Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ALİ AKYÜZ ÇİĞDEM TEPE Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ALİ AKYÜZ ÇİĞDEM TEPE Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen."— Sunum transkripti:

1

2 ALİ AKYÜZ ÇİĞDEM TEPE Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen

3 Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerden sürekli daha çok çalışmanız istenmektedir. Ana, baba ve öğretmenlerin öğrenciden genel beklentisi, onların “Derslerine çok çalışıp, başarılı olmaları" yönündedir.

4 Verimli ders çalışma yollarını iyi bilerek ve bunlardan gereğince yararlanarak etkili çalışmaktır. Oysa gerekli olan "Bilinçsizce çok çalışmak" değil

5 4 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR? PLANLI ÇALIŞMA NEDEN GEREKLİ? YANLIŞ ÇALIŞMA DAVRANIŞLARIMIZ NELER? ÖĞRENME VE KAYGI ARASINDA İLİŞKİ VAR MI? İNSAN BELLEĞİNİN GİZLİ DÜNYASI NEDİR? KENDİNE GÜVEN NASIL SAĞLANIR? VEEE… VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NELERDİR?

6 5 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…

7 6  “Bu gün, günümde değilim.”  “Moral bozucu bir gün.”  “Hiç şansım yok.”  “Şu matematiği nasıl halledeceğim ?”  “Keşke hiç doğmasaydım.”  “Her şey kötü gidiyor.”  “Neden çalışayım ki nasıl olsa işe yaramayacak.”  “Tarih çalışmaktan nefret ediyorum.”  “Fizik ile aram ne zaman düzelecek?”  “Yaaa gene mi ders?” ÖNCE ŞU DÜŞÜNCELERİNİZİ YENELİM,

8 7

9

10 9 VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK Z A M A N I, B E L İ R L E N E N A M A Ç L A R V E Ö N C E L İ K L E R İ Ç İ N ; P R O G R A M L I v e V E R İ M L İ O L A R A K K U L L A N M A K T I R.

11 10 Düzenli çalışmayan daha çok çalışır !

12 Verimli Ders Çalışma Yolları Nelerdir? Verimli Ders Çalışma Yolları Nelerdir? Amaçlarınızı Belirleyiniz Planlı Çalışınız Zamanı Verimli Kullanınız Verimi Azaltıcı Etkenleri Ortadan Kaldırınız Uygun Bir Çalışma Ortamı Seçiniz Dikkatinizi Uyanık Tutunuz Derse Hazırlıklı Geliniz 11

13 Verimli Ders Çalışma Yolları Nelerdir? Verimli Ders Çalışma Yolları Nelerdir? Not Tutunuz Not Tutunuz Araç - Gereç Ve Kaynaklardan Yararlanınız Araç - Gereç Ve Kaynaklardan Yararlanınız Verimli Okuyunuz Verimli Okuyunuz Aralıklı Tekrarlar Yaparak Unutmayı Önleyiniz Aralıklı Tekrarlar Yaparak Unutmayı Önleyiniz Zaman Düzenleme Ve Planlı Çalışma Zaman Düzenleme Ve Planlı Çalışma Etkin Dinleme Etkin Dinleme Sınavları Nasıl Atlatırım? Sınavları Nasıl Atlatırım? 12

14 I- AMAÇLARINIZI BELİRLEYİNİZ Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Bu amaçlar, bir problemin çözümünü öğrenmek, bir yazıdaki ana düşünceyi bulabilmek vs. olabilir. Bunları iyi belirleyerek çalışmaya başlayan kişiler, bu yakın amaçlara ulaşa ulaşa sınıfını geçmek, okulunu bitirmek ve sınavı kazanmak biçiminde özetlenen uzaktaki amaçlarına da ulaşmaktadırlar. 13

15 İ NSAN DÜŞÜNCE DÜNYASINA GÖRE ŞEK İ LLENEN B İ R VARLIKTIR... İ NSAN DÜŞÜNCE DÜNYASINA GÖRE ŞEK İ LLENEN B İ R VARLIKTIR... Yaşamak istediğiniz duyguyu önce zihninizde yaşayın.. 14

16 15 Plan Nedir? Planlı Çalışmayı Anlatayım Sana:

17 II- PLANLI ÇALIŞINIZ Kararsızlık ve karışıklık ancak hangi dersi ne zaman yapacağınızı belirli bir sıraya koymakla yani "Karar Vermekle" ortadan kalkar. İşte çalışmada plan; "nasıl", "ne zaman" ve "nerede" çalışacağınıza karar vermek demektir. 16

18 17 PLAN AYLIK GÜNLÜK HAFTALIK PLANLI YAŞAM

19 18 Planlamanın bize kazandırdıkları… Bir planda neler bulunmalı? Plan hazırlarken nelere dikkat edilmeli?

20 19 Peki siz günlük, haftalık ve aylık çalışma planlarında nelere yer vermeniz gerekir? Hangi derslere, haftanın hangi günleri çalışacağınızı, Geçmiş konuların tekrarına ne zaman yer vereceğinizi Sınav tarihlerinizi Hazırlanacak ödevlerin neler olduğu ve ne zaman hazırlayacağınızı Planda yer alan ancak yapılamayan çalışmalarınızı ne zaman tamamlayacağınızı Dinlenme, tv izleme, spor yapma, sinema ve tiyatroya gitme gibi ders dışı etkinliklere ne zaman yer vereceğinizi Bunların yanında günlük çalışma çizelgelerinde ; okulda geçen saatler, ders çalışma, eğlenme, dinlenme, ev işlerine yardım ve uyku saatleri göstermeniz gerekir.

21 Çalışmadan en iyi verimi alabilmek için, öğrenme seanslarını dakikalık bölümlere ayırmak gerekir dakika. çalıştıktan sonra 10 dakikalık bir tekrar yapmak gerekir. Her çalışma seansından sonra 10 dakikalık dinlenme arası vermek gerekir. Bu dinlenme aralığında beden gevşer, zihin öğrendiklerini sağlamlaştırır ve hatırlamayı kolaylaştırır. Çalışırken zihninizi meşgul eden şeyleri dinlenme aralarında yapınız. MOLA VERİYORUM MİYAV SEN VERMEYECEKMİSİN?

22 21 NASIL BİR ZAMANLAMA, DERS ÇALIŞIRKEN SİZE EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR? 40’ + 10’ + 10’ = 60’ Çalışma Dinlenme Tekrar

23 22 1.Ağır değil, esnek bir yapıda olmalıdır. 2.Aynı güne ait aynı dersler üst üste konmamalıdır. 3.Bir derse ait süre 4-5 saat gibi uzun bir zamanı almamalıdır. 4.Mantık içeren dersler sabah saatlerinde, yorum içeren dersler akşam saatlerinde yer almalıdır. 5.Programda dersin zorluk derecesine göre 10 veya 15 dakikalık dinlenmelere yer verilmelidir.

24 Dersin işlendiği gün tekrar edilmesi unutma düzeyini azaltır. Dersleri her gün aynı saate yerleştirin. En zor dersleri en rahat anlayabileceğiniz saatlere yerleştirin. Dersten önce hazırlık çalışmalarına yer verin

25 Yemeklerden yarım saat sonra çalışmaya başlayın.

26 V- UYGUN BİR ÇALIŞMA ORTAMI SEÇİNİZ Çalışma yerinin seçimi çok önemlidir. Çalışma yeri derli toplu, yalın elden geldiğince sabit olmalı, ayrıca ışık, ısı gibi fiziksel sorunları da çözümlenmiş olmalıdır. Ayrı bir yerin sağlanamaması çalışmadan kaçmanın bir nedeni olmamalı, elverişsiz koşullarda da ders çalışmaya alışmalıdır. Yatakta, koltukta ve divanda uzanarak çalışmak, dikkatin toplanmasını güçleştirecek, öğrencinin çalışmak için daha çok zaman yitirmesine neden olacaktır. 25

27 26 Öyle televizyon seyrederken ders tekrar edilmez…. Gürültülü Ortamda Çalışma Müzik dinlenen, radyo ve televizyonun açık bulunduğu veya çevreden çok gürültünün geldiği bir ortamda ders çalışmak çalışmadan alınacak verimi düşürür. Öğrenmenin en önemli koşulu dikkattir. Müzik dinlenen, radyo ve televizyonun açık bulunduğu veya çevreden çok gürültünün geldiği bir ortamda ders çalışmak çalışmadan alınacak verimi düşürür. Öğrenmenin en önemli koşulu dikkattir.

28 YATARAK UZANARAK ÇALIŞMA Yatarak veya uzanarak bir materyali okumaya başladıktan sonra gevşemeye başlarsınız ve dikkatiniz dağılır, uykunuz gelir. Bu nedenle çalışmalarınızı mutlaka çalışma masanızda veya sandalyenizde yapmalısınız. Yatarak veya uzanarak bir materyali okumaya başladıktan sonra gevşemeye başlarsınız ve dikkatiniz dağılır, uykunuz gelir. Bu nedenle çalışmalarınızı mutlaka çalışma masanızda veya sandalyenizde yapmalısınız. 27 BENİM BÜYÜMEYE İHTİYACIM OLDUĞU İÇİN YATIYORUM YA SİZ???

29 VII- DERSE HAZIRLIKLI GELİNİZ Başarılı olmanın yollarından biri de derslerin işlenmesine etkin olarak katılmaktır. Derslerde sürekli edilgin (Pasif) durumda kalan öğrencilerin işlenen konuları anlamaları zordur. Öğrenciler okula gelmeden önce, o gün işleyecekleri konuları gözden geçirmelidirler. Bu sayede hem derslerin işlenişine katılmak için gerekli güveni kazanırlar, hem de öğretmenin anlattıklarını daha kolay anlarlar. 28

30 VIII- NOT TUTUNUZ Not tutarken; 1. Anlatılanlar öğretmenin ağzından çıktığı gibi değil, anlaşıldığı gibi yazılmalıdır. 2. Öğretmenin anlattığı konunun ana fikri ve anlamları kavranıncaya kadar beklenilmelidir. 3. Zamanın çoğu yazmakla değil, dinlemekle, fikirleri kavramaya çalışmakla geçmelidir. 4. Yazıların düzgün ve okunaklı olmasına önem verilmelidir. Önce müsvette yapma, sonra temize çekilme yoluna gidilmelidir. 29

31 Öğrenme üç aşamada gerçekleşir 1. Duyu Organları 2. Kısa Süreli Hafıza 3. Uzun Süreli Hafıza

32 Duyu organları Kısa Süreli Hafıza (aktif hafıza) Uzun Süreli Hafıza Görme, Duyma, Dokunma Hatırlama Öğrenme Organizasyon İlişkilendirme

33 ANLAMAK Ö Ğ RENMEK DEMEK DE Ğİ LD İ R. Algılama Kayıt etme Hatırlama ÖĞRENMEK=

34 ANLAMA VE HATILAMA ARASINDAK İ İ L İ ŞK İ Örneğimizde bütün kelimeler anlaşılmış fakat sadece bazıları hatırlanmıştır. Genelde anladığımızı sandığımız konuları öğrendik sanırız

35 34 DİNLENME ARALARININ ÖNEMİ NEDİR ? 0% 100% 25% 50% öğrenmenin başladığı nokta 75% 1 saat 2 saat İki saat hiç ara verilmediği zaman Hatırlama Eğrisi Planlanmış aralar verildiği zamanki Hatırlama Eğrileri İki saatten fazla hiç ara verilmeden çalışılan Hatırlama Eğrisi

36 Sistemli tekrarın faydaları Böyle düzenli tekrarla pekiştirilmiş bilgi kişisel telefon numarası kadar sağlamdır Sistemli tekrarın en önemli özelliği öğrenme, düşünme ve hatırlama konusundaki birikim sağlayıcı etkisidir. Sistemli tekrarla kazanılan bilgilerin çoğalması yeni bilgilerin öğrenilmesini kolaylaştırı(Karlı dağdan yuvarlanan kartopunun büyümesi gibi)

37 UNUTMAYI ÖNLEMEK İ Ç İ N Zihinsel tekrar yapma Zihinsel tekrar yapma Düzenli not tutma Düzenli not tutma Tekrar amaçlı özetler çıkarma Tekrar amaçlı özetler çıkarma Kısa tekrarlar yapma Kısa tekrarlar yapma 36

38 Bir dersi sınava kadar kaç defa tekrar yapmam lazım? Tekrar sayısı derse göre kişiden kişiye de ğ işir Tekrar sayısı, dersi anlamaya göre de ğ il, kısa süreli bellekten uzun süreli belle ğ e aktarılıp aktarılamadı ğ ına göre karar verilir Bir ö ğ rencinin tekrarı fazla yapması onun zihinsel olarak yetersizli ğ ini göstermez. Çünkü bunun birçok nedeni vardır. Altayapı, başka derslere kabiliyetin olması.

39 Örne ğ in 4 farklı ö ğ renci var. Bu ö ğ rencilerin co ğ rafya dersini tekrar sayısına göre aldıkları notları karşılaştıralım A Öğrencisi 1.Tek4.Tek3.Tek2.Tek 4 NOT B Öğrencisi 1.Tek3.Tek2.Tek 4 C Öğrencisi 1.Tek2.Tek 4 D Öğrencisi 1.Tek 4

40 A ö ğ rencisinin co ğ rafya dersini tekrar sayısına göre alabilece ğ i notlara bakalım A Öğrencisi 1.Tek4.Tek3.Tek2.Tek 4 NOT A Öğrencisi 1.Tek3.Tek2.Tek 3 A Öğrencisi 1.Tek2.Tek 2 A Öğrencisi 1.Tek 1

41 D ö ğ rencisinin co ğ rafya dersini tekrar sayısına göre alabilece ğ i notlara bakalım D Öğrencisi 1.Tek4.Tek3.Tek2.Tek 5 NOT D Öğrencisi 1.Tek3.Tek2.Tek 5 D Öğrencisi 1.Tek2.Tek 4 D Öğrencisi 1.Tek 4

42 41 Bir insan ; Okuduklarının % 10 unu İşittiklerinin % 20 sini Gördüklerinin % 30 unu Hem görüp hem işittiklerinin % 50 sini Söylediklerinin % 70 ini Yapıp söylediklerinin % 90 ını hatırlar..

43 UNUTMAYINIZ K İ. Üşüyen insan,ateşi düşünerek ısınmaz. Acıkan insan nefis yemekleri düşünerek açlığını gidermez. Sen de sadece çalışmak gerektiğini düşünerek başarılı olamazsın. Düşündüğün yeter;haydi şimdi düşündüklerini uygula. 42

44 43

45 ÖMÜR BOYU EŞEK OLACA Ğ INA

46 B İ R SÜREL İĞİ NE İ NEK OL!

47 BEN İ D İ NLED İĞİ N İ Z İ Ç İ N TE Ş EKKÜR EDER İ M.. 46


"ALİ AKYÜZ ÇİĞDEM TEPE Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları