Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YURT DIŞI B İ R İ M,MARKA VE TANITIM FAAL İ YETLER İ N İ N DESTEKLENMES İ Tebliğ no 2010/6 Hitaş ymm ltd.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YURT DIŞI B İ R İ M,MARKA VE TANITIM FAAL İ YETLER İ N İ N DESTEKLENMES İ Tebliğ no 2010/6 Hitaş ymm ltd."— Sunum transkripti:

1 YURT DIŞI B İ R İ M,MARKA VE TANITIM FAAL İ YETLER İ N İ N DESTEKLENMES İ Tebliğ no 2010/6 Hitaş ymm ltd.

2 Tanımlar Birim: Yurt dışında açılan ma ğ aza, depo, ofis, showroom veya reyonu,Müsteşarlık: Dış Ticaret Müsteşarlı ğ ını, Sınai ve Ticari Şirket: Türk Ticaret Kanunu hükümleri çerçevesinde kurulmuş üretim faaliyetiyle iştigal eden ve kapasite raporu sahibi şirketleri, Dış Ticaret Sermaye Şirketlerini ve Sektörel Dış Ticaret ŞirketleriniTicari Şirket: Türk Ticaret Kanunu hükümleri çerçevesinde kurulmuş ticari faaliyette bulunan şirketleri (Türk Ticaret Kanunu’nun 136 ncı maddesinde belirtilen kollektif, komandit, anonim, limited ve kooperatif şirketleri), İ şbirli ğ i Kuruluşu: Üyeleri için işbirli ğ i faaliyeti gerçekleştiren İ hracatçı Birlikleri, İ l Ticaret ve Sanayi/Sanayi Odaları, Organize Sanayi Bölgeleri, Sektörel Üretici Dernekleri veya imalatçıların kurdu ğ u dernek-birlik veya kooperatifleri,

3 Desteklenecek Faaliyetler BİRİM KİRA GİDERLERİNİN DESTEKLENMESİ TANITIM FAALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ YURT DIŞI MARKA TESCİL FAALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ

4 BİRİM KİRA GİDERLERİNİN DESTEKLENMESİ  Türkiye’deki ana şirket doğrudan birim açabileceği gibi yurt dışında faaliyet gösteren şirketi veya şubeleri de birim açabilir. Bu durumda yurt dışındaki şirket ile Türkiye’deki ana şirket arasında organik bağın olması gerekir.

5 Organik bağ Şirketin tüzel kişilik olarak yurt dışındaki şirkete ortak olması,Şirketin tüm ortaklarının yurt dışındaki şirkete ortak olması, Şirketin en az % 51’ine sahip ortak veya ortaklarının yurt dışında açılan şirkete ortak olması, Şirketin halka açık olması halinde; halka açıklık oranı düştükten sonra şirketin %51’ine sahip ortak ya da ortakların yurt dışında açılan şirkete ortak olması.

6 BİRİM KİRA GİDERLERİNİN DESTEKLENMESİ  Sınai ve ticari şirketler ve Ticari şirketler ve ya Bu şirketlerle aralarında organik bağ bulunan ve yurt dışında faaliyet gösteren şirket veya şubeleri ile İşbirliği Kuruluşları tarafından yurt dışında açılan birimlerinin kira giderleri (reyon olması halinde kira veya komisyon giderleri), her bir birim başına;  Sınai Şirketleri İçin  Açılan birimin mağaza olması halinde % 60 oranında ve yıllık en fazla ABD Dolarına kadar,  Açılan birimin ofis, showroom, depo veya reyon olması halinde % 60 oranında ve yıllık en fazla ABD Dolarına kadar, desteklenir.  Ticari Şirketler için  Açılan birimin mağaza olması halinde % 50 oranında ve yıllık en fazla ABD Dolarına kadar,  Açılan birimin ofis, showroom, depo veya reyon olması halinde % 50 oranında ve yıllık en fazla ABD Dolarına kadar, desteklenir.  Bu desteklerden tüm şirketler için Net kira üzerinden en fazla 4 yıl ve 15 birim için yararlanılabilir.  Bu Tebliğ kapsamındaki desteklerden yararlanan birimlerde, Türkiye’de üretilen ürünlerin pazarlanması gerekir.  Sınai ve ticari şirketler ve Ticari şirketler ve ya Bu şirketlerle aralarında organik bağ bulunan ve yurt dışında faaliyet gösteren şirket veya şubeleri ile İşbirliği Kuruluşları tarafından yurt dışında açılan birimlerinin kira giderleri (reyon olması halinde kira veya komisyon giderleri), her bir birim başına;  Sınai Şirketleri İçin  Açılan birimin mağaza olması halinde % 60 oranında ve yıllık en fazla ABD Dolarına kadar,  Açılan birimin ofis, showroom, depo veya reyon olması halinde % 60 oranında ve yıllık en fazla ABD Dolarına kadar, desteklenir.  Ticari Şirketler için  Açılan birimin mağaza olması halinde % 50 oranında ve yıllık en fazla ABD Dolarına kadar,  Açılan birimin ofis, showroom, depo veya reyon olması halinde % 50 oranında ve yıllık en fazla ABD Dolarına kadar, desteklenir.  Bu desteklerden tüm şirketler için Net kira üzerinden en fazla 4 yıl ve 15 birim için yararlanılabilir.  Bu Tebliğ kapsamındaki desteklerden yararlanan birimlerde, Türkiye’de üretilen ürünlerin pazarlanması gerekir.

7 Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi  Şirketler ve İşbirliği Kuruluşlarınca yurt dışına yönelik olarak gerçekleştirilen görsel ve yazılı tanıtım (Yurt dışına yönelik yayın yapan Türk televizyonları, gazeteleri ile yurt dışında Türkçe yayın yapan televizyonlar, gazeteler vb. basın yayın organlarında verilecek reklâmlara ilişkin harcamalar destek kapsamında değerlendirilmez.), sponsorluk, yurt dışı birimlerinin internet sayfasına ilişkin tasarım, reklâm panoları, yabancı dilde hazırlanmış firma katalogları, broşürler, eşantiyon ve tanıtım malzemeleri, elektronik ortamda tanıtım sitelerine verilen reklâm giderleri desteklenir. Bu desteklerden en fazla 4 yıl yararlanabilir  Yurt dışı birimi bulunan şirketler ve İşbirliği Kuruluşlarınca Türkiye’de üretilen ürünlerle ilgili olarak yurt dışında gerçekleştirilen reklâm, tanıtım ve pazarlama giderleri; % 60 oranında ve yurt dışı birimin bulunduğu her bir ülke için yıllık en fazla ABD Dolarına kadar desteklenir.  Şirketler ve İşbirliği Kuruluşlarınca yurt dışına yönelik olarak gerçekleştirilen görsel ve yazılı tanıtım (Yurt dışına yönelik yayın yapan Türk televizyonları, gazeteleri ile yurt dışında Türkçe yayın yapan televizyonlar, gazeteler vb. basın yayın organlarında verilecek reklâmlara ilişkin harcamalar destek kapsamında değerlendirilmez.), sponsorluk, yurt dışı birimlerinin internet sayfasına ilişkin tasarım, reklâm panoları, yabancı dilde hazırlanmış firma katalogları, broşürler, eşantiyon ve tanıtım malzemeleri, elektronik ortamda tanıtım sitelerine verilen reklâm giderleri desteklenir. Bu desteklerden en fazla 4 yıl yararlanabilir  Yurt dışı birimi bulunan şirketler ve İşbirliği Kuruluşlarınca Türkiye’de üretilen ürünlerle ilgili olarak yurt dışında gerçekleştirilen reklâm, tanıtım ve pazarlama giderleri; % 60 oranında ve yurt dışı birimin bulunduğu her bir ülke için yıllık en fazla ABD Dolarına kadar desteklenir.

8 Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Yurt dışı birimi bulunan şirketler ve İşbirliği Kuruluşlarınca Türkiye’de üretilen ürünlerle ilgili olarak yurt dışında gerçekleştirilen reklâm, tanıtım ve pazarlama giderleri; % 60 oranında ve yurt dışı birimin bulunduğu her bir ülke için yıllık en fazla ABD Dolarına kadar desteklenir. Yurt dışı birimi bulunan şirketlerce, yurtdışı birimin bulunmadığı ülkelerde, Türkiye’de üretilen ürünlerle ilgili olarak gerçekleştirilen reklâm, tanıtım ve pazarlama giderleri, yurt içi marka tescil belgesi bulunması ve tanıtım yapacağı ülkede marka tescil belgesine sahip olunması ya da marka tescili için başvurulmuş olması koşuluyla, % 60 oranında ve yıllık en fazla ABD Dolarına kadar desteklenir. Desteklenen yurt dışı birimi bulunmayan ancak yurt içi marka tescil belgesi olan ve tanıtım yapacağı ülkede marka tescil belgesine sahip ya da marka tescil başvurusunu yapmış şirketlerce Türkiye’de üretilen ürünlerle ilgili olarak yurt dışında gerçekleştirilen reklâm, tanıtım ve pazarlama giderleri, % 60 oranında ve yıllık en fazla ABD Dolarına kadar desteklenir.

9 Yurt Dışı Marka Tescil Faaliyetlerinin Desteklenmesi Şirketlerin yurt içi marka tescil belgesine sahip oldukları markalarının yurt dışında tescili ve korunmasına ilişkin giderleri, % 50 oranında ve yıllık en fazla ABD Dolar’ına kadar desteklenir. marka tescili ve korunmasına yönelik destekten en fazla 4 (dört) yıl süresince yararlanabilir. 4 (dört) yıllık süre bu konudaki ilk destek ödemesine esas teşkil eden ödeme belgesinin tarihinden itibaren başlar.

10 Ortak hükümler  Şirketleri faaliyetlerinin sektörel bazda Müsteşarlıkça belirlenen hedef ve öncelikli ülkelere yönelik olması durumunda destek oranı 10 (on) baz puan artırılır.  Şirketlerin faaliyetlerinin Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı (BROP) kapsamında coğrafi olarak kişi başına düşen milli geliri Türkiye ortalamasının % 75 inin altında kalan ve 12 Düzey II bölgesinde merkezi bulunan şirketler ve İşbirliği Kuruluşlar tarafından gerçekleştirilmesi durumunda destek oranı 20 (yirmi) baz puana kadar artırılabilir. Destek oranlarının kademelendirilmesi ve farklılaştırılmasına ilişkin hususlar Müsteşarlıkça belirlenir.

11 Ödeme Belgelerinin İbrazı ve Ödeme Şirketler ve İ şbirli ğ i Kuruluşlarınca, bu Tebli ğ kapsamında deste ğ e konu yurt dışı ödeme belgeleri ile yurt dışında düzenlenen di ğ er belgelerin harcamanın yapıldı ğ ı ülkedeki Ticaret Müşavirli ğ i/Ataşeli ğ i’ne onaylatılması gerekir. Ticaret Müşavirlikleri/Ataşelikleri Birim Kira Giderlerinin Desteklenmesi başlı ğ ında belirtilen desteklerden yararlanmak amacıyla başvuruda bulunan şirket ve İ şbirli ğ i Kuruluşlarının birimlerini ilk destek başvurusunda ve her destek yılı bitiminde bizzat yerinde tetkiki suretiyle inceler ve söz konusu birimde gerçekleştirilen faaliyetlerin Türk ürünlerinin pazarlanmasına yönelik olup olmadı ğ ı ile olumlu Türk malı imajına uygunlu ğ una ilişkin de ğ erlendirmelerde bulunur.

12 HAZIRLAYAN SPK BA Ğ IMSIZ DENETÇ İ YUSUF AYIRKAN HAZIRLAYAN SPK BA Ğ IMSIZ DENETÇ İ YUSUF AYIRKAN


"YURT DIŞI B İ R İ M,MARKA VE TANITIM FAAL İ YETLER İ N İ N DESTEKLENMES İ Tebliğ no 2010/6 Hitaş ymm ltd." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları