir yerin sağlanamaması çalışmadan kaçmanın bir nedeni olmamalı, elverişsiz koşullarda da ders çalışmaya alışılmalıdır. Çalışma yerinin seçimi çok önemlidir. Çalışma yeri derli toplu, yalın, elden geldiğince sabit ve sakin olmalı, ayrıca ışık, ısı gibi fiziksel sorunları da çözümlenmiş olmalıdır. Ayrı bir yerin sağlanamaması çalışmadan kaçmanın bir nedeni olmamalı, elverişsiz koşullarda da ders çalışmaya alışılmalıdır. Yatakta, koltukta ve divanda uzanarak çalışmak, dikkatin toplanmasını güçleştirecek, öğrencinin çalışmak için daha çok zaman yitirmesine neden olacaktır. Yatakta, koltukta ve divanda uzanarak çalışmak, dikkatin toplanmasını güçleştirecek, öğrencinin çalışmak için daha çok zaman yitirmesine neden olacaktır. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

17 DİKKATİ UYANIK TUTMAK İnsanda dikkat her an vardır, önemli olan bunun çalışılan konu üzerinde toplanabilmesidir. Sevilen ve ilgi duyulan bir konu, dikkatin uyanık tutulmasına yardım eder. İnsanda dikkat her an vardır, önemli olan bunun çalışılan konu üzerinde toplanabilmesidir. Sevilen ve ilgi duyulan bir konu, dikkatin uyanık tutulmasına yardım eder. Daima belirli yerlerde çalışmak, gürültünün bulunmadığı ortamlarda çalışmak, sandalyede oturarak çalışmak, masada gerekli araçlar dışında başka şeyler bulundurmamak, çalışma yerini derece sıcaklıkta tutmak, işleri sıraya koymak, işleri bitirmede kendinizle yarış kararı almak, her seferinde bir çeşit işle çalışmak dikkatin dağılmasını önleyici yöntemlerdir. Daima belirli yerlerde çalışmak, gürültünün bulunmadığı ortamlarda çalışmak, sandalyede oturarak çalışmak, masada gerekli araçlar dışında başka şeyler bulundurmamak, çalışma yerini derece sıcaklıkta tutmak, işleri sıraya koymak, işleri bitirmede kendinizle yarış kararı almak, her seferinde bir çeşit işle çalışmak dikkatin dağılmasını önleyici yöntemlerdir. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

18 DERSE HAZIRLIKLI GELMEK Başarılı olmanın yollarından biri de derslerin işlenmesine etkin olarak katılmaktır. Derslerde sürekli edilgin (pasif) durumda kalan öğrencilerin işlenen konuları anlamaları zordur. Başarılı olmanın yollarından biri de derslerin işlenmesine etkin olarak katılmaktır. Derslerde sürekli edilgin (pasif) durumda kalan öğrencilerin işlenen konuları anlamaları zordur. Öğrenciler okula gelmeden önce, o gün işleyecekleri konuları gözden geçirmelidirler. Bu sayede hem derslerin işlenişine katılmak için gerekli güveni kazanırlar, hem de öğretmenin anlattıklarını daha kolay anlarlar. Öğrenciler okula gelmeden önce, o gün işleyecekleri konuları gözden geçirmelidirler. Bu sayede hem derslerin işlenişine katılmak için gerekli güveni kazanırlar, hem de öğretmenin anlattıklarını daha kolay anlarlar. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

19 NOT TUTMAK NOT TUTMAK Not tutarken; 1. Anlatılanlar öğretmenin ağzından çıktığı gibi değil, anlaşıldığı gibi yazılmalıdır. 1. Anlatılanlar öğretmenin ağzından çıktığı gibi değil, anlaşıldığı gibi yazılmalıdır. 2. Öğretmenin anlattığı konunun ana fikri ve anlamları kavranıncaya kadar beklenilmelidir. 2. Öğretmenin anlattığı konunun ana fikri ve anlamları kavranıncaya kadar beklenilmelidir. 3. Zamanın çoğu yazmakla değil, dinlemekle, fikirleri kavramaya çalışmakla geçmelidir. 3. Zamanın çoğu yazmakla değil, dinlemekle, fikirleri kavramaya çalışmakla geçmelidir. 4. Konu; grafik, şekil, istatistik vb. bilgilere dayalı olarak anlatılıyorsa notlar arasına bunlar da alınmalıdır. 4. Konu; grafik, şekil, istatistik vb. bilgilere dayalı olarak anlatılıyorsa notlar arasına bunlar da alınmalıdır. 5. Önemli fikir ve paragrafların aynen yazılmasında fayda vardır. 5. Önemli fikir ve paragrafların aynen yazılmasında fayda vardır. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

20 ARAÇ - GEREÇ VE KAYNAKLARDAN YARARLANMAK Öğrenci, herhangi bir konunun öğrenilmesinde, basılı araçlara ne kadar baş vurursa, öğrenme ilgisi ve zihinsel yetileri de o kadar çok genişleyecektir. Öğrenci, herhangi bir konunun öğrenilmesinde, basılı araçlara ne kadar baş vurursa, öğrenme ilgisi ve zihinsel yetileri de o kadar çok genişleyecektir. Basılı öğrenme araçlarından yararlanmada çizelge, grafik, harita ve resimlerin özel bir önemi vardır. Bunlar sayfalarca anlatılan bilgileri topluca ve bir arada vererek o konunun kavranmasına yardımcı olmaktadırlar. Basılı öğrenme araçlarından yararlanmada çizelge, grafik, harita ve resimlerin özel bir önemi vardır. Bunlar sayfalarca anlatılan bilgileri topluca ve bir arada vererek o konunun kavranmasına yardımcı olmaktadırlar. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

21 VERİMLİ OKUMAK Öğrenmede hızlı okuma önemli ve gereklidir. Bu hız okunulan yazının niteliğine ve okumanın amacına göre ayarlanmalıdır. Vakit geçirmek amacıyla bir hikaye veya roman okurken okuma hızı oldukça yüksek olabilir. Ama okuma yorum yapma, eleştirme özet çıkarmak için yapılıyorsa okuma hızı yavaş olmalıdır. Öğrenmede hızlı okuma önemli ve gereklidir. Bu hız okunulan yazının niteliğine ve okumanın amacına göre ayarlanmalıdır. Vakit geçirmek amacıyla bir hikaye veya roman okurken okuma hızı oldukça yüksek olabilir. Ama okuma yorum yapma, eleştirme özet çıkarmak için yapılıyorsa okuma hızı yavaş olmalıdır. Hızlı okumanın en önemli yolu sessiz okumadır. Sessiz okuma hızı arttırdığı gibi anlamayı da kolaylaştırır. Hızlı ve anlamlı okuma becerisi kazanabilmek için bol bol okuma çalışmaları yapılmalıdır. Hızlı okumanın en önemli yolu sessiz okumadır. Sessiz okuma hızı arttırdığı gibi anlamayı da kolaylaştırır. Hızlı ve anlamlı okuma becerisi kazanabilmek için bol bol okuma çalışmaları yapılmalıdır. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

22 ARALIKLI TEKRARLAR YAPMAK Öğrenilenler zamanla unutulabilir. Unutmayı önlemenin iki yolu vardır. Bunlardan biri öğrenilen bilgileri yeri geldikçe kullanmak, diğeri de aralıklı olarak tekrar etmektir. Öğrenilenler zamanla unutulabilir. Unutmayı önlemenin iki yolu vardır. Bunlardan biri öğrenilen bilgileri yeri geldikçe kullanmak, diğeri de aralıklı olarak tekrar etmektir. Öğrenciler öğrendiklerini yeri geldikçe kullanırken hem bunların işe yaradığını görecekler, hem de yeni bilgiler edinmeye motive olacaklardır. Öğrenciler öğrendiklerini yeri geldikçe kullanırken hem bunların işe yaradığını görecekler, hem de yeni bilgiler edinmeye motive olacaklardır. Aralıklı olarak yapacakları tekrarlar sayesinde ise bir taraftan eski öğrendiklerini hatırlarken diğer yandan da sınavlara her an hazır durumda olacaklardır. Aralıklı olarak yapacakları tekrarlar sayesinde ise bir taraftan eski öğrendiklerini hatırlarken diğer yandan da sınavlara her an hazır durumda olacaklardır. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

23 ETKİN DİNLEMEK Dinleme bir beceridir ve bu beceri birtakım ilke ve yöntemlerle çok daha etkili bir şekilde kullanılabilir. İnsan iletişiminin yaklaşık %90’ı sözel olarak yapılmaktadır. Bu iletişimin ancak yarısı kısa bir süre sonra hatırlanabilir. Aradan daha fazla zaman geçtiğinde ise %20-25 ini bile zor hatırlarız. Bütün bu nedenlerden dolayı etkili dinleme ilke ve yöntemlerini öğrenmek ve bunları uygulamak daha da önem kazanmaktadır. Dinleme bir beceridir ve bu beceri birtakım ilke ve yöntemlerle çok daha etkili bir şekilde kullanılabilir. İnsan iletişiminin yaklaşık %90’ı sözel olarak yapılmaktadır. Bu iletişimin ancak yarısı kısa bir süre sonra hatırlanabilir. Aradan daha fazla zaman geçtiğinde ise %20-25 ini bile zor hatırlarız. Bütün bu nedenlerden dolayı etkili dinleme ilke ve yöntemlerini öğrenmek ve bunları uygulamak daha da önem kazanmaktadır. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

24 DERSİ EZBERLEMEDEN ÖĞRENMEYE ÇALIŞMAK Öğrenmeye çalıştığınız konuyu ezberlemekten kaçının. Ezberleyen öğrencide yorum yapma, bağlantı kurma, sebep sonuç ilişkisini görme, ana fikir bulma gibi yetenekler gelişmez. Ayrıca ezberlenen bilgi ile sınav soruları arasında bağlantı kurmak zor olur. Bu nedenle mutlaka çalışılan konularla ilgili bol ve değişik soru örnekleri çözmek gerekir. Çözülemeyen sorular mutlaka öğrenilmelidir. Öğrenmeye çalıştığınız konuyu ezberlemekten kaçının. Ezberleyen öğrencide yorum yapma, bağlantı kurma, sebep sonuç ilişkisini görme, ana fikir bulma gibi yetenekler gelişmez. Ayrıca ezberlenen bilgi ile sınav soruları arasında bağlantı kurmak zor olur. Bu nedenle mutlaka çalışılan konularla ilgili bol ve değişik soru örnekleri çözmek gerekir. Çözülemeyen sorular mutlaka öğrenilmelidir. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

25 ÇALIŞMALARI DEĞERLENDİRMEK Çalışmanızın sonunda, kendinizi değişik sorularla, problemlerle değerlendirin. Cevaplayamadığınız soruların ait olduğu konuları tekrar ele alın. Özellikle sınavlarda boş bıraktığınız ve yanlış yaptığınız sorular üzerinde durarak, bu konuları tekrar çalışın. Çalışmanızın sonunda, kendinizi değişik sorularla, problemlerle değerlendirin. Cevaplayamadığınız soruların ait olduğu konuları tekrar ele alın. Özellikle sınavlarda boş bıraktığınız ve yanlış yaptığınız sorular üzerinde durarak, bu konuları tekrar çalışın. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

26 ZORLANILAN DERSİ BİR KENARA BIRAKMAMAK Özellikle matematik ve bazı fen derslerinde zorlanan öğrencilerin, o dersleri tamamen bırakıp hiç çalışmadıkları görülüyor. Bu öğrenciler, bu derslerin içinde mutlaka kolay anlayabilecekleri konular olduğunu bilmelidir. Özellikle matematik ve bazı fen derslerinde zorlanan öğrencilerin, o dersleri tamamen bırakıp hiç çalışmadıkları görülüyor. Bu öğrenciler, bu derslerin içinde mutlaka kolay anlayabilecekleri konular olduğunu bilmelidir. Çok zorlandığınız bir dersin, tüm konularını öğrenmeye çalışıp, güveninizi yitirerek dersten uzaklaşmak yerine, anlayabileceğiniz konuları seçerek, özellikle bunlar üzerinde durun. Böylece o dersle ilgili hiç soru çözememek yerine, öğrendiğiniz konulardan çıkabilecek soruları çözerek derse karşı bakış açınızı değiştirebilirsiniz. Çok zorlandığınız bir dersin, tüm konularını öğrenmeye çalışıp, güveninizi yitirerek dersten uzaklaşmak yerine, anlayabileceğiniz konuları seçerek, özellikle bunlar üzerinde durun. Böylece o dersle ilgili hiç soru çözememek yerine, öğrendiğiniz konulardan çıkabilecek soruları çözerek derse karşı bakış açınızı değiştirebilirsiniz. DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2015

27 Sunum Bitmiştir. Teşekkür Ederiz. Denizli Rehberlik ve Araştırma Merkezi


"DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2012 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları