Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713) Engin ÇAM 1 07 Ocak 2015.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713) Engin ÇAM 1 07 Ocak 2015."— Sunum transkripti:

1 İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713) Engin ÇAM 1 07 Ocak 2015

2 Sosyal Medya Nedir? İnternet teknolojisinin Web 2.0‘a geçişiyle mümkün hale gelen, interaktif (çift taraflı ve eş zamanlı) bilgi paylaşımı sağlayan iletişim sistemine sahip internet siteleri ve uygulamalardır. 2

3 Web 1.0 : Tek yönlü iletişim. Web 2.0 : Webde insanların etkileşimi. Web 3.0 : Önceki tüm prensipleri uygulayarak insan tarafından üretilen tüm verinin makinalar tarafından konsolide edilip sentezlenerek bunun kollektif zeka ve inovasyona dönüştürülmesi. 3

4 4

5 5

6 SosyalMedyaMecraları 6

7 Sosyal Medya Büyüklüğü (Örnek) Facebook: 1,35 Milyar - Tüm Kullanıcı Sayısı (Mobil 83%) 864 Milyon - Günlük Aktif Kullanıcı (Mobil 80%) Twitter: 284 Milyon - Tüm Kullanıcı Sayısı (Mobil 80%) 500 Milyon - Günlük Tweet Adedi Youtube: 1 Milyar - Tüm Kullanıcı Sayısı 6 Milyar Saat - Aylık İzlenen Video 7

8 Dünyada Sosyal Medya Kullanımı Dünya üzerinde 2.5 milyar insan internet kullanıyor. Bu kullanıcıların 1.8 milyarının sosyal medya ağlarında hesabı var. 2013’te, 135 milyon insan sosyal ağlarda yeni hesap oluşturdu. Aktif kullanıcı istatistiklerine göre ilk 10 sosyal medya platformu: Facebook (1,3 milyar)Youtube (1 milyar) QQ (Tencent) (816 milyon)Qzone (632 milyon) Whatsapp (400 milyon)Google+ (300 milyon) Wechat (272 milyon)LinkedIn (259 milyon) Twitter (232 milyon)Tumblr (230 milyon) 8

9 Türkiye’de Sosyal Medya Kullanımı Türkiye’de internet kullanım oranı, tüm nüfusa oranla %45. Türkiye’de 35 milyonun üzerinde internet kullanıcısı, 36 milyon (!) aktif Facebook hesabı var. Günde 4.9 saatimizi kişisel bilgisayarlar, 1.9 saatimizi mobil cihazlar aracılığıyla internette harcıyoruz. Günde ortalama 2 saat 32 dakikamızı sosyal medyada geçiriyoruz. Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya platformu olan Facebook’u (%93), sırayla Twitter (%72), Google+ (%70) ve LinkedIn (%33) takip ediyor. 9

10 İşletme için Sosyal Medyanın Önemi  Yeni ve gelişmeye devam ediyor.  Riski az.  Daha çok insana daha az maliyetle ulaşma imkanı verir.  Bu trendin gerisinde kalmak, marka güvenini zedeleyebilir.  Bire bir iletişimin gücü, müşterini memnuniyeti oluşturmak için önemli bir fırsattır. 10

11 İşletme için Sosyal Medyanın Önemi  Pazara sürülen/planlanan ürünler ile ilgili görüşler etkin biçimde kullanılarak işletmenin ürün portföyü güçlendirilebilir.  Etkin kullanımı diğer işletmelerin önüne geçirebilir.  Markaya yüksek görünürlük kazandırır.  Faaliyet alanında uzmanlık gösterilebilir ve güçlü referanslarla güven verilebilir. 11

12 İşletme için Sosyal Medyanın Dezavantajları  Yetkin personel bulma veya yetiştirme zorunluluğu.  İşletme tarafından yeterli ilginin gösterilmemesi durumunda imaj kaybı.  Müşteriler tarafından algılanan olumsuzlukların olumlu konulara göre daha hızlı yayılması.  Sosyal platform işletme ve bakım maliyetleri. 12

13 Başarılı Sosyal Medya Stratejisi İçin 8 Adım 1.Üst yönetimin desteği ile sosyal medyanın önemini vurgulayan bir pazarlama stratejisi vizyonuna sahip olmak. 2.Yeterli insan ve sermaye kaynağı temin etmek. 3.Mevcut ve potansiyel müşterileri tanımak. Demografik özellikler, beklentiler, kullandıkları iletişim araçları/sosyal ağlar vb. 4.Hedefleri öncelikleri ile belirlemek. Marka bilinirliği / satışları artırmak / müşteri ilişkileri / yeni müşteri kazanmak vb. 13

14 5.Hedeflere ulaşmak için stratejiler geliştirmek. Platformların özelliğine göre (Facebook (Like, Share vb.); Twitter (RT, Fav vb.)) yöntemler bulunmalı ve uygulanmalı. Örneğin, (Twitter için) ‘’Gelecek hafta %20 indirim hangi üründe olsun? A için RT, B için FAV lütfen.’’ 6.İşletme için asgari platformları oluşturmak ve yönetmek. Resmi web sitesi, Twitter, Facebook ve LinkedIn. Platformların ilk aşamalarda daha görünür olması için organik arama motoru optimizasyonu (SEO), Google Adwords vb. yöntemler faydalı olacaktır. Başarılı Sosyal Medya Stratejisi İçin 8 Adım 14

15 7.Takipçileri işletme ile etkileşim halinde tutacak içerik üretmek ve süreklilik oluşturmak. Sadece işletme hesaplarıyla sınırlı kalmayacak şekilde resim, video, e-broşür, e-kitap, blog yazıları, Facebook güncellemeleri, haberler, anket, araştırma, yarışma vb. faaliyetler yapılmalıdır. 8.Ölçüm ve geri besleme. Stratejilerin sonuçları sürekli olarak ölçülmeli, çıkan göstergelere göre devam/artırım/düzeltme/değiştirme/iptal vb. kararlar alınmalıdır. Google Analytics, Twitter Analytics, Socialbakers.com vb. araçlar ölçüm için kullanılmalıdır. Başarılı Sosyal Medya Stratejisi İçin 8 Adım 15


"İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713) Engin ÇAM 1 07 Ocak 2015." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları