Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MUSTAFA ÖZMETE MUSTAFA ÖZMETE. AR-GE HARCAMALARI MAKRO EKONOMİK İSTİKRARIN YAPILANDIRILLMASI AR-GE ÇALIŞMALARI İNOVASYONÜRÜN GELİŞTİRME İSTİKRARLI BİR.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MUSTAFA ÖZMETE MUSTAFA ÖZMETE. AR-GE HARCAMALARI MAKRO EKONOMİK İSTİKRARIN YAPILANDIRILLMASI AR-GE ÇALIŞMALARI İNOVASYONÜRÜN GELİŞTİRME İSTİKRARLI BİR."— Sunum transkripti:

1 MUSTAFA ÖZMETE MUSTAFA ÖZMETE

2 AR-GE HARCAMALARI MAKRO EKONOMİK İSTİKRARIN YAPILANDIRILLMASI AR-GE ÇALIŞMALARI İNOVASYONÜRÜN GELİŞTİRME İSTİKRARLI BİR EKONOMİK SÜREÇ EKONOMİK BÜYÜME PAZAR REKABETİ

3 Türkiye’de Ar-Ge harcamalarının GSMH’ye oranı 2003 yılında 0.48 iken; 2013 yılında 0.95’e yükselmiştir yılında özel sektörün Ar-Ge harcaması 7453 Milyon TL iken, Yükseköğretim sektöründe bu miktar 6606 Milyon TL’ye kamu sektöründe ise 1636 Milyon TL’ye düşmektedir. Ar-Ge harcaması oranı az olsa bile kamu sektörünün Ar-Ge harcamaları açısından önemli bir finans kaynağıdır. Ar-Ge harcamalarında 1. sırada özel sektör, 2. sırada kamu ve 3. sırada üniversiteler vardır. AR-GE FAALİYETLERİ İÇİN EN ÖNEMLİ GİRDİ BEŞERİ SERMAYEDİR.

4 AR-GE DİNAMİKLERİ Özel sektörde öğrenme ve girişimciliğin teşvik edilmesi Bilginin üretilmesi Üretilen bilginin yayılması Ar-Ge ve yenilik politikalarının oluşturulması Yeni ürün ve hizmetlere yönelik Pazar oluşturma İnsan kaynakları alt- yapı ve finansal kaynakların geliştirilmesi

5 AR-GE FAALİYETLERİ İNOVASYON YENİ FİKİR YENİ MODEL YENİ UYGULAMA İnovasyon; yaratıcı bir fikir veya bilginin yararlı uygulamalar şekline dönüştürülmesini sağlayan yöntemdir. İnovasyon süreci iki aşamadan oluşmaktadır: 1.Yeni ve yaratıcı bir fikrin ortaya çıkmasıdır. 2.Yaratıcı fikri hayata geçirmek, başka bir ifadeyle ürüne, hizmete ve sürece yansıtarak işletmeye kâr yaratmasını sağlamaktır.

6 Enerji kaynakları Enerji dönüştürüm Dağıtım, iletim ve depolama Sektörlerde Tüketim

7

8

9

10

11  TÜBİTAK Projeleri  KOSGEB Projeleri  Turquality® Programı  Horizon 2020  Sanayi Bakanlığı Destekleri  Ar-Ge Merkezleri  Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) Kamu Yatırımları  Dış Ticaret Müsteşarlığı (DTM) Destekleri  Hazine Destekleri  Hibeler (Hazırlanan projeler kapsamında devletten alınan geri ödemesiz destekler)  Krediler

12 TÜBİTAK Türkiye’nin, bilimsel ve teknolojik araştırmaları desteklemek için şirketlere geri ödemesiz destek veren tek kurumudur.  Bunun sonucu olarak başvuru ve kabul süreci birçok şirket için zorlayıcı olabilmektedir. Uzmanlaştığımız temel alanlar;  1501 – TÜBİTAK Sanayi Ar-Ge Projeleri  1507 – TÜBİTAK KOBİ Ar-Ge Projeleri TÜBİTAK PROJELERİ

13  KOSGEB, küçük ve orta ölçekli işletmelere her türlü geliştirme projelerinde geri ödemeli ve geri ödemesiz destekler sağlayan bir kamu kuruluşudur. KOSGEB PROJELERİ

14  TURQUALITY ®, dünyanın, devlet destekli ilk ve tek markalaşma programıdır.  Bu program kapsamındaki şirket markalarının konumlandırılmasını, konumlarının güçlendirilmesini ve bu markaların uluslararası pazarlara çıkışlarının hızlandırılması ile uluslararası pazarlarda Türk malı imajının oluşturulmasını ve yerleştirilmesini amaçlayan bir programdır. TURQUALITY ® PROGRAMI

15  Avrupa Birliği’nin yeni dönem Araştırma ve Yenilik Çerçeve Programı  yılları arasında Avrupa Komisyonu tarafından yürütülecektir. Horizon 2020’den faydalanabilecek kuruluşlar Sanayi Kuruluşları, KOBİ’ler, KOBİ Birlikleri Üniversiteler, Araştırma Enstitüleri, Araştırma Merkezleri, Kamu Kurumları Sivil Toplum Kuruluşları, Uluslararası Organizasyonlar, Bireysel Araştırmacılar HORIZON 2020

16

17

18  Ar-Ge Merkezi; firmaların, organizasyon yapısı içinde ayrı bir birim şeklinde örgütlenmiş, özellikle yurt içinde araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde bulunan ve en az 50 tam zaman eşdeğer Ar-Ge personeli istihdam eden, yeterli Ar-Ge birikimi ve yeteneği olan birimlerdir ve bu merkezler devlet tarafından yapılan çeşitli vergi indirimleri ve teşviklerle desteklenmektedir. AR-GE MERKEZİ ÇALIŞMALARI

19  Yurtdışı Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi (%60 oranında yıllık en fazla $, destek süresi 4 yıl)  Yurtdışı Marka Tescil Faaliyetlerinin Desteklenmesi (%50 oranında yıllık $, hedef ülkelerde oran%60, destek süresi 4 yıl)  Yurtdışı Ofis, Mağaza, Depo, Showroom Kira Giderlerinin Desteklenmesi (Açılan birim mağaza ise yıllık %60 oranında $, ofis, showroom, depo ise yıllık %60 oranında $ 4 yıl boyunca 15 yurtdışı birim için geçerli) MARKALAŞMA VE MARKALAŞTIRMA DESTEKLERİ

20  Genel Teşvik Uygulamaları  Bölgesel Teşvik Uygulamaları  Büyük Ölçekli Yatırımların Teşviki  Stratejik Yatırımların Teşviki YENİ YATIRIM TEŞVİKLERİ

21  Yeni fabrika oluşumları (Hibeli)  Fabrika alan araştırılması  Fabrikaların fizibilite araştırmalarının yapılması FABRİKALAŞMALAR

22  Pazar Araştırmaları  Satış işlem destekleri  ‘Eximangel’ ihracat portalının oluşturulması İHRACATA YÖNELİK PROFESYONEL ÇALIŞMALAR

23  NANOMAM ® olarak amacımız, yerli ve uluslararası şirketleri hem yurtiçinde hem de uluslararası pazarda yeni işbirlikleri ile buluşturmaktır.  Uluslararası ofisimiz Şangay’da ve California’da bulunmaktadır.  Kapital şirketlerin birleşmesi (merger) veya şirket satınalmaları (acquisitions) gerçekleştirilmektedir. ULUSLARARASI İŞBİRLİĞİ

24 Şirketlerin Ar-Ge ve inovasyon ihtiyaçlarını tam olarak belirlemek ve analiz etmek, ihtiyaçlara yönelik tüm seçenekleri sunmak, en doğru seçeneğe karar vermek, belirlenen yol haritasına göre izleme ve değerlendirme yaparak her adımda şirketlerin yanında olmaktır. İlkelerimiz;  Doğruluk  Açıklık  Hizmet  Rekabet  Büyüme MİSYONUMUZ Müşterimiz olan şirketlerin ve çalışanlarımızın koşulsuz memnuniyetini sağlayarak en yüksek verim ve motivasyon ile sunduğumuz tüm hizmetlerde alanında en iyisi ve örnek bir şirket olmaktır. VİZYONUMUZ

25  Mustafa Özmete: Telefon: Ofis: Telefon: Telefon: Adres: Adres: PARAGON TOWER Kızılırmak Mah. Ufuk Üni. Cad. No: 2/77 Kat: 15 Çukurambar/ANKARA Mail: İLETİŞİM BİLGİLERİ:


"MUSTAFA ÖZMETE MUSTAFA ÖZMETE. AR-GE HARCAMALARI MAKRO EKONOMİK İSTİKRARIN YAPILANDIRILLMASI AR-GE ÇALIŞMALARI İNOVASYONÜRÜN GELİŞTİRME İSTİKRARLI BİR." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları