Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AKÇADAĞ LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ. BEYNİ ÖĞRENMEYE HAZIRLAMAK 1. Fizyolojik Hazırlık Duruşunuzu Düzeltin İyi Beslenin Sağlığınıza Dikkat Edin Olumlu Yüz.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AKÇADAĞ LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ. BEYNİ ÖĞRENMEYE HAZIRLAMAK 1. Fizyolojik Hazırlık Duruşunuzu Düzeltin İyi Beslenin Sağlığınıza Dikkat Edin Olumlu Yüz."— Sunum transkripti:

1 AKÇADAĞ LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ

2 BEYNİ ÖĞRENMEYE HAZIRLAMAK 1. Fizyolojik Hazırlık Duruşunuzu Düzeltin İyi Beslenin Sağlığınıza Dikkat Edin Olumlu Yüz İfadesi Oluşturun Hareket Edin Gerginlikten Kurtulun Doğru Nefes Almayı Öğrenin

3 2. Psikolojik Hazırlık *Konuyu Netleştirin *Okuma Amacınızı Belirleyin *İlgili ve İstekli Olun *Konunun Önemini Belirleyin *Yönteminizi Seçin *Harekete Geçin

4 VERİMLİ DERS ÇALIŞMADA AMAÇ AMAÇLARI BELİRLEMEK NEDEN ÖNEMLİDİR

5 ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL, VERİMLİ ÇALIŞMAK ÖNEMLİDİR AHMET BEY İLE NECATİ BEYİN KÜTÜPHANELERİ

6 AMAN DİKKAT! INSAN ÖGRENDİKLERİNİ ÇOK ÇABUK UNUTUR.

7 UNUTMAYIN...! % 100 Öğrenilen bir bilginin; 20 dakika içinde %50 sini 60 dakika içinde %70 ini 24 saatte ise %80 nini UNUTUYORUZ...

8 N ELERİ UNUTMAYIZ? Okuduklarımızın % 10’ unu Duyduklarımızın % 20 ’ sini Gördüklerimizin % 30 ’ unu Hem görüp, hem duyduklarımızın % 80 ’ ini Davranışlarımızla birlikte söylediklerimizin % 90 ’ ını HATIRLARIZ

9 ETKİN DİNLEME VE TEKRAR ETKİN DİNLEME VE TEKRAR

10 İyi ve Kötü Dinleme Alışkanlıkları Kötü Dinleyici İyi Dinleyici Konunun sıkıcı olduğuna karar verir, öğretmenin anlattıklarıyla ilgilenmez. Ders sıkıcı olsa bile önemli ve yararlı olacağını düşünerek dersi dikkatle dinler. Öğretmene bakar ama dinlemez, daha sonra ders kitabından okuyacağını düşünür. Öğretmenin söylediklerinin önemli olduğunu düşünür. Derste anlatılan bilgilerin ders kitabında olmayacağını bilir.

11 Kötü Dinleyici İyi Dinleyici Öğretmenin söylediği her şeyi yazmaya çalıştığı için konunun özünü kaçırır. Öğretmenin anlattıklarını dinler ve önemli şeyleri not eder. Öğretmeni tembelce dinler, genellikle hayal kurar. Öğretmeni tembelce dinler, genellikle hayal kurar. Derste her fazla zamanı kullanır. Konunun ana noktalarını özetler ve dersin geri kalanı hakkında düşünür.

12 NOT ALMA

13 * Her şeyi aklımızda tutamayız yalnızca anlarız. * Duyulanın yazılmasında tekrar yapılmış olunur. * Her şey yazılmamalıdır. * Yazarak dikkatimizi daha kolay toplarız.

14 DERS ÇALIŞMANIN VE BAŞARILI OLMANIN PÜF NOKTALARI

15 En ideal ders çalışma süresi 40 dakikadır.

16 40 dakikalık ders çalışmasından sonra mutlaka 10 dakikalık bir tekrar yapılmalıdır. 10 dakikalık tekrardan sonra mutlaka 10 dakikalık dinlenmeye vakit ayrılmalıdır.

17 10 dakikalık dinlenmede TV’den uzak durun.

18 40’ ders çalışma + 10’tekrar+10’dinlen me

19 TV İZLEYEREK YADA MÜZİK DİNLEYEREK DERS ÇALIŞMAYIN

20 UYUMADAN ÖNCE TEKRAR Beynimiz biz uyurken çalışmaya devam eder. Yatmadan önce yapılan bir tekrar sabaha kadar devam eder! Beynimiz biz uyurken çalışmaya devam eder. Yatmadan önce yapılan bir tekrar sabaha kadar devam eder!

21 Bir yılın değerini; tek dersten kalan öğrenci bilir. Bir ayın değerini; prematüre bir çocuk doğuran anne bilir. Bir haftanın değerini; haftalık derginin editörü bilir. Bir saatin değerini; konusunu o ders saatinde bitirmesi gereken öğretmen bilir Bir dakikanın değerini; uçağı kaçıran yolcu bilir. Bir saniyenin değerini; kaza atlatan kişi bilir. Bir milisaniyenin değerini; 100 metrede gümüş madalya alan atlet bilir. Zaman

22 VERİMİ AZALTICI ETKENLERİ ORTADAN KALDIRINIZ Yorgunluk Elem Duygusu Fazla Heyecan Aile Dertleri UykusuzlukKorkuEndişeAcelecilik Normalin Altında Yada Üstündeki Fiziki Şartlar( çok soğuk, çok sıcak ) Araç Gereç Noksanlığı Başka Yerde Olma Düşüncesi Dikkati Dağıtacak Poster, Resim,Müzik AğrıÖfkeAçlıkTelaş Sızı Aşırı Kaygı Aşırı Tokluk

23 PLANLI ÇALIŞMANIN İLKELERİ  1. Sınavları, eksiklerini ve ertesi günkü dersleri göz önüne alarak çalışman gereken konuları belirle.  2. Her güne mutlaka okulda öğrendiklerini geliştirmek için günlük tekrar saati koy. Tekrar yapmak az çalışıp çok verim elde etmenin yollarından biridir. Zira öğrenilenler en çok ilk sekiz saat içinde unutulur.

24 3. Haftalık planlar yap. Çok uzun zamanlı planlar aksayabilir veya güncelliğini yitirebilir. 4. Haftada bir günü boş bırak. O güne, aksayan, daha çok çalışmak istediğin veya plan dışı konuları alabilirsin ya da planı başarıyla uygulamışsan ödül olarak istediğin gibi bir gün geçirebilirsin.

25 ÇALIŞIYORUM ; GELECEĞİMİ ÖNEMSİYORUM !!!!!!

26 OTURARAK BAŞARIYA ULAŞAN TEK VARLIK TAVUKTUR……………

27 10. Çalışma masanda dikkatini dağıtacak şeyler, karşı duvarda posterler olmasın. 11. Çalışma masasında dersten başka bir şey yapma. Çağrıştırıcı etki yaratır. Hayal kurmak, bulmaca çözmek, TV seyretmek, yemek yemek vb. etkinlikleri çalışma aralarında başka bir yerde yap. 12. Hayal kurduğunu farkettiğin de, hayalini çalışmanın sonuna ertele. Başaramazsan masandan kalkıp başka bir yerde hayalini kurunca tekrar dön. 13. Müzik dinleyerek, TV karşısında çalışma. Aynı anda iki şey yapamazsın. Konsantrasyonunu sık sık dağıtacağından verimin düşer.

28 ÖLÇÜLÜ VE DÜZENLİ YAPILAN HER ÇALIŞMANIN SONU BAŞARILI OLUR!..

29 HAYAT BOYU BAŞARILAR…


"AKÇADAĞ LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ. BEYNİ ÖĞRENMEYE HAZIRLAMAK 1. Fizyolojik Hazırlık Duruşunuzu Düzeltin İyi Beslenin Sağlığınıza Dikkat Edin Olumlu Yüz." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları